miskov17 Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Pozostaje mi przytaknąć na post durnego kota. Full 100mm to i tak jest za dużo na Mazovię, a na te okazjonalne wypady w góry taki skok w zupełności wystarczy.
sivydym Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 http://www.rowerymerida.pl/produkt3/ninety-six-3000-d-rower-merida.html gołą ramę można kupić za 2,5k. Na Mazowsze jak i "góry" 100 mm skoku spokojnie wystarczają. To lansowanie 120 mm i więcej do jazdy na co dzień zaczyna przypominać wyścig analogiczny do wyścigu rozdzelczości matryc w aparatach, gdzie dobra matryca 12 wystarczyłaby dla 99% użytkowników. Faktem jest że podobno 3/4 rowerzystów jeździ na źle ustawionym sagu więc może o to chodzi, żeby "zneutralizować" taki 40-50 mm sag w amorze 100 mm. 96 spełnia praktycznie wszystkie Twoje wymagania ( no może nie kąt główki, ale 70 vs 71 to nie to samo co 69 vs 71 gdzie róznice i czuć i widać gołym okiem ) a totalna blokada tyłu zamienia tego fulla w "normalny" rower ht - super na afalt jak i jakiś szybki płaski maraton, gdzie dobra waga roweru także ma znaczenie. Jest to faktycznie totalny jednozawias... Tylko co z tego ? To chyba najlepsza symulacja pracy róznych zawiaszeń - robiona przez co prawda GT ( super do enduro i zjazdu jak widać ) ale chodzi o porównanie pracy... Wiele firm ma wciąż w ofercie proste "wyscigowe" zawieszenie w topowych modelach ( Scott, Felt itd ) jednak marketing robi swoje i nagle zawieszenie które bardziej buja, kopie w korby czy tez przez ilość ruchomych elemetów jest mega wiotkie i cieżkie jest lansowane jako to najlepsze... W wielu konstrukcjach mechanicznych pomimo usilnych usprawnień te proste są własnie najbardziej efektywne.
Mod Team safian Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 W sumie ta Merida też jest ładna i całkiem fajna, tylko teraz tak: A) Jaka jest waga samej ramy? Nie widzę nigdzie żadnego info, google też nie pomaga. Ile wynosi wysokość podsiodłówki C-T w 18" http://www.rowerymerida.pl/materialy/geometrie/min/15.jpg bo skoro C-C to 403 mm a sam 'komin' nie jest zbyt wysoki także ile to może być, pewnie z 43 cm? (18" to prawie 46 cm) :/ C) Będzie lepsza od Peritusa w działaniu zawieszenia? 71* główki mi nie przeszkadza (-: A model ninety-nine? Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów Jest nieco dłuższa podsiodłówka, ile to ma skoku? Rozumiem, że tak jak nazwa wskazuje 99 mm? No, tylko główka tapered, więc stery redukcyjne trzeba, ale to akurat jest mało istotne.
