Skocz do zawartości

[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali


Wiewiór

Rekomendowane odpowiedzi

Niektóre duże firmy (a Romek w PL jest duży) przypominają dinozaury o gigantycznym zadzie i małym móżdżku.

Zanim się obrócą, żeby zobaczyć, co je podgryza, będą wyżarte po anusia. Po reakcji firmy i sprzedawców wnioskuję,

że równie szybko ta firma zareaguje na głód rodzimej stalówki.

Skłonię się do myśli Anarchy'ego, że jeśli w ogóle, to NS.

Edytowane przez artoor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszcie petycję do Kinesis na Tajwanie. Wszyscy Polscy producenci rowerów robią takie rowery, jakie ramy uda im się tanio z wyłącznością kupić. Rowerów się w Polsce nie buduje, je się tylko składa.

 

PS. Wyjątkami są małe manufaktury, ale to i mało i drogi jak na nasz rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Piszcie petycję do Kinesis na Tajwanie. Wszyscy Polscy producenci rowerów robią takie rowery, jakie ramy uda im się tanio z wyłącznością kupić. Rowerów się w Polsce nie buduje, je się tylko składa.


Drogi rambolbambolu,

1. Kinesis (całe szczęście!) nie klepie ram ze stali, więc pisanie do nich, to raczej w naszym przypadku zbędna zbędność.
2. Z tego co mi wiadomo, zarówno fabryka Kross, jak i Arkus-Romet posiadają własne spawalnie i to wcale nie małe. I także klepią własne ramy, tutaj na miejscu w Polsce - głównie na eksport.

3. Nie wiem, gdzie i jak powstawał Rudy Stalowy Roman, ale na pewno nie była to taiwańska fabryka Kinesis.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)
PS. 100 strona

 

jak by nie było po "galerii" to najpoczytniejszy wątek w 29er. Wyprzedził nawet sporo idącego łeb w łeb (koło roku temu) wątek accentowy. No ale taki np Romet musi sondę zapuścić dogłębną w rynek co by się zastanowić czy stal ma jeszcze szansę ;)

 

Z tego co pamiętam na romku była naklejka Taiwanu, a gdyby to było tange (może sobie pomylił z eccenticiem?) to na pewno stosowna naklejka znalazła by się na ramie.

Niestety, mu dorabiamy legendę do roweru który znalazł się z przypadku. Zważywszy, że nawet w Romecie nie potrafili udzielić odpowiedzi jakie jest prawdziwe geo tej ramy można snuć domysły o "pełnym zaangażowaniu" "działu projektowego".

Było na magazynie,stało koło worków z ryżem, kliknięto "kup teraz" 2500kg ramy i gotowe!

 

 

Znajomy mi mówił że Romek był spawany w fabrykach Tange

podobno robiony był z blachy promu kosmicznego... i zawierał jad skorpiona ;) 

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Było na magazynie,stało koło worków z ryżem, kliknięto "kup teraz" 2500kg ramy i gotowe!


Myślisz, że to aż tak "głupia" historia?

 

podobno robiony był z blachy promu kosmicznego... i zawierał jad skorpiona


No i rzecz jasna zawierał domieszkę kruszonych kości wikinga. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi rambolbambolu,

 

1. Kinesis (całe szczęście!) nie klepie ram ze stali, więc pisanie do nich, to raczej w naszym przypadku zbędna zbędność.

2. Z tego co mi wiadomo, zarówno fabryka Kross, jak i Arkus-Romet posiadają własne spawalnie i to wcale nie małe. I także klepią własne ramy, tutaj na miejscu w Polsce - głównie na eksport.

3. Nie wiem, gdzie i jak powstawał Rudy Stalowy Roman, ale na pewno nie była to taiwańska fabryka Kinesis.

1. Obecnie Kinesis nie spawa stali ... zgadzam się.  http://www.kinesis.com.tw/FAQ.PHP#A1

 

2. Bzdura. Wejdź na powyższą stronkę to może wypatrzysz przyszłoroczne Level B i Level R zanim Kross wykupi wyłączność na projekt i odpowiednie modele znikną ze strony http://www.kinesis.com.tw/index.php lub tu http://www.kinesis-bikes.com/index_e.php

Zarówno do Rometa jak i Unibike przyjeżdzają całe kontenery już pomalowanych ram gotowych do montażu kół i osprzętu. Jeszcze niedawno Kross nawet się chwalił, że ramy mają z Kinesis:

http://www.kross.pl/hr/node/803 jakoś Polakom wstyd o tym mówić ale Chorwatom już można.

