twojastara Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 a tak spytam - po co Ci nakrecany wolnobieg? jak chcesz kupic przyzwoity, musisz wywalic kolejna stowe (nie mowiac juz o montym, WI, czy tryall); system z redukcja na zwykly szeroki beben ma naprawdę duzo zalet (mozesz zawsze uzyc kasety, zakladasz takie przelozenie jakie Ci w danym momencie potrzebne, bebenki shimano czy novatec sa powszechnie dostepne wrazie awarii...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobbudowniczy Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Kilka postów wyżej była o tym mowa więc podzieliłem się spostrzeżeniami w temacie. Kiedyś miałem wizję piasty pod tarczę z gwintem pod kontrę, żeby poostrzyć w poza asfaltem, ale tak jak słusznie zauważyłeś wolnobieg to rzecz droga a piasta z bębnem daje uniwersalne koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 2 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 (edytowane) Jaka technika polery? Miałem się za starego LX'a zabrać i myślałem to oczywiście szlifierą kątową z regulacją obrotó robić Shimano miały tą "zaletę" że w 99% przypadków były malowane (wyjątek 960 i grupy szosowe). W tym przypadku co ciekawe najważniejsze są pierwsze kroki czyli szlifowanie. Ja polecam ręczną robotę - papiery od 60-300, po kolei, powoli i metodycznie,. długie proste ruchy bo jak weźmiesz kątówkę i przyłożysz to możesz uzyskac piękne falowanie powierzchni, o którym się dowiesz dopiero jak pójdzie pasta polerska w ruch (test książki, telewizora i podstawowy-okna ze szprosami hehe). tak więc najpierw papier aż wszystko będzie równe, krawędzie proste i ostre. Potem tarcza polerska z filc lub szytych szmat razem i 2 pasty o różnym "ziarnie" (w skali mikro oczywiście). Ja do każdej z nich używam innych wałków. Do wstępnej polerki filc i stara zużyta szmacianka, do końcowego nowa szmacianka i wysokie obroty, najwyższe jakie możesz wycisnąc z maszyny. Dwie uwagi- nie kłaśc za dużo pasty na wałek bo zostaje na aluminium, kupic sobie korki do uszu-poważnie. .no właśnie, jak tam Ojczulku to u Ciebie się trzyma? Co do samego zabezpieczania - pasty (szukac past do konserwacji alu felg) mają sens w przypadku takich elementów jak np piasty, może mostki gdzie małe szanse są na zarysowanie. W przypadku korb ja położyłem folię. Co jakiś czas zmieniac i tyle. Choc folia i tak tylko ze względu na napisy, gdybym miał gołe korby-nic bym nie robił-po prostu raz na sezon pasta i szlifiera. a tak na boku-korba to chyba najlepsze na początek ustrojstwo, ja odważnym polecam tylną przerzutkę albo piasty pod tarcze na 6 śrub Ps: chciałbym przy okazji zauważyc, że pierwszym który zaprezentował tu piękne polerki był PraOjciec Założyciel-Wiewiór Edytowane 2 Listopada 2012 przez anarchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 kurde już mnie ręka boli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rybciasum Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Och Panowie nigdy nie wyrosną z tych zabaw w łazience! no i znowu nie mogłem się powstrzymać xddd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 HaeL naprędce na kołach stanął , dziś zbudowane koło i nabite stery, pierwsze wrażenie: całkiem spoko, aczkolwiek wciąż łamię się czy 19" nie byłaby mi weselsza...i czy może nie przerobić nieco komina podsiodłowego bo przydługawy się zdaje! Mostek: nawet bez kiery już wiem że zamiast zakładanego 50mm będzie sześć lub siedem centów, kapcie 2.4 będą się musiały wcisnąć choć mam lekkie obawy o stronę napędową - przez tą śmieszną płytkę jest jakby