panSocjolog Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 @@kazafaza, a tej manetki nie można jakoś przerobić na bar enda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Hm, dałoby radę nabankowo, ale w sumie "bliżej" mi do top-cap'a Co prawda nie miałem jej zamontowanej na kuńcu kierownika, ale jakoś tak machając łapą w powietrzu markując ciosy wyszło mi że tak jak jest będzie nieco ergonomiczniej! POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Hm, dałoby radę nabankowo, ale w sumie "bliżej" mi do top-cap'a Co prawda nie miałem jej zamontowanej na kuńcu kierownika, ale jakoś tak machając łapą w powietrzu markując ciosy wyszło mi że tak jak jest będzie nieco ergonomiczniej! POZDRo-:ver Kaza to naj naj naj gorsze miejsce na manetkę w rowerze w teren, tym bardziej że zapewne będziesz te biegi zmieniał od swięta i właśnie wtedy gdzieś w piachu i na podjeździe nie będzie opcji odrywania rąk od chwytów... Całe lata jeździłem w terenie na Pasacie z manetkami na fajce, bo nie było opcji, w szosówce do dziś mam manetki na ramie zamiast zintegrowanych... A na tej szosówce potrafiłem 80 km wyścig mtb pod Ełkiem pojechać w wyścigu i wiem co to znaczy odcięcie od manetek bo telepie... Bar end też na gwizdek bo nie wjeżdża się w makrodziury w dolnym chwycie, i z kolana można załadować, zresztą w w moskowe mocowanie też... Popatrz na systemy wiercenia manetki na dziobie klamki hamulca, gdzieś wiszą w sieci takie patenty powstaje taka klamkomanetka kombinowana... A tak na marginesie na jakim skoku pracuje piasta - jak shimano 7, 8,9 czy sram? Jak jest z indeksacją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 ...no nie najlepsze miejsce żeby szybko pomacać minetkę, fakt, ale to dopiero v1.0 jest więc "wszystko się może zdaarzyć" W terenie rzadko będę zmieniać biegi bo i tak są tylko trzy, neutralny to 36:18 a mniejszy jest -33%, całkowity skok manetki 90*(ćwierć obrotu). A nawiasem przyznać muszę że nie jestem zadowolony z tej piasty, trzeba co jakiś czas poprawiać naciąg łańcuszka przy piaście bo się biegi rozregulowywują. Alfine była pod tym względem o niebo lepsza - typowe fit and forget. Co do klamek z manetką na dziobie to dostałem ciekawy link od tow. Ivan'a który pozwolę sobie tutaj umieścić bo może ktoś nas śledzi i podgląda i mu się przyda: retroshift POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobbudowniczy Napisano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2013 Pomysł z manetką na na dźwigni klamki jest wyśmienity! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 31 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Kłaniam, Niechetnie i z obrzydzeniem ale piszę w Śmietniku bom potrzeboski. Pytanie techniczne do Ogółu Towarzystwa. Klamki przełajowe w typie Cane Creek Crosstop Klektro RL720 lub Salsa Cross Tops Czy pociągną one Avidy BB7? Zwykłe, MTB-owskie, nie szosowe? Bo mam juz zakretkę zupełną... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Hellość, Kejn Kriki mamy w stock'u, w razie "W" zapraszam na testa, PRIVuj jeśli pasi, dam znaka kiedy "góry" nie ma i można dłubać do woli... A Tektro RL721 mamy na Trek'u Crossrip, uwiązane są do BB5 i powiem że jeśli to nie jest kwestia dotarcia tarczy/klocków to szybciej bym pietą zahamował POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 31 Stycznia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Kłaniam, To nie tak. Klamki kupiłem laaat całe temu i leżą czekając na lepsze czasy. Pytanie jest jakie heble do nich nabyć. MTB czy Road, bo to jest właśnie owa zagadka i zadaczka. Generalnie to bym się nawet nie zastanawiał i dla spokojności sumienia wziął wersję Road, ale ceny i dostępność tych ostatnich odstraszaja skutecznie. Jeśli już będzie zupełna bieda to wtedy kupię klamki w typie Klektro R520 - do fałków - i zrezygnuje z przełajówek przy mostku. Z tym ze niechciałbym z nich rezygnować... Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 (edytowane) Mam jednego BB7 którego możesz sobie pobrać na testy! Brakuje mu pokrętła po zewnętrznej stronie, ale kombinerkami można sobie poregulować, jakoś nie miałem czasu/serca/kasy żeby zapodać to tałatajstwo POZDRo-:ver EDIT: wersja ROAD! Edytowane 31 Stycznia 2013 przez kazafaza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 U mnie roboczy skok linki mechanika mtb to około 11 12mm a na podłączonym do klamki tektro canti 8 mm czyli może być na styk tylko pytanie czy klamka nie będzie za miękka i czy zablokuje koło czy modulacja doda abs, albo szuranie klockami w zestawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 1 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 .. kiedyś (w czasach V-ek i cantich) była prosta zasada wyliczania "współczynnika" klamki / zaraz zapewne Nasza Stara przypomni ten współczynnik Czyli iloraz długości klamy do długości dźwigni (wirtualnej) ciągnącej linkę. Sprawdź Ivanie Drogi jaki wynik masz na klasycznych klamach avida, potem na tych które posiadasz-jeśli wyniki są zbliżone powinno działać z dyskami do MTB. Ewentualnie najprościej jak się - da porównaj ilość linki wyciąganej i długość ramienia ciągnącego tych klam i jakiś pod Vki/tarcze. a swoją drogą jeśli starsze klamy CX dedykowane zapewne do cantich to będzie dziki punkt mocarnej dłoni/ABS/guma lub jeszcze inne kołatajstwo itp..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 1 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Kłaniam, Myslę że nie bedę fisiował, eksperymentował i liczył na drapane tylko zaczaję się na wersję Road i spoko. Przynajmniej będę miał gwarancję że wszystko ze sobą zagra jak należy. a swoją drogą jeśli starsze klamy CX dedykowane zapewne do cantich to będzie dziki punkt mocarnej dłoni/ABS/guma lub jeszcze inne kołatajstwo itp..... A-cha... Cieszę się że mi przyjemnie. Chyba mam kompletną zniżkę formy bo już drugiego posta nie rozumiem. Co kolega miał na myśli, tak bardziej zrozumiałym językiem? Szacunek... I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Żę tak powiem wtrącę się z tłumaczniem: Jest ryzyko, że klamkę Twoją spiętą z mtb hamulcem trzeba będzie zaciskać bardzo, irracjonalnie mocno, lecz mimo to bedzie słabo blokować koło jakby nie z aluminium, a z leguminy czy innej wiotkiej natury zrobiona była.... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 (edytowane) Malpa Karate 22" Sitzrohr (mm): 558,8 - Oberrohr (mm): 607,1 - Steuerrohr (mm): 125 - Lenkwinkel (°): 72 - Sitzwinkel (°): 73 - Kettenstreben (mm): 431 - Tretlagerabsenkung (mm): 68 - Gabellänge (mm): 468 - Gabelvorlauf (mm): 43 Nicht verstehen. Cross jak w morde strzelil. Mial ktos jakies fizyczne doswiadczenia z ta rama? Ewentualnie czy ktos moze mi wytlumaczyc co autor mial na mysli z taka geo w ramie mtb.Czy chodzi o to zeby baza sie zbytnio nie rozlazla w duzym rozmiarze (16", 71/73) ? Czy ona taka ma byc z zalozenia zwrotna? Bodajze towarzysza ITR'a 40 stron tez to niepokoilo i przywolal Scale 29er ktory ma glowke 69,5*. Co myslicie o ewentualnym wpakowaniu tam amora 100mm? Chociaz to sie chyba mija z celem. Edytowane 3 Lutego 2013 przez ponuryrybak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 4 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Zwrotność i jeszcze raz zwrotność. Nie patrzył bym też przez pryzmat "podobieństwa" do XC-eków. 71* i 29" idzie w parze. Kątami aż tak bym się nie przejmował, może mały offset widelca rekompensuje ten kąt (43 mm offsetu - wylicz sobie ciąg widelca i zobaczysz co wychodzi) . W dodatku przy całkiem przyjemnie długiej ramie (górna rura dla M ma np 599 mm) masz relatywnie krótką bazę kół. W dodatku niski suport (choć wg mnie do niskiego mu jeszcze z 1 cm brakuje) pozwala myśleć o wsadzeniu tam kiedyś amortyzatora o mega skoku (120-130mm?) - kąt się wypłaszczy o 1-1,5*, suport podniesie o 0,5-1 cm i masz zwrotną bestyję w góry (szczególnie, że ogon zwinny na 433). