itr Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) Dawid nie wiem czemu takie dziwne rzeczy tu piszesz o tych hakach, nie trzeba "latać" żeby tracić haki... Zarówno w stalówkach jak i alu czy karbonie z hakami alu zagięcie czy wręcz urwanie haka może zdarzyć się każdemu i nie wiadomo kiedy, mniej więcej tak jak guma... Rzeczywiście w swojej stalowej szosówce nie zagiąłem haka bo na niej chyba nie leżałem porządnie ani razu... chyba nie, ale już w terenie nie pamiętam ramy w której nie było by prostowania a później w alu to oczywiście i wymiany haka... stalowa rama którą miałem na maratonach jeździła z przerzutką sram centera która dość mocno odstaje na bok. nawet kiedy podmuch wiatru wywracał oparty o jakiś płotek czy inna barierkę rower na bok trzeba było prostować hak tak był plastyczny... są przyrządy wkręcane w hak z długą obrotową dźwignią do prostowania haków z paralelometrem do kontroli wg obręczy koła...ale to niestety nie była norma, zwykle na oko i wio do przodu... W błotnych maratonach wyrywanie/urywanie haków kiedy zaciąga młynek to chleb powszedni, czyli upadek błoto zły transport... da się psuć haki, albo ma się pecha albo nie.... Hak w Inbredzie wygląda na dość solidny, ale moja biała rama miała podgięty nie hak przerzutki (bo go nie ma) tylko hak koła ogólnie po jakimś upadku ramy ( już po fabrycznym malowaniu może im w sklepie walnęła gdzieś z pod sufitu na podłogę) wziąłem chyba francuza i odgiąłem, nie było to zbyt trudne, materiał nie jest bardzo oporny niestety... Chyba w końcu będę wystawiać tego beżo inbreda.... ale nie mam czasu, i piastę mam fajną pod tarcze i singla nakręcanego... zobaczymy będę dawać znak.... Hak prostyyy prooosty, Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 a jak dla mnie stalowy hak nie wymienny jest 10 razy bardziej wytrzymały od tego alu wymiennego-dokręcanego. Jakoś nie pamiętam aby hak w stalówce był skasowany dokumentnie i permanentnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 16 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Marku, czy ja wiem czy dziwne. Piszę z autopsji. Widać przez te "dzieścia" lat szczęście prezesowej, mi i kilku osobom które znam dopisywało.No ale żadne z ww się nie ściga A tę stalówkę widzieli na allegro? Trochę cena zaporowa, choć trzeba przyznać - rodzynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Mój brat kiedyś w glinowym (to ciut lepsza forma) Scottcie zepsuł hak alu dwa razy w ciągu tygodnia (raz nawet widziałem, pękł podczas lądowania po bunny-hopie). Teraz ma hak z płaskownika stalowego 4 mm i tego raczej nic nie ruszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Gorzej jak hak ruszy ramę Bo nie bez powodu jest z amelinium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 16 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 To ja ze swojego doświadczenia dodam, że jedyne prostowanie (w sumie lekka korekta tylko) haka w stalówce miałęm po jej transporcie lotniczym. Także się nie liczy i tak Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) Marku, czy ja wiem czy dziwne. Piszę z autopsji. Widać przez te "dzieścia" lat szczęście prezesowej, mi i kilku osobom które znam dopisywało. No ale żadne z ww się nie ściga A tę stalówkę widzieli na allegro? Trochę cena zaporowa, choć trzeba przyznać - rodzynek. Hehe, wrzucasz rodzynek a ciekawe dlaczego rower stalowy a i tak hak mu dali wymienny Itr ma świętą rację. Ja jeszcze w stalówkach dawnymi czasy a potem w każdym innym glinianym bajku regularnie haki giąłem albo urywałem. I nie raz mieliśmy z tego powodu z kumplami przerwy w tripach bo ktoś zgiął. Najczęściej jakiś patyk mielił przerzutkę, albo upadek na bok na jakiś kamol (może z Shadowami jest lepiej ale dopiero się przesiadłem) a to insze zawadzenia. Prawie każdy mój trip na Babią kończył się taką przygodą z obcierą mocną o jakiegoś głaza. Widać jak ktoś jeździ po górach a nie po płaskich piaszczystych bezkamienistych okolicach ma po prostu większe ryzyko i dla świętego spokoju rozumiem, że to jest wyznacznikiem wybieranej ramy. Ja zawsze patrzę by hak był wymienny w taki czy inszy sposób i zawsze mam zapasowy. Nie bez powodu w 90tych latach wprowadzali to rozwiązanie. Lepiej zgiąć czy urwać hak wymienny niż nawet lżej zgiąć wytrzymalszy stały i potem prostować. Teraz mam z ElMariachi problem bo Alternatory są nieco za duże, no ale Salsa w góry nie hula, od tego jest plastikowy TallBoy a do niego hak obowiązkowo zapasowy jest w "pierwszej pomocy" podobnie jak ogniwko shadowa. No już nie wspomnę że nawet jak w stalówce małe ryzyko to jak się całkiem urwie hak to chyba jednak taniej jest go wymienić niż całą ramę no nie? Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 16 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Widać jak ktoś jeździ po górach a nie po płaskich piaszczystych bezkamienistych okolicach Stary, ja się wychowałem na Połedniu Polski, nie paczaj w to co jest pod avatarem Pewnie, że wymienny hak to lepsze rozwiązanie niż hak stały (kto tak napisał? ja?). Ja tylko stwierdziłem, że hak na stałe nie przekreśla ramy. Tylko i wyłącznie tyle. Menthos, nie tylko snickersa ale i uważne czytanie polecam "no nie?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Ja tylko niosę pomoc Ogólnie zaginanie haka to nie jest rzadkość, to codzienność, tylko co któryś dzień !!! I bezmózgie ściganie też naraża na więcej kontuzji nie jeden start to było kilka gleb, zawadzeń innych przygód... Jazda turystyczna tak jak ostatnio w Szczecinie czy wcześniej Gdyni to jest pozytywna odmiana przyjemność... W Puszczy Kampinowskiej też jakoś gięcia haka nie pamiętam... Stal oczywiście to inaczej niż alu i ramy ze stalowymi hakami dawały radę tylko trzeba było uważać na przerzutkę i pilnować się... Dlatego np nie lubiłem długich wózków... Wożenie jednego albo nawet dwóch haków razem z dętką to był zwyczaj... tak... Myślę że definitywnie urwałem dwa haki alu przez 10 lat startów... Małych odginań nie pamiętam ile....Najwięcej w stalowej ramie. Ten hak po pierwszym strzale się zrobił podatny na zaginanie... Albo to była wina tej Centery.... Rama Autor.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) Stary, ja się wychowałem na Połedniu Polski, nie paczaj w to co jest pod avatarem Pewnie, że wymienny hak to lepsze rozwiązanie niż hak stały (kto tak napisał? ja?). Ja tylko stwierdziłem, że hak na stałe nie przekreśla ramy. Tylko i wyłącznie tyle. Menthos, nie tylko snickersa ale i uważne czytanie polecam "no nie?" Stary wytarty kotlet z tym snickersem. A co to meritum to właśnie czytam ze zrozumieniem i uważnie bo przece nie wprost ale tak to można wywnioskować z tego posta/rady 3478 dla Twego znajomego. No i zarówno widać ten znajomy jak i ja jesteśmy przykładami, że wymienny hak to warunek konieczny i są ludzie i jest ich pewnie sporo dla których to właśnie przekreśla ramę ;-) Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 16 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Stary wytarty kotlet z tym snickersem Stary ale jakoś się przyjął co do niektórych Z tamtego postu można wywnioskować też, że aluminiowa rama z wymiennym hakiem jest lepsza niż stalowa ze stałym, że warto mieć kolegów o tych samych upodobaniach lub nie oraz o tym, że wszyscy tu na Północy mamy tylko piasek pod kołami, góry znamy z legend a kamień widzieliśmy na szańcu w podstawówce (ps: żeby nie było-nie ja jeden napisałem o trwałości stałego haka)AMEN! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarr Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Dla mnie warunkiem koniecznym jest brak haka Niestety w longinie hak jest i tak co na niego patrze to mam ochote pobiec po pilke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 16 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 AMEN! Nie tak chutko... Dodajmy, że ja to raczej na tych stalówkach po piaskach wybrzeżą za dużo się nie najeździłem, a jak Wyciorem pojechałem na znane, kamieniste szlaki to nagle hak skrzywiony... I żeby nie było, nie jednego dzwona na stalówce, na tych samych kamieniach zaliczyłem Jedyna rzecz do prostowania to była aluminiowa łopatka od X0... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) to teraz lepiej z dolnym ciągiem czy z górnym, a jak z górnym to nad rurą czy pod rurą, aaa no i jeszcze z oporami czy w pełnym pancerzu,,,hmmmm co tam jeszcze może być - główki, średnice sztyc, hak na przednią, znajdzie się tych "warunków" dla ramy. No i widaomo że nad morzem jest piasek a w górach kamienie. Ja jadę na wakacje na Chorwację i będę miał kamienie nad morzem Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez Mentos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 16 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 będę miał kamienie nad morzem ... byle nie w nerkach Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 (edytowane) Salsa odświeża wszędowłaza - Vayę i wprowadza