Skocz do zawartości
  • 0

[rower] Trek 3700 by timex550


timex550

Pytanie

Mam zaszczyt przedstawić moją aktualną maszynkę do pedałowania. Jest jeszcze trochę rzeczy do wymiany, ale wkrótce będzie już wszystko.

 

 

Specyfikacja

 

Rozmiar ramy:

19.5''

Rama:

Aluminium Alpha White

Widelec:

SR Suntour Raidon LO Air 2009 100mm

Kierownica:

Bontrager Approved Riser

Mostek:

Bontrager Approved, 25.4mm

Sztyca:

Bontrager

Siodło:

Bontrager SSR

Pedały:

Wellgo

Manetki:

lewa: Shimano EF51 prawa: Shimano Deore 9-speed

Przerzutka przednia:

Shimano Tourney FD-TX50

Przerzutka tylna:

Alivio RD-M430 9 rz.

Hamulce:

Tektro, V-Brake

Dźwignie hamulca:

lewa: Shimano EF51 prawa: Avid hand-made

Kaseta:

11-32, 9 speed

Łańcuch:

Deore CN-HG53

Korba:

Shimano M131, 42/34/24

Suport:

Shimano Hollowtech II

Obręcze:

Bontrager 550, 36-h

Piasty:

Piasta przednia: Formula; Piasta tylna: Shimano SLX

Szprychy:

--

Opony:

Bontrager LT3, 26x2.0"

Dętki:

--

Rogi:

brak

Linki/pancerze:

--

Zacisk sztycy:

--

Top Cap:

Bontrager

Stery:

Bontrager 1-1/8" pół-zintegrowane

Gripy:

Bontrager

 

 

 

 

W rowerze zmieniłem amortyzator z Suntour XCT V3 na Raidon LO Air. Teraz do wymiany poszedł tylny napęd - piasta, kaseta (wcześniej był wolnobieg), przerzutka tył, łańcuch i manetka+klamka (wcześniej była klamkomanetka). Zmieniłem ilość biegów z 21 na 27.

 

W następnej kolejności:

- korba na kompatybilną z napędem 9-speed

- manetka lewa na Deore Rapid Fire Plus

- lewa klamka hamulcowa

- uchwyty

- rogi

 

A tak rowerek wygląda teraz:

image_url-146866-1323091064.jpg

image_url-146866-1323091151.jpg

image_url-146866-1323091234.jpg

image_url-146866-1323091418.jpg

image_url-146866-1323091275.jpg

image_url-146866-1323091466.jpg

image_url-146866-1323091506.jpg

 

Tak więc zapraszam do oceniania i komentowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Mały up. Zmieniło się co nieco.

 

Manetki:

Shimano Deore M590 3x9 Rapidfire Plus

 

Dźwignie hamulca:

Shimano Deore LX M571

 

Korba:

Shimano FC-M442

 

Suport:

Shimano Octalink

 

Do wymiany jeszcze pójdzie kierownica na giętą o większym wzniosie, szerszą (ok. 680) i grubszą (31.8) oraz mostek na niższy i dłuższy (100-120). W planach także założenie rogów. Może też nowe gripy.

 

Daje zdjęcia, na których można zobaczyć na razie tylko nową korbę. Nowe klamki już tam są założone, ale ich foty wrzucę następnym razem, kiedy będę miał pod ręką lepszy aparat. Dajcie znać jak wam się podoba.

 

image_url-146866-1325083210.jpg

image_url-146866-1325083160.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rowerek spoko, na pewno ma teraz trochę lepsze części niż oryginalnie. Ta twoja piasta SLX rządzi :thumbsup:

Jeśli chodzi o napęd to ta przerzutka bardziej mi się podoba w wersji z szarym wózkiem.

Jeszcze takie dwa pytanka:

Ile ta rama ma lat? i jak Ci się Raidon sprawuję?

Powodzenia w dalszym ulepszaniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wildsnake Dzięki.

Rama jeszcze roku nie skończyła. Rowerek kupiony w czerwcu 2011 r.

