Skocz do zawartości

[przerzutka] Sram X7 - ciężej obraca sie koło.


mikkim

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich serdecznie. W końcu udało mi się kupić wymarzony rower. Ponieważ jest używany, a ja nie lubię niedoskonałości, mam problem. Przerzutka tylna to Sram X7. Nie pracuje jak się spodziewałem i nie wiem czy tak powinno być czy to normalne. Chodzi o to, że po postawieniu roweru na stojak i zakręceniu kołem ręką wykonuje o połowę mniej obrotów niż takie samo koło tylko na kasecie. W dodatku słychać jakby łożyska były w środku kiepsko nasmarowane. Nie wiem czy to normalne. Zauważyłem też, że przy zmianie biegów, żeby bieg zszedł na niższy bądź wyższy, trzeba minimalnie przekręcić korbę w drugą stronę. Dodam że linka jest prawidłowo wyregulowana.

Napisano

Przerzutka tylna to Sram X7.

Czy ty jesteś pewien pisowni swojej przerzutki?

Może masz piastę wielobiegową?

Tak wynikłoby z poniższego.........

 

Zauważyłem też, że przy zmianie biegów, żeby bieg zszedł na niższy bądź wyższy, trzeba minimalnie przekręcić korbę w drugą stronę. Dodam że linka jest prawidłowo wyregulowana.

 

Idź za moją radą i przeczytaj jeszcze raz uważnie posta, bo ja się tylko domyślam, ale jeżeli dobrze się domyślam to NIE masz PRZERZUTKI i NIE masz Sram X7 ;)

 

Ale to tylko moje skromne zdanie........

pzdr

Q

Napisano

Przepraszam. To chyba zmęczenie. Rzeczywiście mam piastę wolnobiegową o symbolu S7.

 

Mogę jedynie napisać, że w swojej Sachs T3 miałem i mam podobnie.

Strzelam, że może to być kwestią zgęstniałego smaru/oleju wewnątrz bebechów - niemniej podstawowe detale rozebrałem i czyściłem, u mnie nie pomogło - dalej jest jak jest i ja po prostu się przyzwyczaiłem.

 

W S7 może to być jeszcze bardziej wyczuwalne - jak masz wiedzę, możesz rozebrać piastę i poczyścić po czym zalać jakimś rzadkim olejkiem przekładniowym - nie ma go tam dużo.

 

Na mojej pieście do miejskiej dojazdówki się nie doktoryzowałem. Na tej S7 doktoratu też bym nie robił :) chyba że jest to bardzo oporne przeskakiwanie..........

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nie wytrzymałem i rozebrałem piastę. Okazało się, że mechanizm prawie suchy od strony zębatki. W łożysku od strony zębatki brakuje dwóch kulek. Zamówiłem nowe łożysko. Całość zostanie solidnie przesmarowana.

 

Mam pytanie, z jaką siłą skręcić piastę Sram s7 żeby koło lekko chodziło i żeby nie miało luzów?

Napisano

Nie wytrzymałem i rozebrałem piastę. Okazało się, że mechanizm prawie suchy od strony zębatki. W łożysku od strony zębatki brakuje dwóch kulek. Zamówiłem nowe łożysko. Całość zostanie solidnie przesmarowana.

 

Mam pytanie, z jaką siłą skręcić piastę Sram s7 żeby koło lekko chodziło i żeby nie miało luzów?

 

Sam sobie odpowiedziałeś ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...