Mod Team safian Napisano 4 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 Cześć, w związku z przypływem gotówki i końcem sezonu wypadałoby trochę sprzęt ulepszyć, także tak jak w temacie poszukuję ramy FS do ok 3000 PLN (z damperem). Rower na tej ramie ma być głównie używany na Mazowszu, jednak wakacyjne wypady w góry również wchodzą w grę. Ogólnie na fulla jestem w 100% zdecydowany, nie chcę HT Rama używana będzie z widelcem o skoku 100 mm. No i im mniejsza waga ramy tym lepiej! Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie (damper czy coś), ale z ekwipunkiem ważę ok 75 kg / 178 cm Rama ma mieć: Rozmiar 18-19" (46-48 cm) 100-110 mm skoku Górną rurę 590-600 mm No i musi mi wizualnie pasować kolorystycznie (w grę wchodzą kolory czarny, biały, czerwony) jak i cała konstrukcja ramy musi był ładna i taka 'dynamiczna' Dodatkowe atuty: (niewymagane) Główka 1 1/8" Kąt główki jak największy tj. nie mniej niż 70 st. Prowadzenie pancerzy inne niż na górze górnej rurki. Jak najniższa główka, czyli no nie więcej niż 13 cm Co my tu mamy? No właśnie, przeglądając allegro w sumie nie ma zbyt dużego wyboru, jakieś ciekawsze oferty, które udało mi się znaleźć: Cube AMS Pro: CUBE AMS 100 PRO / FOX RP23 / NOWA RAMA / 18 CALI (1914577549) - Aukcje internetowe Allegro Są jeszcze Czarno-białe, także kolor jest mało istotny, fajna geometria - kąt główki 70,5 st., górna rurka 595 mm, podobno całkiem ładnie działające zawieszenie, damper z platformą, czyli żyć, nie umierać Tylko jak wypadają ramy Cube'a, nie pęknie mi to za pół roku? Ile to waży, żeby nie okazało się, że sama rama to 3 kg :c Focus Super Bud 3.0 2012 FOCUS Super Bud 100mm-nowa nie Giant, Specialized (1963261965) - Aukcje internetowe Allegro Wizualnie świetna, geometria troszkę gorsza, mam tu na myśli jedynie kąt główki 69,5 st. reszta wymiarów jak najbardziej prawidłowa. Opis samej aukcji troszkę kiepski, to jest rama M (19"), czy 17". W każdym razie po odjęciu przesyłki i reszty bzdetów rama z damperem wychodzi za 2000, czy nie lepiej byłoby kupić tę ramę bez dampera i dokupić foxa z platformą? No i pytanie jak waga, niby gość podał 2965, po odjęciu sterów, dampera wyszłoby jakieś 2600 g czyli 'akceptowalnie' Jak praca zawieszenia? Praktycznie nie ma testów, w porównaniu z Cubem to nie mamy Horsta, warto to brać? Lapierre X-Control 410 Lapierre X-Control 410 - model 2011 !!! OKAZJA (1975744092) - Aukcje internetowe Allegro Nie mam pojęcia ile kosztuje ta rama normalnie (na allegro jest za duży rozmiar), nie widziałem samej ramy nigdzie w sklepie. Wizulanie odpowiada mi troszkę mniej, główka tapered, więc troszkę też lipa, kąt główki jak w Focusie, czyli 69,5 st. Nie wiem też ile ta rama waży. Za to ma bardzo chwalone zawieszenie. No nie wiem, może warto? Nie mam zielonego pojęcia co wybrać, bardzo podoba mi się ten Focus, jednak no nie wiem, może lepiej poczekać trochę, może warto dozbierać, tylko z drugiej strony nie chciałbym czekać, żeby do marca nic nie kupić i niepotrzebnie opóźniać start sezonu, wolałbym kupić wcześniej, żeby nie martwić się, że nie zdążę. Patrzyłem jeszcze Treka Fuel 7, ale to jest pod wideł 120 mm, więc odpada chyba. Giant Anthem jest paskudny, dlatego nawet go tu nie pokazywałem Co radzicie? Może są jakieś fajne ramy w sklepach, które przeoczyłem? Może coś ciekawego na ebayu?