Mod Team Pixon Napisano 5 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 sivydym bardzo ciekawy filmik, jednak mnie nie przekonują takie produkcję robione przez daną markę, gloryfikującą swoje dzieła. Brałbym na niego poprawkę. Co do wyboru między 100 a 120 mm Poczytajcie, a sami się przekonacie, że sporo osób zaczyna od 100 i po pewnym czasie stwierdza, że dla niego to za mało. Szukają roweru z większym skokiem. Zamysł chickenowej był pewnie taki, żeby autor nie wpakował się w podobną sytuację. Jasne, że wielkością skoku nie nadrobisz braku techniki, ale na pewno znacznie poprawisz swój komfort. Niestety moje przygody z fullem były krótkotrwałe, moje doświadczenie jest niskie. Mimo wszystko wybierając rower o podobnej charakterystyce co mój obecny hardtail wybrałbym Anthema, na którym miałem okazję się przejechać. Geometria super, ładując do niego lekkie koła i osprzęt na wysokim poziomie dostajemy rasowego ściganta. Traktując rower jako zabawkę do szaleństw, wybrałbym 120mm, a kto wie może nawet i pokusiłbym się o 140mm , ale to już dyskusja na inny temat. P.S popraw link
sivydym Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Nie chodziło mi o gloryfikacje id-drive bo zawias faktycznie jest dobry ale coś za coś. Klejenie do podłoża tak wazne w "grawitacji" daje bujanie i jednak duża masę całości co w "maratonach" nie będzię zaletą. Chodziło o symulacje np gloryfikowanego teraz maestro gdzie jasno pokazana jest i trajektoria koła i zachowanie korb ( gdyby było inaczej GT miałoby proces a cały filmy zostałby skazowany... a tak nie jest ) Wszędzie tam gdzie tył za mocno buja producent wkłada foxa z platformą bo inaczej jeździć się nie da... a platforma upośledza pracę zawieszenia. Dobrze zaprojektowany zawias daje radę ze "zwykłym" damperem z blokadą - warto mieć od czasu do czasu ht - albo ma "komputer" w postaci braina. Kolejna fajnie pracujaca rama: http://allegro.pl/rama-ktm-score-rc-4-0-2010-17-43cm-okazja-xtr-i1905194274.html Jest chyba jeszcze 48 cm ( zaletą jest znów blokada tyłu ) chociaż tu cały rower u sprzedajcego to Wojczala kosztuje tylko 4,5k: http://farm3.static.flickr.com/2535/4051942082_467d975063_o.jpg 100 mm dobrze ustawione jest wystarczajace a jak ktoś chce więcej to i 140 mm moze się właśnie okazać za mało przy ambitnejszej jeździe... 96 w alu to 2120 g bez dampera wg austalijskiej strony ( komin w alu ma pewnie podobną wartość co w karbonie czyli 5 cm )
Sol Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 To znowu może trzy grosze durnykocie i miskov, jeżeli będziecie kiedyś przejazdem w Wwie z rowerami dajcie znać, pokażę wam miejscówki gdzie 100 mm albo obniża fun albo inspiruje modlitwy o większy skok/płaską główkę. Przykład pierwszy z brzegu to szczebel, który owszem jest fajny na ht, ale nabiera zupełnie nowego wymiaru na fs. Sprawdzone empirycznie na 120 mm, btw - w rozmiarze 29. Po drugie 120 mm względem 100 mm to nie jest jakiś szczególny overkill. Da się tym pojechać równie szybko, kwestia nogi i tyle. Tyle że rośnie zdolność terenowa, a za nią znowu poziom fun. Również sprawdzone empirycznie - na X-control Kwestia sprowadza się do przeznaczenia roweru. Jeżeli ma nim być jazda głównie po płaskim, owszem 120 mm czy więcej jest zbędne, tak jak w sumie zbędny jest full. Jeżeli rower ma być uniwersalnym ścieżkowcem i odwiedzać nie tylko Agrykolę, ale np. Starą Miłosną czy okolice na zachód od Roztoki, 120 mm będzie w sam raz, a w górach też oczywiście nie zaszkodzi. I tyle. Na końcu dnia są jednak preferencje ridera. Jeżeli więc safian po prostu nie chce więcej niż 100 mm, to nie i eot, nie ma co dywagować
Mod Team durnykot Napisano 5 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 Sol, wszystko to prawda- sam zacząłem narzekać,że 100 mm to jakoś tak mało jest. Nie chodzi o przekonywanie kogokolwiek,że jak kupi fula 100mm to " Będziesz Pan Zadowolony" ,ale o radykalizm w poście naszej Koleżanki. A ja nie lubię radykalnych stwierdzeń.... Za zaproszenie do Wawy dziękuję.
