thomasz Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 BTW, na tym bike-components da się ten plugawy język przełączyć na inglisz? można przełączyć tylko stronę na EN: https://www.bike-components.de/en/Salsa/Alternator-Ausfallenden-Set-X-12-p39423/ sam tekst nie jest tłumaczony Polecam google.translator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 thx, tyle wystarczy by przeprocesować zamówienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Powitoł U mnie Koza 2 (Kona Explosif 2006 - jeszcze raz dzięki Mentos ) dostała graty z panasonica (nędznie wygląda taki oskubany ze wszystkiego ): Wybaczcie nędzne fotki Waga łazienkowa pokazała 12600g bez światełka i mocowania fotelika. Będzie dobrze Będzie trzeba możliwie szybko amor zmienić i tarcze wstawić. Choćby mechanik bb5/bb7 czy coś. Ten ma piwot z jedną dziurką do podparcia sprężyny - mimo napięcia sprężyn Vek na maksa ramiona nadal luźno latają po piwocie, nie odbijają. Jest to do obejścia, jakiś adapter albo co? I też się trochę martwię o haki. Są jeszcze gdzieś takie do dostania czy już szukać fachowca z CNC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 10 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 ..a czemu się martwisz o haki? Rudą Ci nie zajdą, to jest pewne Co najwyżej ulotnią, przepraszam-utlenią w mig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
am400d Napisano 10 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2014 Ten ma piwot z jedną dziurką do podparcia sprężyny - mimo napięcia sprężyn Vek na maksa ramiona nadal luźno latają po piwocie, nie odbijają. Jest to do obejścia, jakiś adapter albo co? a nie wystarczy rozgiąć druty hamulców bardziej na boki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 Powitoł Na razie chciałbym takiej ingerenci uniknąć, ale zobaczy się. Zamontowane mam alhongi które na nim były, ale ani to tak ładne jak stare LXy ani tak podatne na regulację jak one (a hample lubię zrobić dokładnie jak lubię ). Jak nie poradzę to dojeżdżą ze mną aż do zmiany amora i przejścia na tarcze. Znów kupka $ do zebrania ..a czemu się martwisz o haki? Rudą Ci nie zajdą, to jest pewne Co najwyżej ulotnią, przepraszam-utlenią w mig Utleniania się nie martwię Bardziej tego że w coś przypieprzę i cudownie "rozmnożę" któryś z jednego na dwa Szczególnie o hak przerzutki się boję. W panasie regularnie prostowałem co w stali ciut łatwiej przprowadzić niż w alu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 ...na CRC są nadal do kupienia, jestem pewien że jeszcze gdzieś się znajdą, w końcu nawet obecne Unit'y mają takie haki http://www.chainreactioncycles.com/mobile/kona-rear-derailleur-sliding-bb/rp-prod71904 POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 11 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2014 (edytowane) Powitoł Ło, dzięki Moje są ciut inne, ale jak jest szansa, że od obecnie produkowanych modeli spasują to spokojniejszy jestem Aaaa, bo bym zapomniał. Buszując po allegro natrafiłem na szosę tej firmy, później na stronę, a na niej taką stalówkę średnio-dużą: Silverback SEGMA 279: http://www.silverbacklab.com/bike/mountain/silverback-segma-279/ Do różnokołowców by też pasował, ale ten temat mi bliższy Edytowane 11 Listopada 2014 przez porcelanowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 12 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 ..a tymczasem na ebayu znów ktoś wrzucił "za małego" treka http://www.ebay.co.uk/itm/AWESOME-RARE-TREK-SAWYER-29er-17in-GARY-FISHER-KLUNKER-SINGLE-OR-GEARED-NR-/141468047887?pt=US_Bicycles_Frames&hash=item20f0271a0f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 12 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 (edytowane) @anarchy Czy to aby nie ten sam, dokładnie ten sam co sprzed miesiąca? @porcelanowy Pokusili by