Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 Czy stal to mus? Nie jeździłem na takim i nie wiem czy mnie nie wytelepie na alu. Wiem, że stal tłumi itp. itd. ,ale czy to będzie duża różnica? 

 

Rama aluminiowa to taka laska z dyskoteki, a rama stalowa to materiał na żonę ;)

 

Miałem ramę aluminiową, sprzedałem i kupiłem stalową - nic wielkiego, zwykły przemysłowy wyrób Kony. Nie wrócę do aluminium przenigdy.

Napisano

Ja ostatnio dodałem parę modyfikacji w swoim sprzęcie, z miejskiego ulicznego singielka, zrobiłem miejskiego wyprawowca ;) Wiem, mocne słowa. Ale doszła kiera gięta, wysoka, miejska, mostek krótszy, siodło wygodniejsze, bagażniczek na urodziny dostałem, sakwa i zmieniarka na tył weszła, z racji problemu z kolanem. Całość to mieszanka części mocno budżetowych z perełkami takimi jak np. klamka hamulca bmxowa, krótka Odyssey. Wybaczcie jakoś zdjęcia, za bardzo na słoneczku ustawiłem. Mam jednak dwa pytanka do was. Zauważyłem, że ta ramka mimo 15 lat jakie ma i styraniu, w wielu miejscach lakier zdarty do żywego, nie ma śladu rdzy! Czy to możliwe, że z jakiejś nierdzewki jest zrobiona, czy może ten stop zastosowany przez Ritcheya w tamtych czasach, miał zwyczajnie takie właściwości, bo był lepszej jakości niż obecne? Na ramię przypomnę, jest info: podwójnie cieniowane chromo-molibden, produkcja Tajwan. I drugie pytanko, z racji, że posiadam dosyć szerokie oponki, ciężko mi znaleźć sensowne pełne błotniki na rynku w kraju. Szerokość powinna być ok. 62mm, tak mierzyłem. Może coś za granicą sensownego spotkaliście? I tu w sumie trzecia opcja dochodzi, przy tak szerokich gumach, ciężko te błotniki zmieścić pod hamplami, mam montaż tylko na v-ki, co widać na focie. Tylny błotnik poprowadziłem nad szczękami i do bagażnika przymontowałem. Zdaje egzamin, więc do kompletu brakuje mi w sumie tylko przodu pełnego, bo ten obecny, coś tam chroni, ale giba się na boki i nadal, zalewa lekko buty. W końcu komplet tych błotniczków w markecie 35zł kosztował :)

12193791_978862268854341_669927459580494

 

Napisano (edytowane)
Nie wiem, jakie masz tam koło / oponę, ale te niby pasują do 26x2,1. Są też wersje na 28

koła 26, właśnie z przodu mam 2.3 a z tyłu 2.2, stąd problem ze znalezieniem odpowiednio szerokich błotników.

 

 

am400d, fajny komuter  Ci wyszedł

dzięki! bardzo miło mi się na nim śmiga, dużo frajdy mi daje z wielu względów. W planach mam położenie nowego lakieru i kolorystyczne dopasowanie sztycy, zacisków. Ogólnie zielono czarny będzie. Może już w do przyszłych wakacji? Kto wie :)

 

Znalazłem błotniki: 

https://www.rowerystylowe.pl/p-1322/blotniki-sks-bluemels-26-65mm

:) Coś się jednak zmienia u nas pod względem dostępności części :)

Edytowane przez am400d
Napisano (edytowane)
Te same crust Ci podlinkował post wcześniej

Nieźle, zupełnie linka nie obczaiłem, błąd matrixa! :) A montował ktoś z was takie błotniki w zwykły wideł mtb sztywny, taki jak ja mam? Bo mi się wydaje, że będę musiał go z boków podcinać, pod ramiona widelca by wszedł. 

Edytowane przez am400d
Napisano

Hej chłopaki :)

W przyszłym sezonie jest plan zakupu roweru bardziej uniwersalnego. Ostatnio sporo jeżdżę po szosie, ale chciałbym coś z sakwami zacząć jeździć. No i urodził mi się pomysł z Roninem od Authora. Bo wygląda mi na bazę porządnego wyprawowca a i prawie szosówkę szłoby z niego zrobić. Powiedzcie mi jak by się taki rower zachowywał jako szosowy rower. Mam na myśli założenie opon szosowych np 25/28c.

Napisano

Typowego ściganta z niego nie zrobisz, bo pozycja bardziej wyprostowana a i oponka 25c do obręczy 19mm (zakładam, że takie będą chociaż z tym może być różnie) to średnio dobry pomysł. Ale do wypraw szosowych te "wady" moim zdaniem z każdym kilometrem zamieniają się w zalety :) Bo i pozycja wygodniejsza do dłuższych tras, szuterek napotkany przypadkowo na trasie nie straszny a jeśli pozostaniesz przy bieżnikowanej gumie to może nawet jakieś błotko się przejedzie...  Mnie się bardzo ten rower podobuje :) kupuj i recenzuj bo chętnych z tego co wiem jest coraz więcej

Napisano

 

 

oponka 25c do obręczy 19mm (zakładam, że takie będą chociaż z tym może być różnie) to średnio dobry pomysł.

 

 

JALCO DRX 27
 

Tak jak pisze crust w katalogu są obręcze 15c i dlatego mnie bardziej przekonuje takie rozwiązanie (wymiana opon na szosowe przy tej obręczy) bo kół nie muszę zmieniać. 

 

I co jeszcze lepsze, geometria Ronina jest identyczna w moim fitnesie którego mam. Nie wiem czy to wada czy zaleta.

Napisano (edytowane)

Dragonslayer od Jamis'a. Mocowanie na bagażnik i 3 bidony  :icon_mrgreen:

 

 

 

Cała gama columbusowych piękności od Victoire:

 

http://www.victoire-cycles.com/en/frames/frames.html

 

653ea20dcad1.jpg

 

Tytanowa ku:wa od Litespeed'a ;)

 

http://litespeed.com/our-bikes/titanium/mountain/2016-kuwa

 

Stalowy full od Pierre Perrin:

 

http://www.pinkbike.com/photo/12771551/

 

 

Edytowane przez Eazy
  • Mod Team
Napisano

..chciałbym tylko delikatnie napomnknąć, że (pomimo niebywałej szlachetności) to wątek raczej stallovy a nie titanowy ;)

A dla poszukujących "ponadmetrosiemdziesiątdwa" na ebayu za całkiem ludzki pieniądz Gienek HighLatitude.

Napisano

Myślałem, że ogólnie wszelkie bardziej szlachetne 'metale' tutaj umieszczamy :) Na szczęście konstrukcje stallove stanowią większość tego, co wrzuciłem w ostatnich dwóch postach ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...