Skocz do zawartości

[Tłumik] Absolute Plus- zmiana charakterystyki


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

Po równym prostym terenie na otwartym tłumiku ? ja bym raczej zablokował ... nawet w pełni otwarty wykazuje pewne tłumienie a co komu pasuje to indywidualna sprawa, ja bynajmnie po korzeniach jeżdżę na otwartym ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się trochę mylisz. Od tego aby się nagle nie zapadł, służy wolna kompresja. Gdy powoli wciśniesz golenie to i pewnie że da się na sucho wbić amora na 3/4. Ale gdy się to zrobi gwałtownie, trudno nawet do połowy docisnąć. Tłumienie powrotu i tłumienie kompresji nie może się nadmiernie różnić, bo albo amortyzator straci zwinność, albo koło nie będzie trzymać się podłoża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższe ciśnienie i mniejsza kompresja wzbudza nerwowość w widelcu w trudniejszym terenie, ale stabilizuje jazdę po płaskim. Większe panowanie nad rowerem podczas zjazdu będzie w sytuacji odwrotnej, ale na płaskim zacznie bujać. Trzeba wybrać jakiś złoty środek. Amor się zapadnie, jak dasz wyraźnie mniej powietrza niż zaleca producent, co jest chyba oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Spróbowałem kilku kombinacji z podkładkami. Wpierw jednak podziękowanie dla Manitou za świetne podejście do sprawy. Chciałem zakupić kilka podkładek, wysłałem zapytanie do ich głównej bazy, a za 2 dni otrzymuję odpowiedź od VELO, że wyślą na swój koszt potrzebne podkładki :)

Żeby za dużo się nie rozpisywać, kilka kombinacji i odczucia z jazdy na R7 80mm z olejem w tłumiku 2.5W. Niebieska - blow-off, czerowna - velocity.

 

- 19x0.20t (x2) - Praca z lekką progresją. Dobry kompromis między wybieraniem małych nierówności, a szybką jazdą w terenie.

- 19x0,20 - Szybciej zbiera małe nierówności, ale też szybciej nurkuje. Nieco wyższe ciśnienie załatwia problem.

- 19x0,15 - Całkowicie liniowa praca, aż za miękko i lekko. Blokada łapie słabo. Może dla kogoś bardzo lekkiego? (40-50kg)

- 19x0,15 + 17,5x0,20 - Niemożliwie miękko, praktycznie nie pod ten amortyzator. O zablokowaniu można zapomnieć.

- 19x0.20 + 17,5x0,20 - Bardzo miękko i nieco progresywnie. Dobra opcja na wyższe ciśnienie.

- 19x0,20 (x2) + 17,5x0,20 - Bardziej terenowa opcja tego co wyżej.

 

Jednak z tej stawki najbardziej pasuje mi standardowy zestaw XC z dwiema podkładkami blow-off 19x0.20 :)

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Na moim tłumiku fabrycznie były dwie podkładki, podejrzewam, że 19mm. Obecnie jeżdżę na jednej i wydaję mi się ok, ale pytanie mam na temat czegoś innego. Co jakiś czas podczas pracy amortyzatora słychać lekkie puknięcie, w torze, której byłem właścicielem problem ten niwelowało się poprzez poprawienie oringa, który zsunął sie z części tłumika, czy spotkaliście si z takim czymś w produktach manitou? Mój widelec to Minute LTD (Drake).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak wygląda to w wersji MRD:

 

ou4ou.jpg

 

Po zmianie oleju z fabrycznego na Motorex 7,5W zmniejszyła się siła blokady.

Wyjęcie jednej podkładki zniwelowało różnicę.

Po wyjęciu drugiej jest nieco większy zakres regulacji platformy.

 

Niestety nigdzie nie ma informacji o tuningowaniu tłumika Absolut+ MRD.

Podkładki mają inne średnice oraz grubości niż w zwykłej wersji i do końca nie wiadomo które odpowiadają którym. 

 

Edytowane przez fw66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

.... ale pytanie mam na temat czegoś innego. Co jakiś czas podczas pracy amortyzatora słychać lekkie puknięcie, w torze, której byłem właścicielem problem ten niwelowało się poprzez poprawienie oringa, który zsunął sie z części tłumika, czy spotkaliście si z takim czymś w produktach manitou? Mój widelec to Minute LTD (Drake).

Pozdrawiam

 

Chodzi o ten problem:

http://www.forumrowerowe.org/topic/80610-manitou-stukajacy-tlumik-absolute-rozwiazanie/

 

Sorry, ze tak pozno odgrzewam, ale posiadam akurat Manitou na pokladzie ( Tower Pro 100mm) i temat jest na topie:)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 2 tygodnie później...

W tłumiku , który posiadam  brak blokady skoku pomimo wkręconej całej iglicy do regulacji wolnej kompresji.Stan oleju prawidłowy .Tłumik rozebrałem , i ponownie skręciłem jak na dostępnych fotkach  , w platformie jest kilka podkładek. Nie zauważyłem wyraźnej zmiany w pracy amorka regulując wolną kompresją. Amorek to circus expert przerobiony na dual air/ sprężyna powietrzna z reby/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
19 godzin temu, darek2313 napisał:

Nie zauważyłem wyraźnej zmiany w pracy amorka regulując wolną kompresją. Amorek to circus expert przerobiony na dual air/ sprężyna powietrzna z reby/

W 8 na 10 przypadków problem wynika z nieprawidłowego poziomu oleju. Jeśli masz pewność co do stanu oleju, to:

- jest uszkodzony o-ring na tłoczku ( czerwonym ) tłumika, co umożliwi przepływ oleju poza obwodem LSC

- nieprawidłowe ułożenie shimów lub uszkodzone shimy

- iglica nie zamyka obwodu LSC

Jest jeszcze kwestia ,czy ten amorek jest OEM czy Box- były wersje OEM bez sztywnej blokady, ale to widać w ilości i ułożeniu shimów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wkładaniu iglica odkręcona na max - widać cały prześwit w shafcie. Podkładki   to 12,5x0,2     13,5x0,15   14x0,2   2szt    19x0,2  -2 szt. ułożone przypadkowo , ale próbowałem różnie.  Temat zamykam  bo  już pewno nic w tej materii nie zrobię , może to tłumik bez blokady  ze swobodnym przepływem oleju? / ale po co wtedy regulacja /.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Podkładki 19x0,2 powinny być najbliżej tłoczka , 12,5x0,2- najdalej od tłoczka . Załóż  2 podkładki 19x0,2, następnie 14x0,2, później 13,05 i na końcu najmniejszą. Oczywiście tłoczek musi być założony prawidłowo. 

Jesli mimo to blokada nie działa to problem prawdopodobnie leży gdzie indziej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Rozważam wymianę tłumika KT na ABS +. Na forum mtbr spotkałem się z opinią 

the small bump compliance, especially at low speed is greatly improved

Czy może mi ktoś wytłumaczyć na chłopski rozum dlaczego? Jeśli dobrze rozumiem KT jest zero jedynkowy- blokada całkowita lub brak tłumienia. Dlaczego na ABS+ Jest lepsze wybieranie małych niewierności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...