mniej miejsca? I będzie tak jak myślałem - posingluję sobie najpierw bo biegałka daleko, a niecierpliwość daje się we znaki, jestem wręcz lekko wściekły że w ten łikend jeszcze się nie toczę...oby do przyszłego tygodnia POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twojastara Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 a gumki juz u was sprzedaja NORMALNIE w sklepach (tj. przychodze, place, biore)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 11 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Kolorek w dechę, taki.... Rometowy Co do prześwitu ja tam widzę koooopę miejsca - a jakie tam teraz są opony założone? (zobaczysz jak ciasno jest w Sarnie!) A znając Twoją łanie co kierownicą po cyycach mnie drapała jak żem ją prowadził (taka cholera wysoka) to boje się myślec jak tym razem wysoko zawędrowałeś.. A jeśli masz na myśli ten drewniany napęd co u mnie zalega - to mogę do Twojej Matuli podrzucic-wyśle Ci i po kłopocie. Zupełnie z innej beczki ale nie mogłem się powstrzymac KTO PIERWSZY TEN LEPSZY http://allegro.pl/rama-ritchey-p29-stalowy-29-er-kult-i2783591674.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 11 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2012 Zadny kapeć jak na razie: Maxxis Crossmark 2.1, kolorek - cały czas rozkminiam czy oby nie za bliski Głównie Na Śniegu! Zostawiłem sterówki 20 centów, mam siakieś wysokie stery FSA(górna micha ma chyba z trzy centy), jak na razie 2 centy podkładek, obaczymy po przejażdżce gdzie tam kierownik będzie latać...w założeniu rowerek do wariactw a nie bicia rekordów, więc będzie pionowo i relaksacyjnie A dzięki za ofertę podrzucenia drewna, ale tak kombinuję że przywiozę to-to do nas poskładać zamiast Łani! Rama Ritchey'a - taniej niż na wyspach! Ciekawe czy ktoś "tutejszy" się skusi! Podtrzymuję swoje zdanie że P-275 ma lepsze malowanie POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 13 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 my tu gadu-gadu a nasz Dobry Druch W Stali - Koval miał wczoraj paskudny wypadek na swoim grajku Jakiś kolo otworzył drzwi auta w które (chyba z niezłym impetem) wpadł Grzesiek. Z lakonicznych info wiem, że podobno złamanie otwarte przedramienia (!!) Dziś miał operację, teraz jest Ok, jutro wychodzi do domu. Trzymac Koledzy mocniej kiery kciukami za szybki powrót do jazdy .. tzn... zdrowia, znaczy się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 Widziałem na Pinku wczoraj opis - musiał klikać ze szpitala jeszcze, dobrze że chłop twardy a nie mientki to się wyliże i na nowy sezon jeszcze pokaże na co go stać! Szybkiego powrotu do espeda...zdrowia, znaczy się POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kovaldesign Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 (edytowane) Wy tu gadu-gadu a w szpitalu tytanowe srubki za darmo rozdaja Wyszedlem na dzien trzeci ...w butkach SPD. Jezdzenia na kilka miesiecy nie bedzie ale za to w sarniastym stylu zakonczylem sezon poscigowy 2012. Cudnie sie jechalo 'na sztywno' po jesiennej sciolce na mixie 29/27.5" i tlusta, sflaczala prawie Nobby Nic 2.35 na dziobie, z tylu NeoMoto 2.1 troszke kaszlala ale uciagnela do konca. Pozycja 9/74. Ave stal! Edytowane 15 Listopada 2012 przez kovaldesign Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 15 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Koval przy Tobie nawet Columbowy Xcr wymięka :) O zdrowie nie pytam, ale co ważniejsze-jak Grajek wyszedł ze zderzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 15 