Skocz do zawartości

[rower] Kross Sign FR2


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno szczęście w końcu się do mnie uśmiechnęło i stałem się posiadaczem tego oto roweru. :) Kurierem przyjechał w sobotę, wczoraj pierwszy raz przetestowałem go w terenie. :)

 

Pierwsze wrażenie po rozpakowaniu kartonu: MOCNY. Rury mają dużą średnicę i nie ma żadnych okrągłych przekrojów itp, same kwadraty. :) Ogólnie rower sprawia dobre wrażenie, mój tata skwitował go stwierdzeniem że "tylko RKMu mu brakuje", bo Sign jest dość potężny i ma trochę wojskową barwę khaki.

 

Mieszane uczucia wywołała u mnie tylna przerzutka. Jest to Duro z długim wózkiem, więc gdy nadejdzie sezon pewnie długo nie pociągnie, przy pierwszej lepszej glebie na prawą stronę może się po prostu złamać. Inna sprawa to fakt, że w czasie transportu pękł plastik wprowadzający linkę do tylnej przerzutki (na szczęście Kross ma dobre podejście do klienta i mam otrzymać nowy plastik). Konstrukcja zawieszenia praktycznie uniemożliwia dostęp do śrubek regulacyjnych przedniej przerzutki ale kto by sie tym przejmował. :)

 

O osprzęcie można się dowiedzieć ze strony producenta www.kross.pl, nie wszystko jest tam opisane więc wspomnę jeszcze że z przodu w korbie sa 2 tarcze z osłoną, obsługiwane przerzutką SRAMa (nie wiem jaki model, prawdopodobnie 3.0). Warto wspomnieć że skok tylnego zawieszenia to 160mm ale standardowy damper o długości 200mm ma tego skoku 55mm (ze strony producenta).

 

Teraz parę fotek:

p21417856hn.th.jpg

p21417864xo.th.jpg

p21417899wm.th.jpg

p21417902wv.th.jpg

p21417912ov.th.jpg

p21417982qt.th.jpg

 

Pierwsze wrażenia po jeździe: rower cięzko się rozpędza po płaskim, ale w jednozawiasowcu bez blokady to normalka. Trochę pomaga blokada widelca, ale z hardtailem i tak nie ma szans. Lekko wkurzająca jest wiotkość wahacza, na najlżejszych przełożeniach i deptaniu na stojąco łańcuch potrafi przytrzeć o prowadnicę przerutki. Ogółem jednak rower jeździ bardzo dobrze, zawieszenie pracuje wzorowo, wartości tłumienia zarówno przodu jak i tyłu można wygodnie regulować pokrętłami.

 

Na pochwałę zasługują też opony, wzorowo trzymają się drogi pokrytej ubitym śniegiem. W połączeniu z przednią tarczą od Avida o średnicy 203mm tworza zgrany duet. Na skutek cięcia kosztów hamulce obsługują jednak nie fabryczne klamki, tylko produkt Tektro, pomimo tego rower hamuje bardzo dobrze i raczej nie będę zmieniał klamek.

 

Podsumowując: za 3000zł chyba nie ma innego fulla z Pike'em z przodu i osprzętem Truvativ Hussefelt oraz mocna ramą. Widać jednak że Krossowi nieco brakuje doświadczenia w tej klasie rowerów. Jednak małe zmiany w napędzie - inna tylna przerzutka oraz napinacz z przodu i za bardzo przyzwoite pieniądze otrzymujemy dobry rower do szaleństw. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na asfalcie też dobrze trzymają, tylko że jedna waży ponad kilogram i to może byc problem. Z rozpędzaniem się jest problem i do jazdy po szosie albo utwardzonych ścieżkach wziąłbym cos z mniejszym bieżnikiem, ale margines bezpieczeństwa jest dość spory (Jeździłem na mokrym asfalcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cookierulez gratuluję - jak za tą cenę to wypasik :) co do przerzutki itp. to wiadomo czasem modernizacje są wliczone w przedsięwzięcie :)

 

Tak jak Pavarotti troszkę ( B) ) zazdroszczę tego PIKE'a :D Czekam na dalsze oceny i spostrzeżenia po dłuższym użytkowaniu, bo bardzo mnie interesuje jak się będzie spisywał - wydaje mi się że będzie okej :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję nowej zabaweczki B)

 