Piasta SLX będzie też z przodu. A co do Raidon'a - to jest to. Amor w zupełności mi wystarcza. Działa bez zarzutów. Kiedy jest ciepło amortyzuje prawie wszystkie nierówności - od małych do dużych. Wiadomo - liści nie wybiera, ale nie można tego oczekiwać po najtańszym powietrznym amorze na rynku. Mimo to mogę Raidon'a z czystym sumieniem polecić.

W dalszych planach jest także zmiana obręczy oraz jakieś hamulce tarczowe (Deore? SLX?), a na końcu - zmiana ramy na full'a.

 

Aha, jeszcze jedna sprawa. Jestem obecnie na etapie zmiany kierownicy i mostka. Chcę uzyskać bardziej sportową pozycję. Możecie coś zaproponować? Myślałem na założeniem na minus jakiegoś mostka z małym kątem (dł. ok 100-110mm) i do tego giętą kierownicę o wzniosie ok. 25-35. Czy może lepiej krótki mostek o zerowym kącie (np. Truvativ Hussefelt) i kierownica ze wzniosem np. 20? Doradźcie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla proby mozesz sprobowac odwrocic mostek i zobaczyc czy kierunek zmian jest prawidlowy. Twoj mostek ma bardzo kat wiec pozycja zmienilaby sie diamatralnie.

 

Co do zmian proponowanych przeze mnie to: zmiana pedalow na spd. Mysle ze dostrzeglbys najwieksza progresje w rowerze;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o mostek to bym raczej nowy kupił np. http://allegro.pl/mostek-truvativ-team-110-mm-31-8-mega-okazja-i2036248363.html może kolor trochę lichy, ale ogółem spoko ;)

 

o! Albo coś takiego w spoko cenie http://allegro.pl/kokpit-easton-monkey-bar-ea30-dartmoor-i2033590843.html akurat gięta i wznios 20 mm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa kiera i mostek będą zaraz po zimie. już się umówiłem na testowanie różnych mostków. Do tego jeszcze dojdą klocki hamulcowe - pewnie Author 3cc. W planach także przełożenie pedałów ze starego roweru do Treka.

 

My tu o osprzęcie a wypadałoby coś wspomnieć o geometrii.

 

rozmiar - 19.5"

 

kąt rury podsiodłowej - 73.0

 

wysokość rury sterowej (główka) (cm) - 15.0

 

kąt rury sterowej - 70.5

 

efektywna długość rury górnej (cm) - 58.0

 

odległość środka suportu od ziemi (cm) - 29.3

 

długość dolnych ramion tylnego widelca (cm) - 43.0

 

wyprzedzenie osi piasty do osi widelca (cm) - 4.0

 

Trail (cm) - 7.6

 

rozstaw kół (cm) - 106.8

 

przekrok (cm) - 79.9

 

źródło: http://www.ssc.pl/trek2011/g-ht20.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No. Zaczęło się przechodzenie na hamulce tarczowe. Jako moje pierwsze tarczówki postanowiłem wybrać mix BB5+BB7. Do tego są klamki Deore LX. Co do linek i pancerzy, to myślałem nad Shimano M-system.

 

Na razie nie mam dużo, bo dopiero sam zacisk BB5. W najbliższych dniach kupię jeszcze "adapter" do mocowania hamulca na ramie (jako, że moja rama oryginalnie nie posiada mocowania hamulca tarczowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się nie mylę to te BB 5 to są mechaniczne, a nie hydrauliczne. :yucky:

Więc nie do końca jestem pewien czy to jest taki duży krok w przód, osobiście na twoim miejscu wolałbym jezdzic dłużej na v-brakeach i zbierac na jakieś hydrauliczne, niż wydawac kasę na mechaniczne.

http://allegro.pl/biale-hamulce-tarczowe-shimano-bl-m445-br-m445-i2056626280.html sam mam takie i nie zamienił bym ich na żadne inne hamulce linkowe :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Małe podsumowanie tego co nastąpi wraz ze wzrostem temperatury i faktycznym rozpoczęciem sezonu.