miskov17 Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 Szczerze - pal licho wagę ale od początku, określ czego oczekujesz od zawiechy - komfortu i typowej kanapy czy czegoś ze sportowym zacięciem. I Focus i Cube są na horście, także będą czułe ale bujające przy otwartej blokadzie, Lapierre to wg mnie klasa wyżej - gdybyś znalazł w swoim rozmiarze byłoby pięknie. Dodałbym jeszcze do listy 2 pozycje: http://allegro.pl/nowa-rama-full-kellys-beast-flown-folly-tyke-raty-i1958479508.html w roli kanapowca http://www.skleprowerowy-duda.pl/index.php?products=product&prod_id=1828 w roli sportowca
Mod Team safian Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 Dzięki za odpowiedź, no właśnie ciężko mi określić czego szukam, czegoś na czym pojadę w górach (nie mówię tu o jeździe enduro)bez obawy o życie, ale i będę mógł wystartować w maratonie. Coś pomiędzy sportowcem i rekreacyjnym kanapowcem. Tego Kellysa patrzyłem, nawet ładny, z tego co widzę to zawieszenie prawie takie jak w Focusie, tylko skok nieco większy. Ogólnie gość od Focusa mi odpisał, rama ważona ze sterami, damperem, neoprenem, czyli jej waga wychodzi w okolicy 2600 g, może nieco mniej. Rozmiar to M, czyli 19", sprzedaje razem z damperem, nie wiem, czy RP23 nie pasowałby tu bardziej, w każdym razie rama bardzo mi się podoba, tylko czy warto ją za tę kasę brać? Trochę się na zawieszeniu nie znam, ale czy ten Focus ma Horsta? Czy nie musiałby mieć jeszcze jednego zawiasu tam na górze?
miskov17 Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 Horst to zawias na dole, przy osi koła Nie wiem czy zwracałeś na to uwagę, ale Focus i Lapierre są sprzedawane bez gwary. Jeśli (odpukać) coś się stanie, jesteś skazany na siebie. W Airbike mają fajną wyprz ram Speca: http://www.rowerowysklep.pl/czesci-ramy-ramy-mtb-rama-specialized-epic-pro-red-04-l-o_l_216_7247.html http://www.rowerowysklep.pl/czesci-ramy-ramy-mtb-rama-specialized-fsr-xc-pro-team-red-07-o_l_216_7250.html Do Epica damper kosztuje jakieś 1000zł, do FSR'a nie mam pojęcia
Mod Team Pixon Napisano 4 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 Obok Lapierre dopisz jeszcze Giant Anthem. W tej chwili masz 4 ramy wystawione na allegro. Skok 100 mm, wirtualne zawieszenie, bardzo przyzwoita waga, wyścigowa geometria.
Mod Team safian Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 FSR odpada, nie dość, że ma krótkie rurki trochę (dostępne tylko M i XL) to i kąt główki 69, z drugiej strony gdyby była L'ka to górna rurka jest troszkę długa No i w tych specach to to zawieszenie to jakieś takie nieskomplikowane, to jednozawias jest? :f To już ten Kellys (Flown) ładniejszy. Ta waga Kellysów to pewnie bez dampera, nie? Bo gdyby to z damperem było to byłaby to bardzo ciekawa propozycja a tak to Focus jest lżejszy, ma lepszy damper (?) no i mam od razu stery i pancerze :] A gwarancja? No wiadome, ale przez to te ramy tańsze są, chociaż nie wiem jak z tym Focusem, niby to z rozbiórki nowego roweru, więc może gwarancja jakaś jest :F @UP: O Anthemie pisałem, przez tak umiejscowiony damper rama wygląda arcypaskudnie, wolałbym jeździć na czymś co mi się podoba (tak, kupuję jak kobieta )
Mod Team durnykot Napisano 4 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 Focus ma Horsta ( w największym możliwym skrócie- Horst= dodatkowe łożysko między osią koła a główną osią obrotu). Tak na marginesie- wydaje mi się,że dopiero po kupnie fula ( obojętnie jakiego) będziesz wiedział czego chcesz. Może by tak Santę Superlighta ? ( zaraz się posypią gromy że stara konstrukcja,że jednozawias itd) Tylko 1200 $ http://www.santacruz...ntry/superlight Jest Commencal na wyprzedaży ( bez tłumika) http://www.horizonbi...-alu-frame.html BTW- ten Lapierre jest pod 120 mm, choć przy amorku 100 będzie miał kąt główki bliższy XC. Chyba bym jednak poszedł w Lapierra. Się mi przypomniało- jest jeszcze wynalazek pod nazwą Peritus Montis- niejaki Zamana takowego użytkuje http://www.jagu.biz.pl/peritus/ A w ogóle to wybredny jesteś jak stara baba.