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2012 Wy tu gadu-gadu a w szpitalu tytanowe srubki za darmo rozdaja ...a chociaż będzie można z tych śrubek apgrejd do Grajka zrobić? Zdrowiej i zrastaj się szybko! Ciekawe że dwa tygodnie temu znajomy zakończył wycieczkę na rowerze w dokładnie ten sam sposób...Giant TCR do wymiany, obręcz barkowa do połatania! Trzymcie się kiery, Panie i Panowie! POZDRo-:ver p.s.: a żeby już tak tradycjnie okrutnie nie off-topować to Gienek HaeL dziś wyjedzie w singlu...testy łikendem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Pan listonosz pozwolił w końcu ukończyć budowę HaeLa, 12.6kg nie rozpieszcza, choć dobrze się waga rozkłada "po rowerze", już wiem jak i gdzie zgubić 0.6kg;) Trochę pojeżdżone naokoło sklepu i przyznam że miałem chwilę umysłowej słabości jak planowałem 50mm mostek! Jest 80mm i jest cacy! Jeszcze nie to siodło/sztyca i opony a pedałki, kiera, heble prawdopodobnie też będą inne...a póki co słabe(jak zwykle ode mnie) zdjęcia poglądowe: Przełożenie 34-18T, będę jeszcze z nim kombinować...amor miał być "przyciety" do 110mm ale jak na razie pozostało 120mm, muszę się wjeździć w sprzęta, potem będzie kombinowane, muskane i chuchane POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 19 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 KazafaSka - weź no zrób dobrą fotę w ..słońcu hehe bo cały urok ramy wybladł. Ewentualnie możesz wykonac zdjęcie w klimacie tej co mają na stronie-ino może tak jak u nich a nie przykucem za krzakiem hehe A do rzeczy wracając: taki ... goły ten rower, że aż dwa razy patrzec musiałem czy ty tam wszystko podokręcałeś Total Minimal-brawo. Podtrzymuję zdanie co do koloru-jest zajeładny, gwoli ścisłości kolor "paprykarza w metalu" do ostatniej chwili walczył ze starym linkowym złotem w Sarnie. Może i dobrze, że stało się jak stało - będzie kolorowiej na wspólnym wypadzie. A 12,6 kg w porównaniu z Twoją "drobną" posturą uważam za wynik nie najgorszy, a jak już zejdziesz poniżej psychologicznego limitu 12 będzie świetnie. W samym temacie mostka zaczytuję się w kolejne testy nowego rozwiązania mondrakera (bardzo długa baza kół, minimalny mostek na 1,5-2cm) i zastanawiam czy te nasze 80mm mostki to nie relikt? może 50mm było by dobrą opcją pomiędzy starym i nowym? Chłopaki słusznie lub nie nawiązują do motocykli gdzie mostki stosuje się praktycznie zerowe. W przypadku roweru podobno słabiej jest na płaskim gdzie odciążone przednie koło daleko wysunięte do przodu jest trudniejsze do okiełznania. Za to na podjazdach jest nienajgorzej a na zjeździe wręcz genialnie (a rower ma coś koło 122 cm bazy!) Wracając do długich mostków - ciekawi mnie czy wpływ pedałowania czyli przemiennych sił lewa-prawa nie jest jedną z przyczyn? Co ciekawe jak sobie przypominam stare miejskie kozy czy nawet rowery pokroju wigry-tam mostek też był bliski zeru. Nie pozostawało by nic innego jak pożyczyc rower od kolegi wielkoluda (taki z górną koło 630mm), wymieni mostek, osłonic przyrodzenie (długi rower to wysoki rower) i w teren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paznok Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Gratulacje , masz już może jakieś odniesienie do Inbreda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 19 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 (edytowane) ..a w temacie stali i na warsztacie: ta przecudnej urody rama w kolorze bianki nakrapianej fioletem to niedaleka odpowiedź na nadchodzące głębokie niże i błota, zalegający śnieg i goownosyf otaczający zewsząd będzie prosto