Skocz do zawartości
  • 0

[ktm prowler a ktm v-mas de killa] pomoc, chcę przerobić na enduro


mandrax2150

Pytanie

Napisano

Witam Wszystkich

 

Mam taka wielką prośbę, otóż chciałbym przerobić swój aktualnie posiadany rower z dh na enduro. Bo już mam dość ciągłego prowadzenia go pod górę (mówię tu o takich konkretnych podjazdach, bo na tym też się da jeździć "pod górę" :P) chcę wreszcie móc się troszkę po wspinać, że tak powiem, a z tą konfiguracją sprzętową (masa i geometria roweru też robią swoje) jest to bardzo utrudnione. I w związku z tym pytanie czy zostawić tą ramę, a wymienić napęd i amora czy pomyśleć też nad ramą ktm prowler one zero. I kolejne pytanie, jeśli teoretycznie kupiłbym tą ramę, czy i ile dało by się przeszczepić części ze starego.

No i jeszcze kolejne :), jakiego rodzaju amora polecacie (chodzi mi tutaj głównie żeby miał bardzo podobną charakterystykę pracy co ten, bo ten chodzi mmmmm, no i interesi mnie coś o w miarę dużym skoku, tak 160mm wzwyż i z olejem, ponieważ chce uniknąć wożenia ze sobą pompki no i oczywiście już z jedną półką) a po drugie chciałbym dalej mieć korbę sainta z jednym blatem, (bo ta jest rewelacyjna, tyle tłuczenia, gleb i żadnego, najmniejszego luzu) ale zmienić w niej blat na możliwie jak najmniejszy i dalej z napinaczem ale chyba innym, bo z tego nie jestem zadowolony (dartmoor ale nie pamiętam jaki bo nazwa się wytarła :D) Zastanawiam się również nad zmianą maszynki tylnej, też na sainta ale z krótkim wózkiem bo alivio nie spełnia swojego zadania, bardzo często mi się rozregulowuje (dużo mam z nią kłopotu głównie po cięższym, w złej pogodzie zjeździe)

Ogólnie proszę Was o opinie, zwłaszcza Tych co mieli styczność z ramami Ktm'a, głównie z tymi wymienionymi powyżej (zastanawia mnie czy mój damper w ramie ktm prowler nie ocierałby o rurę podsiodłową - ale to tak na marginesie). Chodzi mi o to, co i jak zmienić, no i nie wydać nie wiadomo ile kasy :) (rozważam sprzedaż niektórych części, bo są prawie nowe bez żadnych wad - mają półtora sezonu za sobą - żadnych zawodów) aby było dobrze, a rower dalej nadawał się do agresywnej jazdy w każdym terenie (nie asfalt, bo tego unikam jak ognia), bo taka preferuję, no i żeby było teraz pod i z górki :P

Poniżej zamieszczam zdj mojej maszyny, wiem że wszystkiego nie widać. Jak coś to pytajcie (wstawię więcej zdj), liczę na Waszą pomoc bo sezon tuż tuż :)

post-139300-0-04170600-1323771669_thumb.jpg

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Ja myślę że lepszą opcją byłoby sprzedanie tego roweru i kupno czegoś do Enduro niż zabawa w przekładanie. Jak już koniecznie to podaj kompletny rozpis części jakie obecnie masz, na zdjęciu za dużo nie widać.

Do Enduro 1 blat to zdecydowanie za mało. Można założyć 2 blaty, rockring i napinacz. Z jednym blatem będzie lipa; jak dasz mały to będzie bobrze na podjazdach ale na zjazdach nie da się dokręcać, jak dasz duży z kolei to sytuacja będzie odwrotna, na zjazdach ok, na bardziej strome podjazdy nie wjedziesz. Jeśli chodzi o damper to polecam Manitou z SPV. Wprawdzie platforma trochę zmula pracę, ale za to zero bujania na podjazdach, a to w Enduro bardzo ważne.

Napisano

Witam oto co posiadam :P

rama - KTM V-mas de killa

amortyzator - Rock Shox Boxxer 203 mm

damper - Manitou RP 190mm/50mm

korba - Shimano Saint model FCM810 z jednym blatem, posiada rockring

napinacz - Dartmoor ale jaki to nie wiem :)

pedały - Truvativ Holzfeller

kaseta - Shimano Alivio 8 rzędowa

łańcuch też Shimano ale nie pamiętam jaki

przerzutka tył - Shimano Alivio

manetka - Shimano Alivio

mostek - Sunline pod Boxxera

kierownica - Sunline V - two

gripy - Sunline

hamulce - Hayes 9 hydrauliczne tarcze 203 mm

piasty - Dartmoor Dee-force przód i Gee-force tył

obręcze - Dartmoor Crasher

opony - Panaracer Fire FR 2.4

sztyca - Accent

siodełko - Dartmoor

to tak wszystko w skrócie mam nadzieje że niczego nie pomyliłem bo pisałem z głowy :P poza tym wolałbym wymienić części niż sprzedawać cały rower bo raczej to by mi by się nie opłaciło, po drugie jak piszesz że lepiej by było mieć dwa blaty to czy jest możliwość dołożenia do tej korby drugiego i jak pracuje taki napęd tzn 2 blaty, rockring, maszynka i napinacz (nie będzie to nadmiernie krzywic łańcucha). Jeśli chodzi o damper to raczej ten zostawię bo pracuje ładnie i też nie buja na podjazdach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...