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Z amorem to bym nie przesadzał - max. 100mm żeby nie sprawić że przód będzie się "rzucać" w zakręty...ludziki z reguły wrzucają 80mm(zresztą sam Surly rzecze: And the fork, still suspension corrected for 80mm travel), więc jeśli nie masz zamiaru testować wytrzymałości rzeczonej ramy tudzież przekonać się jak można spierniczyć zwrotność zbyt długim widłem radzę zapodać bardziej XC-owy amorek POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paznok Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Odgrzebie trochę temat oo inbreda i bb7 Bardzo mnie martwiło, że podobno nidyrydy aby ożenić jedno z drugim. Dzisiejszy eksperyment na szybko zaowocował tym: Czy zrobiłem coś nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 5 Lutego 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 na pierwszy rzut oka wygląda "normalnie" i sensownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mehow Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 u mnie też tak wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Wygląda jak by wszystko było w porządeczku...swoją drogą myślę że więcej problemów sprawiałby BB5 - w siódemce można ustawić oba klocki więc powinno być łatwiej? POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 A to nie jest tak że w małe ramy się nie da, a w duże da się na zdjęciach jakie są rozmiary? sam jeszcze nie mierzyłem swojej, pod tym kątem, bo z tyłu nie mam hamulca. Ale koło na nowej piaście już będzie miało mocowanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paznok Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Moja rama to M. Możliwe, że zmieniono coś w konstrukcji ponieważ hak jest tak jakby odsadzony od osi górnej rurki tylnego trójkąta. Wygląda to na celowy zabieg zwiększający ilość miejsca na hamulec. Jutro wstawię zdjęcie obrazujące to co próbowałem Wam przekazać a niekoniecznie jest zrozumiałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobbudowniczy Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Też kiedyś temat bb7 w inbredize nie dawał mi spać i w końcu zdecydowałem się na 185 z tyłu za radą IwanaMTB. Mimo to też wydaje mi się, że z racji rozmiaru (XL) moja rama ma większy kąt między rurkami tylnego trójkąta co daje większą przestrzeń na ramię zacisku. Jak gdzieś dorwę adapter pod 160 to sprawdzę i dam znać bo bardzo intryguje mnie temat "WPŁYW ROZMIARY RAMY NA SPOSÓB UŻYTKOWANIA ZACISKU HAMULCOWEGO TYPU BB7 W RAMACH ON ONE INBRED SLOT DROPOUT" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ponuryrybak Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 Rowniez jestem zainteresowany. Problem nie występuje (prawdopobnie) tylko w rozmiarze 20.5 czy takze w 19.5? Ktos mial do czynienia z innymi mechanikami? Np Auriga. Bob, XL powiadasz. Trafiłeś z rozmiarem ramy? Z jakim mostkiem jeździsz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobbudowniczy Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Mam 191 cm i rozmiar XL jest ok, choć jak ktoś już kiedyś napisał to on one robi niskie i długie ramy. Na razie siedzi mostek 70mm i chyba przy tym zostanę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.