Skocz do zawartości

[koła] budżet 2000 zł


hunter07

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chciałbym abyście mi doradzili ponieważ nie mam aż tak dłużej wiedzy na temat składania kół. Mój budżet to 2000 zł i chcę to przeznaczyć na zbudowanie kół do maratonów/xc , chodzi mi o niską wagę oraz o wytrzymałość tak abym bez obawy mógł się ścigać. Moja waga oscyluje między 72-77kg. Ewentualnie w grę wchodzą gotowe zestawy. Proszę o propozycję..

( chciałbym koła zbudować jak najszybciej także produkty dostępne w Polsce to priorytet )

Napisano

jest caly wachlarz zestawow ktory moglby Ci podpasowac co do piast to pewnie zatrzymasz sie na Hope czy DT swiss np 240,juz komplet mozesz kupic troche ponad 1500zl ale widzialem taniej :whistling: ,do tego obrecze pewnie jakiegos mavica(do wyboru do koloru +szprychy +zaplatanie powinienes sie wyrobic na styk :))

Napisano

Temat wałkowany 1,543,842 razy.

Obręcze Ztr Alpine, piasty Novatec 711/712, szprychy Sapim CX-Ray/Mac 424, nyple wg uznania.

bądź

 

Obręcze Ztr Alpine, piasty DT Swiss 240s, szprychy Sapim CX-Ray/Mac 424, nyple wg uznania. <- opcja w przypadku gdy znajdziesz na allegro komplet nowych 240s za 1000zł, obecnie jedynie są za 1300zł więc zamiast obręczy Alpine możesz kupić w CRC Olympic.

Napisano

Zerknik do bikestacji. Jest komplet na DT240s/sapim/XR400 za 1999 PLN

http://www.bikestacj..._38_102_128_302

 

Troche dziwna polityka, bo same piasty 240s u nich kosztują 1511 zł, więc 2 obręcze i szprychy wyjdą więcej niż 500 zł....

Zadzwoń zapytaj, może się dogadasz co do ceny dt 240s/ZTR Alpine

 

ten zestaw ewentualnie mógłby być, choć czerwone nyple nijak się mają do niebiesko białej ramy :P

Napisano

DT Swiss ma od modelu 350 (czyli tak jak w znacznie droższych 240,190/180) , w tylnej piaście, swój bardzo dobry, zastrzeżony, system zapadek i to jest coś, czym powinieneś się zainteresować. Ponieważ, generalnie rzecz biorąc, opłaca się inwestować tylko w tylną piastę (wychodząc z mniej więcej prawdziwego założenia, że wszystkie przednie niewiele od siebie się różnią ;) ), możesz spróbować zaoszczędzić na przedniej - najbardziej "wałkowany" na polskich forach jest Novatec D711 (a "wałkowany", z racji niskiej ceny i bardzo niskiej masy w stosunku do ceny, jest też zestaw przód i tył - D711 i D712). W efekcie "wytrzymałościowo" i "niezawodnościowo" jesteś wtedy powiedzmy na poziomie DT 240s (bo największe znaczenie ma tylna piasta, jak wieść gminna niesie :) ), wagowo jakieś 30g poniżej tego poziomu (przedni Novatec jest kilka gram lżejszy, tylna 350 cięższa od 240s o ok 30g), a koszt DT 350 tył + Novatec D711 (czyli przód) w stosunku do kompletu Dt 240s to po najmniejszej linii oporu ~760zł/1500zł. Cwany zabieg, prawda? ;)

 

http://www.dtswiss.c...lDatasheet.aspx

 

Lekkie obręcze ZTR - Alpine lub Crest, przy Twojej wadze i zgodnym z przeznaczeniem użytkowaniem - bez problemów; ~700zł.

http://www.notubes.c...talog-Small.pdf

 

Szprychy Sapim D-Light/ DT Super Competition (z nyplami <300zł) lub lżejsze, płaskie Sapim Cx-Ray (<700zł)/(Cn Spoke)MACH 424 (<330zł).

 

Plus zaplot za oba koła <100zł.

 

 

 

Aha, co do zaplotu w Bikestacji to może weź się poważnie zastanów , bo nawet biorąc pod uwagę, że powtarzam plotkę, dużo się tego naczytałem... ;)

Napisano

szprychy cx ray lub MACH 424 ja mam doświadczenia tylko z cx ray i jest kolosalna rożnica od reszty okrągłych

alpine w zupełności powinny wytrzymać

a co do piast to novatec super uszczelnieniem nie grzeszy i jak już składasz koła zastanów się czego oczekujesz bo niestety niska waga i wytrzymałość to dt 240

Napisano

240s też do najszczelniejszych nie należą.

