Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Nie widziałem jeszcze torowych piast z hamulcami tarczowymi. Możliwe, że gdzieś są.

 

Poza tym zwyczajnie nie chciałem tarczy. Są zbędne w moim terenie. Max przewyższenie to 160m. A v-ki są wystarczająco skuteczne. Jak ktoś jeździ po górach, to zgoda. Ja u siebie nie mam szans rawek zajechać.

 

Takie piasty nie nazywają się torowe ...

 

Surly je robi, ciężko zdobyć, mam tylną w Inbredzie szerokość osi u mnie to 135,

 

mam też na sprzedaż trzy razy tańszą piastę pod singla z tarczówką, prawdopodobnie można zamówić u kogoś "gwint do kontry" może nawet u Maćka.

 

Nie spełniają roli mocującej tarczę popularne nowateki, bo mocowanie przewidziane jest dla zębatki i tarcza nie wypada w miejscu gdzie chciałby  lapać ją hamulec tylko w lini łańcucha.

 

Ogólnie po doświadczeniach z ostrym przełąjem, a po nim Inbredem to jednak wolałbym mieć hamulce tarczowe , ale akurat w ostrym mało się hamuje jeśli jeździ się bez większych górek , jednak bezwzględnie trzeba mieć hamulec z tyłu - jeśli jeździ się w terenie, wiem bo z wa lata nie maiłem z lenistwa a potem braku piasty, i to się nie sprawdza do telepania po dziurach.

 

Inna sprawa że są fajne obręcze bez powierzchni ciernej, no i błoto się nie lepi i nie chrzęszczą liście trzymane klockami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem nazywają się. W pompce rozstaw z tyłu wynosi 120mm, więc to są piasty torowe.

 

Pod normalną szerokość można kupić piasty singlespeed pod tarcze bez problemu. Spory wybór i nie są drastycznie drogie.

 

 

Takie piasty nie nazywają się torowe ...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mieszaj piast do fixa z okresleniem torowe.

 

To nie sa piasty torowe, bo na torze nie stosuje sie hamulcow, rozstaw nie ma w tym wypadku nic do rzeczy :) Szukanie piast torowych z mocowaniem pod tarcze = zero sukcesu :D chociaz z mocowaniem na 6 srub - sa Nowateki o ktorych wspomnałem, chyba nawet rozważałem jakieś elongacje mocowania tarczy, ale przestraszyłem się, że gniazda śrub pękną.

Kupiłem tez adapter "gwint tarcza" chcac dołączyć go do piasty flip flop,ale był problem - mial nietypowe mocowanie, nie ten stadard 6 srub,ktory jest popularny w naturze czy jest surly fix\disc pod 120 zaraz poszukamy....

 

... nie widzę, tylko ta moja 135mm

Raczej nie ma po prostu ram pod 120 i hamulec tarczowy, czyli to taki kwiat paproci, nie ma bo nie i koniec. Nie spodziewale sie ze ta pompa ma jeszcze z tylu 120, wylecialo mi z głowy bo jest pompino pompetamino i nie śledzę.

Na alegro pod haslem single speed zero piast 135 pod tarcze z gwintem, więc nie wiem czy one są aż tak czesto, bmx owcy chyba nie uzywaja już nakrecanych trybow ? Nie wiem. Ale jakies takie z wbudowanymi bębenkami widzę głownie, albo takie już z malutka zebatką...

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Szukanie piast torowych z mocowaniem pod tarcze = zero sukcesu

 

Ja rozumiem, że moja polszczyzna w porówaniu z Twoja to jest szczanie na rozgrzana blachę kuchenną, ale pokazałem linkę do piast 120 fix/iso 6... Od Macka...