Mod Team Pixon Napisano 4 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 Wiem, że napisałeś. Ja też mówiłem, że ramy Authora nie kupię, tak się zapierałem! A teraz się ze mnie znajomi śmieją Epic to na pewno jednozawias. Napisz do Misiek od nas z forum. On miał takiego Epica może Ci małą recenzję zrobić. Ja po przejechaniu się na tym rowerze odczułem taki średni komfort. Co do FSR to się nie wypowiem, nie wiem co to jest
miskov17 Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 Spec ma wykupiony patent na Horsta, nie ma speca bez horsta Nie pisze jaki rozmiar, ale wygląda na okolice 18" http://www.ebay.co.uk/itm/Rocky-Mountain-Element-70-RSL-Frame-BRAND-NEW-UK-SALE-ONLY-/170741066371?pt=UK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR&hash=item27c0f5ea83#ht_500wt_1180 durnykot, przy obecnym kursie dolara, Santa wyjdzie ponad 4000zł...
Mod Team safian Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 @durnykot: Commencal to nie jest do enduro jakiegoś, wygląda dość brzydko i ociężale SC jest całkiem, całkiem, chociaż cena > 4000, zdecydowanie wolałbym Peritusa kupić, chociaż w 19" jest dość krótki, ale lekki i bardzo ładny, mimo to wciąż nieco ponad budżet. Teraz pytanie, czy warto dopłacić te 1600 zł do tego Focusa, żeby kupić Peritusa? Konstrukcja zawieszenia z tego co widzę bardzo podobna. Największa różnica to waga, no jakby nie patrzeć wychodzi z 600 g różnicy, to sporo. Myślę, że gdyby faktycznie było warto to dałbym radę dołożyć do Peritusa W sumie z peritusem od razu jest carbonowa sztyca, więc te 200-300 zł do przodu.
Piksel Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 Nie wiem jak fulle, ale znajomy szukał ostatnio carbonowego ht i zastanawiał się nad Peritusem, ale dają tylko rok gwarancji.
Mod Team safian Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 O, a teraz zagadka: jaki kąt główki ma Peritus: A) 70 st. : JAGU - Ramy Peritus 68 st. : http://download.bike...montis_f_02.pdf Jeżeli 68 to Peritus definitywnie odpada, za mały kąt dla mnie to jest :f
Mod Team durnykot Napisano 4 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 Coś mi się nie chce wierzyć w te 68 - przecież to by nie podjeżdżało. Może by do nich skrobnąć emalję. Mi SC cały czas chodzi po głowie. A propos zawieszenia- Focus i Peritus tylko z pozoru wyglądają podobnie- Focus to czterozawias , Peritus to kinematycznie jednozawias- można teoretycznie przyjąć,że Peritus będzie bardziej wyścigowy niż Focus. Focus to M-ka - górna rura to 590mm , baza kół to 1085, Peritus w rozmiarze 19 odpowiednio 585 i 1082- różnice stosunkowo nieduże.
Mod Team safian Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 kinematycznie jednozawias Brzmi fajniej Znaczy gorsze wybieranie małych przeszkód + zmniejszone bujanie na podjazdach? Oczywiście wiem, że w sporym stopniu zależy to też od ustawienia dampera, jednak czy ta rama nada się w góry, ale i do rekreacyjnej jazdy po mazowszu? Jednak trochę komfortu też oczekuję bo w sumie po to kupuję fulla a nie HT Będzie duża różnica w porównaniu np. z Focusem? Sorry za zadawanie durnych pytań, chcę kupić coś na kilka lat, czego nie będę żałował, toteż muszę być w 100% pewny, że tego chcę
Mod Team Pixon Napisano 4 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 Oczekując komfortu skłaniałbym się ku 120 mm
Mod Team safian Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 No tak, tylko z drugiej strony full używany głównie na Mazowszu, toteż 120 mm skoku wydaje mi się zbędne. Nie no, chyba nawet 95 mm wystarczy. Czyli co, zbierać na Peritusa?