Koen Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Nie zgodzę się zupełnie z tym że "albo co najmniej 120mm albo sztywniak". W lekkim terenie więcej niż 100mm nie ma sensu, chyba że chce się dodatkowo zaliczać hopki czy jakieś uskoki na zjazdach. 100mm tylko do wyścigów? Ramy do wyścigów często mają jeszcze mniej skoku i nawet Anthema-X niektórzy krytykowali za to że po zwiększeniu skoku stał się zbyt "ścieżkowy" i stracił wyścigowy charakter (szkoda że nie stracił wyścigowej, jednosezonowej trwałości). Właśnie ze względu na trwałość wybrałbym ramę z większym skokiem bo te ze skokiem 100mm są robione z myślą o jak najniższej masie - Epic, Anthem. Pod tym względem rzeczywiście są robione pod kątem ścigania. Cube AMS100 wydaje się solidny ale nie podobało mi się jak mało czułe ma zawieszenie. Na wyjazdy w góry czy do okazyjnego odrywania się od ziemi 100mm to rzeczywiście za mało. Jeśli ktoś chce jeździć z sagiem około 25% to może też okazać się że tył łatwo dobić (zależy też od ramy). Po drugie 120 mm względem 100 mm to nie jest jakiś szczególny overkill. Da się tym pojechać równie szybko, kwestia nogi i tyle. A na 15kg rowerze pojedzie się tak samo szybko jak na ważącym 10kg, kwestia nogi Bez wymieniania nóg na 100mm pojedzie się szybciej niż na 120mm, ale będzie mniej komfortowo. Wszędzie tam gdzie tył za mocno buja producent wkłada foxa z platformą bo inaczej jeździć się nie da... a platforma upośledza pracę zawieszenia. Dobrze zaprojektowany zawias daje radę ze "zwykłym" damperem z blokadą - warto mieć od czasu do czasu ht - albo ma "komputer" w postaci braina. Nie ma foxów bez platformy więc nie mają wielkiego wyboru. Ale fakt faktem każdy full będzie bujał, nawet 10-zawias, producenci tego jednak nigdy nie przyznają i piszą na stronach bzdury w stylu "przez odpowiednie umieszczenie zawiasów udało się całkowicie odizolować napęd i układ hamulcowy od pracy zawieszenia". Najgorsze że potem ludzie powtarzają to na forach. Założenie wirtuali było takie (tak mi się wydaje) żeby dać duże anty-bujanie w poczatkowej strefie skoku (czyli tej która pracuje gdy pedałujemy po płaskim), a zmniejszyć ten efekt wraz z uginaniem zawieszenia. Przez to można uzyskać większe antybujanie niż w jednozawiasie, przy jednoczesnym mniejszym kopaniu w korby niż w jednozawiasie (wspomniany i-drive to nie jest jednozawias w tej kwestii). durnykot - bo tak to się kończy jak się głosi radykalne poglądy na temat czegoś czego się nie widziało.
Sol Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Oy, mówimy cały czas o lekkich ramach xc/trail. Z resztą teraz łatwiej znaleźć120 ważące 11 kg (lub mniej) niż 15 kg. Znowu podeprę się X-controlem, który BTW ma 120 tylko na przodzie i spokojnie akceptuje widelec 100. Podeprę się też tym misiaczkiem który owszem, ważył pod 14 kg (głównie dzięki Nevegalom), ale mimo to dał mi w terenie znacznie większego speeda niż mój ht. A banana po dziś dzień nie mogę się pozbyć. Innymi słowy swoje zdanie co do wagi mam, a brzmi ono "waga frejm dazynt szczególnie mater" Jest to zdanie człowieka, który kręcił nosem na Turnera, bo rama waży 3 kg, a potem się przejechał ... Z tego płynie drugi wniosek - mam nadzieję że bezsporny - że sprzęt trzeba objechać. Cała reszta to domniemania.
