Skocz do zawartości

[Koło] Które koła są mocniejsze (26 cali,28 cali czy 29 cali) Trudny wybór


marcinek1992

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Patrząc na rowery jakie są dostępne teraz w sklepach postanowiłem zadać sobie jedno z podstawowych pytań: Które koło najlepiej wybrać. Mniejsze ale bardziej popularne 26 cali? Czy może znane z trekkingowych rowerów koła o średnicy 28 cali? Czy może jednak "Nowość" 29 cali?

Przeglądając parę for rowerowych doszedłem do wniosku że koła 26 cali są niby mocniejsze ale za to na kołach 28 lub 29 cali szybciej się jedzie. Mam już mentlik :huh::wacko: w głowie i nie wiem co robić. Czy wybierać rower na kołach 26,28 czy 29 cali?

Jakie są plusy a jakie są wady tych kół?

Może trochę jak jeżdżę otóż jeżeli wybieram się na jakikolwiek wypad to wybieram trasę asfaltową i tylko jedynie po takich jeżdżę.

Na pewno wielu z was myśli po co w ogóle założyłem taki temat? odpowiedz jest prosta. Chciałbym kupić rower za jakiś miesiąc.

Chciałbym natomiast żeby był on już na parę lat i żeby tak szybko sie nie centrowały koła.

Napisano

- Po co "nieszosówka" na 100% asfalt? Bez sensu.

- Poza tym, ile masz wzrostu? Wiesz jak wygląda niski osobnik na 29erze? Jak by siedział na byku i trzymał za rogi;)

Napisano

- Po co "nieszosówka" na 100% asfalt? Bez sensu.

- Poza tym, ile masz wzrostu? Wiesz jak wygląda niski osobnik na 29erze? Jak by siedział na byku i trzymał za rogi;)

Wzrostu mam 185cm. Nie jestem aż taki niski. Za to wiem jak wygląda wysoka osoba na 21 calowej ramie z 26 calowymi kołami.

 

Wydaje mi sie że z masą powyżej 100 kg nie ma szans na szosówkę

Napisano

Chciałem zwrócić uwagę ze 29er to po prostu mtb na kołach 28cali, a nazwali to 29er dlatego że wraz z oponą mtb koło jest dość spore.

Jak nie chcesz szosówki i jeździć będziesz tylko po szosie to kup rower crossowy ;)

Ale dlaczego szosówka by nie miała dac rade pod ciężarem 100kg.

Napisano

W kolejności od najmocniejszych:

  • 24"
  • 26"
  • 29"

Do po asfalcie zdecydowanie 28" (cross/trekking) bądź 29" (MTB choć uważam, że przy takiej jeździe nie ma sensu brać roweru górskiego. Wielkość kół NIE decyduje o tendencji do rozcentrowywania. Ten problem rozwiązuje odpowiedni dobór obręczy, szprych oraz porządny zaplot wykonany przez kompetentnego mechanika.

Napisano

można poskładać takie koła szosowe że będą dosłownie pancerne

a 100 kg na szosę to nic .... żebyś ty wiedział ile są w stanie udźwignąć cosmiki

 

a cross to nigdy nie będzie szosówka jakiś tydzień temu mogłem sie dosłownie przekonać jak spotkałem znajomego i usiadłem mu na kole...... (na szosie zwykle bez problemu bym jechał na kole 37 39 a na crossie zaraz się ugotowałem)

Napisano

Na szosówkę trzeba mieć większy szmal. Ja muszę zamknąć się w kwocie 2000zł +- 100zł. To jednak doradzacie wziąć rower na kołach 28 cali i nie przejmować się niczym tak?

Chciałbym wziąć rower z krossa ale nie wiem czy wytrzymają te koła:

Piasta tył Shimano RM66

 

Obręcze

KROSS (Aluminiowe, Podwójna ścianka)

Wydaje mi sie żeby raczej patrzeć czy ma 32 szprychy czy raczej 36. Ktoś mi powiedział im więcej szprych tym koło stabilniejsze. Czy to prawda?

  • Mod Team
Napisano

Tak jak to napisał enduroriderPL koło im mniejsze tym mocniejsze ale trzeba tez uwzględnić aspekt szprych, im ich więcej tym koło cięższe ale i mocniejsze, liczy tez sie zaplot w zasadzie każda rzecz sie liczy.

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...