cookiesrulez Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Niedawno szczęście w końcu się do mnie uśmiechnęło i stałem się posiadaczem tego oto roweru. Kurierem przyjechał w sobotę, wczoraj pierwszy raz przetestowałem go w terenie. Pierwsze wrażenie po rozpakowaniu kartonu: MOCNY. Rury mają dużą średnicę i nie ma żadnych okrągłych przekrojów itp, same kwadraty. Ogólnie rower sprawia dobre wrażenie, mój tata skwitował go stwierdzeniem że "tylko RKMu mu brakuje", bo Sign jest dość potężny i ma trochę wojskową barwę khaki. Mieszane uczucia wywołała u mnie tylna przerzutka. Jest to Duro z długim wózkiem, więc gdy nadejdzie sezon pewnie długo nie pociągnie, przy pierwszej lepszej glebie na prawą stronę może się po prostu złamać. Inna sprawa to fakt, że w czasie transportu pękł plastik wprowadzający linkę do tylnej przerzutki (na szczęście Kross ma dobre podejście do klienta i mam otrzymać nowy plastik). Konstrukcja zawieszenia praktycznie uniemożliwia dostęp do śrubek regulacyjnych przedniej przerzutki ale kto by sie tym przejmował. O osprzęcie można się dowiedzieć ze strony producenta www.kross.pl, nie wszystko jest tam opisane więc wspomnę jeszcze że z przodu w korbie sa 2 tarcze z osłoną, obsługiwane przerzutką SRAMa (nie wiem jaki model, prawdopodobnie 3.0). Warto wspomnieć że skok tylnego zawieszenia to 160mm ale standardowy damper o długości 200mm ma tego skoku 55mm (ze strony producenta). Teraz parę fotek: Pierwsze wrażenia po jeździe: rower cięzko się rozpędza po płaskim, ale w jednozawiasowcu bez blokady to normalka. Trochę pomaga blokada widelca, ale z hardtailem i tak nie ma szans. Lekko wkurzająca jest wiotkość wahacza, na najlżejszych przełożeniach i deptaniu na stojąco łańcuch potrafi przytrzeć o prowadnicę przerutki. Ogółem jednak rower jeździ bardzo dobrze, zawieszenie pracuje wzorowo, wartości tłumienia zarówno przodu jak i tyłu można wygodnie regulować pokrętłami. Na pochwałę zasługują też opony, wzorowo trzymają się drogi pokrytej ubitym śniegiem. W połączeniu z przednią tarczą od Avida o średnicy 203mm tworza zgrany duet. Na skutek cięcia kosztów hamulce obsługują jednak nie fabryczne klamki, tylko produkt Tektro, pomimo tego rower hamuje bardzo dobrze i raczej nie będę zmieniał klamek. Podsumowując: za 3000zł chyba nie ma innego fulla z Pike'em z przodu i osprzętem Truvativ Hussefelt oraz mocna ramą. Widać jednak że Krossowi nieco brakuje doświadczenia w tej klasie rowerów. Jednak małe zmiany w napędzie - inna tylna przerzutka oraz napinacz z przodu i za bardzo przyzwoite pieniądze otrzymujemy dobry rower do szaleństw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Fura bardzo fajna i do tego w niezłej cenie Bardzo Ci jej zazdroszcze (Pike mniam) tez bym taką chcial miec Co do oponek to jak tocza sie na asfalcie? dobrze sie trzymają? bo są dość tanie na allegro ale znowu waga spora i tak mysle czy warto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Na asfalcie też dobrze trzymają, tylko że jedna waży ponad kilogram i to może byc problem. Z rozpędzaniem się jest problem i do jazdy po szosie albo utwardzonych ścieżkach wziąłbym cos z mniejszym bieżnikiem, ale margines bezpieczeństwa jest dość spory (Jeździłem na mokrym asfalcie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gavron Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Cookierulez gratuluję - jak za tą cenę to wypasik co do przerzutki itp. to wiadomo czasem modernizacje są wliczone w przedsięwzięcie Tak jak Pavarotti troszkę ( ) zazdroszczę tego PIKE'a Czekam na dalsze oceny i spostrzeżenia po dłuższym użytkowaniu, bo bardzo mnie interesuje jak się będzie spisywał - wydaje mi się że będzie okej Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Ja powiem tylko tyle, ze czekam na cos wiecej i fajnie sie prezentuje. Ja jezdzilem tylko na ich hardtailu i tez fajny, ale na piku bym sobie posmigal . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teru Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 A ja powiem ze chyba dzialy pomylisles Raczej wrzucilbym to do testow sprzetu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Gratuluję nowej zabaweczki Mieszane uczucia wywołała u mnie tylna przerzutka. Jest to Duro z długim wózkiem, więc gdy nadejdzie sezon pewnie długo nie pociągnie, przy pierwszej lepszej glebie na prawą stronę może się po prostu złamać. Inna sprawa to fakt, że w czasie transportu pękł plastik wprowadzający linkę do tylnej przerzutki (na szczęście Kross ma dobre podejście do klienta i mam otrzymać nowy plastik). Konstrukcja zawieszenia praktycznie uniemożliwia dostęp do śrubek regulacyjnych przedniej przerzutki ale kto by sie tym przejmował. Tu cię rozczaruję Prędzej hak urwiesz Ja mam w jednym ze swoich rowerów XCR 750 SGX Jest to to samo co twoja Duro z długim wózkiem. Naprawdę pancerna i precyzyjna przerzutka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 14 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Fakt, w testach lepiej by to pasowało. Jakby któremuś z modów się chciało to niech przeniesie temat. A na razie nie ma jak porządnie potestować roweru bo pogoda nie ta no i praktycznie nie ma gdzie... Ale na wiosnę zaczną się prace urozmaicające środowisko i podłoże w mojej okolicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zimniasty Napisano 15 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 (edytowane) i pomyśleć że będziesz jeździł na tym sprzęcie w takim terenie... kurde nie żebym się czepiał, ale u nas dałbyś czadu (lasek wolski, myślenice, krzeszowice) sprawdziłęm sobie stronę kross.pl