Bikermen Napisano 7 Grudnia 2011 Napisano 7 Grudnia 2011 Witam.Kilka dni temu stałem się posiadaczem kół Crank Brothers Cobalt 2.Zamontowałem do kół kasetę i zauważyłem luz na bębenku którego moim zdaniem nie powinno tam być.Na stronie producenta pisze że tylna piasta ma dwa łozyska maszynowe,nic nie pisze na temat ułożyskowania bębenka.Instrukcja oraz schemat jest ale tylko do kół Cobalt 11,na temat kół Cobalt 2 nie ma praktycznie nic.Może ktoś z kolegów posiada koła Cobalt 2 i zechce się podzielić wiedzą na temat ułożyskowania bębenka w w/w kołach ? .Mam nadzieję że nie ma w tej pieście jakiś tulejek ala "Mavic Crossride" co powodowało że na bębenku był taki wyczuwalny luz.Z góry dziękuję za jakąkolwiek informacje na ten temat.Pozdrawiam.
topol Napisano 7 Grudnia 2011 Napisano 7 Grudnia 2011 Może to nie luz na samym bębenku lecz kasety na bębenku.Tez tak mam.Minimalny "luz" to norma.
1415chris Napisano 7 Grudnia 2011 Napisano 7 Grudnia 2011 Niektore kasety wymagaja stosowania podkladki dystnsowej, ktora zaklada sie na bebenek. Nie powinno byc zadnych luzow.
Bikermen Napisano 7 Grudnia 2011 Autor Napisano 7 Grudnia 2011 Kola do mnie dotarly bez podkladki,nie wiem czy taka podkladka wogole tam powinna byc.Chyba musze dokladnie zdiagnozowac gdzie jest ten luz,przed montazem kasety luzu nie wyczuwalem,dzisiaj po pracy sprawdze to dokladnie.
sivydym Napisano 7 Grudnia 2011 Napisano 7 Grudnia 2011 W komplecie powinny być 4 szt. cienkich niebieskich podkładek - zwykle 2-3 wystarczają do poprawnego zamotowania kasety jedynie z XX potrzeba ich więcej lub jedną ale grubą. Ta piasta luzów praktycznie nie ma, natomiast ważną rzeczą jest prawidłowe zamotowanie uszczelki pomiędzy bębenkiem a korpusem
Bikermen Napisano 7 Grudnia 2011 Autor Napisano 7 Grudnia 2011 Kola Cobalt 2 roznia sie konstrukcyjnie od Cobalt 11.Kola moje sa nowe,jeszcze nie jezdzone,dlatego martwi mni ten luz.Nie dostalem z kolami zadnych podkladek,w kartonie byly tylko kola,wentyle oraz zaciski-inne niz w modelu Cobalt 11.
sivydym Napisano 7 Grudnia 2011 Napisano 7 Grudnia 2011 Konstukcyjnie to nie, matriałowo tak. Bębenek działa na takiej samej zasadzie, zastanawia mnie tylko czy w tegorocznym modelu jest juz poprawiony system zapadek na sześciokąt czy jeszcze stary "okrągły".
Bikermen Napisano 7 Grudnia 2011 Autor Napisano 7 Grudnia 2011 Ogladalem na stronie producenta schemat piasty Cobalt 11,niestety nie ma schematu piasty Cobalt 2.Roznice polegaja nie tylko na roznicy uzytych materialow.Na stronie producenta pisze ze tylna piasta Cobalt 11 ma cztery lozyska,a Cobalt 2 ze ma dwa,nie wiem jak to interpretowac ?.Nie chce rozbierac tej piasty bo jest nowa na gwarancji.W 7anna niewiele wiedza na te.mat kol ktorymi handluja.Nawet do nich nie dzwonie bo wiem ze mi nie pomoga.
sivydym Napisano 7 Grudnia 2011 Napisano 7 Grudnia 2011 Oni nie mają pojęcia żadnego niestety a koła sa proste w serwisie że to aż wstyd ( ewnwtualne centrowanie także )... Piastę rozbiera się palcami i ciężko cokolwiek w niej zepsuć http://www.crankbrothers.com/suport/product_documentation/instructions_cobalt_wheel.pdf to "stara" serwisówka ale w tym wypadku ilość łożysk nie ma tu wiekszego znaczenia byle były 2 w bębenku i 2 w korpusie
Bikermen Napisano 7 Grudnia 2011 Autor Napisano 7 Grudnia 2011 Tutaj jest kilka poglądowych fotografii piasty które zrobiłem przed chwilą - https://picasaweb.google.com/103087940665702510902/CrankBrothersCobalt?authuser=0&feat=directlink.Jak widać są róznice chociażby takie że w Cobalt 11 są takie "kapsle" które się po prostu nakłada.W Cobalt 2 jak widać na zdjęciach są nakrętki (takie same jak w innych popularnych piastach).Tak sobie teraz myślę że być może wystarczy dokręcić tę nakrętkę od strony bębenka i luz zniknie ?.Może być tak że w fabryce nie dokręcili tego tak jak powinni ?,ot taka mała niedoróbka . Niestety nie mam takich kluczy aby spróbować to dokręcić,będę musiał się zaopatrzyć w potrzebne narzędzia.Póki co jest jak jest,odezwe się jak już będę miał odpowiednie klucze,i czy luz dało się skasować.Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.Pozdrawiam.
sivydym Napisano 7 Grudnia 2011 Napisano 7 Grudnia 2011 Faktycznie piasta wyglada "trochę" inaczej... btw duzo zapłaciłeś za nie bo szczerze mówiąc to ta waga 1700 g bez zacisków ( kolejne 120 gramów ) i ten brak uczelnienia pomiędzy bębenkiem a czołem trochę przerażają przy cenie 1,7 za zeszłoroczny model.
Bikermen Napisano 7 Grudnia 2011 Autor Napisano 7 Grudnia 2011 Nie wiem dokładnie o jakim uszczelnieniu piszesz ? .Od strony bębenka patrząc na tę nakrętkę to jest tam jakaś uszczelka,na pewno na pierwszym planie nie jest to łożysko.Tam gdzie chodzą zapadki pewnie też jest jakaś gumowa uszczelka,której nie widać gdy bębenek jest na swoim miejscu.Nie wyobrażam sobie że tam nie ma żadnego uszczelnienia .Jak będę miał narzędzia to rozbiorę piastę i wszystko będzie jasne.Co do ceny to zawsze jest tak że jest zbyt drogo .Cobalty 11 są warte swojej ceny ?,są lżejsze tylko 200 gram,a cena o wiele wiele większa.Dla jednych aluminiowy bębenek to plus (waga),dla innych minus (konieczność stosowania kasek na pajaku).Nie przykładam wielkiej wagi do wagi poszczególnych komponemtów,co nie oznacza że kupuję najcięższe .Szczerze mówiąc chciałem mieć koła orgyginalne,takie właśnie sobie wymarzyłem .Czas pokaże czy są warte swojej ceny.
miller Napisano 11 Grudnia 2011 Napisano 11 Grudnia 2011 Ja założyłem wszystkie 4 podkładki pod kasetę i przerwa między kasetą a piastą jest dosłownie minimalna, luzów brak jakichkolwiek ale obawiam się że ta przerwa jest za mała, czy przy większych przeciążeniach nie zrobią sobie krzywdy?
miller Napisano 12 Grudnia 2011 Napisano 12 Grudnia 2011 Niektore kasety wymagaja stosowania podkladki dystnsowej, ktora zaklada sie na bebenek. Nie powinno byc zadnych luzow. Gdzie mogę nabyć tego typu podkładki? 7anna milczy, jest sens kombinować czy zostawić tak jak jest na zdjęciach?
sivydym Napisano 12 Grudnia 2011 Napisano 12 Grudnia 2011 Szczelina Jest ok. Problem jest z kasetą XX, bo nawet 2 razy więcej to wcąż mało a zaczyna się kombinowanie żeby to wszystko "spiąć" lock ringiem...
Bikermen Napisano 12 Grudnia 2011 Autor Napisano 12 Grudnia 2011 W moich kołach (Cobalt 2) ten problem nie występuje.Mam kasetę Shimano XT 11-32 i te wystające bolce największej zębatki są powyżej tych elementów piasty do których są mocowane szprychy.
