kemot1974 Napisano 22 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2018 Cześć, odnośnie Gianta to myślę, że +/- 20 % od ceny katalogowej możesz otrzymać. Będą środki na lepszy Amor :). Osobiście miałem okazję testować Treka i Focusa i w moim przypadku wybór padł na Focusa. Odnośnie rozmiarów to możesz zapytać w firmie FogtBikes , są dystrybutorem Treka i Focusa. Pz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojjas Napisano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Witam, po sezonie planuję zmienić rower. Od 2 lat jeżdżę na Cube Attention, pora na poważniejszy sprzęt. Z roweru korzystam przez cały rok, kilka wyścigów oraz dłuższe wyprawy. Jeśli chodzi o wymagania, sztywnie osie, napęd 2x11. powietrzny amor. Na tą chwilę mam kilku faworytów, może któryś z forumowiczów jeździ na takim i wypowie się o nim. Wszelkie propozycje mile widziane. https://www.rowerymerida.pl/produkt1425/bignine-700-rower-merida.html https://www.scott.pl/produkt/610/3832/Rower-Scale-940/ https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-expert--2x/p/133925?color=239991-133925 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-8/p/21841/?colorCode=grey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 8 godzin temu, wojjas napisał: Witam, po sezonie planuję zmienić rower. Od 2 lat jeżdżę na Cube Attention, pora na poważniejszy sprzęt. Z roweru korzystam przez cały rok, kilka wyścigów oraz dłuższe wyprawy. Jeśli chodzi o wymagania, sztywnie osie, napęd 2x11. powietrzny amor. Na tą chwilę mam kilku faworytów, może któryś z forumowiczów jeździ na takim i wypowie się o nim. Wszelkie propozycje mile widziane. https://www.rowerymerida.pl/produkt1425/bignine-700-rower-merida.html https://www.scott.pl/produkt/610/3832/Rower-Scale-940/ https://www.specialized.com/pl/pl/chisel-expert--2x/p/133925?color=239991-133925 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-8/p/21841/?colorCode=grey Mam ten sam problem , i jak na razie waham się pomiędzy Procalibrem 6/8 i chiselem , ewentualnie w wersji niskobudżetowej jest Merida big nine 500 lite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 24 Czerwca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Dla tych co się nie boją napędu 1 x ciekawa po negocjacjach cenowych może być : https://www.rowerymerida.pl/produkt1424/bignine-800-rower-merida.html Najlżejsze przełożenie ma twardsze od Scale 940, ale za to nieco większe prędkości można rozwinąć, więc coś za coś, a poza tym jest lżejsza - właściwie najlżejsza póki co 500 Lite jest w miarę przyzwoita ( biorąc pod uwagę, że pewnie za 4 k można by ją wyrwać ), ale ma np. amor z 30 mm goleniami na QR, więc w razie wymiany amora trzeba będzie przeplatać koło ( w przypadku wyboru osi 15 mm ), albo kupić nowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mordorr Napisano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2018 Trek ProCaliber 8 ma dość ciężkie "stockowe" koła - 2100g z tego co pamiętam. Ja wybrałem procalibra - pasuje mi do szosy na scianie a tak poważnie - bardzo, bardzo jestem zadowlony. to jest rower, który ze mną dobrze rozmawia. poziom agresji mamy podobny Napęd 1x w góach to raczej dla koni - więc ja szukałem 2x, bo w góry lubię zajrzeć. jezeli celem są wyscigi w płaskiej-polsce to 1x spokojnie wystarczy. np. po wyżynie śląskiej spokojnie mógłym jeździć na 1x, ale w góry by brakło obrotu na bank. hamulce ... o dziwo bardzo dobrze działają, pod warunkiem, że nie jest mokro można wymienić klocki na pol/metaliki i zajechać tarcze, a potem i tak całość wymienić na wyższą ligę, ale na początek fabryczne hamulce dają radę. IsoSpeed - nie mam zdania. jezdzi mi się bardzo dobrze, ale nie mogę powiedzieć, że jest to cos, co zmienilo moje zycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dfq Napisano 25 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2018 Mam w "swojej stajni" dwa Specialized Chisel Expert 2x - czerwoną M -kę i czarną L-kę. Absolutnie świetne, lekkie rowery (M-ka bez pedałów waży 11,1kg) z kapitalną ramą. Jesteśmy nimi zachwyceni. Geometria nieco "krótsza" niż w trekach, ale dalej sportowa. Zastanawiałem się nad Procalibrem 8 ale tam trek daje cięższe