OskarKabat Napisano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 Witam serdecznie:) Jestem tegorocznym maturzystą. Więc po pewnym czasie zastanawiania się postanowiłem zrobić coś ze swoją streetówką, która średnio nadawała się do komfortowego poruszania się po mieście:) Zaczęły się poszukiwania na allegro ramy:) Miała ładnie wyglądać, być niedroga i najważniejsze wygodna dla mnie. Znalazłem fajną ofertę z rama KTM Hardbone. Dogadałem się ze sprzedającym, kupiłem po okazyjnej cenie. Po kilku dniach doszła i wziąłem się za renowację. Wyproszkowałem cała powierzchnie, szczególnie zwracając uwagę na spawy. Ku mojej uciesze okazało się,że nie ma żadnych pęknięć Dalej pomalowałem ją proszkowo na kolor czarny. Zostawiłem w macie, ponieważ prezentuje się to schludnie i minimalistycznie tak jak lubię. Na allegro dokupiłem naklejki i ot, koniec odnawiania:) Całość zajęła mi około tygodnia, z czego 4 dni to było czekanie na naklejki. Koszty tego zabiegu plasuje się w moim przypadku w okolicach 17 zł. Rama posiada stery zintegrowane Accent. Wybrałem takie z łożyskami kulkowymi, ponieważ kosztowały jakieś 30zł, a wianek jest standardowy i do kupienia w każdym sklepie rowerowym. Amortyzator zostawiłem taki jaki miałem. Manitou Nixon, w którym Wigwam wymienił dolne golenie na te od Shermana. Zrobiłem serwis, wymieniłem sprężynę na najtwardszą (czarną) i obniżyłem go do 120mm aby pasował do geometrii ramy. Koszy jakie poniosłem w tym wypadku to jakieś 120zł. Koło przednie jest kompletnie nie ruszane. Takie jakie było w poprzednim rowerze, takie jest w tym. Piasta Reborn Bloodlines, obręcz Dartmoor Fortress a to wszystko zaplecione DT Championami. Koło tył jest, ale planuje jego modernizację Na pewno zostanie piasta NS Coaster SS ( dlaczego? wymiana łożyska jest banalnie prosta, a koszt to około 14zł; stara poczciwa dicta to 24zł, więc wymiana jej co sezon nie nadszarpnie szczególnie mojego portfela), obręcz to DM24 która kiedyś zmieni się na Fortressa a szprychy sapim na DT Championy. Oponki jakie wybrałem to Kendy SBE 1.95. Idąc dalej, korby bmx'owe zmieniłem na Shimano SLX. Wyrzuciłem 2 zębatki i zostawiłem tą 32z. Dołożyłem aluminiowy rockring który odchudziłem na tokarce przystosowując do łańcucha jednorzędowego który jest trochę grubszy. Łańcucha szukałem wytrzymałego i niedrogiego. Wybrałem KMC K710. Kloc bo kloc, ale wytrzyma naprawdę wiele. Pedała to Octane One static. Są lekkie i dosyć wytrzymałe. A w dodatku cena około 50 zł. Jako że nie mam żadnego doświadczenia z hydraulikami, postanowiłem odratować swoją starą i poczciwą BB5:) nowe klocki, klamka XTR i pancerz Jagwire sprawiają, że ten hamulec naprawdę ładnie hamuje. Kokpit to Tioga Taskforce wraz Tiogą FR. Gripy to Animal Edwin Delarosa z obciętymi kołnierzami. Sztyca to z tego co odczytałem jakiś Kalloy, dokupiłem do niej siodełko SanMarco Blaze i jak dla mnie jest całkiem wygodnie. Plany, jakie mam w związku z tym rowerem to: -zmiana kółeczka w napinaczu na aluminiowe z łożyskiem maszynowym -zmiana obręcz tył na Fortressa -zmiana szprych tył na DT Champion A potem to już jakieś wizualne pierdoły. Jakieś Śrubki alu itp. Wiem, że wiele z was spojrzy na ten rower i powie co za sh*t. Waga spora, wiele części ma inne zastosowanie. Lecz priorytetem była dla mnie wytrzymałość oraz łatwość,niska cena serwisowania. W każdej części łożyska da się dokupić w odpowiednim sklepie, ponieważ mają standardowe wymiary. Jeździ mi się na nim bardzo wygodnie, składałem go pod siebie:) wyszedł jak wyszedł Jednak jestem bardzo otwarty na krytykę i ewentualne porady. Fotka jedna, inne będę dodawał z czasem, jak rower będzie dochodził do swojego końcowego wyglądu:) Zdjęcie: http://imageshack.us/photo/my-images/836/sam0076xw.