Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] wybór między Shimano a Avid (hydraulika vs mech.)


Witeq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

idź i wyładuj swoją frustrację gdzie indziej.

 

I nie martw się. BB7 nie są złymi hamulcami i nie wyrzuciłeś pieniędzy w błoto kupując je.

  • Mod Team
Napisano
muszę z pokorą przyjąć "prawdy" głoszone przez moderatorów

Widziałeś gdzieś w tym temacie wypowiedzi innych Moderatorów niż Andrew?

 

Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem przyczynę Twojego świętego oburzenia. Z jednej strony negujesz hamulce hydrauliczne jednocześnie gloryfikując prostotę i trwałość mechaników, z drugiej zaś unosisz się czytajac posty negujace Twoje opinie.

Nie ma hamulców idealnych- zarówno mechaniki jak i ich hydrauliczne odowiedniki mają wady i zalety- przy czym te drugie są najczęściej efektem zaniedbań i braku wiedzy u użytkownika. Jeśli już obnażasz całe zło tkwiace w hydraulikach ,może wart by wspomnieć o zacierających się linkach i konieczności regulacji nieruchomego tłoczka.

BB7 to bardzo dobre hamulce, niemniej jednak wymagaja one od użytkownika nieco większego zaangażowania niż hydrauliki- zakładając ,ze użytkownik dba o hamulce jak należy.

No ale niech będzie skoro inteligencja i doświadczenie na tym forum jest mierzona ilością oddanych postów

Inteligencja i doświadczenie wynika z zawartości postów, a nie ilości. Z całym szacunkiem dla Ciebie muszę napisać,że niestety na razie trudno Ci wystawić ocenę, tak jak Ty nie powinieneś oceniać kogokolwiek na podstawie kilku przeczytanych zdań.

Napisano

A ja mam taką cichą propozycję zamiast dochodzić się co jest lepsze hydrauliczne czy mechaniczne, może lepiej zamontować v-ki i po kłopocie ;) proste, tanie, w miarę skuteczne

Napisano
unosisz się czytajac posty negujace Twoje opinie

 

Jest to w miarę logiczne gdyż bronie swoich racji które podparte są dowodami i doświadczeniem.

 

BB7 to bardzo dobre hamulce, niemniej jednak wymagaja one od użytkownika nieco większego zaangażowania niż hydrauliki- zakładając ,ze użytkownik dba o hamulce jak należy.

 

Cóż więcej mogę dodać... Wy wiecie swoje, ja wiem swoje i dyskusja może trwać do końca świata. Lubie konkretne przykłady a nie nic nie mówiące stwierdzenia.

 

tak jak Ty nie powinieneś oceniać kogokolwiek

 

Ja nikogo NIE oceniam!

Napisano
Wy wiecie swoje, ja wiem swoje i dyskusja może trwać do końca świata. Lubie konkretne przykłady a nie nic nie mówiące stwierdzenia.

 

Konkretne przykłady, hmm... Posiadam dość tanie hydrauliki już z 16kkm i NIGDY nic z nimi nie robiłem. Nie wymieniałem płynu, nie rozbierałem ich ani nic. Jedynie wymieniłem z czasem klocki i tarcze. Hamulce te są bezobsługowe. Czyżby mechaniki były jeszcze mniej wymagające od użytkownika? Łał...

Napisano

Dajcie sobie spokój. Jeden chwali mechaniki inny hydrauliki... a jeszcze inny na nic w świecie nie zamieni swoich v-ek. Każdy lubi co innego i już.

 

Wszystko ma swoje wady jak i zalety, to chyba normalka.

Napisano
NIGDY nic z nimi nie robiłem.