Mod Team durnykot Napisano 4 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 Jeżdżę na najprostszym jednozawiasie ( bez elementów pośredniczących - coś jak SC ale z innym położeniem tłumika) i stwierdzam ,że: - na podjazdach bujanie jest minimalne( przy wyłączonej platformie, środkowa lub małą zębatka) - jazda po asfalcie przy wrzuconym blacie- bujanie jest w okolicach 2-3 mm ( przy włączonej platformie) - wybieranie małych nierówności pozostawia nieco do życzenia,ale nie jest źle - na pewno pomogłyby opony o większej objętości - zawieszenie uaktywnia się po zjechaniu z przeszkody ( w czterozawiasie przy najechaniu na przeszkodę)- to przeszkadza na technicznych podjazdach podczas pokonywania większych przeszkód ( duże korzenie,kamienie) - legendarne kopanie korb - zauważyłem może dwa razy - nieco irytujące zachowanie tłumika w środkowej fazie skoku- zbyt mała progresja dla tej ramy. Jeżdżąc chwilę na czterozawiasie, stwierdziłem,że: - buja na podjazdach przy wyłączonej platformie- co mnie wkurzało na podjazdach w górach - konieczna platforma podczas jazdy z blatu na płaskim - wybieranie małych nierówności jest lepsze - zawieszenie jest czulsze i bardziej komfortowe - mocno przysiada przy ruszaniu bez platformy Reasumując- na jednozawiasie lepiej mi się podjeżdżało i jeździło po płaskim, na czterozawiasie lepiej się zjeżdżało. IMO szukając komfortu należy pomyśleć o czterozawiasie koniecznie z tłumikiem wyposażonym z platformę,jednozawias ( SC, Merida,Peritus) to rowery bardziej "sportowe". Zaznaczam,ze to moje obserwacje i mogą się różnić od opinii innych użytkowników
Sol Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 To ja może dorzucę parę uwag od siebie Pierwsza to nie sugerować się stereotypami w stylu jednozawias=stary/horst=buja. Dobrze zaprojektowany jednozawias potrafi odesłać do kąta wiele nowocześniejszych patentów, vide Yeti 575 który zwyciężył ostatnio w teście trailbików MBA. Podobnie jest z Horstem, który w Specach owszem daje o sobie znać, ale np. u Titusa już nie bardzo, a w zoptymalizowanym wydaniu Lapierrowskim (OST) praktycznie w ogóle. Druga uwaga to nie sugerować tylko się miejscem zamieszkania a propos skoku. Granicę ustawiłbym na 100 mm tylko wtedy gdybyś celował w sprzęt do ścigania XC, gdzie mają się kumulować niska waga i wyścigowa geo, a zawieszenie ma nie tyle poprawiać komfort, co nie przeszkadzać w szybkim parciu do przodu i poprawiać trakcję. Jeżeli rower ma służyć do szybkiego pokonywania szlaków i generalnie mieć wysoki fun factor, 120 mm nie będzie w tym przeszkadzać - raczej przeciwnie. Więcej, jestem zdania że sprawdzi się też 140 mm z efektywnym zawieszeniem i optymalnym geo (np. Zesty), a przy okazji nie trzeba się będzie oszczędzać w górach. BTW daje się ostatnio zauważać trend zwiększania skoku również w rowerach xc. Trzecia uwaga, to waga ramy. To wbrew pozorom (albo raczej wbrew powszechnemu dla środowiska xc stereotypowi) nie jest jakimś szczególnie ważnym parametrem. Owszem, dobrze jeżeli mieści poniżej 3 kg, ale jeżeli miałbym wybierać między lekkim a przeciętnie jeżdżącym, a cięższym i lepiej jeżdżącym, to wybrałbym oczywiście drugą opcję. Dlatego nie skreślałbym Commencala I pomyślał ewentualnie nad Leader - sklep rowerowy, foteliki, błotniki, bidony, sidełka rowerowe Od siebie dodam, że X-control jest super, ale ten z aukcji to największy rozmiar z TT=63 cm.
olomaster Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 Można jeszcze dodać że przy czterozawiasach hamowanie tyłem nie blokuje zawieszenia.