wydymali Cię ;P dostałęś prototym -> Sign FR2 w ostatecznej wersji ma z tyłu X.7 i triggery X.7 , no i ponoć jest czerwony kolor...mniam w ogóle, generalnie, tak po prostu to chciałbym pogratulować szczęścia i powiedzieć, że jesteś PRZEHJUJ KOZAKYEBAKA żeby dostać rower za odpowiedzenie na kilka pytań !! Edytowane 15 Lutego 2006 przez zimniasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amoniak Napisano 15 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 OO Kross zmienił stronkę Oferta (no brawo dla tej firmy może urośnie do rangi czeskiego authora) BTW tylnej przerzutki to się cookiesrulez nie stresuj ona jest klasy X-9 czy XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 15 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 No wygląda na to że dostałem po prostu model 2005, ale i tak chyba wolę ten kolor co teraz niż czerwony. A jeśli o przerzutkę chodzi to boję się że przy glebie się złamie, bo dość mocno odstaje od obrysu roweru. zimniasty, nie bój nic, tutaj też jest parę miejsc gdzie można poszaleć na rowerku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider Napisano 15 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 Jeszcze raz gratulacje. Kiedy tylko te Signy wchodziły na rynek przyglądałem się im uważnie fajne pancernie wyglądające (mam nadzieje ,że nie tylko )...chyba wiesz co mi się najbardziej z całego roweru podoba... Nie? No to Ci powiem po cichu: pike... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 15 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 Nie tylko tobie. Mi też najbardziej z Signa podoba się jego przód. Bo tarcza 203mm też się ładnie prezentuje... no i działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alvaren Napisano 16 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2006 Możesz zapodać jaki masz rodzaj pike?? i jak się sprawuje bo zamierzam sobie kupić ........... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikemaniak Napisano 16 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2006 Ładny ten kross Kurcze kiedyś kross produkował na osprzecie SISA a teraz widze LX cóż może kiedyś bedzie XTR widze zę się ta marka polepszyła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 16 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2006 Możesz zapodać jaki masz rodzaj pike?? Tam jest Pike SL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alvaren Napisano 17 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2006 Ja planuje coś z air u-turn z 2006 ale czy bedę taki miał to ju nie zależy odemnie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crazybiker Napisano 19 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2006 No strasznie ciekaw jestem jak sie spisze w ciezszej jezdzie, bo w koncu do tego zostal stworzony czekamy na relacje! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość_Witek_* Napisano 28 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 Ja mam Signa kupiłem niedawno tylko że tego DS hardtaila. I jak dla mnie jest super. Rower za 1400 i sie super prezentuje. Podobnie jak kolega z awatarem przypominającym ciasteczko w krztałcie ludzika na razie nie mam gdzie jeździć ale niedługo wiosna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 28 Lutego 2006 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 Cenowo to wszystkie Signy powalają... tak jakby Volkswagen kosztował tyle co Daewoo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 2 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 No i Kross mnie zawiódł... Dzisiaj na dropie (małym, trochę ponad wysokość koła) rozwaliło dampera... Pękła metalowa gwintowana część, olej uciekł, nie mam tłumienia... Zrozumiałbym gdyby to walnęło na jakimś 4 metrowym dropie ale na takim czymś? Pierwszy lepszy hardtail by to wytrzymał! :angry: A więc zamiast jazdy czeka mnie wizyta w serwisie... Jak nie uznają mi tego w ramach gwarancji to stracę dobre zdanie o Krossie... Kijowo... a wczoraj dostałem od starszych fullface'a... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gavron Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 Uuu.... no to lipton - współczuję Mam nadzieję, że sprawa zostanie rozwiązana pozytywnie na Twoją korzyść - napisz potem co i jak, 3mamy kciuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 Czułem, że rama i damper w Krossie to szajs, bo jest zbyt tanio I moje przeczucia się sprawdziły. Zrobili takiego lepszego makro i wsadzili do niego super amor i hample... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychuś Napisano 2 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 Jestem bardzo ciekawy jak Kross potraktuję to uszkodzenie, ale możesz mieć spory problem, powiedzą Ci, że to jest uszkodzenie mechaniczne powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania, pomijając fakt, że będą to pewnie rozpatrywać parę tygodni. Wiem, że jestem sceptyczny, ale jakoś mi się to nie widzi. Najpierw hak, teraz damper a wszystko w tak krótkim czasie i raczej w nie najcięższym terenie. Oby to już był koniec usterek. 3mam kciuki za pomyślne rozpatrzenie reklamacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cookiesrulez Napisano 2 Kwietnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 No skoro przeznaczenie roweru to Freeride (źródło: Katalog BikeBoard 2006 ) to myślę że nie powinni robić problemów z gwarancją. Tym bardziej że jeszcze nawet nie zdążyłem na Signie porządnie poskakać - ot, zwykły próg, a tu dupnęło... Jutro go zawożę do serwisu no i będę czekał... Oby było dobrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi