Skocz do zawartości

[Hamulce tarczowe] wybór między Shimano a Avid (hydraulika vs mech.)


Witeq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuję pomocy w wyborze hamulców tarczowych.Mam na wydanie 350 zł max , nie muszą być koniecznie nowe.

Zależy mi na dużej sile hamulca , do tej pory używałem poczciwych v-braków Shimano Alivio na klockach meridy.

Moje typy to ten hydraulik: http://allegro.pl/shimano-blm505-hamulce-hydrauliczne-przod-i-tyl-i1968522650.html

lub mechaniczne Avidy BB7.

Proszę o pomoc w wyborze, ewentualnie jakie jeszcze hamulce polecacie do 350 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie niedawno przesiadłem się z poczciwych V-brak'ów LX'a na mechaniki BB7 i uważam że są naprawdę Mega. Siła hamowania zauważalnie większa od V-ek no i sama kontrola (tył 140/przód 160). Do maratonów i ostrzejszego XC w zupełności wystarczą a i obsługa jest prostsza... nie trzeba z byle czym latać do serwisu jak to bywa czasem z hydraulikami.

 

Oczywiście moc dobrych hydraulików jest dużo większa lecz musisz sobie zadać pytanie czy aż taka duża moc ci jest potrzebna?

 

Osobiście bardzo sobie cenie BB7 i polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam lepsze dobre mechaniki niż tanie hydrauliki. BB7 są proste w obsłudze i siłę mają o niebo lepszą niż najlepsze v-ki. W porównaniu do hydraulików to może siła trochę słabsza i modulacja inna. Jestem szczęśliwym posiadaczem BB7, dwa palce wystarczą i chwila nieuwagi i OTB gotowe. Mój zestaw to 180przód i 160 tył tarcze accent blade klocki półmetaliczne, przetestowane w górach ostre bezproblemowe hamowanie z 75km/h do 0. Moja rada jakbyś się zdecydował na BB7 to nie oszczędzaj na linkach i pancerzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No BB7 ze względu na już większy klocek są dosć uniwersalne. Odpowiednio mocne, można oczywiście wzmocnić kupując odpowiednie klocki, nie do porównania np z hydraulicznym giantem MPH ktory mimo 2 tłoczkowej konstrukcji był o wiele szłabszy od zabytkowej już magury Louise 2000, ktora miała tylko 1 tłok. Fakt faktem ze do ówczesnych Hydrauliko cięzko porównywać bo co nowszy model ma coraz ciekawsze rozwiązania skracające skok klamki i siłe itd ale zacisk działający na linke ma swoje plusy no i minusy również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź BB7. Za tą kasę lepiej kupić dobry sprawdzony hamulec. Sam na takim śmigałem i nie ma do czego sie przyczepić. Wiadomo że hydraulika ma inną charakterystykę i modulację, ale za to BB7 jest prosty jak budowa cepa, tam nie ma co sie zepsuć! Będziesz zadowolony. Hydrauliczny lepszy wiadomo ale jak coś sie sypnie, a różnie to bywa, nie mówie że każdy hydrauliczny sie psuje ale gdyby już to koszty naprawy droższe na pewno i trzeba sie z tym liczyć. W razie upadku uszkodzisz klamke, w BB7 kupujesz za parę dyszek SD7 lub FR5 i śmigasz, a w hydraulikach juz nie jest tak kolorowo. Jak ktoś ma ograniczony budżet to wydaje mi się że lepiej brać BB7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze są jakiekolwiek hydrauliki niż najlepsze mechaniczne. Do hydraulików nie używasz siły do kontrolownia siły hamowania tak jak to ma miejsce w mechaniczny ( im mocniej naciskasz tym mocniej hamują). Także moja opinia jest taka dozbierać troche kasy i już kupiccoslepszego z hydro niż bawić się w tandetne i stare rozwiazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu bym się sprzeczał.

 

Kupisz tanie hydrauliki i wpadasz na dwie drogi, w sumie do końca nie wiadomo:

-albo będą dobre, nic sie nie będzie psuło i będą działały bez problemów, lecz ich działanie nie będzie super extra bo pamiętajmy że to tanie hydrauliki wiec jakiś bardzo podstawowy model.

-albo dłużej będą leżały w serwisie niż będą używane

 

Kupujesz za tą samą cene, dobre, sprawdzone mechaniczne hamulce (np:bb7):

-jesteś prawie pewny ze nic sie nie zepsuje, bo nie ma co sie zepsuć! Linka sie zerwie? Kupujesz za 5 zł nową i śmigasz. Konstrukcja hamulca jest banalna co w tym przedziale cenowym może być dużą zaletą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam do roku Magura Louise 2003, używane kosztował coś trochę ponad 100zł. Siła hamowania duża (tarcza nie za duża 160mm, i 85kg mojej wagi), bez większych problemów postawię na kole rower, modulacja również dobra, wada chyba tylko jedna, dość duza masa ale dla mnie parę gramów w tą czy tamtą nie robi różnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydrauliki niby bardziej precyzyjne. Mechaniki znowu bardzo proste w budowie. Hydrauliki pracujące na oleju mineralnym, jeśli nic im się nie stanie, mogą jeździć bez wymiany oleju bez problemu chyba 3 sezony (a pewnie i więcej). Wymiana klocków dotyczy i mechaników i hydraulików. Hydrauliczne trzeba co jakiś czas odpowietrzać - w mechanikach wypadało by nasmarować linki, albo wymienić pancerze. W hydraulikach cały układ jest zamknięty - syf nie ma się którędy dostać. W mechanikach jednak prawdopodobieństwo zabrudzenia pancerzy w środku jest większe.

