Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

W nadchodzącym sezonie rozpoczynam przygodę z rowerem na dużych kołach.

Dokonałem już wyboru ramy a teraz zastanawiam się nad kołami, lubię jak mój rower jest w miarę możliwości jak najlżejszy, niestety moim ograniczeniem jest waga - 95kg przy 195 cm ( mniej już nie będzie).

 

Mam piast DT 240s z poprzedniego roweru i chciałbym się Was poradzić w kwestii obręczy.

Najbliżej mi do FRM BOR XMD 388 z wagą katalogową 410g oraz ZTR Crest 29" katalogowo 370g.

Pytanie czy taki zestaw da rade, a jeśli tak to jakie szprychy w rozsądnej cenie polecilibyście do nich.

Według producentów pierwsze mają limit wagi do 95kg drugie limitu nie posiadają.

Jest między nimi różnica w cenie ale jeśli to ZTR maiłyby wytrzymać to mogę dołożyć.

 

Wiem, że są inna obręcze np ZTR Arch, ale komplet jest już cięższy o 100-200 gram, a ziarnko do ziarnka i mamy rower lżejszy/cięższy o np kilogram ;)

Jeżdżę Grabko-maratony.

Ps. Chciałem odpowiedzieć w istniejącym, podobnym temacie ale był już zamknięty.

Napisano

cresty odpadaja - przy 85kg nie ma juz mowy o zupelnie bezstresowej jezdzie...wg mnie jest to waga graniczna...producent mowi o 82kg, czy nawet 78kg (juz nie pamietam), a nie braku limitu :)

 

nowe archy maja wazyc mniej, niz stare i w te strone proponowalbym isc tym bardziej, ze maja wewnetrznie rowniez 21mm

 

na grabki nie ma sensu wiecej, bo gdybys szlajal sie po gorach, to takie kola prawie na pewno szybko skonczylyby swoj zywot przerywany ciaglym prostowaniem

Napisano

ok dzięki, informacje o braku limitu dla Crestów otrzymałem od lemondbike.

 

Postaram się poszukać informacji na temat przyszłorocznych Archów

 

A co sądzisz o FRM XMD 388 ? Wyglądają nieźle wagowo i cenowo (swoją drogą ciekawe jak te wszystkie wagi katalogowe mają się do rzeczywistych).

Napisano

nie mialem stycznosci, choc sam je rozwazalem...podobno pozwalaja na wiecej, niz ztr, ale znowu kolega przy raczej niezbyt hardkorowej glebie na rownym terenie tak skrzywil obrecz, ze nie dalo sie jej naciagnac, a wazy z 70kg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Kupiłem nowy rower lapierre pro race229 jeszcze ze względów minusowej temp nie jeżdżony,dziś zauważyłem spore bicia kół już o luźnych szprychach nawet nie wspomnę,czy sklep powinien w ramach gwarancji to naprawić czy centrowanie kół wychodzi po za ten zakres koła fabryczne to jakieś MACH 1 NEO DISC 29 32.

Napisano

Koła w gotowych rowerach często mają bicie, zależnie od sztuki jest ono niewielkie lub duże, praktycznie nigdy nie są proste, szczególnie jeśli są pod tarczę. Można od razu upomnieć się o korektę, szczególnie jeśli bicie jest góra - dół i nie wynika ono ze złego ułożenia opony. To warto najpierw sprawdzić, ale prawie na pewno koła sądo korekty.

Napisano (edytowane)

Ewidentnie bicie obręczy na boki szprychy luz,będę się kontaktował ze sklepem.Koła i tak nie długo będę wymieniał więc co polecacie w cenie max do 1500zł pod wagę do 100kg, i czy kupować gotowe fabrycznie czy zaplatać.

Edytowane przez darok
Napisano

Pytanie do tem29er i zarazem w temacie, test kół od JAGO planujecie? Udopstępnili je Wam?

 

1650 gram za 1000zł to fajna oferta, dobrze by bylo wiedziec jak zachowuja sie w praktyce pod normalnej wagi uzyszkodnikiem, moze wowczas autor tematu nie musialby dlugo szukac....

Napisano (edytowane)

temat jest podjety, ale jeszcze final nieznany, powiem od siebie tyle - 85kg i kola 1630g na plaskich szprychach 32szt z crestami i na szalencza beztroske w zakresie xc nie mozna sobie pozwolic, wiec 1650 na 28szt i 100kg jest nierealne, chyba, ze ktos smiga po polach i sciezkach

Edytowane przez nabial
Napisano

W zeszłym roku zbudowałem koła na ZTR Flow 29, szprychach Sapim Force i piastach Sram X-9 i po prostu zapomniałem że mam koła, żadnych problemów a wcześniej co rusz centrowanie lub pęknięta szprycha.

Ważę 105 i nie oszczędzam roweru, co niestety skutkuje pękaniem ram i wyginaniem sztyc :(

Moim zdaniem nie powinieneś przejmować się tak masą całych kół co ich momentem bezwładności.

Lepszy efekt zrobienie założenie opon TL z mleczkiem niż np. super lekkie piasty w zestawie z dętkami.

Napisano

tn719 bez problemu da rade, te obrecze sa wrecz niezniszczalne, ale rownie dobrze mozesz kupic jakies wtb, pytanie tylko, jak mocno chcesz dazyc do mozliwie niskiej masy, bo obrecze 600g to juz niemalo

Napisano

Bardziej zależy mi na nie awaryjności niż na masie choć wiadomo im lżej tym lepiej,jeśli zdecydowałbym się na te mavic to co dalej jakie szprychy 32 czy 36 itd, bo kompletnie się nie znam a nie chce by sklep mi wciskał co mają ,no i co lepiej zaplatać czy jakieś gotowce. Pozdrawiam i dzięki za pomoc wyborze rozmiaru roweru jest ok choć miał być spec carve to ostatecznie wybór padł na lapierre 229 1000zł zostało w kieszeni się przyda bo do wymiany koła no i amor :D

Napisano

 

a czy te gotowce wtb nie są przypadkiem pod ss? bęben jest strasznie wąski.

Napisano

na moje 74 kg cresty 29 działały bardzo ok. kolega waży bliżej 80 kg i koła wytrzymały większość sezonu, ale jedna z obręczy zaczęła pękać po kilku miesiącach. niestety koła nie były specjalnie sztywne, przednie okrutnie się wyginało przy hamowaniu. czyli tak, jak wyżej: okolice 70 kg to raczej zdrowy max dla crestów. i to dla osób, które nie muszą mieć sztywnego koła.

Napisano

Wracając do kół. Bębenek w tych WTB jest na 9 rzędów. Czy lepiej kupić oryginalne koło , czy zaplatać samemu na WTB LASERDISC i Novatecu 712 ?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...