się chociaż o skrócenie ogona w tym 279, bo obecnie wygląda jak 29er z małym kołem z tyłu. BTW twoja Kona. Masz tam jakiś Narrow Wide w tym Explosiffie? Napęd 1xcośtam widzę, ale ani prowadnicy, ani Shadow+, ani narrow-wide się dopatrzyć nie mogę. Działa ci taka konfiguracja bez spadania łańcucha? Edytowane 12 Listopada 2014 przez rambolbambol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 12 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 Powitoł Może specjalnie zostawiony dłuższy ogon żeby oba duże koła można było zamontować? Pewnie nie opłaca im się robić/zamawiać dwóch ram a tak mają zapchajdziurę w ich ofercie dla stalowców gotową Co do mojej wydumki - na razie samo alivio 38t z przodu (z tyłu zwykły shadow, bez sprzęgiełek) bo nie wiedziałem czy mi 1x10 podpasuje i jaki rozmiar. Myślę o N-W na przyszły rok tylko jeszcze chcę pojeździć więcej i sprawdzić jak duży blat będzie najlepszy. Raz na jakiś czas spadnie (co ciekawe częściej na asfalcie, jak hopnę z krawężnika) ale nie na tyle często żeby było uciążliwe. Nie jeżdżę jednak bardzo agresywnie: bez dużych hopek, ostrego atakowania przeszkód, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejas Napisano 12 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 Z N/W i sprzęgłem też spada czasami Ale nie przy zjeździe z krawężnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 12 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2014 @porcelanowy Polecam: [prowadnica łańcucha] Jak zrobić prowadnicę łańcucha do napędu 1x10 za 10 zł? @maciejas Jak się SRAM w napęd pcha, to i na NW łańcuch spada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buchar69 Napisano 14 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2014 Jeśli ktoś szuka fajnej ramki z widelcem to wiem gdzie wisi nowy set Surly Cross Check czarny w rozmiarze 60, ale on wypada trochę mniejszy, tak na 185 cm. Za uwaga 1200!!! gość zamówił i nie odebrał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 16 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Było o konserwacji, o nierównej walce z Rudą, to pozwolę sobie krótko o przygotowaniu do malowania naszych ślicznotek. Szczególnie o jednej metodzie.O malowaniu przypomnę tylko, że mamy około 3 opcji ("około" bo nie chcę wiedzieć nawet co niektórzy potrafią wymyślić): malowanie pistoletem/spayem/aerografem samemu (teoretycznie najtaniej), malowanie j.w. oddając profesjonaliście ramiaka (duża dowolność kolorów i wzorów, minusem na ogół jest cena) i malowanie proszkowe (potrafi kosztować mniej niż samemu, plusem jest najwyższa trwałość, minusem na ogół jest jeden kolor).Ale przed malowanie trzeba ramę wyczyścić ze starego i o tym ten wpis.Niby można oddać do wypiaskowania (ja spotkałem się z min, ceną 20 zł) i "mieć z głowy" ale jest jedno całkiem poważne "ALE".Ogólnie mamy "około" 4 opcji usuwania lakieru: szczotkowanie/szlifowanie, chemia, piaskowanie i opalanie.- szczotkowanie - traktował bym to jako ostateczność - papier ścierny, szczotki na wiertarce, sporo czasu, spory bałagan wokół, trzeba mieć "rękę" i wyczucie bo można sobie narobić szkody,- chemia - nie działa, po prostu.- piaskowanie - z piaskowaniem jest jeden spory problem, większość zakładów wykonujących malowanie proszkowe zajmuje się ślusarką, na ogół wielkogabarytową. Żelaza tam jest od cholery. Tak samo starej farby rdzy i "bógwieczego". Żeby to zedrzeć używa się grubego piasku i dysz o sporej średnicy. Liczy się czas i stal mierzona w tonach i metrach. Przy delikatnej ramie 2/3/4-krotnie cieniowanej może oznaczać to tylko i wyłącznie zdarcie sporej części nie tylko farby ale i rur w ich najdelikatniejszych miejscach. Taka lakiernia to dla 0,5 mm rurki rzeźnia! A jak robią to profesjonaliści? Widziałem stal wypiaskowaną w zakładzie p.Rychtarskiego. Jest matowa. I tyle, gładka i matowa. Jak mi tłumaczył Kuba R. - używają prawie pyłu do usuwania farby.