Mod Team durnykot Napisano 4 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 Dorzucę jeszcze grosik... Skok 100 mm ma ta poważną wadę,że po pewnym czasie ( zależnie od świadomości rowerzysty ) staje się za mały. Poza tym jest OK. Ot taka dygresja.
Mod Team safian Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Mod Team Napisano 4 Grudnia 2011 140 mm to zdecydowanie za dużo. 120... no sam nie wiem, wydaje się też sporo. Wolę mniej, nie wiem, czy nie zdarzy mi się w przyszłym sezonie wystartować kilka razy w jakimś maratonie, dlatego szukam czegoś pośredniego. Ten Tomac brzydki, nie podobają mi się ramy z inną niż prosta górną rurą i taki jakiś banalny. Wybrzydzam, wiem, ale co zrobić, płacę, wymagam Peritus bardzo mi się podoba, ale no już sam nie wiem. 95 mm, proste zawieszenie, w sumie nie jeżdżę po jakichś trudnych trasach, to co na MAZ + góry, czyli to co na zlocie Widelec na przód już mam 100 mm, wiec najlepiej, gdyby rama była przystosowana pod taki skok z przodu. Z odchudzaniem to wiadomo jak to jest, jedyna odczuwalna różnica to oszczędzanie na kołach, reszta to głównie cyferki dające satysfakcję, ale jak już się zacznie odchudzać to staje się to nałogiem i właśnie wolałbym ramę, która waży 600 g mniej a nie jest jakoś druzgocąco gorsza. @miskov: ten RM ładny, ale licytacja od 600Ł a cena minimalna nieosiągnięta
miskov17 Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 Nie zauważyłem minimum echh Poprzeglądaj sobie to forum: http://singletrackworld.com/forum/forum/classifieds jest naprawdę sporo sprzętu, w całkiem niezłych cenach. mimo wszystko zobacz http://singletrackworld.com/forum/topic/fs-giant-anthem-x-2011-frame-m-with-rp23-and-parts-600-plus-post i niby bardzo chwalony http://singletrackworld.com/forum/topic/fs-trek-fuel-ex9-frame-2009-medium
tomassekk Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 Safian > osobiście sam śmigam na AMS 100mm z Foxem RP23. Rama spisuje się bardzo dobrze, amor w niej pracujący to Reba Race, którą mam przeważnie na 120mm ustawioną. Zawieszenie fajnie radzi sobie na plaskim. Na blacie, z włączonym ProPedal ugina się moze z 2mm, pod górę w zależności od ustawienia, dla mnie jest to jednak na tyle komfortowe, że chciałbym następnego AMS ale w carbonie btw. Jeśli jesteś zainteresowany ramą 18" AMS myślę, że moglibyśmy się dogadać
chickenowa Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 rama x-control nie jest dostępna solo od Poreba. Tak mi napisał ktoś na innym forum bo też byłam zainteresowana. Choć Ty masz o tyle lepiej, ze twój rozmiar jest często spotykany na allegro Ja tez na początku skłaniałam się ku setce, jednak im więcej poczytałam i posłuchałam innych tym bardziej utwierdzałam się w przekonaniu, ze nie opłaca sie kupować fulla ze skokiem 100. W takim wypadku już lepiej zostać przy HT. No chyba, ze chcesz fulla TYLKO do ścigania.
Mod Team durnykot Napisano 5 Grudnia 2011 Mod Team Napisano 5 Grudnia 2011 Chickenowa, wyznajesz widzę dosyć radykalne podejście: albo min. 120 mm albo HT ( jeśli dobrze odczytałem kontekst zdania). Zdradź może podstawy tego stwierdzenia. Czy wynika to tylko z "czytania i słuchania" czy z własnych doswiadczeń? Nie żebym sie czepiał, ale nie widze specjalnie sensu kupowania min 120 do jazdy po Wawie i Mazowszu z opcjonalnym wyskokiem w góry. Poza tym jesli w górach nie poradzisz sobie z 100 mm to 10 i więcej tego nie zmieni.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.