1415chris Napisano 12 Grudnia 2011 Napisano 12 Grudnia 2011 Z tego co widze w/w piasta jest specyficzna, skoro juz masz zalozonych kilka podkladek. Ta o ktorej pisalem jest oznaczona nr 12 http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/CS/EV-CS-7800-2253_v1_m56577569830608753.pdf
Bikermen Napisano 12 Grudnia 2011 Autor Napisano 12 Grudnia 2011 Przy zastosowaniu tej podkładni szczelina zwiększy sie o 1mm.Czy wtedy nie stanie się tak że gwintu w bębenku będzie trochę mało ?.Bez tej podkładni gwintu nie ma zbyt wiele,zawsze jest obawa że można zerwać gwint podczas skręcania kasety,zwłaszcza przy aluminiowym bębenku.
miller Napisano 12 Grudnia 2011 Napisano 12 Grudnia 2011 W moich kołach (Cobalt 2) ten problem nie występuje.Mam kasetę Shimano XT 11-32 i te wystające bolce największej zębatki są powyżej tych elementów piasty do których są mocowane szprychy. Moja kaseta to również XT 11-32, ten ostatni większy bolec jest wysoko i nim się nie martwię, zastanawia mnie ten krótszy, możesz zrobić podobne foto jak to wygląda u Ciebie z założoną kasetą przecież konstrukcyjnie to to samo zarówno piasta jak i kaseta, jestem ciekaw jak to wygląda u Ciebie
Bikermen Napisano 13 Grudnia 2011 Autor Napisano 13 Grudnia 2011 Ten krótszy bolec u mnie jest wyżej (powyżej elementu piasty do których mocowane są szprychy).To link do fotki - https://picasaweb.go...feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/JFphu1YbJ9WcvPcuDUP6aNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/ZbuypICgVM73PhMM9BCsrdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
Bikermen Napisano 13 Grudnia 2011 Autor Napisano 13 Grudnia 2011 Na 100% kaseta 11-32.Myślę że koła cobalt 11 i cobalt 2 to dwie różne konstrukcje.Różnią się ilością łozysk,różnią się bębenkami (nie tylko materiałowo).Nie wiem czy przypadkiem nie ma różnic w wielkości samych piast ?,nie mam na myśli szerokości bo te pewnie będą zbliżone.Zmierzyłem średnicę piasty po przekątnej w najszerszym miejcu tam gdzie mocowane są szprychy,u mnie srednica wynosi 62mm.Zobacz ile u Ciebie to wynosi.
miller Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 Jeśli mierzyłeś w ten sposób co na fotce to sprawa by się wyjaśniła ponieważ u mnie pokazało 79mm, zaznaczę że kasety 11-28 nie udało mi się założyć i wydaje mi się że stosując nawet więcej podkładek nie uda się tego zrobić ponieważ nie będzie miejsca, ciekaw jestem jak sprawa wyglądałaby z kasetą 11-34 czy pająk jest większy ?
Bikermen Napisano 13 Grudnia 2011 Autor Napisano 13 Grudnia 2011 Mierzyłem to dokładnie tak samo.Pająk w kasecie 11-34 przypuszczam że jest identyczny,ale nie jestem tego pewien w 100% i nie mam mozliwości sprawdzenia.Jutro się wybieram do sklepu,poprosze sprzedawcę o zmierzenie kaset po przekątnej od bolca do bolca i wtedy będzie wiadomo czy są róznice czy też ich nia ma.Zapytam tak przy okazji,czy kasety srama również mają takie wystające bolce ?,być może w twoim przypadku to rozwiązało by problem ?. P.S.Rzuciłem okiem na Allegro na kasetę Sram PG -990,kaseta ta nie ma takich bolców jak w kasecie XT.Jest tylko nit który - tak myslę nie będzie przeszkadzał. http://allegro.pl/sram-pg-990-pg-990-x-0-11-34-lemonbike-i1968463576.html
miller Napisano 14 Grudnia 2011 Napisano 14 Grudnia 2011 Ze Sramem ponoć sytuacja jest jeszcze gorsza, ale nie próbowałem bo nie miałem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.