- no i tu na nasz ratunek wchodzi opalanie Cała zabawa polega na podgrzaniu farby do jej zmięknięcia, usunięciu miękkiej szpachelką, wyczyszczeniu ramy z resztek papierem ściernym. Do opalania potrzebujemy ... opalarki: 1. Udając zawodowca kupujemy taniego topexa(około 90-100zł): (minusem jak dla mnie jest możliwość uzyskania zbyt wysokiej temperatury jak dla niektórych miękkich lutów)2. Będąc "wrednym mężem" podkradamy opalarkę kuchenną żonie plusy:dobra temperatura ognia, cicha praca, minusem jak dla mnie jest wąski strumień ognia i przez to powolna praca, no i tłumaczenie się żonie3. Opalarka elektryczna:warto popytać, może ktoś ma ze znajomych (choć w lombardach widziałem i po 45zł), ma najniższą temperaturę z wymienionych. Ale wystarczającą. Plus taki,m że gazu nie zabraknie i można ustawić szeroki strumień ciepła. Bezpieczna. Dla mnie plusem jest jeszcze fakt "wiania" - ułatwia to odchodzeniu farby od ramy. Czas - rama i widelec zajęły mi sobotnie popołudnie, w sumie około godzin pracy.A na koniec kilka banalnych zdjęć z pracy: Jak brać papiery ścierne to tylko na płótnie, dobrym rozwiązaniem na zagięcia, łuki jest gąbka ściernaRama w trakcie. Rury w dużej mierze już po opaleniu, pozostałości schodzą w miarę lekko papierem ściernym (kolor wskazuje ofiarę):I dlaczego warto samemu się w to bawić?Spod farby wychodzi sporo niespodzianek, ogniska rdzy którym warto poświęcić minimalnie więcej czasu, wszystkie łączenia które możemy ocenić co do ich jakości. Albo dowiedzieć o takich smaczkach jak np spawane łączniki:Choć główna mufa suportowa ewidentnie jest odkuwką:I ostatni rarytas, który by przepadł pod strumieniem piachu:A na koniec zagadka: po czym poznać jak zostały wykonane łączniki ze zdjęć i co przedstawia ostatnia fotografia (i nie mam na myśli lutowanych oczek pod koszyk bidonu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 (edytowane) Powitoł Dobrze by było wrzucić to jako oddzielny temat do poniższego działu (w tym wątku za dwie strony zginie ): http://www.forumrowerowe.org/forum/228-warsztat-zrob-to-sam/ Suport wygląda jak odlew a nie odkuwka Świetnie wygląda rama na fotce główki - obrałbym ją do zera i położył klar. Tak miałem zrobić w tą zimę z panasonikiem (m.in. przez ramę na mufach) ale pojawiła się kona a ta wygląda dobrze i szkoda mi jej na razie tak obierać Dobra robota. Proszę o więcej Edytowane 16 Listopada 2014 przez porcelanowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 16 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 (edytowane) Suport wygląda jak odlew a nie odkuwka Palca sobie nie dam odciąć;)Też tak kiedyś myślałem, ale wytłumaczył mi taki jeden "obeznany", że odlew nie miał by odpowiedniej wytrzymałości. Choć dla jasności - odkuwka to element który na ogół wcześniej został wykonany metodą odlewu. Będzie kolor. I z tym mam największy problem (z wyborem znaczy się). Czystą stal (na części ramy) mam zamiar zrobić na mieszczuchu, ale to pewnie nie już tej jesieni ani zimy. Ale kusi, kusi cholernie tak zostawić, gdy widzę taki kawałek dobrej japońskiej stali nago... Dla jasności - to powyżej to kuwahara hi pacer na rurkach ishiwata exp m, czterokrotnie wycieniana gł. rura (!), po przeróbkach w zakładzie p.Rychtarskiego...czyli niekończąca się historia budowy gojiry ps: co do tematu "zrób to sam", chyba za skromny temat jak na własny wątek Edytowane 16 Listopada 2014 przez anarchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 rura bidonowa jakaś taka jak zebra Ty skrobiesz a u mnie nawet weekend bez roweru .... co za czasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 16 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 (edytowane) A na koniec zagadka: po czym poznać jak zostały