Skocz do zawartości

[hamulec] kilka pytan, deore 535.


Gość toptun

Rekomendowane odpowiedzi

Gość toptun
Napisano

Dzisiaj dotarl do mnie hamulec shimano deore 535 ,2006r. Wszystko zlozylem ale mam kilka pytan.

1. Po jakim czasie klocki sie dotrą ( po ilu km) ? Bo na razie to nie widze roznicy pomiedzy accentami za 35zl. Czy po dotarciu sila bedzie wystarczajaca by kolo stanelo w miejscu po zacisnieciu jednym palcem?

2. Do czego sluzy korek prze hamulcu? Ten gumowy koreczek znajduje sie na gorze hamulca, jest na nim odrobina oleju. Nic sie nie stanie jak go wyjme, pytam tak na wszelki wypadek.?

3. Tu juz sprawa klamki, dzwignia jest mocowana do klamki takim trzpieniam, zauwazylem ze po paru hamowaniach przesuwa sie w dol, tzn od dolu wychodzi i moge wtedy polcem wepchnac , i wtedy klamka ma minimalny luz gora dol, a jak wepchne to nie ma luzu,tak powinno byc?

4.Czy klamka moze byc pochylona w dol i czy jest roznica w hamowaniu wtedy?

5.Czy jesli bede cos regulowal to moze cos sie stac, czego mam nie ruszac by olej nie wylecial?

6.Czy to normalne ze po zacisnieciu klamki ( ok 1 cm ) hamulec jeszcze nie hamuje? A po 1 cm klamka idzie juz opornie ale hamulec hamuje. To moze byc przyczyna zle ustawionych klockow? Czy moze tak powinno byc?

7.Do czego sluzy taka podwojna blaszka przechodzaca przez hamulec? Z jednej strony jest zaokraglona a z drugiej ma 2 konce.

8.Czy klamke mozna naciskac na sile? Np gdy pies wyskoczy pod rower. <_<

9.Do czego sluza 3 takie plastikowe kolka? Naklada sie je na sruby? I co sie moze stac bez tych kolek?

10.Czy podczas zacisniecia klamki do konca podczas jazy powinno byc slychac niewielkie ciche stukniecie? Bo u mnie slychac.

No to chyba wszystko, wiem ze wiekszosc pytan brzmi glupio, ale jak sie ktos nie zna to sami wiecie.

Gość toptun
Napisano

A czy jesli przy zakladaniu hamulca , wyjąlem ta czerwona czesc ( ktora jest pomiedzy klockami ) i zacisnalem klamke ( tak do polowy by sprawdzic czy klocki sie ruszaja) to moglem cos zepsuc?

Gość toptun
Napisano

Ale tarcze zaciskalem tylko do polowy, nwet nie. Nic nie wylecialo. A jeszcze taka sprawa. Wczesniej pisalem ze podczas hamowania slychac ciche stukniecie, zauwazylem ze to stukniecie slychac tylko wtedy jesli kolo zmienia kierunk jazdy, jesli kolo kreci sie do przodu i zahamuje, to slychac stukniecie, jesli potem zakrece do tylu to tez slychac stukniecie podczas hamowania, a jesli potem zakrece jeszcze raz do tylu to juz nie slychac. Dzisiaj tez zauwazylem ze gdy postawie kolo na ziemi, nie dociskajac amora , zaciskajac hamulec i ruszajac do przodu i do tylu kierownica slychac bardzo nieprzyjemny dzwiek, z poczatku sie przestraszylem ze to moze jakis luz w amorze lub w sterach, ale pozniej zauwazylem ze podczas tych ruchow amor stoi w miejscu a kolo sie porusza o ok 1cm. Wyglada to tak jakby klocki ktore sa zacisniete na tarczy ruszaly sie do przodu i do tylu jesli popycham kierownice. To normalne ze klocki maja taki luz? Jesli byscie mogli sprawdzic i napisac czy w waszych rowerach tez tak jest, to z gory dzieki.

Napisano

Masz tarcze na Center Lock? Jeżeli tak to bardzo porawdopodowne że ona ma tam luz, a klocki mają troszke luzu.... ale sprawdź tarcze czy dobrze jest przykrecona bo ja tak miałem

Napisano

Dzisiaj dotarl do mnie hamulec shimano deore 535 ,2006r. Wszystko zlozylem ale mam kilka pytan.

1. Po jakim czasie klocki sie dotrą ( po ilu km) ? Bo na razie to nie widze roznicy pomiedzy accentami za 35zl. Czy po dotarciu sila bedzie wystarczajaca by kolo stanelo w miejscu po zacisnieciu jednym palcem?

Hampel może docierac się nawet do 600km, w zależności od stylu jazdy i warunków pogodowych.

2. Do czego sluzy korek prze hamulcu? Ten gumowy koreczek znajduje sie na gorze hamulca, jest na nim odrobina oleju. Nic sie nie stanie jak go wyjme, pytam tak na wszelki wypadek.?

Zdaje mi się że do odpowietrzania ale pewien nie jestem.

3. Tu juz sprawa klamki, dzwignia jest mocowana do klamki takim trzpieniam, zauwazylem ze po paru hamowaniach przesuwa sie w dol, tzn od dolu wychodzi i moge wtedy polcem wepchnac , i wtedy klamka ma minimalny luz gora dol, a jak wepchne to nie ma luzu,tak powinno byc?

Ten trzpień nie powinien wychodzic.

4.Czy klamka moze byc pochylona w dol i czy jest roznica w hamowaniu wtedy?

Może byc pochylona, jakieś -20* względem poziomu

5.Czy jesli bede cos regulowal to moze cos sie stac, czego mam nie ruszac by olej nie wylecial?