 

No i to jest odpowiedz :thumbsup: jeszcze wypadało by podać model niezawodnego hamulca... to na pewno by ułatwiło wybór autorowi pytania. Jeżeli w ogóle ktoś jeszcze pamięta jakie zadał pytanie Witeq :D

Napisano

mixchris, hamulec j/w. Hamulce mechaniczne i vbrakei nie są złe, jednak jeżeli chodzi o wygodę użytkowania to hydraulika jest naprawdę nie do pobicia. Ludzie jeżdżą często po dziesiątki tysięcy kilometrów nic nie robiąc, ewentualnie co 2 sezony dają je do serwisu. W mechanicznym hamulcu jednak się tak nie da..

 

 

Co do tematu.. Gdybym kupował teraz hamulec byłby to nowy deore.

Napisano

W hydraulikach natomiast zacierają się tłoczki. Jak masz Avidy to wymienisz sobie uszczelki tudzież tłoczki i gitara w Shimano trzeba wymieniać cały zacisk.

Napisz: że w avidach zdychają tłoczki. Avid juicy w ilości 2 sztuk to dwa z 23 sztuk hamulców jakie użytkowałem od 2001 roku (magury julie, giant mph, deore 525, 535, xt08, formula oro k24, puro, r1, avid j3). Problem zdechłych zacisków to pośród tych hamulców problem jedynie avidów j3. W pozostałych hamulcach takie zjawisko nie występowało bądź nie występuje.

Proporcje trochę się wyrównują gdy popatrzę na serwis jaki robię w pracy. Nie zmienia to faktu że przy jeździe w zimie, w deszczu itd zaciski hamulców mechanicznych (shimano, avid) konają bardzo szybko - regulacje tłoczków zacierają się, śruby ukręcają, zaciski "sztywnieją" na wszystkich ruchomych elementach. Szczególnie niewdzięczne reanimacyjnie są pokrętła zacisków avida, potem shimano. Do tego dochodzi kwestia dbałości o linki i pancerze - ja w to bawić się nie lubię i w rowerze którego używam do dojazdów do pracy mam hydrauliczne tarczówki.

Ja w przeciwieństwie do większości doradzających sugeruję dla początkującego wybór hamulców hydraulicznych. Wg mnie ich montaż/ustawienie jest szybsze i mniej problemowe.

1. Jeśli tarcza jest krzywa to bez znaczenia czy mechaniczny czy hydrauliczny - zabawa jest ta sama.

2. Zainstalowanie hamulca hydraulicznego w rowerze "kartonowym" zajmuje mi dużo mniej czasu niż to sama dla hamulca mechanicznego, bez względu na model.

3. Korekcja ustawień na przeglądzie pierwszym gwarancyjnym wymaga więcej czasu w przypadku hamulca mechanicznego.

4. Zapowietrzony hamulec hydrauliczny odpowietrzam szybciej niż trwa wymiana pancerza i linki bądź jej smarowanie.

Napisano

Jestem fanem mechaników i nie ukrywam tego (nie tylko ja http://www.mtbr.com/cat/brakes/disc-brake-system/avid/ball-bearing/prd_350666_1507crx.aspx ) Znam sporo plusów przemawiających za hydraulikami i też tego nie ukrywam pisząc posty na tym forum. Staram się być obiektywny. Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia, potrzeb i własnych subiektywnych odczuć.

 

Miałem swego razu przyjemność z hamulcami Auriga i uważam je za niezłe hydrauliki w dobrej cenie. Miłe czucie w klamce niezła moc hamowania bardzo przyjemy hamulec.

 

23 sztuk hamulców jakie użytkowałem od 2001 roku

 

to daje jakieś 2 hamulce na sezon.... częsta zmiana? Rozumiem że w celach doświadczalnych :thumbsup:

Napisano

Ja patrzę na hample z punktu widzenia pracy. Hamulce mechaniczne wymagają regularnego serwisu. Są ok w dobrych warunkach eksploatacyjnych, czyli gdy jest sucho, bezdeszczowo, bezśnieżnie, bezsolnie. Do tego jako tańsze znajdują w rowerach seryjnych zastosowanie w tańszych modelach, wtedy nie można też liczyć na dobre linki ani pancerze.