i singlowo sztywno i wąsko i baaraanem go baranem brzydko ale i nowofalowo (wszak CX to nadchodząca fala tsunami 2013-14roku) i po taniości co by szkoda nie było taplac w śniegu i konserwowac błotem. a w przyszłym jak się koncepcja przyjmie zrobimy go "na bogato", na tarczach, widle Rychtara i gumkach zwijanych 95% sprzętu już zebrałem, jeszcze kilka drobiazgów i biorę się za robotę A ponieważ temat stalowy - rama na mufach, rury Mistrza Białej Broni Ishiwaty seria EXO (chyba M), czterokrotnie cieniowane główne rury, prawdopodobnie zabezpieczone poprzez fosforowanie, linki puszczone środkiem (ale same linki bez pancerza), waga dla rozmiaru 540 - 2,300, max opona 700x35. Edytowane 19 Listopada 2012 przez anarchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Anarchy: a skąd ja Ci Brachu tutaj słońce wykombinuję? Zdjęcie w klimacie ze stronki..? Żebym tylko pamiętał w którą stronę mam się ustawić Kolor mi gra coraz bardziej, nie będzie "zbyt blisko" Gównośniegowca, bardziej elektryczna pomarańcza, puszka rdzy, szkocki ryży...paprykarz powiadasz? Widzisz, bo te napisy na górnej mi nie do końca pasują, myślałem o jakimś tuningu, logo Paprykarza Szczecińskiego(ale tylko z Neptuna!) mogłoby tam leżeć zajedwabiście! A jeśli marzy Ci się przejażdżka na drzwiach od stodoły z miską w gaciach to zapraszam niebawem, zwiozę Ci nawet mostek 40mm i hulaj dusza po krzakach! A na temat Twej nowej ramy(miałem napisać Jej nazwę, ale mi same brzydkie słowa wychodzą, to my sobie poogadamy z dżinem... paznok: generalnie pierwsze wrażenie - jest luźno! Lubię leniwe kąty, nic wyścigowego, czuć że rama jest bardziej kompaktowa niż Inbred, przed wszystkim o wiele krótsza, z drugiej strony inny wideł miałem w One więc ciężko mi subiektywnie porównać...na pewno jest lżejsza, tył wydaje się być mniej sztywny(ale znowu - inny kapeć), nie ma mocowania na przerzutkę ani na bagażnik...sam materiał, hhmmm, dziwne - One wydawał się być mocniejszy, twardszy, grubszy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Inbred Wylądował !!! Jest rzeczywiście wielki, mam wrażenie że geometrycznie w tym rozmiarze odpowiada 19 calowemu fiszerowi w starej geometri G1 wersja 2, z podniesionym suportem do 31 cm... Sam miałem 1 wersję G1, z suportem 29 cm. Potem to zmienili, razem z okolica podsiodłówki, a potem weszło G 2. Waga mnie trochę zbiła z tropu "ok. 2900... Rama w stanie w zasadzie jak z pod igły oklejona i naprawdę mucha nie siada Problemy: brakuje mi trochę widelca zapomniałem o wysokości sterów, bo w innych ramach mam semi integrę i teraz rura nie dochodzi mi w okolicę 2 śruby mostka, sam nie wiem czy może muszę kupić riczeja na 3 śruby żeby dwie z trzech chociaż trzymały - jest taki wcs. Mam jeszcze 2 widelec ale chyba jeszcze kilka mm krótszy... Musze sprawdzić. Gapiłem i dumałem nad hamulcem z tyłu nie jest różowo bo piasta novatec fix/disc to jakaś ideologiczna porażka, chyba trzeba mieć tarczę 200 mm żeby kawałek zacisku nie darł po szprychach, gniazda śrub są zrobione symetrycznie w linii łańcucha a szprychy idą stromo do góry... ta piasta to tylko adapter do wierconych zębatek a nie realnie dla hamulca mocowanie. Gdyby kołnierze pchnąć w stronę hamulca wtedy właściwa zębatka ucieknie i nie da się zestroić z korbą... No nic prawdopodobnie da się jeździć bez hamulca, ale zobaczę na żywo bo nie wiem jak się będzie zachowywać jednak bardziej zamachowe koło niż w przełajowce, i może nóg nie starczać... Także projekt pOmpOn będzie wymagał spokojnej cyzelacji, nie ma opcji na prematurację