wykonane łączniki ze zdjęć i co przedstawia ostatnia fotografia (i nie mam na myśli lutowanych oczek pod koszyk bidonu) Łączniki poznać właśnie po strukturze. Te chropowate wykonane metodą "pressed", czyli odkute (?) i gładkie, czyli forma z wosku i odlew. Tutaj można sobie poczytać więcej: https://bohemianbicycles.wordpress.com/2009/03/09/lugs-the-good-the-bad-and-the-ugly/ To na ostatniej fotce, to chyba mi kiedyś pisałeś na PW, ale...zapomniałem... A wątków o przygotowaniu ramy do malowania, to już na forum kilka było i co jakiś czas się powtarzają. Może któryś z moderujących zechciałby to podkleić w odpowiednim miejscu? PS. Kiedyś, kiedyś jeszcze nie było takich fajnych opalarek, oczyszczałem z farby Komara (taki motorower). Z rozrzewnieniem i bananem od ucha do ucha wspominam. Działo się. Edytowane 16 Listopada 2014 przez adamos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 16 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 (edytowane) Łączniki poznać właśnie po strukturze. Te chropowate wykonane metodą "pressed", czyli odkute (?) i gładkie, czyli forma z wosku i odlew. ale tu mamy i odkówkę i ....spawane (bo wiele osób nie zdaje sobie nawet sprawy, że wiele łączników to dwie rurki, pospawane i finezyjnie przycięte zatem:za pierwsze brawo, a co do spawanych-po czym to poznać? No i co z tą zebrą? Edytowane 16 Listopada 2014 przez anarchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 16 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Hmmm...może jakbym "na żywca" obadał, a tak...Ja się poddaję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JanekTheFizyk Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Ze spawami to nie wiem, ale zebra nie jest przypadkiem od tego, że rurka ma jakieś cieniowanie śrobowe czy jakkolwiek to nazwać? Coś jak w rurkach Miyaty "triple-butted splined Chromoly frame tubing"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 (edytowane) a co do spawanych-po czym to poznać? ...aaaa po tym iż farba słabo schodzi z tych miejsc - włazi w zagłębienia lutu i trzeba szlifierki aby jej się pozbyć? POZDRo-:ver edzia: a zebra to Hardtlite Spline Tubing - najwyższy model w hierarchii Ishi, takie pręgi dla wzmocnienia konstrukcji??? Z tym że to chyba nie było "po całości" a raczej przy kuńcach tylko? Edytowane 16 Listopada 2014 przez kazafaza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 16 Listopada 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 (edytowane) Nie lutu! To spaw a nie lut. Ale brawa dla Najpiękniejszego Widać wgłębienia, przerwy między kolejnymi łuskami (pomimo, że wszystko starano się wyszlifować) poprzez czarnienie w tym miejscu stali. Jak by sie zastanowić to taka rama jest 2-krotnie bardziej narażona na zniszczenie od klasycznej - albo na lucie albo na spawie A tak poważniej-ciekaw jestem czy wynikało to z braku umiejętności/technologii spawania rur cienkościenych, czy wzmacniało węzły (po części na pewno), czy po prostu było to ślepe naśladowanie tradycji (częste w postępie technicznym - nowa metoda/stara forma).A co z zebrą? Zdecydowanie nie jest to "gwintowane wzmocnienie użebrowaniem", tak mam np wzmocnioną sterówkę w sarnie - to są żebra o gr, około 0,7mm, wyraźnie czuć pod palcem A Hi Pacer nie miał najwyższego modelu rur Ishiwaty.Te ze zdjęcia są na prawie całej rury i mają mikrony głębokości? Gdybym przejechał o jeden raz więcej papierem zniknęły by. Edytowane 16 Listopada 2014 przez anarchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 16 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2014 Ostatnia teoria zanim obaczę denko - są to specjalne kanaliki/wyżłobienia które pozwalają na zawsze tak samo wspaniałą i jednorodną pracę ramy niezależnie od panującej temperatury POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.