Nie widzę plusów posiadania mechanicznych tarczówek w chwili obecnej gdy na rynku jest sporo tanich i dobrych hydraulików. No ale to tylko moje zdanie.

Napisano

Poza tym nic nie zastąpi czucia jakie daje hydrauliczne połączenie klamki i zacisku, zamiast oporującej wewnątrz pancerza linki która na dodatek się brudzi i oporuje jeszcze bardziej.

Napisano

No właśnie. Ja za czasów gdy miałem jeszcze BB5 musiałem zmieniać linki i pancerze 2 razy w sezonie. Dość szybko klamki zaczynały pracować opornie. Nie miałem byle jakich linek i pancerzy. Miałem nawet uszczelniane końcówki. Najgorsza była ta ogromna różnica miedzy przodem a tyłem - prawa klamka nigdy nie będzie pracować tak lekko jak lewa. W hydraulikach ten problem nie istnieje.

 

Koszt utrzymania mechanicznych BB5 w przez cały sezon kosztował mnie około 80zł. Nie uważam żeby to był dobry interes.

 

Miałem też BB7 i tam było lepsze uszczelnienie w okolicach linki wychodzącej z pancerza. Ten hamulec działał bardzo przyjemnie. Zwłaszcza w połączeniu z klamką SD7. Ideał dla niedzielnego bikera.

Napisano

Spierałbym się czy mechanik np avida z klamką avida i nawet przeciętnymi pancerzami będzie dawał różne odczucie dla przedniego i tylnego hamulca - avidy mechaniczne są bardzo popularne w trekach/gf i wielokrotnie byłem zdziwiony jak lekko i wyrównanie potrafią działać te hamulce.

Równocześnie w innych rowerach rozrzut jest bardzo duży (nawet ten sam model) nie mówiąc już o mechanicznych patentach inszych producentów. :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jeździłem na bb7 z tarczami 160/160 i klamkami sd7, teraz jeżdżę na elixirach 5 z tarczami 185/160 i w porównaniu do bb7 elixir z przodu jest wyraźnie mocniejszy a z tyłu nie zauważyłem zmian. Jeśli chodzi o modulację do zdecydowanie wygrywa hydraulika.

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Ok rozumiem, dzięki za wszystkie odpowiedzi i pomoc. Stwierdziłem że na pewno hydrauliki i mam do wydania 500 zł ale wiadomo czym mniej tym lepiej bo zostanie na resztę części, proszę o polecenie najlepszych modeli do tej ceny.

Napisano

Chyba nie te czasy jak Avid CPS był na drugim miejscu w klasyfikacji wszystkich hamulców tarczowych - można sobie zobaczyć w BikeBoard z roku 2001.

 

p.s. Avid CPS to chyba odpowiednik BB7 albo BB5 ? Czy to po prostu inna nazwa a tan sam hamulec. Wyglądają tak samo a ja nie wiem jakie klocki za bardzo.

Napisano
Ok rozumiem, dzięki za wszystkie odpowiedzi i pomoc. Stwierdziłem że na pewno hydrauliki i mam do wydania 500 zł ale wiadomo czym mniej tym lepiej bo zostanie na resztę części, proszę o polecenie najlepszych modeli do tej ceny.

Tak jak już napisano, Deore 596 to najlepszy wybór w tej cenie. Możesz szukac jeszcze nowych Formli Oro K18 ale mała szansa że je dostaniesz za 500 zł. W używane się nie pakuj bo trzeba je zaraz po kupnie dać na przegląd i nie wiadomo jak będą awaryjne w późniejszym czasie.

Napisano

W używane się nie pakuj bo trzeba je zaraz po kupnie dać na przegląd i nie wiadomo jak będą awaryjne w późniejszym czasie.

Nie koniecznie kolego są też tacy którzy dbają o sprzęt, a wymieniają go na wyższy model i pozbywają się starego i to w super stanie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...