Trek dostanie "nowe oblicze". Amor zostanie zmniejszony do 80mm a podkładki pod mostkiem inaczej ułożone, żeby była bardziej naturalna geometria i mniejszy "trial". Będzie po części nowy kokpit - kierownica, mostek. Będą nowe hamulce mechaniczne - przód/tył - BB7/BB5. Do tego nowe linki i pancerze hamulca oraz pancerze przerzutek. Oczywiście nowa piasta z przodu, co by do tarczówek pasowała :laugh: Muszę również zakupić tarcze. Gripy zostaną, żeby rogi można było zamocować. Przez te wszystkie zabiegi zwiększy się zwrotność roweru oraz pozycja - na bardziej wyciągniętą.

Napiszę i dam foty jak już wszystko będzie zamontowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Froop Na razie tylko nowa piasta z przodu - SLX. Ale może już w tym tygodniu zawitają tarczówki. Poza adapterami mam wszystko. Pozostaje tylko podjechać do znajomego w serwisie i zrobić nowe okablowanie. Linki wezmę szlifowane Clarks'a a pancerze jakieś Accent'y lub Jagwire.

 

A jak się sprawuje? Wczoraj jeździł z nową piastą po błotnistych terenach Parku chorzowskiego. Jeździ się super. A teraz z nową kierownicą Truvativ XR (580) i niższym mostkiem podjazdy łyka, że aż miło :laugh: Porzuciłem plan obniżenia Raidon'a do 80mm, bo przy obecnym ustawieniu geometria mi odpowiada w 100%.

Wrzucę zdjęcia i zaktualizuję rozpiskę części jak tylko będą założone nowe hamulce. Tym razem zrobię fotki lustrzanką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Wrzucam obiecaną nową rozpiskę i zdjęcia.

Tak dla wyjaśnienia. Tarczówki są już od 2 tygodni, ale zanim zrobiłem zdjęcia musiałem przetestować i dla tego tak późno.

Co do moich odczuć - tarczówki są świetne. Siła hamowania o niebo lepsza od V'ek. A co do modulacji - kwestia przyzwyczajenia. Błoto w żaden sposób nie wpływa na ich pracę. Przyczyniają się do tego pewnie też pancerze Accent'a poprowadzone na całej długości. Wbrew opinią dałem słabszy zacisk na przód, a silniejszy na tył. Wbrew pozorom działa to b. dobrze - tarcza 180 rekompensuje w pełnie mniejszą siłę hamulca. Co do samych tarcz - super, zapewniają świetną siłę hamowania, są sztywne i świetnie odprowadzają ciepło. Nic dodać nic ująć. Raidon przy tarczy 180 również jest sztywny i nie ma mowy o żadnym ocieraniu z jego winy.

Niestety rozstanę się z zaciskiem BB5. Denerwuje mnie to, że klocki są dość luźno ułożone w zacisku i mimo prawidłowego ustawienia potrafią ocierać na trasie. Dokupię zamiast niego drugi BB7, co do którego nie mam żadnych zastrzeżeń.

 

W tym miejscu chciałbym jeszcze podziękować kolegom z forum - aizbaM, Wojtuś oraz Kawior - od których kupowałem części. Nie ukrywam - po dobrych cenach :laugh:

 

Do rzeczy:

 

Widelec: SR Suntour Raidon LO Air 2009 100mm

 

Kierownica: Truvativ XR 580/31,8

Mostek: Accent AS-ST05 AH

Sztyca: Bontrager SSR

Siodło: Bontrager SSR

Pedały: Wellgo

Manetki: Shimano Deore M590 3x9

Przerzutka przednia: Shimano Tourney FD-TX50

Przerzutka tylna: Alivio RD-M430 9 rz.