koła a wagę (11.8kg) nadrabia bodajże karbonową korbą. A poza tym spodobał nam się design Speców i dostaliśmy dobry rabat. Myślę że przed zakupem powinieneś się przymierzyć (w miarę możliwości) do tych rowerów i sprawdzić która geometria ci pasuje, bo wszystkie są niezłe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2018 W dniu 24.06.2018 o 23:48, mordorr napisał: Trek ProCaliber 8 ma dość ciężkie "stockowe" koła - 2100g z tego co pamiętam. Pełno tego na necie, nowe komplety od bontragera do sprzedania, lekkie i mocne koła ( 1600gr i 95 kg rider ) mozna kupić nowe za około 1300zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 30 Czerwca 2018 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2018 (edytowane) polećcie mi rowerek za 6000 zł. Mam 198 cm, 90 kg. Do tej pory jeździłem XC 26'' trasy 100 km po asfaltach/w górach, czasem zjazdy po kamolach, po mieście, na zakupy. Bardzo lubię agresywną jazdę (w górach) i czasem chyba brak mi full suspension, ale nigdy na takim rowerze nie jeździłem więc nie wiem jakby to się pogodziło z całodniowymi wypadami w góry, gdzie pod górę wjeżdżam tak często jak zjeżdżam. Nie ścigam się, ale wolę mieć sportową pozycję na rowerze niż siedzieć odchylony jak na tronie. Edytowane 30 Czerwca 2018 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mordorr Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 W dniu 28.06.2018 o 10:02, grzechu1984 napisał: Pełno tego na necie, nowe komplety od bontragera do sprzedania, lekkie i mocne koła ( 1600gr i 95 kg rider ) mozna kupić nowe za około 1300zł. pełno tych stockowych Bontrager Duster Elite ? czy innych w zamian ?? juz sie przymierzam do nowych kółek na przyszły sezon mimo, że nie mogę narzekać na koła same w sobie, ale te 500gr kole mnie w szare komórki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu1984 Napisano 3 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2018 6 godzin temu, mordorr napisał: pełno tych stockowych Bontrager Duster Elite ? czy innych w zamian ?? juz sie przymierzam do nowych kółek na przyszły sezon mimo, że nie mogę narzekać na koła same w sobie, ale te 500gr kole mnie w szare komórki Dokładnie, szukałem ile mógłbym dostać za nowe dustery , dołożyć kilka stówek i kupić coś lekkiego, widać że ludzie pozbywają się ich, no ale to koło ma wytrzymać 136kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 4 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2018 (edytowane) Zdecydowałem się na zakup Cube Reaction SL 2018 - rama 23'' za 7000 zł. Czy to dobry wybór? Koła kiepskie, ale reszta chyba w porządku. Mam 198 cm a w kroku 98 cm, czy to dobry rozmiar? Usiadłem (nie jeździłem) na innym Cube 23'' (ponoć ta sama geometria) i siedziało mi się całkiem kiepsko, musiałem się mocno pochylać i garbić mimo wszystko, ale może wystarczy siodełko przesunąć do przodu, a może mam krótki tułów bo kończyny mam długie raczej. No właśnie, czy jeśli tułów jest nieproporcjonalnie krótszy (nie wiem na pewno, nie mierzyłem tułowia) a ręce długie to odległość między kierownicą a siodełkiem powinna być mniejsza? Na co zwracać uwagę w geometrii jeśli mam krótki tułów i długie łapy? Czy lepszy 21''? Jakie pomiary siebie podać by ktoś mógł lepiej to ocenić? Edytowane 5 Lipca 2018 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 5 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 (edytowane) Przy takich warunkach zapomnij o 21", chyba że chcesz wyglądać i czuć się jak na komunijnym rowerku... 21" jest dobry dla kogoś o pół głowy niższego i też pozycja nie będzie sportowa. Obejrzyj Meridy - są duże, bo XXL jest większa niż Cube 23", tylko pytanie jak Ty byś się na niej czuł. Ze względu na Twoje gabaryty bardziej bym Cię na niej widział niż na Cube, także przez nieco bardziej sportową pozycję, o której wspominałeś. W dodatku Merida jest lżejsza, więc kolejny plus. Po dobrych targach pewnie można by wyrwać model 800 w podobnej cenie, czyli okolicach 7 k lub taniej model 700. PS Gdyby Cube był za długi, to byłbyś wyciągnięty mocno do przodu, ale nie zgarbiony, bo garbienie prędzej by było na za krótkim i za niskim rowerze. Edytowane 5 Lipca 2018 przez KrissDeValnor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 (edytowane) Mogę mieć Big Nine XT 2017 23" za 8000 zl na karbonie. Ale czy mi potrzebny karbon skoro sie nie scigam? Czy osprzęt w meridzie jest gorszy czy lepszy w porównaniu do cube? Edytowane 5 Lipca 2018 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 10 godzin temu, KrissDeValnor napisał: PS Gdyby Cube był za długi, to byłbyś wyciągnięty mocno do przodu, ale nie zgarbiony, bo garbienie prędzej by było na za krótkim i za niskim rowerze. A ja mam wrażenie ze garbienie wystepuje gdy chcesz wyciagnac jeeeszcze dalej łapy do kierownicy, gdy barki przesuwasz do przodu by wydłużyć ręce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 5 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 To już kwestia, czy jeszcze chcesz dokładać kasę i czy nie boisz się karbonu - jeśli nie, to wyjściowo dostajesz znacznie lżejszy sprzęt ( rama i koła ), co jak zapewne zauważyłeś, dla wielu na tym forum ma duże znaczenie ( nie wiem jak dla Ciebie ) i sporo osób, jeżeli nie ma bazowo lekkiego roweru, to potem kombinuje jak odchudzić sprzęt, a posiadając ramę alu też jest to pewne ograniczenie w porównaniu do lżejszego karbonu i czasem kończy się tak, że zostaje sama rama jako najsłabszy ( czyt. najcięższy ) element, co w praktyce po jej ewentualnej wymianie daje już całkiem nowy rower, czyli następuje powrót do punktu wyjścia - na zasadzie "gdybym wcześniej wiedział czego będę potrzebował, to od razu kupiłbym inny i lepszy rower"... Przede wszystkim przymierz się do kilku rowerów i chociaż chwilę pojeździj testowo, bo jednak odczucia mogą być nieco inne, a przecież chciałbyś mieć rower możliwie najlepiej dopasowany do swoich potrzeb. Nawet powiedziałbym, że osprzęt nie jest w tym przypadku najważniejszy, a decydują inne - ważniejsze czynniki ( przy założeniu, że rower ma posłużyć kilka lat ). Próbuj się jeszcze potargować i bierz Meridę - oczywiście jak będziesz się na niej dobrze czuł ( ja bym tak zrobił na Twoim miejscu ). Z tym garbieniem, to może być różnie, ale biorąc pod uwagę Twoje warunki i wymiary tego 23" Cube'a , to nieco dziwne wydaje mi się to Twoje odczucie - jak rozumiem - dużej długości. Jest to o tyle ciekawe, że Cube nie ma jakiejś kosmicznej długości i nie wiem jak długi mostek i jak bardzo cofnięte siodło musiałby mieć, żeby przy wzroście prawie dwóch metrów wydawał się za długi, tym bardziej, że kierownica nie jest super szeroka jak na gabaryty roweru i Twoje. Przy odpowiedniej długości horyzontalnej i szerokości kierownicy, nie powinno być efektu garbienia - może ta kierownica jest dla Ciebie za wąska i nie mogłeś się odpowiednio "ułożyć", bo zgaduję, że nie masz problemu z postawą i nie jesteś zgarbiony już wyjściowo ( bike fitting mógłby pomóc, ale to parę złotych dodatkowo - jak będziesz miał problem z podjęciem decyzji, to będzie wskazany ). Przymiarki, jazdy próbne i jeszcze raz przymiarki - tyle Ci mogę powiedzieć w tej chwili. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Dzięki. A możesz jeszcze porównać osprzęt jednego i drugiego? Bo w cube wydaje sie naprawdę spoko, a w meridzie nie znam tych elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 5 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 O którą Meridę pytasz - o 800 ? Żeby była jasność - Cube : https://www.cube.eu/en/2018/bikes/mountainbike/hardtail/reaction/cube-reaction-sl-blacknwhite-2018/ , karbonowa Merida XT 2017 : https://www.rowerymerida.pl/produkt1224/bignine-xt-rower-merida.html oraz dwie Meridy, o których wspominałem, czyli 700 : https://www.rowerymerida.pl/produkt1425/bignine-700-rower-merida.html i 800 : https://www.rowerymerida.pl/produkt1424/bignine-800-rower-merida.html Masz na myśli pewnie model 800, który ma jednorzędowy napęd, ale o stosunkowo dużej rozpiętości - łatwo można ustalić jakich przełożeń będziesz potrzebował, na podstawie dotychczas używanych ( jeżeli nie planujesz nagle definitywnej zmiany terenu użytkowania i stylu jazdy ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Mam na mysli Merida big nine 2017 xt edition. Ona jakby nie podpada pod serie 700,800,... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 (edytowane) Mierzylem dziś cube 23" i merida xxl. Zle czulem sie na meridzie dobrze na cubie. Cholera ale ta rama cube (czarny mat) jest brzydka, gruba, robi wrażenie tandetnego roweru za 1000 zł. Tez macie takie wrażenie? Chetnie bym kupił cos innego. Chodze po sklepach po Wrocławiu od 2 dni i w 10 sklepach mierzylem w sumie 2 rowery w rozmiarach 23" w kategorii cenowej 7-8 tyś. Edytowane 5 Lipca 2018 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Trak Procaliber 8 albo Spec Chisel, co prawda w dużych rozmiarach główka ramy jest niższa niż w Cube, więc żeby uzyskać podobną pozycję trzeba by podnieść kierownicę ... nie wiem tylko jak z dostępnością większych rozmiarów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 5 Lipca 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 Jak Ci się rower nie podoba, to na siłę nie kupuj - może nie musi być piękny, ale jak coś wyraźnie razi, to nie ma sensu się zmuszać do zakupu. Wygląd rzecz gustu, ale faktycznie te spawy, a nawet bardziej profil górnej rury przy podsiodłówce rzuca się w oczy. Karbonowa Merida i Spec, to zupełnie inna bajka pod względem wizualnym ( dla mnie ). Jeżeli chodzi o odczucia, to może na XL Meridy lepiej byś się czuł, bo ma ona zbliżone do Cuba 23" wartości stack i reach. Jest jeszcze np. Scott : https://www.scott-sports.com/us/en/product/scott-scale-940-bike?article=265218009 , ale on już ma sportową geometrię ( jest niski i długi - aż nieco mnie dziwi ta mała wysokość ramy na papierze, tym bardziej, że karbonowa ma większy stack od aluminiowej... ), więc raczej nie dla Ciebie, skoro Cube Ci odpowiadał pod względem geometrii. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thepanone Napisano 5 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2018 (edytowane) A bo to takie testowanie przy prędkości 15 km/h , na płaskim, w adidasach - wolałbym się zdać na wyniku pomiarów niż na moich odczuciach w pośpiechu, w upale (ale też nie mogę teraz wyciągnąć 400 na pomiary). Myślałem że Scott (ramy) nie jest na tym forum ceniony, w tym topicu na 4-6 stronie była o tym mowa. Mam niedaleko porządny salon Scotta, zobaczę. Edytowane 5 Lipca 2018 przez thepanone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 6 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 Nie ma znaczenia, czy się ścigasz. Różnice alu/carbon są tak duże, że nie ma o czym dyskutować. Masz kasę, to idź w carbon. Przyjemność z jazdy dużo większa, rower lepiej się prowadzi i zjeżdża. Pisałeś w innym poście, że ostro jeździsz, więc w ogóle nie ma nad czym się zastanawiać. Zapomnij o alu. Tylko kup sobie klucz dynamometryczny, żebyś nie zepsuł czego na dzień dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 6 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 1 minutę temu, Mateusz30 napisał: rower lepiej się prowadzi i zjeżdża. Chyba Ci się pomyliła geometria ramy z rodzajem materiału, z którego jest zbudowana... Ja rozumiem, że masz fajnie, lekko i koniec końców trzeba sobie zracjonalizować zakup, ale może bez większych bajek, bo jeszcze ktoś uwierzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 6 Lipca 2018 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2018 Carbon nie wymaga racjonalizowania. Carbon rama o tej samej geometrii jeździ w terenie wszędzie szybciej od alu, gdzie liczy się przyczepność. Komfort, przyczepność tylnego koła stawia alusy na przegranej pozycji. Nie widzieć różnicy, może tylko ktoś, kto nie jeździł. Różnice w wadze są pomijalne. Przelatałem na alusach 7 lat, 15 na stali i ostatnio przesiadłem się na carbon. Alu ssie i nic tego nie zmieni. Ostatnie 7 lat to była pomyłka, męczarnia i lipa. Można sobie przykleić różne naklejki producentów i nadal będzie do bani. Miałem różne rowery alu i nie różniły się komfortem i prowadzeniem w istotny sposób. Byłem sceptykiem, ale carbon po prostu jest najlepszym materiałem na rower XC. Nic mnie już nie ogranicza i wszędzie, gdzie wcześniej odpuszczałem, teraz dokładam do pieca. Na ścieżce rowerowej się tej różnicy nie poczuje. Na szosie sytuacja jest podobna, ale tam osobiście jeżdżę na stali, bo się nie ścigam na szosie i mam wywalone na wagę ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.