iksC Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Z racji miejsca zamieszkania i okazjonalnych wspólnych wyjazdów siłą rzeczy jeżdżę często po tych samych trasach co Safian. Możliwe, że nie są to najbardziej "hardcorowe" miejscówki ale profil chyba się zgadza. Do tej pory cała dyskusja toczyła się wokół zjazdów, które de facto mają relatywnie małe znaczenie na Mazowszu. Tu nie ma okazji do tzw. "zyskiwania na zjazdach" gdzie sprzęt (ale przede wszystkim technika oraz brawura) pozwala minimalnie odjechać asekuracyjnym zawodnikom. natomiast jak najbardziej wychodzą przetasowania na krótkich podjazdach i wyprzedzania po wyjściu z zakrętu. To właśnie w największym stopniu wpływa również na tzw. fun na Mazowszu, to jak rower podjeżdża krótkie dynamiczne podjazdy, jak składa się w zakrętach oraz jak przyśpiesza na stojąco. Zakręty można jeszcze dostosować w pewnym stopniu dobierając stosowną ramę ale podjazdy i przyśpieszenia bezpośrednio zależą od skoku, a w zasadzie od tych dwóch cm wyżej położonej kierownicy. Mam nieodparte wrażenie, że w bardzo wielu przypadkach kiedy mówicie o zaletach zjazdu na 120 chodzi bardziej o wyżej korzystny rozkład środka ciężkości, wyżej położoną kierę co redukuje prawdopodobieństwo OTB. W ilu przypadkach dobry i dobrze ustawiony amor 100 pracuje w ugięciu, które upośledza odczuwalnie jego pracę(90%+) lub dobija. Przez cały okres użytkowania 100mm nie miałem najmniejszej pokusy zwiększania skoku,wliczając w to góry. Przeciwnie. GDYBYM zaczął regularnie ścigać się w górach skorzystałbym, że rama akceptuje też 120mm(w każdym razie producent upycha takie amorki w tańszych modelach) i założył sztuciec z płynną zmianą skoku 90/120 ale tylko w takim wypadku a nie jednostkowych wypadach. na marginesie dodam, że np. opuszczana (z manetki) sztyca zmienia w górach niepororównywalnie więcej niż 2cm skoku z przodu. Nie spotkałem się ze zjazdem niezjezdżalnym na 100mm a możliwywm na 120. Zgoda,że mogłoby to zaburzyć "flow" Z podjazdami przeciwnie - mam takie, których NIE mogę podjechać na 120-tce podczas gdy na normlanym udaje się w większości prób. Sol, liczę, że kiedyś oprowadzisz mnie po tych atrakcjach. Nie po to bo sobie coś nawzajem udowadniać ale bym mógł zobaczyć czy jest coś w tym co mówisz.(Mam full'a 100mm,który do zjazdów skonfigurowany jest w sposób prawie najgorszy z możliwych)
miskov17 Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Nie chcę teraz skłamać, ale 96 z damperem to koło 2600g. Na pewno powyżej 2.5kg Sol, zgadzam się, u nas też są miejscówki na których zdecydowanie więcej radości z jazdy daje zawiecha 140-160mm, ale przeważająca większość tras robionych w naszych rejonach to płaskie jak stół szutrówki, od czasu do czasu korzenie itd - ogólnie łatwy teren. Jeśli ktoś potrzebuje uniwersalny rower, na którym zarówno pojedzie płaski maraton, zrobi codzienny trening jak i bez jakiś większych szaleństw pojeździ w górach - wg mnie full 100mm to jedyny dobry wybór (choć ja wolałbym sztywnego 29" ale to inna sprawa )
sivydym Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Racja - kazdy zawias buja bo taka jego rola tylko jakoś tego dziesieciozawisowego zawieszenia mój ciasny umysł nie może ogarnąć, za to i-drive jako jednozawias jak najbajdziej tak - bo to kinematycznie wciaż jednozawias z wysoko umieszczona głowną osią obrotu. Takim prawie ideałem ( ma najmniej wad po prostu ) do jazdy na co dzień jest prawdopodobnie dw-link jak np w pivocie natomiast także czesto chwalone do "trailu" zawieszenie vpp z santy ewoluowało przecież z jednozawiasu. Tak więc dobry jednozawias nie jest zły i wystaczy spojrzeć na typowo wyścigowe konstrukcje co mają na pokładzie a i wiekszość ludzi dosiadajac rower z takim dobrze ustawionym zawiasem nie zgadnie na czym jedzie wymyslajac rózne dziwne nazwy zawieszenia a nie domyslajac sie nawet przez chwile ze to jednozawias... Co do foxów to R ma taką platformę jakby jej nie było, pisałem raczej o RP2/23 bo one maja "przełacznik"
Sol Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 iksC - jako osoba bywała i szczególnie doświadczona w jeździe terenowej, czego nie omieszkujesz co jakiś czas sugerować nam szaraczkom, na pewno poznałeś już traski pod Starą Miłosną, singiel na skarpie SGGW, traski na Kabatach, zjazdy i wiele innych. Weź tylko poprawkę, że ja nie piszę z hardcoreowego punktu widzenia, ale z punktu widzenia zabawy, którą powinna dawać jazda rowerem. A w tym punkcie nie mieści się stres za kierownicą tylko flow. Owszem więc, jak najbardziej przyznaję, że miejscówki w Wwie są do wyjechania ht 100 mm i mniej, co sam uczyniłem. Ale pełną przyjemność dała mi dopiero jazda na fullu. I tym wrażeniem uprzejmie się podzieliłem. Howgh.