Ja niedawno miałem bardzo podobny problem - również nie wiedziałem czy wziąć dobre mechaniki (bb7) czy tańsze hydrauliki (deore m596). Po przeczytaniu wielu opinii zdecydowałem się na hydry shimano 596. Zamówiłem je kilka dni temu. Teraz czekam na paczkę. Co prawda ich działanie sprawdzę dopiero w okolicach marca (będą w nowej maszynce, która jest w połowie złożona z powodu braku kasy), ale sporo się o nich naczytałem i większość opinii była na plus.

Jeśli ktoś nie ma dwóch lewych rąk, jest trochę obeznany technicznie może brać hydrauliki - wszystkie czynności serwisowe, po przeczytaniu jakiejś instrukcji z forum zrobi sam. Serwis hydraulików w dobrym serwisie jest drogi.

Podsumowując, jeśli nie jesteś lewy w sprawach technicznych, jeśli lubisz i potrafisz siedzieć w garażu i grzebać w częściach weź hydrauliczne. Będą miały lepszą modulację. Jeśli za to chcesz dużą moc, ale słabszą modulację i raczej bezawaryjność weź bb7. Chociaż jeśli trafi ci się dobry egzemplarz hydraulicznych - pochodzą one bardzo długo bez serwisu.

Co prawda nie wiem za dużo o tych 505-tkach. Możesz poszukać gdzieś na forum porównania 505 z np 575. 575 wyjdą ci cenowo tak jak bb7 - około 370 zł. 595 czy 596 to już według różnych opinii dość dobre hamulce. Ich koszt jednak znacznie przekracza twoje maximum - 400-450zł.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja cos od siebie:

1. Nie ma zasady tani hydraulik - zly hydraulik drogi hydraulik - dobry hydraulik. Wystarczy rzucic okiem na forum na tematy dotyczace avidow, ktore maja wg mnie fatalny stosunek jakosc - cena.

2. Hamulec mechaniczny wcale nie jest az tak duzo prostszy w budowie od hamulca hydraulicznego a z powodu obecnosci duzej ilosci elementow ruchomych jest bardzo podatny na niedbalstwo uzytkownika. O wiele bardziej wole reanimowac hydrauliczny hamulec niz przywracac do zycia zapieczony zacisk hamulca mechanicznego.

3. Jesli posiada sie dobry hamulec hydrauliczny (sprawny technicznie, niewadliwy model itd) to dbanie o niego w zimie to ulamek czasu energii i pieniedzy w porowaniu do hamulca mechanicznego.

 

Obecnie sa na rynku nowe modele shimano, nowy slx model 666 czy deore 596 to bardzo dobre hamulce. Maja rewelacyjny stosunek jakosc - cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w shimano nie zapiekają się tłoczki. W żadnym heblu na olej mineralny nie ma takiego ryzyka.

 

A co ja napisałem? Radze czytać trochę uważniej. ZACIERAJĄ to napisałem tzn. bród dostaję się pomiędzy tłoczki i zaciera uszczelki. A objawia się to nie działającym w pełni tłoczkiem. Już nie raz było o tym pisane na tym forum. Andrew jako osoba która naprawia hydrauliki coś o tym powinieneś wiedzieć :027:

 

a po za tym zobacz ile kosztuje np. cała klamka shimano, a ile tłoczek do avida.

 

hmm... tego porównania nie rozumiem ale wiem za to ile kosztuje klamka do mechaników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacierają się ? Brud dostaje się między uszczelkę a tłoczek ? Chyba tylko gdy ktoś wciska usyfiony tłok na chama w zacisk.

 

Z Twojej wcześniejszej wypowiedzi wynika, że zabrudzone tłoki i uszczelki w avidzie należy wymienić, w shimano zmienia się cały zacisk. Trochę to dziwne....

 

 

Zalecam trochę więcej pokory, drogi nowicjuszu. Inny moderator z pewnością nie będzie tak miły jak ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabrudzone tłoki i uszczelki w avidzie należy wymienić

 

Widzę że kolejny raz mamy problem z czytaniem tekstu. Zatarte tudzież uszkodzone po przez brud uszczelki się wymienia. Jako że Shimano nie dostarcza części serwisowych trzeba wymienić całą część. Czasem nie wystarczy przeczyścić tłoczka i uszczelek następnie smarując ich np. Pit Stop'em do tłoczków. Tak czy siak więcej z tym roboty niż przy mechanikach nawet zapieczonych.

 

No ale niech będzie skoro inteligencja i doświadczenie na tym forum jest mierzona ilością oddanych postów muszę z pokorą przyjąć "prawdy" głoszone przez moderatorów :confused: i uwierzyć w nieśmiertelność hamulców hydraulicznych, ich boską trwałość, moc niezniszczalnych uszczelek i ogólną dominację nad mechanikami. Jutro w południe wrzucę w ognie piekielne swoje BB7 i przyjmę wiarę w DOT'a :pinch:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...