tomassekk Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Witam. Moj problem polega tym, że gdy włączona jest blokada skoku (manetka przy kier) amor nadal się ugina ;/ Amor to Reba Race 90-120 mm. Wie ktoś jak to naprawić nie udając się do serwisu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Zobacz na początku czy masz dobrze napiętą linkę - niby błahostka, ale warto sprawdzić. Jeśli to nie to, będziesz zmuszony rozkręcić tłumik i sprawdzić poziom oleju, być może jakiś oring poszedł. Na necie jest sporo opisów i manuali także do dzieła . A i nie zaszkodzi przejrzenie forumowego topicu o rebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kawior Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Pierwsza i zasadnicza kwestia. Czy ustawiłeś poprawnie Floodgate'a (złote pokrętło na szczycie prawej goleni)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomassekk Napisano 12 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Kawior - tym pokrętłem Gate o którym mówisz, bawiłem się ;/ Nie widziałem rezultatów tego kręcenia - czy mogłem coś zepsuć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kawior Napisano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2011 Nie mogłeś zepsuć ale: - jak napisał miskov17 sprawdź napięcie linki - jeżeli linka jest dobrze napięta to zablokuj widelec manetką i zacznij kręcić tym pokrętłem: a) kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara "zamykasz" Floodgate'a tzn. do odblokowania widelca po najechaniu na przeszkodę będzie potrzebna większa siła, blokada jakby się utwardza aż do totalnego usztywnienia widelca kręcąc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara "otwierasz Floodgate'a tzn. do odblokowania widelca po najechaniu na przeszkodę będzie potrzebna mniejsza siła, przy skrajnie odkręconym pokrętle blokada po prostu nie działa, widelec jest miękki jakby nie był zablokowany Floodgate wyregulujesz tylko wtedy gdy widelec został zablokowany manetką. Jeżeli każdy z tych sposobów zawiedzie to musisz zajrzeć do środka prawej goleni i sprawdzić poziom oleju ewentualnie rozebrać tłumik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomassekk Napisano 14 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Kawior dzięki za porady, dziś dopiero odkręciłem na maxa floodgate (w prawą str) i amor ma teraz działającą blokadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kawior Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 To teraz wyreguluj Floodgate. Zacznij kręcić w przeciwną stronę (otwórz blokadę). Poprawnie wyregulowany Floodgate powinien trzymać zablokowany widelec tylko do momentu gdy mocno pedałujesz i pompujesz w kierownicę z dużą siłą. Zaraz potem czytaj przy większej sile ugięcia/uderzenia powinien puścić. Za twarda blokada może skutkować uszkodzeniem widelca po najechaniu na dużą przeszkodę z dużą prędkością. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 bez przesady z tym uszkodzeniem, prędzej amor połamiesz niż popsujesz blokadę bo w rebie mimo skręcenia floodgate na maxa nie jest potrzebna duża siła do zwolnienia blokady. To dobrze działa jedynie przy pedałowaniu na siedząco. Już stając na pedały amor sie buja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kawior Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 eloo - Nie wiem jak Tobie ale mi po odpowiednim ustawieniu, Reba uginała się bardzo mało lub prawie w ogóle, niewyczuwalnie, a po najechaniu na przeszkodę Floodgate robił swoje. Zapewne miał na to wpływ krótki mostek 50 mm i geometria ramy, ale dało się znaleźć złoty środek. Istotna kwestią jest też waga jeźdźca ja w kompletnym oporządzeniu nie przekraczałem 80 kg. Co do uszkodzenia to czytaj ze zrozumieniem. Nie pisałem o uszkodzeniu blokady tylko ogólnie o uszkodzeniu widelca. Połamanie widelca nie jest uszkodzeniem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 w momencie łamania się widelca blokada już dawno jest zwolniona. Ustawienie floodgate to indywidualna sprawa, ma tylko poprawić komfort jazdy i "złe" ustawienie nie skutkuje uszkodzeniem amora. Mnóstwo osób w ogóle nie wie o tej regulacji i jeździ bez najmniejszych awarii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kawior Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 A co połamałeś, że taki wyedukowany jesteś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.