Skocz do zawartości

[Amortyzator]Fox F100 RL - jak otworzyć?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Cześć,

pacjentem jest Fox F100 RL 2010.

Problem jest następujący: normalnie na wszystkich tutorialach otwierania foxa po zdjęciu pokrętła regulacji odbicia odkręca się 3 śrubki imbusowe, które znajdując się na pokrętle blokady.

Wyglądać powinno to w następujący sposób:

36.jpg

 

Wszystko fajnie, tylko, że u mnie wygląda to tak:

 

IMAG0258.jpg

 

Sorry za brzydkie foto, w każdym razie nie mam tych śrubek. Pytanie jak zdjąć pokrętło blokady skoku, żeby móc dostać się do bebechów? Próbowałem to wyciągnąć, podważyć i nic, nie chciałbym tego porysować, także nie próbowałem z całej siły (-:

 

Może ktoś miał też taki problem i wie jak się dostać do środka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje dorobić klucz płaski który zmieści się pod pokrętło, da to możliwość odkręcenia tłumika o ile pokrętło nie oprze się o koronę, jeśli to wersje oemowe a jakoś to pokrętło musiało być tam osadzone, najprawdopodobniej zostało tam wprasowane, albo na tą mosiężna nakrętkę albo na ośkę, więc do zdjęcia pewnie jakieś drastyczne metody trzeba zastosować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Mod Team

Podbijam, zima jest i miałem ochotę zrobić mały serwis i czyszczonko, no ale lipa, podważyć nie idzie a i śrubek nie ma, na dobrą sprawę mogę tylko śrubę od dołu wykręcić i wyjąć golenie, ale chciałem zrobić porządnie :P

 

Ktoś może miał podobny problem i sobie poradził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Potrzebne narzędzia:

- młotek gumowy ( ewentualnie zwykły)

- równy ,nieduży kawałek drewna, lub twardego tworzywa o grubości co najmniej 1 cm

- marker

W niektórych Foxach dostępnych na naszym rynku jest założony tłumik ze starszych modeli( czasami nawet z Foxów F100X). Jedną z różnic jest właśnie sposób osadzenia pokrętła blokady,które, w odróżnieniu od nowych modeli,jest zamontowane z wykorzystaniem pierścienia sprężystego .

Po zdemontowaniu pokrętła rebound markerem zaznacz położenie niebieskiego pokrętła względem widocznego trzpienia ( ważne przy składaniu ).

Ustaw niebieskie pokrętło na godzinę 12,przyłóż od spodu wspomniane drewienko lub tworzywo i delikatnie uderzaj młotkiem w drewienko (od dołu)do momentu "wyskoczenia" pokrętła. Po tej operacji zobaczysz coś takiego

DSCN1484_lockout_lever_spring_clip.png

 

Montaż przebiega odwrotnie- ustawiasz niebieskie pokrętło zgodnie z zaznaczonym zaznaczeniem (równo na całym obwodzie),przykładasz drewienko ( lub inne coś) i delikatnie stukasz młotkiem ,aż pokrętło wskoczy na miejsce.

Proste,nie?

A propos niebieskiego pokrętła i wspomnianego zaznaczenia- po demontażu nie zmieniaj ustawienia trzpienia,na którym pokrętło jest osadzone- zmiana położenia trzpienia w prawo zwiększa siłę blokady i zmniejsza czułość amorka , zmiana w lewo zmniejsza siłę blokady ,zwiększa czułość amorka i zwiększa tendencję do nurkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dziękuję pięknie Królu Złoty, jutro będzie zabawa :)

Rozumiem, że przy demontażu wspomniane drewienko przyłożyć od spodu, czyli oprzeć je o hmm... ten cycek od przekręcania blokady od spodu, tak? W sumie za bardzo nie ma jak inaczej :P

 

To to to jest tłumik ze F100X? On chyba w sumie nie jest w żaden sposób gorszy, racja? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
czyli oprzeć je o hmm... ten cycek od przekręcania blokady od spodu, tak? W sumie za bardzo nie ma jak inaczej

Dokładnie.

To to to jest tłumik ze F100X? On chyba w sumie nie jest w żaden sposób gorszy, racja?

Głowy nie dam -w moim Foxie tłumik nie wyglądał,jak ten

DSCN1566.jpg

a bardziej jak ten

315025d1196362501-fox-f29rl-fork-travel-change-img_1537.jpg

a tak wyglądały tłumiki w F100X ( ewentualnie modele 2006).

Wydaje mi się,że amorki z tym tłumikiem , to OEMy.

Czy gorszy?Trudne pytanie. Musiałbyś porównać Twój amorek z innym Foxem , w którym jest "normalny"tłumik.

Mój mnie irytował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam jeszcze tylko że jakiś czas temu znalazłem instrukcję (krok po kroku) :)

32 mm Gen 3 O/B RL Service Procedures

 

A przy okazji pytanko. Jakiś czas temu słyszałem 2 razy pstryknięcie takie ciche chyba w środku amora. Od tego czasu blokada przestała działać i nie ma "oporu" przy obrocie - mogę nią kręcić dookoła. Chce otworzyć i zobaczyć co się stało ale boję się że w środku będzie masakra i już go nie złożę. Czy ktoś ma pomysł co mogło się stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...