Mieszane uczucia wywołała u mnie tylna przerzutka. Jest to Duro z długim wózkiem, więc gdy nadejdzie sezon pewnie długo nie pociągnie, przy pierwszej lepszej glebie na prawą stronę może się po prostu złamać. Inna sprawa to fakt, że w czasie transportu pękł plastik wprowadzający linkę do tylnej przerzutki (na szczęście Kross ma dobre podejście do klienta i mam otrzymać nowy plastik). Konstrukcja zawieszenia praktycznie uniemożliwia dostęp do śrubek regulacyjnych przedniej przerzutki ale kto by sie tym przejmował. :)

Tu cię rozczaruję

Prędzej hak urwiesz Ja mam w jednym ze swoich rowerów XCR 750 SGX Jest to to samo co twoja Duro z długim wózkiem.

Naprawdę pancerna i precyzyjna przerzutka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blush: Fakt, w testach lepiej by to pasowało. Jakby któremuś z modów się chciało to niech przeniesie temat.

 

A na razie nie ma jak porządnie potestować roweru bo pogoda nie ta no i praktycznie nie ma gdzie... Ale na wiosnę zaczną się prace urozmaicające środowisko i podłoże w mojej okolicy... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i pomyśleć że będziesz jeździł na tym sprzęcie w takim terenie... kurde nie żebym się czepiał, ale u nas dałbyś czadu (lasek wolski, myślenice, krzeszowice)

 

sprawdziłęm sobie stronę kross.pl wydymali Cię ;P dostałęś prototym :blush: -> Sign FR2 w ostatecznej wersji ma z tyłu X.7 i triggery X.7 , no i ponoć jest czerwony kolor...mniam :D

 

w ogóle, generalnie, tak po prostu to chciałbym pogratulować szczęścia i powiedzieć, że jesteś PRZEHJUJ KOZAKYEBAKA żeby dostać rower za odpowiedzenie na kilka pytań :) !!

Edytowane przez zimniasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wygląda na to że dostałem po prostu model 2005, ale i tak chyba wolę ten kolor co teraz niż czerwony. :D

A jeśli o przerzutkę chodzi to boję się że przy glebie się złamie, bo dość mocno odstaje od obrysu roweru.

 

zimniasty, nie bój nic, tutaj też jest parę miejsc gdzie można poszaleć na rowerku. :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz gratulacje. Kiedy tylko te Signy wchodziły na rynek przyglądałem się im uważnie fajne pancernie wyglądające (mam nadzieje ,że nie tylko :blush: )...chyba wiesz co mi się najbardziej z całego roweru podoba... Nie? No to Ci powiem po cichu: pike... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Gość_Witek_*

Ja mam Signa kupiłem niedawno tylko że tego DS hardtaila. I jak dla mnie jest super. Rower za 1400 i sie super prezentuje. Podobnie jak kolega z awatarem przypominającym ciasteczko w krztałcie ludzika na razie nie mam gdzie jeździć ale niedługo wiosna... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i Kross mnie zawiódł... ;)

 

Dzisiaj na dropie (małym, trochę ponad wysokość koła) rozwaliło dampera... Pękła metalowa gwintowana część, olej uciekł, nie mam tłumienia... ;) Zrozumiałbym gdyby to walnęło na jakimś 4 metrowym dropie ale na takim czymś? Pierwszy lepszy hardtail by to wytrzymał! :angry:

 

A więc zamiast jazdy czeka mnie wizyta w serwisie... Jak nie uznają mi tego w ramach gwarancji to stracę dobre zdanie o Krossie...

 

Kijowo... a wczoraj dostałem od starszych fullface'a... :):D:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo ciekawy jak Kross potraktuję to uszkodzenie, ale możesz mieć spory problem, powiedzą Ci, że to jest uszkodzenie mechaniczne powstałe w wyniku nieprawidłowego użytkowania, pomijając fakt, że będą to pewnie rozpatrywać parę tygodni. Wiem, że jestem sceptyczny, ale jakoś mi się to nie widzi. Najpierw hak, teraz damper a wszystko w tak krótkim czasie i raczej w nie najcięższym terenie. Oby to już był koniec usterek. 3mam kciuki za pomyślne rozpatrzenie reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No skoro przeznaczenie roweru to Freeride (źródło: Katalog BikeBoard 2006 :P) to myślę że nie powinni robić problemów z gwarancją. Tym bardziej że jeszcze nawet nie zdążyłem na Signie porządnie poskakać - ot, zwykły próg, a tu dupnęło...

 

Jutro go zawożę do serwisu no i będę czekał... Oby było dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...