Skocz do zawartości

[Amortyzator]Fox F100 RL - jak otworzyć?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Cześć,

pacjentem jest Fox F100 RL 2010.

Problem jest następujący: normalnie na wszystkich tutorialach otwierania foxa po zdjęciu pokrętła regulacji odbicia odkręca się 3 śrubki imbusowe, które znajdując się na pokrętle blokady.

Wyglądać powinno to w następujący sposób:

36.jpg

 

Wszystko fajnie, tylko, że u mnie wygląda to tak:

 

IMAG0258.jpg

 

Sorry za brzydkie foto, w każdym razie nie mam tych śrubek. Pytanie jak zdjąć pokrętło blokady skoku, żeby móc dostać się do bebechów? Próbowałem to wyciągnąć, podważyć i nic, nie chciałbym tego porysować, także nie próbowałem z całej siły (-:

 

Może ktoś miał też taki problem i wie jak się dostać do środka?

Napisano

nie wiem jak to w modelach RL, ale w moim RLC nie miałem w ogóle problemów z wyciągnięciem i czyszczeniem tych pokręteł, jutro mogę zrobić filmik jak to u mnie wygląda :)) ...

Napisano

no i masz babo placek, u mnie to wygląda jak na zdjęciu 1wszym i bez odkręcenia śrubek nie da się wyciągnąć pokrętła, więc jedyne co na myśl przychodzi to wd40 i delikatnie próbować je ściągnąć...

  • Mod Team
Napisano

Niestety, całość jest integralna, próbowałem to podważyć, ale nic z tego.

Zresztą na włączonej blokadzie widać, że jest to dość gruby element, także nie, nie jest to wieczko.

Napisano

Też mam pokrętło bez śrubek w swoim RL i nie wiem jak to zdjąć. Jaka jest historia Twojego amora? Mój był fabrycznie w Specu, może tak robią w niektórych oemach?

Napisano

Proponuje dorobić klucz płaski który zmieści się pod pokrętło, da to możliwość odkręcenia tłumika o ile pokrętło nie oprze się o koronę, jeśli to wersje oemowe a jakoś to pokrętło musiało być tam osadzone, najprawdopodobniej zostało tam wprasowane, albo na tą mosiężna nakrętkę albo na ośkę, więc do zdjęcia pewnie jakieś drastyczne metody trzeba zastosować

  • 1 rok później...
  • Mod Team
Napisano

Podbijam, zima jest i miałem ochotę zrobić mały serwis i czyszczonko, no ale lipa, podważyć nie idzie a i śrubek nie ma, na dobrą sprawę mogę tylko śrubę od dołu wykręcić i wyjąć golenie, ale chciałem zrobić porządnie :P

 

Ktoś może miał podobny problem i sobie poradził?

  • Mod Team
Napisano

Gdyby ten ktoś tego dokonał byłbym niezmiernie wdzięczny ^^

 

Bo pokrywki to na tym nie ma, ta górna część jest połączona z całą resztą pokrętła blokady (w sensie całe niebieskie jest jednością :D)

  • Mod Team
Napisano

Potrzebne narzędzia:

- młotek gumowy ( ewentualnie zwykły)

- równy ,nieduży kawałek drewna, lub twardego tworzywa o grubości co najmniej 1 cm

- marker

W niektórych Foxach dostępnych na naszym rynku jest założony tłumik ze starszych modeli( czasami nawet z Foxów F100X). Jedną z różnic jest właśnie sposób osadzenia pokrętła blokady,które, w odróżnieniu od nowych modeli,jest zamontowane z wykorzystaniem pierścienia sprężystego .

Po zdemontowaniu pokrętła rebound markerem zaznacz położenie niebieskiego pokrętła względem widocznego trzpienia ( ważne przy składaniu ).

Ustaw niebieskie pokrętło na godzinę 12,przyłóż od spodu wspomniane drewienko lub tworzywo i delikatnie uderzaj młotkiem w drewienko (od dołu)do momentu "wyskoczenia" pokrętła. Po tej operacji zobaczysz coś takiego

DSCN1484_lockout_lever_spring_clip.png

 

Montaż przebiega odwrotnie- ustawiasz niebieskie pokrętło zgodnie z zaznaczonym zaznaczeniem (równo na całym obwodzie),przykładasz drewienko ( lub inne coś) i delikatnie stukasz młotkiem ,aż pokrętło wskoczy na miejsce.

Proste,nie?

A propos niebieskiego pokrętła i wspomnianego zaznaczenia- po demontażu nie zmieniaj ustawienia trzpienia,na którym pokrętło jest osadzone- zmiana położenia trzpienia w prawo zwiększa siłę blokady i zmniejsza czułość amorka , zmiana w lewo zmniejsza siłę blokady ,zwiększa czułość amorka i zwiększa tendencję do nurkowania.

  • Mod Team
Napisano

Dziękuję pięknie Królu Złoty, jutro będzie zabawa :)

Rozumiem, że przy demontażu wspomniane drewienko przyłożyć od spodu, czyli oprzeć je o hmm... ten cycek od przekręcania blokady od spodu, tak? W sumie za bardzo nie ma jak inaczej :P

 

To to to jest tłumik ze F100X? On chyba w sumie nie jest w żaden sposób gorszy, racja? :D

  • Mod Team
Napisano
czyli oprzeć je o hmm... ten cycek od przekręcania blokady od spodu, tak? W sumie za bardzo nie ma jak inaczej

Dokładnie.

To to to jest tłumik ze F100X? On chyba w sumie nie jest w żaden sposób gorszy, racja?

Głowy nie dam -w moim Foxie tłumik nie wyglądał,jak ten

DSCN1566.jpg

a bardziej jak ten

315025d1196362501-fox-f29rl-fork-travel-change-img_1537.jpg

a tak wyglądały tłumiki w F100X ( ewentualnie modele 2006).

Wydaje mi się,że amorki z tym tłumikiem , to OEMy.

Czy gorszy?Trudne pytanie. Musiałbyś porównać Twój amorek z innym Foxem , w którym jest "normalny"tłumik.

Mój mnie irytował ...

  • Mod Team
Napisano

Ok, to w sumie wszystko co mi potrzeba, w zasadzie do pracy mojego nie mam zastrzeżeń (no, może trochę nurkuje przy hamowaniu), więc nie będę wnikał :)

 

Jeszcze raz dziękuję, bez odbioru.

Napisano

A ja dodam jeszcze tylko że jakiś czas temu znalazłem instrukcję (krok po kroku) :)

32 mm Gen 3 O/B RL Service Procedures

 

A przy okazji pytanko. Jakiś czas temu słyszałem 2 razy pstryknięcie takie ciche chyba w środku amora. Od tego czasu blokada przestała działać i nie ma "oporu" przy obrocie - mogę nią kręcić dookoła. Chce otworzyć i zobaczyć co się stało ale boję się że w środku będzie masakra i już go nie złożę. Czy ktoś ma pomysł co mogło się stać?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...