Hamulce: Avid BB5/BB7

Dźwignie hamulca: Shimano Deore LX M571

Kaseta/wolnobieg: 11-32, 9 speed

Łańcuch: Deore CN-HG53

Korba: Shimano FC-M442

Suport: Shimano Octalink

Obręcze: Bontrager 550, 36-h

Piasty:Shimano SLX

Opony: Bontrager LT3, 26x2.0"

Linki/pancerze: Clarks/Accent

Zacisk sztycy: Bontrager

Top Cap: Bontrager

Stery: Bontrager 1-1/8" pół-zintegrowane

Gripy: Bontrager SSR

 

A tu album ze zdjęciami:

http://imageshack.us/photo/my-images/96/sdc12592m.jpg/

 

W planach jeszcze zmiana gripów na skręcana, bo obecne po zmianie kierownicy zaczęły się zsuwać. Upatrzyłem sobie już ładne, białe Clarks'y. Do tego jeszcze dojdą nowe pedały. No i to na razie tyle. Dam znać, jak coś się zmieni.

Tymczasem zapraszam do oceniania, komentowania i dyskutowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieźle się prezentuje, że tak napisze. Ale jak kto woli, o gustach się nie dyskutuje ale jak dla mnie to taka szara myszka, jakbyś już nie miał w planach modyfikacji to ja na twoim miejscu dodałbym troszkę kolorku ;) ale to tylko moje zdanie, przecież to twój rower i najważniejsze żeby tobie się podobał :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jokulus25 W tym momencie stawiam na około 13,5. Ale nie powiem Ci dokładnie, bo jeszcze go nie ważyłem. Jak pojadę za kilka dni po spinkę do łańcucha, to poproszę, żeby mi go znajomy wrzucił na wagę.

 

Wiem, że będzie ważył dość sporo, ale na odchudzanie jeszcze przyjdzie czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się czy ma sens odchudzanie roweru na tej ramie. Bynajmniej nie chodzi o jej wagę tylko geometrię. Jeśli - jak pisałeś - zależy ci na "usportowieniu" roweru to w przypadku tego treka nie pomoże nic bo rama ma miejsko-relaksacyjną geometrię. Wysoka główka, krótka górna rura. Mój 4500 (ta sama grupa rowerów) mimo obrócenia mostka i założeniu go najniżej jak się da nadal jest bardzo "zrelaksowany", tym bardziej że masz giętą kierownicę. A rama sama z siebie nie pozwoli zbytnio odchudzić roweru, wazy conajmniej 2 kilo (moja 20tka 4500 to prawie 2100 gram, seria 3000 to ten sam rodzaj materiału i konstrukcja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tobo Kierę mam prostą ;) i mostek też nowy - niższy.

A na odchudzanie przyjdzie czas po zmianie ramy na nową, amortyzowaną. Cały czas przeglądam Alledrogo itd. ale jeszcze nie mam wolnego budżetu. Może pod koniec roku, może w przyszłym, jednak ramę na pewno zmienię. Na razie jeżdżę na tej i nie mogę narzekać. Przynajmniej jest sztywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawuje Ci się siodełko ? jesteś zadowolony ? Dziś troszkę potestowałem takie samo u brata i spodobało mi się. Szukam akurat czegoś wygodniejszego od Selle Royal Mach które mam w Magnusie i to by był chyba dobry kierunek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zaszły niewielkie zmiany. Mianowicie - został wymieniony zacisk, z przodu, z BB5 na BB7, tak więc jest już to samo po obu stronach. Poza tym są nowe gripy - Clarks Lock On czerwone. Takie jak tutaj - http://www.thedogswheels.co.uk/images/products/Clarks-MTB-Handlebar-Grips-Lock-on-Red.jpg - z tym, że ja mam czarne korki. Wkrótce (po umyciu) kilka zdjęć.

 

Nastar A co do siodełka. Złe nie jest. Dość wygodne, jednak podczas dłuższych wypraw (>50 km) może zacząć nieco boleć tyłek. Szczególnie jeśli jedziesz w spodniach bez "pampersa".

 

PozdRower!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...