marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Witajcie, pozwoliłem sobie tutaj wtargnąć, żeby nie zakładać nowego wątku. Otóż zmagam się z dylematem zakupu nowego MTB, rozważałem Scotta Scale https://www.scott.pl/produkt/811/4911/Rower-Scale-930/ i już myślałem, że wybór mam sprecyzowany i pozostaje tylko ponegocjować ofertę, kiedy po zapoznaniu się z opiniami o jednorzędówkach, mój zachwyt prysł. Jakoś się uparłem na carbonową ramę, ale ku mojemu zdziwieniu wszystkie Scale są jednorzędowe. Carbonowe Treki czy Orbee również, cóż to za tendencja sezonu 2019? No jest model Gianta: https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-3--ge--2019, lub Krossa: https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-11-0 o dwurzędowym napędzie, ale jakoś modele do mnie nie przemówiły. Jako chyba zboczony esteta kieruję się również malowaniem roweru:) Teraz pytanie, czy pchać się w carbon, czy może zdecydować się np. na Scale w aluminium dwurzędowym: https://www.scott.pl/produkt/811/4918/Rower-Scale-990/ Pragnę zauważyć, iż rower będzie przemierzał, co najwyżej, nikłe wzniesienia i pagórki, z racji mojej nadmorskiej lokalizacji:) Przed jednorzędówką mam tylko jedną jedyną obawę, czy wystarczy twardych przełożeń do pokonywania z większą prędkością płaskich tras. Gdzież przeczytałem wyliczenia, iż takowym napędem osiągnięcie prędkości 40 km/h wiąże się z bardzo wysoką kadencją i jest graniczną prędkością. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. Może ktoś z Was konfrontwoał oba rodzaje napędów. Edytowane 21 Stycznia 2019 przez marpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dezent Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Ciekawe ile waży ten Giant z tym amorem i na osprzęcie Deore M6000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Od Gianta raczej trudno oczekiwać deklaracji wagi, o czym świadczą ich słowa: "W branży rowerowej nie ma standardu porównywania wagi rowerów między segmentami lub markami. Wielu producentów podaje najniższą możliwą wagę roweru. Różnice zależą od wielkości ramy, użytych materiałów, wagi osprzętu i akcesoriów. Dlatego najlepszym sposobem, aby ocenić wagę konkretnego roweru jest jego wypróbowanie. Sugerujemy wizytę u lokalnego dystrybutora, który zważy wybrany rower. Wszystkie rowery Giant są zaprojektowane tak, aby oferowały jak najlepszą w swojej klasie wagę i jakość jazdy." Edytowane 21 Stycznia 2019 przez marpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Stycznia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Jeżeli nie jeździsz kadencyjnie, albo nie chcesz za bardzo chomikować, to faktycznie okolice 40km/h będą górną sensowną granicą.Dezent Skoro ten : https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29er-2-ltd-2017 waży tyle : http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=126&mar=140&art=7352 , to w/w będzie ważył więcej, niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Nie wiem czy jeszcze są, bo nie chce mi się sprawdzać, ale do niedawna grubo ponizej ceny tego Gianta na allegro byl spory wybór Cube Reaction - karbon, Reba, kompletna grupa XT. Korba dwurzędowa.Moze warto sprawdzić. Edytowane 21 Stycznia 2019 przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 KrissDEValnor, dzięki za sugestie. Właśnie się obawiam, że każdy kuracjusz wypożyczonym rowerem mnie objedzie na ścieżce nadmorskiej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Stycznia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Aż tak, to raczej nie będzie ( już widzę tych kuracjuszy pędzących 40+ ) - tu masz podgląd jak to wychodzi : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Bardzo fajny ten kalkulator, wychodzi, że aby osiągnąć przy tarczy 32 40 km/h to trzeba kręcić z kadencją 102, Najgorzsze, że z rocznika 2018 już nic magazynowego się nie znajdzie niestety. Pytałem o Treki, Gianty, GT. Edytowane 21 Stycznia 2019 przez marpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Stycznia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Przynajmniej będziesz miał okazję potrenować sprinty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Kurczę jest dylemat, bo urzekły mnie głównie jednorzędówki. Jakoś nie rozumiem, dlaczego wszystkie, ciut wyższe modele i to różnych marek, poszły w tę tendencję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) SRAM ma w ofercie zębatkę 36. 