Kross sam maluje swoje ramy: http://www.wykop.pl/link/1449953/fabryka-firmy-kross/ . Spawania jednak nie zaobserwowałem.

 

3. Rudy stalowy Roman prawdopodobnie pochodzenie ma tam, gdzie większość Polskich rowerów ... czyli na alibabie:

http://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=steel+bike+frame

Zamawiasz 100 sztuk, płacisz z góry i czekasz na kontener. Nawet kolor i logo firmy wrzucą ci na ramę jakie chcesz.

 

Przepraszam, że walę trollem w tym poście, ale taka jest smutna prawda. Pewnie sam żyłbym w złudzeniach, ale śledzę regularnie te chińskie stronki i praktycznie każdy z nowatorskich pomysłów Krossa na rok 2014 już tam był rok wcześniej.

 

Jeszcze 2 lata temu Kinesis się chwalił z jakimi to wielkimi markami współpracował. Teraz już nie ma about na ich stronie, ale pozostałości jeszcze są: http://en.wikipedia.org/wiki/Kinesis_Industry [...] Diamondback Bicycles, Felt Bicycles, GT Bicycles, Schwinn, Jamis, K2, Raleigh, Trek, Kross and Kona [...]

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Bzdura. Wejdź na powyższą stronkę to może wypatrzysz przyszłoroczne Level B i Level R zanim Kross wykupi wyłączność na projekt i odpowiednie modele znikną ze strony http://www.kinesis.com.tw/index.php. Zarówno do Krossa, Rometa jak i Unibike przyjeżdzają całe kontenery już pomalowanych ram gotowych do montażu kół i osprzętu. Jeszcze niedawno Kross nawet się chwalił, że ramy mają z Kinesis:


Nie muszę wchodzić na stronę Kinesis, żeby wiedzieć skąd Kross zamawia swoje ramy. Kiedyś, dawno temu byłem w Przasnyszu i wiem, że mieli dużą spawalnię. Być może obecnie jest tak, że zrezygnowali już całkowicie ze spawania ram, ale do jakiegoś czasu robili u siebie jakieś tanie markieciaki na eksport.

 

Rudy stalowy Roman prawdopodobnie pochodzenie ma tam, gdzie większość Polskich rowerów ... czyli na alibabie: http://www.alibaba.c...teel bike frame Zamawiasz 100 sztuk, płacisz z góry i czekasz na kontener. Nawet kolor i logo firmy wrzucą ci na ramę jakie chcesz.

A tego, to dowiemy się (lub nie), jak w końcu pojawi się tutaj ktoś z Rometa i będzie znał historię tej ramy.


I skończmy już ten amelininwy OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadka. Jak nazywa się ta rama po rebrandingu:

http://www.alibaba.com/product-detail/MB-903-Stainless-Steel-Bike-Frame_142385560.html

http://www.imb2b.com/sell/show.php?itemid=35421

Beztytuu.png

Pod tym drugim linkiem macie stalowych ram na pęczki. Trzeba tylko hurtowo zamawiać i nie ma problemu, żeby wam geometrię Kony, Salsy czy innego producenta w dowolnej rurce wyspawali.

http://oraeng.imb2b.com/sell/

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam panowie, ale w ogóle nie czaję bazy z tym pisaniem do rometa żeby wam coś tam wyprodukował. Sory mamy wolny rynek. Mnie tez to boli, że u nas sie nie opłaca... ale jak juz pisał anarchy taka fajna ramka krosa i jeszcze jej pełno w internetach bo "przecież powinna być w 1000 wersji kolorystycznych..." z z ciekawostek stalowych i polskich mam do pokazania dzisiejsze znalezisko!