 

Zwykłe Pompino zawsze miało tylny widelec 120mm. Niedostępna już Pompetamine, 135mm. Pompino tylko obręczówki na piwotach, Pompetamine tylko tarcze z sugerowanym użyciem tarczy/piast w systemie CL.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie "torowe" piasty pod tarcze mają mocowania stosowane do mocowania koronek, i ma je w dużo niższej cenie Novatec. 

http://gilickibike.pl/sklep/piasta-novatec-ntd166-fixdisc-black-p-3403.html

.

 

Niesiony potrzebą uściślenia pomierzyłem swojego Inbreda, a raczej jego okolicę tylnej piasty i trochę mnie zatkało.... Na 135 mm piaście należy odliczyć 16 mm żeby znaleźć linię łańucha, a po stronie tarczy, też do jej wirtualnego "środka",  jest tylko 14mm, tarcza cienka, koronka na jej miejscu ustawiała by się pewnie 13 mm od haka.

 

Coś mi się wydaje że torowy nowatec ma po obu stronach linię łańcucha też oscylującą miedzy 16 a 18 mm w zależności od sposobu nakręcenia zębatki ( mają kołnierz, u mnie zębatka bardziej na zęwnątrz jest ustawiona, bliżej kontry.

 

Skoro mamy tylko problem z  mm -trami na poziomie 3-4  to można było by ryzykować lekkie opodkładkowanie i tarczy i adaptera w ramie w kierunku "do siebie" i gotowe,  jedynie trzeba było by zbadać jak zachowuje się wewnętrzna strona hamulca i czy nie ma konfliktu ze szprychami. U mnie szprychy idą po skosie większym niż w przypadku rozstawu piasty torowej ( kołnierze piasty są szerzej, i szprychy bardziej się zbiegają do siebie w kierunku obręczy, robiąc ok 4-5 mm luzu w stronę pokrętła regulacji klocka bb7)

 

Całe moje roztargnienie spowodowało że przeniosłem problemy z linią łańcucha piasty na 120, kiedy chciałem ją zastosować w Inbredzie, i wtedy rozstaw między napędową i hamulcową stroną był mocno asymetryczny...

 

Właśnie w ramie pod 120 taka piasta od Novateca i dolutowanie mocowania tarczowego mogło by się sprawdzić choć lepiej jeszcze na sucho i spokojnie pomierzyć z suwmiarką.

 

Czyli chyba są torowe piasty "prawie" pod hamulec tarczowy :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sporo siedzie i przeglądam rowerowe patenty.

 

https://www.google.com/patents/US6880897?dq=spoke+bicycle&hl=pl&sa=X&ved=0CC0Q6AEwAjhGahUKEwjjwKTcsYbJAhXIjSwKHZ57CKQ

 

To bardzo ciekawe rozwiązanie daje możliwość "utarczowienia" niemalże każdej piasty w dość prosty sposób. :)

 

Taka ciekawostka nt tarcz w nietypowych piastach.

Edytowane przez yarr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mnie zaskoczyłeś !!!! niesamowicie... kreatywny pomysł, ależ.... strach się trochę bać....

 

Tutaj koncepcja do piasty flip flop tylko ten adapter który kupiłem był niestandardowy i nie wiem czy te ze zdjęcia są dobre czy złe do popularnych tarcz, a nie tych małych dziwnych 140 tek

 

http://urbanvelo.org/wordpress/wp-content/uploads/2009/09/mv_disc_adapter.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Widziałem poobrywane kołnierzy piast samymi szprychami  Ja bać się  hamować tymi otworkami szprychowymi, chociaż szprychy ciągną bez mała innym wektorem 
 

 

No wiem że takie wypadki się zdarzają ale nie wiem jak czesto.

W teorii można by to policzyć tylko komu się chce. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł
Do takiego se ostatnio wzdycham - fotka rozmiarowo niestety nędzna:
SyCIp_Brit_bike_3b.jpg

Filmik bardziej do tematów o dziwolągach ;) ale wrzucę tu.



Polecam na stronkę zerknąć, bo kupa sporo ciekawostek - http://sycip.com
Paten z ulokiem w trzykołowców z powyższego filmu świetny :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...