Koen Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Racja - kazdy zawias buja bo taka jego rola tylko jakoś tego dziesieciozawisowego zawieszenia mój ciasny umysł nie może ogarnąć, za to i-drive jako jednozawias jak najbajdziej tak - bo to kinematycznie wciaż jednozawias z wysoko umieszczona głowną osią obrotu. Takim prawie ideałem ( ma najmniej wad po prostu ) do jazdy na co dzień jest prawdopodobnie dw-link jak np w pivocie natomiast także czesto chwalone do "trailu" zawieszenie vpp z santy ewoluowało przecież z jednozawiasu. Tak więc dobry jednozawias nie jest zły i wystaczy spojrzeć na typowo wyścigowe konstrukcje co mają na pokładzie a i wiekszość ludzi dosiadajac rower z takim dobrze ustawionym zawiasem nie zgadnie na czym jedzie wymyslajac rózne dziwne nazwy zawieszenia a nie domyslajac sie nawet przez chwile ze to jednozawias... Co do foxów to R ma taką platformę jakby jej nie było, pisałem raczej o RP2/23 bo one maja "przełacznik" 10-zawias to była ironia. Ale widać że właśnie w tym kierunku idzie biznes. I drive nie jest jednozawiasem z punktu widzenia odporności na bujanie bo między osią suportu a wahaczem są w najkrótszej linii 2 zawiasy. Cofający się suport spełnia taką rolę jak opadający chwilowy punkt obrotu w wirtualach - zmniejsza kopanie w korby przy jednoczesnym wysokim anty-bujaniu jakie daje wysoko umieszczony punkt obrotu. W zwykłych jednozawiasach tak się nie da. Sama "wirtualność" zawieszenia nie ma większego wpływu na bujanie, pozwala jedynie zmniejszyć negatywne skutki wysoko umieszczonego punktu obrotu. Ewentualnie pozwala umieścić punkt obrotu tam gdzie normalnie jest to technicznie niemożliwe. Jeśli ktoś potrafi udowodnić że jest inaczej to chętnie go wysłucham bo ta tematyka mnie interesuje :> Zgadzam się że świetność wielozawiasów jest nadymana przez producentów i, zwłaszcza w rowerach z małym skokiem i małym sagiem, różnice są mało odczuwalne a jednozawias z dobrze umieszczonym punktem obrotu też sprawdzi się bardzo dobrze o ile nie równie dobrze albo lepiej. Co do foxa to float r czy ma platformę słabą czy mocną to jednak ją ma permanentnie i zamula, więc można powiedzieć że dopiero wyższe modele z dźwignią pozwalają na niczym nieskrępowaną pracę zawieszenia. W tanich modelach zawsze będzie podstawowy damper bez bajerów a w droższych zawsze będzie lepszy z ustawieniami platformy, z blokadą w manetce itp, bez względu czy to jest jednozawias czy wielozawias. Nie ma sensu ciagnąć tego wątku bo nikt tu nie twierdzi że w wirtualach platforma/blokada jest zbędna. Nawet w tym niesamowitym Maestro przy rozpędzaniu się na stojąco czuć różnicę nie tyle między platformą włączoną a wyłączoną, co między trzema stopniami platformy w rp23. Co do róznic między 100 a 120mm, pytanie do tych którzy jeździli na jednym i na drugim - czy te dodatkowe 2cm tak bardzo zwiększają możliwości roweru? Teoretycznie 120mm + blokada w manetce i powinno być dobrze i w górach i na szutrówkach.
Mod Team safian Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 Merida Ninety-Six, 96 Full Suspension Carbon MTB Frame + Fox F100 RL Forks | eBay Uhhhh, ta rama jest super - 2200 ze sterami i damperem Tylko pytanie, czy u nas dostanę ją gdzieś bez Foxa za <4000 zł? Powiedzmy, że mogę nieco naciągnąć budżet o ile będzie warto Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów Ta w sumie też fajna, ogólnie te meridy są niezłe. Tylko pytanie: to powyżej to chyba model na 2012? Skoro cały rower kosztuje 9500, to czy dostanę ramę za <4000? Chyba, że coś innego warto kupić w podobnej cenie? (-: W sumie KTM też nie jest zły, geometria całkiem ok, tylko pytanie ile waży?
sivydym Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Jeśli najważniejsza jest waga no to pozostaje jeszcze troszkę pozbierać i kupić węgiel Każdy ma swoje preferencje co do marki i to normalne jest. Ja akurat wybrałem Meridę bo była najsztywniejsza ( miałem dość poprzedniego fulla w którym w zakrecie miało się wrażenie jazdy z naczepą a jego baza nie pozwalała sprawnie składać sie w zakrętach ) i co tu dużo ukrywać najtańsza. Nie mówię już o dobrym wykonaniu i naprawdę mocnym lakierze ( tu ciekawostka bo ramy tego koncernu sprzedawane za wielką wodą mają inny lakier no i inną nazwę i mają "myślące" zawiesznie ). Jest to niestety firma gdzie nie oplaca się moim zdaniem kupować gołych ram ale też nie każdego stać na chwilowe nawet wydanie 10k tylko po to żeby chwilę później sprzedać częsci za 7k i w cenie "zwyklej" alu ramy mieć 2kg karbonową ( tak też można stać się np właścicielem ramy FLX za mniej niż 1,5k ). Jednak 2,5k za alu 96 to juz w miarę sensowana cena tak samo jak za KTMa Score. Jest np taka: http://allegro.pl/merida-ninety-six-carbon-3500-d-cena-spadla-o-4000-i1964125007.html tu cena ramy po sprzedaży "gratów" nie bedzie mega atrakcyjna ale to i tak wyjdzie dużo mniej niż 6,5 z tym że w modelu 2011 damper został specjalnie ustawiony pod 96 po głosach zawodników "ze to jeszcze nie to". Ale warto tez rozważyć zakup Scotta Sparka - pojawiło się tego trochę z tym że jeśli padnie damper to "houston mamy problem"
Mod Team safian Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 Jeśli najważniejsza jest waga no to pozostaje jeszcze troszkę pozbierać i kupić węgiel Bynajmniej, niska waga nie jest kluczowym argumentem, nie chcę oczywiście ramy, która waży 3 kg bez dampera, to lekka przesada. Myślę, że można założyć górną granicę ok 2600 g bez dampera, choć oczywiście im mniej tym lepiej (-: 10000 do zainwestowania w rower niestety nie mam, tak więc kupno roweru i sprzedaż części odpada. Chyba aktualnie jestem najbardziej za 96. Chociaż Spark też ciekawy, z tym, że jedynie Carbon, wg tego: http://www.bikekatal...75_06_02_10.jpg własnie to co mnie chyba najbardziej interesuje, czyli kąt główki w ramach alu jest nieco za mały, bo wynosi 69*. Rozmiar jaki mi pasuje to M, czyli 17", oczywiście na allegro są 2 sparki, ale w 19" z poziomą 610, która jest dla mnie za długa :c Może coś zupełnie innego, nie zależy mi na wielkości producenta i konkretnej naklejce
sivydym Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 96 była chyba w dwóch polskiech testach i w dwóch wygrała porównanie: w bB ( 100mm rowery sportowe ) i wg nich rama w 20" waży 2556 g czyli 18" pownna oscylować 2500 g. i chyba też w magazynie rowerowym ( wraz ze Score ). Pytanie tylko jak z dostępnością w rzeczywistości... Nim kupisz warto jednak się przejechać żeby nie było potem rozczarowań, bo nie każdemu pasuje dość sztywne i twarde zawieszenie. Wiekszość ludzi jednak kupuje fulla oczekując komfortu a nie "deski"...