Przez przypadek znalazłem Fana CNC który wycina zębatki ze stali i alu! dostępny jest tylko na fb... https://www.facebook.com/HoCNC?fref=ts

za blacik z nierdzewki krzyczy ok 70 PLN!!! jestem taki zły, że na razie żaden napęd w rowerach nie wymaga wymiany :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)
Przepraszam panowie, ale w ogóle nie czaję bazy z tym pisaniem do rometa żeby wam coś tam wyprodukował. Sory mamy wolny rynek. Mnie tez to boli, że u nas sie nie opłaca...

 

Zwyczajnie...żeby w końcu coś się ruszyło.

Cytując klasyka: "przydałoby się trochę polotu i finezji w tym smutnym (rowerowo) jak p***a kraju". :)

Jest zapotrzebowanie na stal? Jest. Może jeszcze niewystarczające, ale czy NS nie pokazał, że można? Można. Ludzie kupują ramy Eccentrica (nawet za granicę ;) ) i zaczynają budować piękne rowery. Ale jeden taki rodzynek na naszym rynku wiosny nie czyni i to chyba jednak trochę za mało...

Ja wiem, że są koszta i ograniczenia i trzeba chcieć, ale ja też chciałbym w garażu fajną, stalową najnerową ramę z polskim napisem na ramie. Może być nawet "ROMET". :)

 

PS.

 

za blacik z nierdzewki krzyczy ok 70 PLN!!!

 

O! To już chyba wiem, gdzie anarchiusz swoją nową zębatkę zamówił. :)

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No stalowo to mnie bawi do łez to że Inbred kloc kosztuje ramą tyle co cały stalowy makrokesz na którymś przecież ktoś jeszcze zarabia :)

 

Dorabianie do takich rometów inbredów i innych ram od hydraulika ideologii: "stalove love" to ślepy zaułek

Stal to tylko materiał i od krawca zależy co się uszyje. No i nieszczęsna metka też ma dla niektórych znaczenie...

 

Sam mam Inbreda bo miał proste haki i tyle, teraz go nawet lubię, ale czy to karbon czy alu w zasadzie wszystko mi jedno... co innego widelec.....

on5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Dorabianie do takich rometów inbredów i innych ram od hydraulika ideologii: "stalove love" to ślepy zaułek Stal to tylko materiał i od krawca zależy co się uszyje. No i nieszczęsna metka też ma dla niektórych znaczenie...


No a nie chciałbyś mieć na polskim rynku do wyboru przynajmniej kilku, takich dobrze uszytych, porządnych, z polską metką, co byś nie musiał jakichś klocków od hydraulika z zagranicy ściągać? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

... ja tylko nie wiem czy nadal jest się oburzać, że coś zrobione zostało w Chinach czy na Taiwanie. Kwestia kto stał nad spawaczem. Kto wykonał rysunek, i czy wszystko zostało zrobione z głową.
Przykład? Singular - kto się nie poci na widok tych ram? Nie ślini ze smutkiem zerkając na metki? Spawanie u skośnego oka a ramy doczekała się miana "niezłych, unikatowych, pożądanych" (na "kultowe" to tylko takie rodzynki jak Romet zasługują:) ).
Kto następny? Chyba wszyscy pozostali :)

Rambol, zamówić 100 sztuk? No to tworzymy tu nasz wewnętrzny brand i heja. Może "Romanex?" Romanpol? Stalopex? Polzłom? :D
Jak sprzedamy te pozostałe 80 sztuk tych świetnych ram za grosze na reylnodsie 953 (hahaha) to będzie nasz mały sukces lub porażka. I przynajmniej będziemy wiedzieć czemu mało kto wchodzi w stal.

A co do zagadki - za cholerę nie wiem. Na pewno nie przytaczane tu ostatnio kony, romany, singulary, gienki czy ninery.

Adamos - ja też właśnie się dowiedziałem o tych kółkach. "Moja historia" jest prostsza - chciałem sam u frezera ale widać już nie muszę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym to zrobił tak...

 

Otwieram na Kickstarter projekt polskiej ramy stalowej marki Rambol, model Bambol. Długości rurek i geometria ustalona będzie w plebiscycie przez darczyńców.