wieżycową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Się cieszę, że pOmpOn z Tobą! No tak, rama do najlżejszych nie należy, ale za to na pewno masz większe szanse na wyjście bez szwanku w razie czołówki z maluchem Jeśli chodzi o mostek - myślałeś o Truvativ XR? Ma mocowanie na jedną potężną śrubę i mi to w Gienku wystarczy, nawet czasem sobie podskoczę, zeskoczę i nadal się to-to trzyma! Jeśli jesteś cierpliwy to będę mieć jeden, ok. 80mm, 7* stopni(?) za trzy tygodnie, jeśli cierpliwości Tobie brak(jak mnie na przykład to uderzaj na PM). Ewentualnie, może tańsze byłyby niskie stery? Ja takich potrzebowałem, wiem że KrankBros robi np. takie coś ok. 21mm, ale udało mi się dorwać siakieś niestyrane KejnKriki 23mm i one będą musiały dać radę... Jeśli chodzi o piastę zaś...to nie pomogę! Zgubiłem się o co tam biega, ale jestem pewien że sobie poradzisz, z heblem czy bez niego! Zatem życzę wesołych chwil i bezstresowej jazdy na nowym sprzęcie POZDRo-:ver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 20 Listopada 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) Z piastą może to idiotyczne (rozumiem, że koło zaplecione) ale może przełożyć szprychy główkami na zewnątrz? "na razie". Przy okazji warto pamiętać jakiej piasty nie kupować (a jak to działało w to poprzednim rowerze?) Z tematem za krótkiej sterówki spotykałem się nagminnie w czasach dziecięcych (za mała główką żeby po cukierka sięgnąć hehe) gdy sprzętu było obrzydliwie mało i cokolwiek było lepsze od niczego. Dwa sposoby jakie pamiętam z tamtych czasów (prymitywne ale działające) - wtoczona tulejka stalowa osadzana na gwint plus klej (kilka gram więcej, koszt mały, trwałe), a druga to (to jest doprawdy obrzydliwe) taki adapter żeby ze sterów skręcanych przejść na ahead - to lubiło po dzwonie puszczać. Jest jeszcze 3 opcja jeśli brakuje dosłownie milimetrów - ta znów dla "heretyków" - skrócić sterówkę w ramie, do dołu 3mm, od góry 2 mm i już masz pół centymetra Edytowane 20 Listopada 2012 przez anarchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twojastara Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 zupelnie bym sie tym mostkiem nie przejmowal; jezdzilo sie i na kikutach siegajacych do pierwszej sruby; calosc trzyma nie tylko mostek, a pekniecie rury sterowej (nie mowie o karbonie) to dosc rzadkie przypadki; sterowke tak jak pisze Anarchy mozna troche splanowac, tylko pliz nie szlifierka - zawsze wychodzi krzywo; najlepszy bedzie przyzad do skrawania mufy suportowej pod lozyska zewnetrzne (ht2 itp.) coz - piasty singlowe maja inna trajektorie szprych, mniej stromy niz w "bebenkowych"; nie masz opcji przesuniecia podkladkami/konusami piasty w ktoras strone? (a pozniej przeciagnac obrecz); Ew. obrecz z offsetem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) Dzięki za sugestie... Z widelcem nie ma tragedii ale w sztywniaku lepiej mieć 100 % pewności, mostkowe sprawy będą na etapie jazd próbnych bo najpierw muszę długość dobrać.. ogólnie racze o pęknięciu mostka myślałem. Piasta: z fixem piasty dostępne u nas są torowe, disc fixowy Novatec to piasta pod wiercone na 6 śrub zębatki... T tarcza K koronka ----T-I-----I-K---- 120 mm koło symetryczne ----T-I-----I-K-------- 135 mm przesunięte trochę --T-I------I-K--------- 135 mm przesunięte tarczą tam gdzie w mtb jest normalnie tarcza Nie da się na tej piaście złożyć koła do mojego mtb bo zębatka jest poza linią łańcucha, tzn jeśli nie zrezygnuję z hamulca cdn Edytowane 20 Listopada 2012 przez itr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.