Szukaj sprawdzonych zestawów. Unikaj wynalazków typu NL.

JA mialem stycznosc z NL i nie sa zle.. Rozbiurka dwoma palcami i masz lozyska na wierzchu i bebenek w reku.. przy tym fajny glos bebenka

Napisano

no właśnie tak natknąłem sie na te NL są lżejsze ale nie wiem jak się mają do dt240 ( cenowo 500 do 1500 , więc kosmos ) ale mówie stawiam na wage i wytrzymałość

Napisano

Pytanie jak z dostępnością łożysk oraz bębenków. Jeżeli nie spieszy Ci się poczekaj do wiosny, obecnie brak ciekawych ofert. Czasem można trafić koła na piastach 190, CK, Mack etc. znacznie ciekawsze niż novatec czy 240s. ;-)

Napisano

Możesz jeszcze złożyć taki komplet: ZTR Alpine, DT Swiss 350, Sapim Cx-ray. Powinieneś się zmieścić w 2000.

Pozdrawiam

 

orientujesz się czy jak kupie wszystkie części i zaniosę do centrum rowerowego to mi to zrobią fachowo ?

Napisano

W tej chwili na chainie są jeszcze Cobalty 2010 w praktycznie niedostępnej już nigdzie wersji blue za 400 funtów. Co prawda oś 15 ale 9 na 15 to adaptor jedynie. W tej wadze sztywniejszych kół nie ma po prostu ze względu na ich specyficzną budowę, są w miarę lekkie 1560 g. , opony tubeless uszczelnisz bez żadnych taśm i kombinacji, dalej momentalne zazębianie i ten dźwięk bębenka...

Napisano

orientujesz się czy jak kupie wszystkie części i zaniosę do centrum rowerowego to mi to zrobią fachowo ?

Czy w centrum zaplotą dobrze, tego nie wiem. Mogę natomiast polecić Adama z Krysportu, zrobił już nie jeden komplet kół. Sam u niego składam teraz komplet.

Pozdrawiam Maciej

Napisano

Cena SuperSpoke jest powalająca... To już dużo taniej można załatwić Pillary w podobnej wadze, właśnie zamierzam troche ich sprowadzić do PL

Napisano

czyli obręcze podium mmx oraz szprychy cx-ray uważacie za bardzo dobre połączenie? najlepsze w tym budżecie? + dołożył bym te piasty http://allegro.pl/piasty-do-xc-nl-super-lite-i1965694881.html wagowo lepiej niż dt .... tylko pytanie czy te piasty sie nie rozlecą, dużo gorsze są od DT ? do tej pory miałem piasty xt poczuje jakąś różnice w ogóle? czy to bardziej chodzi o trwałośc i wage tylko ?

Napisano

Jeśli chcesz coś więcej dowiedzieć się o tych piastach, to musisz szukać opinii o piastach Rotaz, bo to jest ten sam producent, tylko z własnym brandingiem

Napisano

Czyli ta sama budowa co WTB i Bop - można sobie darować czytajac przygody o bębenkach, chociaż moje laserdiski przejechały trochę i jedynym wydatkiem była wymiana łożysk. Miałem szczęscie bo mają tak "dziwne" wymiary że po trudach znalazłem gdzieś w kraju wszystkie 6 szt. po okazyjnej cenie 20 pln za sztukę... MMX nie pod taką wagę chyba ze będa to koła totalnie race day only, przy tej wadze bezpieczne będą olimpic lub crest a szprychy moga być i cx-ray lub tańsze maki 424. Piasty - warto nie szczypać się i kupić o razu 240s lub w podobnej cenie coś z krajowego macka

Napisano

czyli że jestem za cięzki na mmx? a jest coś lżejszego od tego w kolorze białym http://wojczal-bike.pl/produkt.php?kod=1603&&id_pod_kat=194&&id_kat=85&&id_pp=0 te maja 340g .... mmx mają 290 ale faktycznie moja waga to maksimum na nie a po co ryzykować.

 

a co powiecie o takim zestawie ? http://www.wojczal-bike.pl/produkt.php?kod=1620&&id_pod_kat=157&&id_kat=104&&id_pp=38

 

jaka jest róznica wagowa między tymi 64 szprychami? np. cx-ray a 424 ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...