Nie naciskaj klamki, gdy jest wyjęta tarcza.

6.Czy to normalne ze po zacisnieciu klamki ( ok 1 cm ) hamulec jeszcze nie hamuje? A po 1 cm klamka idzie juz opornie ale hamulec hamuje. To moze byc przyczyna zle ustawionych klockow? Czy moze tak powinno byc?

U mnie hamuje praktycznie od wstępnego ugięcia klamki.

7.Do czego sluzy taka podwojna blaszka przechodzaca przez hamulec? Z jednej strony jest zaokraglona a z drugiej ma 2 konce.

Jest to sprężyna, wkłada się ją między 2 klocki żeby odpychała je od siebie.

8.Czy klamke mozna naciskac na sile? Np gdy pies wyskoczy pod rower. :)

Można, tylko się mocno trzymaj kiery bo OTB gwarantowane.

9.Do czego sluza 3 takie plastikowe kolka? Naklada sie je na sruby? I co sie moze stac bez tych kolek?

może jakieś zdjęcie tych kółek bo prawdę mówiąc nie wiem o co chodzi.

10.Czy podczas zacisniecia klamki do konca podczas jazy powinno byc slychac niewielkie ciche stukniecie? Bo u mnie slychac.

 

Nic takiego nie zaobserwowałem u siebie.

Gość toptun
Napisano

Tarcza to XT. A te stukniecia to przez klocki, ruszaja sie o ok 1mm , i przyz zmianie kierunku jazdy stuka. Tarcze przykrecilem raczej dobrze, tyle ze nie zaginalem tych blaszek.

Napisano

Tarcza to XT. A te stukniecia to przez klocki, ruszaja sie o ok 1mm , i przyz zmianie kierunku jazdy stuka. Tarcze przykrecilem raczej dobrze, tyle ze nie zaginalem tych blaszek.

 

Sorry za OT ale o co chodzi z tymi blaszkami w shimano - mam rozumiec ze sie w koncu odlamia???

Napisano

Te blaszki są po to, żeby się śruby nie odkręcały. Po zagięciu uniemożliwiają one odkręcenie się śruby. Ale z doświadczenia wiem, że są jednorazowe. Podczas drugiego przekręcania tarczy powyginały mi sie na wszystkie strony:/

Napisano
Tarcza to XT. A te stukniecia to przez klocki, ruszaja sie o ok 1mm , i przyz zmianie kierunku jazdy stuka. Tarcze przykrecilem raczej dobrze, tyle ze nie zaginalem tych blaszek.

 

Jakich blaszek? :eek: Przecierz zanych blaszek tam nie ma oprucz tych miedzy klockami, a te miedzy klockami sa orgynalnie zagięte.

Gość toptun
Napisano

Blaszki ( 3 )ktore byly w komplecie z tarcza xt. A tak swoja droga to macie te stukniecia? Jesli byscie mogli sprawdzic to ruszajcie rowerem razo przodu raz do tylu i zaciskajcie klamke. Albo zacisniejcie klamke i ruszajcie lekko kierownica do przodu i do tylu, bo u mnie wtedy slychac wlasne te stukniecia .

A napisaliscie ze bedzie sie docieral ok 600km, i po tych 600km bedzie hamowal duzo lepiej niz od nowosci?

Gość toptun
Napisano

A mozna odwracac rower na kierownik? Bo gdziesz czytalem ze ktos postawil rower na kierownicy i mu sie hamulec zapowietrzyl. Jest to mazliwe?

Gość Gość
Napisano

Po dotarciu hamulce duuużo lepiej hamują. Raczej wątpie, żeby hamulec się zapowatrzał, jeżeli postawimy rower na kierownicy. A jeżeli o to sukanie chodzi, to faktycznie, też coś takiego mam, tylko ja mam 535 z tyłu, więc dopiero jak siądę na rowerze i będzie duży nacisk na koło, to słuchać to stukanie. Wydaje mi się, że to klocki stukają o zacisk, bo mają tam minimalny luz i mogą się leciutko ruszać góra-dół.

Napisano

Zapowietrzy sie ale po jakis 2-3 dniach powinno samo sie odpowietrzyć. Ja mam słabą pamieć i jak coś robię to rower na kierownice... a pużniej niehamuje :wink:, ale po 2-3 max 4dniach wszystko wracalo do normy.

Napisano

U mnie jak się zapowietrzy po odwróceniu do góry kołami to po posatwieniu go normalnie i wciśnięciu 2 razy klamki to co jest w zbiorniku wyrównawczym wpada do przewodu i jest już tak jak wcześniej. Teoretycznie producent nie zaleca stawiania roweru to góry kołami, ale cóż, stojak na tył nie zawsze starcza do wszystkich operacji :wub:

 

 

Co do stukania to kiedy miałem niedokręconą tarczę tak się działo, lub przy skręcaniu kierownicy podczas jazdy (mało sztywny amor) powodował takie bicie klocków o tarczę - do prześcia - kwestia regulacji B)

Napisano

6.Czy to normalne ze po zacisnieciu klamki ( ok 1 cm ) hamulec jeszcze nie hamuje? A po 1 cm klamka idzie juz opornie ale hamulec hamuje. To moze byc przyczyna zle ustawionych klockow? Czy moze tak powinno byc?

to jest raczej efekt zapowietrzenai hamulca; po za tym u mnie nic nie stuka (mam 535 z przodu i z tylu);

Gość toptun
Napisano

Ale sprawdzales ruszjac rowerem do przodu i do tylu , czy jak jechales czaly czas do przodu ( bo u mnie wtedy, tez nie stuka) , a co do klamki, tzn ze hamulec powinien hamowac juz od 1mm wcisniecia klamki?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...