100zł i po problemie... A jak chcesz się gonić z kuracjuszami to może lepiej kupić jakiegoś fitness'a zamiast katowac się na MTB ? Edytowane 21 Stycznia 2019 przez KNKS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Pytanie czy taka zębatka będzie kompatybilna i wszystko będzie współgrało. Jest to jakaś myśl. Z fitnessa zrezygnuję, bo za takowy robi mi szosa Treka:) Trochę mi się już znudziło asfaltowe jeżdżenie, dlatego rozglądam się za MTB. Swego czasu jeździłem Giantem: https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_giant_talon_1_disc/3044.109.1.1.pl.0.htm Tam były trzy tarcze z przodu, dlatego nie wiem, czy w ogóle odnajdę się przy dwóch, nie mówiąc już o jednej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dezent Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Też całe życie jeździłem na trzech z przodu. Na początku zeszłego roku założyłam 2 rzędy z przodu i zacząłem startować w zawodach. We wrześniu miałem już nowy rower z napędem 1x11 i wystartowałem na nim w trzech wyścigach. Po tym krótkim czasie stwierdzam, że przednia przerzutka to najbardziej zbędna rzecz w rowerze MTB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Zdaję sobie sprawę, że na wyścigach jak najbardziej skuteczny będzie napęd 1x11, tylko, że ja głównie zamierzam leśnymi i polnymi dróżkami się bawić, a ściganie to ewentualnie po kaszubskich pagórkach i wydmach wokół Łeby:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dezent Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Ja nie ścigam się po górach tylko na Mazurach, na co dzień też jeżdżę tym rowerem. Bierz 1x, nie będziesz żałował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Dzięki Dezent za wsparcie, może zbyt mocno się przestraszyłem tej kadencji i osiąganych niskich prędkości:) Edytowane 21 Stycznia 2019 przez marpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Stycznia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Tak naprawdę, to ile osób śmiga na codzień szybciej niż te 3 dychy średnio w lekkim terenie, no ile ? A ile i jak często przyspiesza do 40 ? Oczywiście mówię cały czas o MTB, żeby nie było Braków na płaskim raczej bym się nie obawiał ( chyba, że będziesz sprawdzał top speed, ale od tego masz szosę ), prędzej może brakować na zjazdach, a to też pod warunkiem, że będziesz chciał cisnąć 5 - 6 dych ( wtedy może być już trudno ). Jeden z forumowych kolegów - maratończyków nizinnych, na przełożeniu 32/10 przy 55 km/h odczuwał już trudność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dezent Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Na 34T z przodu spokojnie rozpędzam się na asfalcie do 45 km/h. Po co Ci więcej ? Jak za mało to szukaj innego typu roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Dzięki chłopaki za argumenty, oj nie spodziewałem się tak przekonujących i merytorycznych sugestii. Rozwialiście moje wszelkie wątpliwości. A to, że upieram się przy carbonie nie jest fanaberią? Ważę 86 kg:) To moje dwie kandydatury: https://www.scott.pl/produkt/811/4911/Rower-Scale-930/ https://www.scott.pl/produkt/811/5632/Rower-Scale-900-Elite/ Warto dołożyć do 930? Edytowane 21 Stycznia 2019 przez marpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Stycznia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Nie wiem jak dokładnie wypada różnica cenowa na papierze, ale porównując czysto osprzętowo, to warto - model 930 ma Fox'a zamiast kowadłowatego Judy Silvera... Poza tym nieco lepsze hamulce i opony. Edytowane 21 Stycznia 2019 przez KrissDeValnor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Na papierze to różnica 800 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Stycznia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Chodziło mi o różnicę cenową oddzielnie kupowanych części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Ach, no tak:) Sorki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Stycznia 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 To wina mojego niedopowiedzenia - jestem już zmęczony Dobranoc PS Dochodzi kwestia negocjacji ceny jak sądzę, ale Judy bym odpuścił - no, chyba że upust będzie gigantyczny i za różnicę w cenie będzie się opłacało samemu wymienić amor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpol Napisano 21 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2019 Jeszcze raz wielkie dzięki za cenne uwagi i ogarnięcie tego mętliku w moje głowie.Tak tylko jeszcze gdybam czy carbon jest dobrym pomysłem, skoro wyczynowcem nie będę Początkowo, ograniczając budżet, rozważałem ten model: https://www.scott.pl/produkt/811/4917/Rower-Scale-980-Kolor-2/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.