  • za 1$ dziękuje za wsparcie
  • za 5$ wysyłam kartkę na święta ze zdjęciem roweru
  • za 50$ wysyłam stickery i koszulkę i dostep do plebiscytu, wyższe datki też mają dostęp do niego
  • za 100$ możliwość jednodniowego testowania roweru zanim trafi do darczyńców
  • za 150$ wysyłam widelec od ramy
  • za 400$ wysyłam ramę
  • za 500$ wysyłam widelec i ramę w domyślnym kolorze
  • za 700$ wysyłam widelec i ramę w dowolnym kolorze
  • za 1000$ wysyłam gotowy rower na ramie Bambol
  • za 5000$ zabieram darczyńcę na chlanie do Bydgoszczy, dostaje gotowy rower, kask, buty SPD i może osobiście zaprojektować malowanie swojej ramy
  • za 10000$ to co powyżej + Skoda Octavia 2004 1.9 TDI z bagażnikiem dachowym
  • za 20000$ to co powyżej + rower nazywać się będzie tak jak zechcesz, a nie Bambol

Minimalny koszt, aby projekt ruszył ustalam na trzykrotność minimalnej kwoty zamówienia w http://oraeng.imb2b.com/sell/, żeby zostawić sobie bezpieczny margines. Nie byłbym pierwszym, który z takim projektem wystartował (przykładowy link). Co drugi taki projekt kończy się sukcesem.

 

Nie mam tylko bezpiecznego magazynu lub garażu w Bydgoszczy, który pomieści 100 ram.

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

oprócz tego ,że to jak (wybaczcie chłopaki) wg mnie Kia i Toyota (czyli prawie prawie to samo) to wagowo na pewno (to chyba najszybciej poczujesz) na plus dla Gienka.
O dziwo oba mają głupio puszczony pancerz (mnie się zdarza nosić rower na ramieniu stąd ta uwaga) i już nie wiem który głupiej - czy on-onka na środku pod spodem czy Gienek po stronie nie napędowej (tam gdzie zawsze nosi się rower).
Ja bym brał tego gienka ze względu na haki - wkurza na co dzień ale jak by Ci przyszło przypadkiem planetarkę albo SS zrobić.... (tylko nie pisze tego ss sobie na hełmie hehe).
No i gienek ma fajniejsze kąty (sterówka) - takie współcześniejsze, luzackie. A jeżeli to co piszą to prawda to i ogon można nieźle skrócić (435mm).
No i gienków jak na razie jeszcze jest mniej u nas.
No i najważniejsze - Gienek ma niżej suport - jeaaaa :D :D

 


@Itr, Marku Drogi - czy ja dobrze widzę? Masz renegada z tyłu? Szybką reckę bardzo poproszę (to 2,1 czy 2,3"). A zakładałeś na przód?

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam Inbreda bo miał proste haki i tyle, teraz go nawet lubię, ale czy to karbon czy alu w zasadzie wszystko mi jedno... co innego widelec...

Stal chyba trochę odporniejsza na uderzenia jest, czy źle pamiętam? Naprawa Karbonu trochę trudniejsza, łatwiej pęka? Też uważam, że zdrowy rozsądek jest ważny, ale te dwie zalety stali są dla mnie kluczowe :) no i fakt, że mało osób na niej śmiga ;) Elyta! A czemu mówisz, że co innego widelec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bo Itr uważa, że rama pracuje w stopniu minimalnym . No i jeszcze kwestia uginania na boki - marek jest mega kozakiem i skręca stalówki wokół suportu na starcie hehe
A wideł to co innego-przyjmuje na siebie dużo dużo więcej.  Cała prawda - jak ramę bym przeżył z alu to widła w życiu.

Carbon ma tą przewagę na alu (to nieszczęsne alu) że dobry spec naprawi je do stanu używalności. To o dziwo nawet większa zaleta niż przy stali - gdzie połamanie powoduje wymianę często połowy ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak uważa, bo jeździ na inbred, a przecież są lepsze i gorsze gatunki stali, które więcej i mniej pochłaniają :) Tak mnie uczono. To odnośnie kwestii pracowania ram. Sam używam od paru miechów wideł z alu: http://force-components.pl/index.php?p997,kod-14610-force-mtb-widelec-1-1-8-alu-ahead. Da się przeżyć, wprawdzie przesiadłem się z dirtowych cr-mo, bardzo twardych, a te są jeszcze twardsze, ale kwestia przyzwyczajenia :)

Edytowane przez am400d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...