wersję Ti http://salsacycles.com/culture/introducing_vaya_ti#When:15:51:23Z Edytowane 16 Kwietnia 2015 przez thomasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2015 Z kategorii: "Wskaż trzy detale różniące poniższe obrazki": Niedowidzącym śmiem podpowiedzieć: zawilgocenie powierzchni płaskich, odległość kadrującego od kadranta oraz nienaciągnięty łańcuch. A sobie dopowiadam że wierzyć w tabelki geo przestaję nieco później niż w św. Mikołaja, Smerfy, Myszkę Miki i całą tę zgraję... Oto Krampus w przepięknej szacie mieniącej się zielonym brokatem, pozwalający na upchanie trzech cali i będący nadzieją na mą rowerową nirwanę. Porównując geo do HaeLa mego ulubionego wiedziałem iż: główka 2cm niższa, kąt podsiodłowy leniwszy o 1,5* a sama podsiodłowa o 5cm krótsza, górurka efektywnie 5mm dłuższa i ogon niestety 10mm dłuższy(gdzies ten + trzeba upchać). Ale po przełożeniu wszystkich gratów(oprócz łańcucha za krótkiego o pół ogniwa) okazało sie że...jest zuuuupeeełnie inaczej. Nie gorzej, nie lepiej - inaczej. Chyba największą różnicę robi wysokość główki - nie mogę się połapać co inego wpływa(niższy środek ciężkości?) na o wiele bardziej łobuziackie zachowanie Krampussy względem HaeLa. Fakt, że mogę zjechać siodłem niżej oraz o wiele większy przekrok sprawiają że mogę atakować głupsze niż zazwyczaj rzeczy bez obawy o obite scrotum. Obie ramy ważą 2,6kg(bez gramów - wypraszam sobie) ale przekroje rur w Gburze są nieco masywniejsze. Obie przyciągają magnes z podobną prędkością. Podźwięk po potraktowaniu pięciomilimetrowym imbusem zdaje się być nieco niższy w Gienku. Póki co potyrane raczej na spokojnie bez żadnych wertepów solidnych(jeden wypad w okoliczną czarno(hehe)-czerwoną sześciominutową pętlę(Ivan 5,49, ja 5,59 z ozorem w okolicach kostek) oraz pięć dni kommuterki po miksie asfaltu i szutrów. Pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne, czekam jednak na zaplecenie szerszych obręczy, wciśnięcie czech caly oraz redukcje telepa przedniego do formy sztywnej. Kilka statycznych zajawek kolorystycznych: Będę apdejtować w miarę rozwoju sytuacji... POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Oł maj gadd.... Slicznie sie zapowiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 śliczności, piękna ramka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 No piękna bestyja ;-)) Ciekawe jak bardzo przesunął się w kierunku wariactwa w porównaniu z Gienkiem. Widzę poznajecie się dopiero...pierwsza randka z błotem ;-) Oby współżycie układało się owocnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Powitoł [kobieta mode]Rama to nie wiem, nie znam się, a dane które rzucasz (kąty, długości, odległości) nic mi nie mówią Natomiast kolor!!! Bajka [/kobieta mode] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 17 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Z kategorii: "Wskaż trzy detale różniące poniższe obrazki". Niedowidzącym śmiem podpowiedzieć: zawilgocenie powierzchni płaskich, odległość kadrującego od kadranta oraz nienaciągnięty łańcuch. Ja bym jeszcze dodał brak tylnego reflektora, brak koszyka na napoje izotoniczne oraz nieprzyciętą sterówkę. Mam nadzieję, że już przestałeś się ślinić Lordzie, a podłogi w domu suche i bezpieczne. Poza tym, KOZAK RAMKA! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 17 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 "Wskaż trzy detale różniące poniższe obrazki": Nad tym kolorem, to ja się bawiłęm niegrzecznie od samego początku, jak tylko się objawił Że tak zaklnę z angielska Yeah-Bunny!!! Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Ja bym jeszcze dodał brak tylnego reflektora, brak koszyka na napoje izotoniczne oraz nieprzyciętą sterówkę. ...a liczyłem że zauważysz jeszcze inny zacisk sztycy Dzięki za wszelkie pochlebne opinie, jak już Krampuśniak będzie poskładany docelowo jak należy to pozwolę sobie zapodkleić raz jeszcze. POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 17 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2015 Podklejaj, podklejaj bo takiego rarytasu tu dawno nie było (choć mam info z wiarygodnego źródła, że w tym sezonie ktoś jeszcze wytoczy ślinę z waszych paszczęk)Kapitalny suport (dokładnie wyjście w stronę osi koła), niezły lakier. A co do spawów-czy one są szlifowane, że tak dobrze wyglądają, lakier je ukrył czy jak?Ale żeby tak trzymać w tajemnicy do końca.. no wiesz Pan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.