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek87 Napisano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 Fajny projekt, rower niepowatrzalny i to jest najwiekszy plus. Matowy kolor dla mnie bomba. Jedyne co bym wyeliminowal to brak hamulca z przodu;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OskarKabat Napisano 15 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 Hamulec z przodu będzie na pewno. Pewnie też jakaś BB5. Na razie jednak wszystkie fundusze i w ogóle moja uwaga pójdzie w napęd. Przed świętami kupie łańcuch i w czasie tych wolnych dni wyreguluje linie łańcucha. Wtedy pieniążki będę mógł wkładać w inne rzeczy, jak np hamulec przód;) Dzięki za opinie. Każda jest dla mnie bardzo ważna:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OskarKabat Napisano 27 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2011 Święta, święta i po świętach:) trochę ociężały po tych wszystkich bożonarodzeniowych potrawach zeszedłem dzisiaj rano do piwnicy i zacząłem prace przy moim KTM-ie. Tak jak obiecywałem, zrobiłem porządek z napędem. Podkładki pod miski łożysk korby, nowa Dicta i nowy łańcuch KMC k710 świetnie ze sobą współgrają. Linia łańcucha jest idealnie prosta. Wszystko chodzi jak w szwajcarskim zegarku. Jednak nie obyło się bez kłopotów:) Napinacz łańcucha jest przystosowany do cieńszych ogniw, i ta podkowa która zabezpiecza łańcuch przed spadaniem z kółeczka blokowała łańcuch. Gdy ją zdjąłem, łańcuch dziwnie blokował się na przedniej zębatce. Po długim rozmyślaniu postanowiłem sprawdzić jego naciąg, który przecież powinien być optymalny. I tu zaskoczenie. Jest luźno, za luźno. Trochę kombinowania, odjęcie dwóch ogniw i kolejne zaskoczenie. Mimo że haki są pionowe, łańuch jest idealnie napięty bez napinacza! Trochę gryzę się w brodę, że nie sprawdziłem tego wcześniej. Bo 50 zł mniej w portfelu (niepotrzebny napinacz) można by spożytkować na jakieś alu albo np. tylnią obręcz. Jutro zapodam fotki jak wygląda napęd. Pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OskarKabat Napisano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Wrzucam fotki jak wygląda obecnie napęd. https://picasaweb.google.com/Okr.Kabat/KTMHardBone#5691169923722379890 https://picasaweb.google.com/Okr.Kabat/KTMHardBone#5691169934507104530 https://picasaweb.google.com/Okr.Kabat/KTMHardBone#5691169784976567394 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crashbash1 Napisano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Nie ogarniam, dlaczego masz amora na oś 20mm, jeden blat i SS? Rama jest do XC, a jak na razie jest takie nie wiadomo co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OskarKabat Napisano 28 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2011 Masz rację Mam amortyzator pod oś 20mm i napęd SS. Ale jakbyś przeczytał dokładnie pierwszy posta to byś wiedział dlaczego. Rower który pokazany jest na zdjęciach miał być zrobiony jak najniższym kosztem i służyć do poruszania się po mieście, a jednocześnie być jak najmniej obsługowy:) zmiana amortyzatora to w tym przypadku nie tylko wideł, ale również piasta i szprychy:) Więc na razie sobie to odpuściłem. PS. Nie martw się nic, już szukam jakiegoś fajnego sztywnego widelca, także ten klocowaty amor i "nieszczęsna sztywna oś" pójdą w niepamięć! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.