Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie,

pozwoliłem sobie tutaj wtargnąć, żeby nie zakładać nowego wątku.  Otóż zmagam się z dylematem zakupu nowego MTB, rozważałem Scotta Scale

https://www.scott.pl/produkt/811/4911/Rower-Scale-930/

i już myślałem, że wybór mam sprecyzowany i pozostaje tylko ponegocjować ofertę, kiedy po zapoznaniu się z opiniami o jednorzędówkach, mój zachwyt prysł. Jakoś się uparłem na carbonową ramę, ale ku mojemu zdziwieniu wszystkie Scale są jednorzędowe. Carbonowe Treki czy Orbee również, cóż to za tendencja sezonu 2019? No jest model Gianta:

https://www.giant-bicycles.com/pl/xtc-advanced-29-3--ge--2019

lub Krossa:

https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-11-0

o dwurzędowym napędzie, ale jakoś modele do mnie nie przemówiły. Jako chyba zboczony esteta kieruję się również malowaniem roweru:)

Teraz pytanie, czy pchać się w carbon, czy może zdecydować się np. na Scale w aluminium dwurzędowym:

https://www.scott.pl/produkt/811/4918/Rower-Scale-990/  

Pragnę zauważyć, iż rower będzie przemierzał, co najwyżej, nikłe wzniesienia i pagórki, z racji mojej nadmorskiej lokalizacji:) Przed jednorzędówką mam tylko jedną jedyną obawę, czy wystarczy twardych przełożeń do pokonywania z większą prędkością płaskich tras. Gdzież przeczytałem wyliczenia, iż takowym napędem osiągnięcie prędkości 40 km/h wiąże się z bardzo wysoką kadencją i jest graniczną prędkością. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. Może ktoś z Was konfrontwoał oba rodzaje napędów.

Edytowane przez marpol
Napisano (edytowane)

Od Gianta raczej trudno oczekiwać deklaracji wagi, o czym świadczą ich słowa: 

"W branży rowerowej nie ma standardu porównywania wagi rowerów między segmentami lub markami. Wielu producentów podaje najniższą możliwą wagę roweru. Różnice zależą od wielkości ramy, użytych materiałów, wagi osprzętu i akcesoriów. Dlatego najlepszym sposobem, aby ocenić wagę konkretnego roweru jest jego wypróbowanie. Sugerujemy wizytę u lokalnego dystrybutora, który zważy wybrany rower. Wszystkie rowery Giant są zaprojektowane tak, aby oferowały jak najlepszą w swojej klasie wagę i jakość jazdy."

Edytowane przez marpol
Napisano (edytowane)

Nie wiem czy jeszcze są, bo nie chce mi się sprawdzać, ale do niedawna  grubo ponizej ceny tego Gianta na allegro byl spory wybór Cube Reaction - karbon, Reba, kompletna grupa XT.  Korba dwurzędowa.Moze warto sprawdzić. 

Edytowane przez Chociemir
Napisano (edytowane)

Bardzo fajny ten kalkulator, wychodzi, że aby osiągnąć przy tarczy 32  40 km/h to trzeba kręcić z kadencją 102, Najgorzsze, że z rocznika 2018 już nic magazynowego się nie znajdzie niestety. Pytałem o Treki, Gianty, GT.

Edytowane przez marpol
Napisano

Kurczę jest dylemat, bo urzekły mnie głównie jednorzędówki. Jakoś nie rozumiem, dlaczego wszystkie, ciut wyższe modele i to różnych marek, poszły w tę tendencję. 

Napisano (edytowane)

SRAM ma w ofercie zębatkę 36. 100zł i po problemie...

A jak chcesz się gonić z kuracjuszami to może lepiej kupić jakiegoś fitness'a zamiast katowac się na MTB ?

Edytowane przez KNKS
Napisano

Pytanie czy taka zębatka będzie kompatybilna i wszystko będzie współgrało. Jest to jakaś myśl. Z fitnessa zrezygnuję, bo za takowy robi mi szosa Treka:) Trochę mi się już znudziło asfaltowe jeżdżenie, dlatego rozglądam się za MTB. Swego czasu jeździłem Giantem: https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower_giant_talon_1_disc/3044.109.1.1.pl.0.htm

Tam były trzy tarcze z przodu, dlatego nie wiem, czy w ogóle odnajdę się przy dwóch, nie mówiąc już o jednej:)

Napisano

Też całe życie jeździłem na trzech z przodu. Na początku zeszłego roku założyłam 2 rzędy z przodu i zacząłem startować w zawodach. We wrześniu miałem już nowy rower z napędem 1x11 i wystartowałem na nim w trzech wyścigach. Po tym krótkim czasie stwierdzam, że przednia przerzutka to najbardziej zbędna rzecz w rowerze MTB.

Napisano

Zdaję sobie sprawę, że na wyścigach jak najbardziej skuteczny będzie napęd 1x11, tylko, że ja głównie zamierzam leśnymi i polnymi dróżkami się bawić, a ściganie to ewentualnie po kaszubskich pagórkach i wydmach wokół Łeby:)

Napisano (edytowane)

Dzięki Dezent za wsparcie, może zbyt mocno się przestraszyłem tej kadencji i osiąganych niskich prędkości:)

Edytowane przez marpol
  • Mod Team
Napisano

Tak naprawdę, to ile osób śmiga na codzień szybciej niż te 3 dychy średnio w lekkim terenie, no ile ?
A ile i jak często przyspiesza do 40 ?
Oczywiście mówię cały czas o MTB, żeby nie było ;)
Braków na płaskim raczej bym się nie obawiał ( chyba, że będziesz sprawdzał top speed, ale od tego masz szosę ), prędzej może brakować na zjazdach, a to też pod warunkiem, że będziesz chciał cisnąć 5 - 6 dych ( wtedy może być już trudno ).
Jeden z forumowych kolegów - maratończyków nizinnych, na przełożeniu 32/10 przy 55 km/h odczuwał już trudność.

Napisano (edytowane)

Dzięki chłopaki za argumenty, oj nie spodziewałem się tak przekonujących i merytorycznych sugestii. Rozwialiście moje wszelkie wątpliwości. A to, że upieram się przy carbonie nie jest fanaberią? Ważę 86 kg:)

To moje dwie kandydatury:

https://www.scott.pl/produkt/811/4911/Rower-Scale-930/

https://www.scott.pl/produkt/811/5632/Rower-Scale-900-Elite/

Warto dołożyć do 930?

Edytowane przez marpol
  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Nie wiem jak dokładnie wypada różnica cenowa na papierze, ale porównując czysto osprzętowo, to warto - model 930 ma Fox'a zamiast kowadłowatego Judy Silvera...
Poza tym nieco lepsze hamulce i opony.

Edytowane przez KrissDeValnor
  • Mod Team
Napisano

To wina mojego niedopowiedzenia - jestem już zmęczony ;)
Dobranoc :bye2:
PS
Dochodzi kwestia negocjacji ceny jak sądzę, ale Judy bym odpuścił - no, chyba że upust będzie gigantyczny i za różnicę w cenie będzie się opłacało samemu wymienić amor.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...