kosa23 Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Hmm, przyszło mi do głowy, że mógłbyś zrobić myk z kupnem roweru-okazji-dawcy, resztę puścić "w ludzi" - przy dużych rabatach na całe rowery czasami się to kalkuluje... Bez gwarancji, ale zaletą jest gwarancja "100% nowej" ramy. Warto się zastanowić nad tym, chociaż satysfakcjonujące okazje trafiają się rzadko. BTW, 120mm, jeśli rower nie ma być ortodoksyjnym "do wyścigów", sam mam 120/120, mieszkam w Wawie - IMO lepszy wybór, sądząc po tym jak opisałeś zastosowanie. EDIT: Aj, widzę , że już było dyskutowane
Mod Team safian Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 A tego, yyy... te Anthemy nie są złe, konkretnie ten Anthem X 2 (2012) - rowery | Rowery Giant - szosowe, górskie, damskie, rekreacyjne, dziecięce, ramy rowerowe, akcesoria rowerowe. | Polska Tylko ile to waży i gdzie kupię samą ramę? O gwarancję nawet nie pytam, bo to wiadome Jeżeli waży tyle ile tu podają mtbnews.pl/content/view/1163/39/ czyli ok 2300 z damperem to super, tylko ile to może kosztować jeszcze?
sivydym Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 goła rama tylko rozbiórka, a waga okolice 2,5 kg ( plus minus 50 g ), natomiast po przeszczepie w salonie problemów z gwarancją brak... czyli np taki: http://www.bikeman.pl/rower-gorski-giant-anthem-x-4-p-1351.html z jakimś lekkim rabatem 5% z karta stalego klienta wychodzi 6. To już dobra cena bo po sprzedaży gratów rama plus amor wychodzą jakieś 4,5k, a ten Anthem jest chociaż ładny i ma Foxa na 9 mm oś ( dla jednych zaleta, dla innych wada ). Co prawda o gustach się nie dyskutuje ale tegoroczne malowania są no "inne". ten jest jeszcze ładniejszy: http://www.bikeman.pl/rower-gorski-giant-anthem-x-2-p-1353.html
Mod Team safian Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 9000 zł :< Ma ktoś pożyczyć 4500? A tak na serio, to może ta rama: http://allegro.pl/focus-super-bud-team-fox-rp2-okazja-i1975497699.html używana, naklejki magury są paskudne (dobrze, że to naklejki), ale nie wiem też ile waży i nie widzę w internetach żadnego info o geo. :/
sivydym Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 No te 9k to "trochę" dużo ale 6k za tego niebieskiego to już do ugryzienia skoro już masz 4,5k Teraz częsci rowerowe wbrew pozorom bardzo dobrze sprzedaja się więc te 1,5k odzyskałbyś szybko, a nowa rama to nowa i nikt mi nie powie że po sezonie każda musi byc tak poorana jak ten focus... Poza tym nie wiesz co się działo z damperem, jak wygladaja tak naprawdę łożyska itd.
ukaniex Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 Gwarancja, gwarancja, gwarancja... Już nie jeden doświadczył jak "działa" sztab specjalistów Giant'a... .
Sol Napisano 5 Grudnia 2011 Napisano 5 Grudnia 2011 9000 zł :< Ma ktoś pożyczyć 4500? A tak na serio, to może ta rama: Focus Super Bud TEAM // FOX RP2 // OKAZJA !! (1975497699) - Aukcje internetowe Allegro używana, naklejki magury są paskudne (dobrze, że to naklejki), ale nie wiem też ile waży i nie widzę w internetach żadnego info o geo. :/ http://www.wiggle.co.uk/focus-super-bud-2009/ Nic nadzwyczajnego i IMO niewarte dwóch patyków.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.