Skocz do zawartości

[szosa] Pytanie o wytrzymałość szosowych komponentów


karoltoma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Trenuje kolarstwo górskie i chce kupić sobie jakąś tanią (do 1500zł) szose do treningów. Myślę że na tej szosówce zrobię max 2 tyś km rocznie i zastanawiam sie nad wytrzymałością szosowego sprzętu bo znam sie tylko jak wytrzymuje sprzęt górski. Dodam że chce kupić w miarę nowy rower ale mało używany na podstawowym osprzęcie sora ewentualnie tiagra.

 

Szukam czegoś na allegro i chce wiedzieć jaki wpływ na zużycie ma przebieg.

 

1. Ile kilometrów wytrzymują opony np. maxis detonator

 

2. Ile km wytrzymuje napęd - łancuch i kaseta z grupy sora

 

3. Ile km wytrzymują klamkomanetki sora

 

Wartości mogą byc podawane w tys. km

 

 

Z góry dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie wiem. moje opony Giant PR2 wytrzymały już 10000 km i wygladają ok.

2. Mój rower cały na sorze sprawuje się bez problemowo po 10000 km, natomiast mój znajomy wymienił łańcuch po 12000 km.

3. Ja nie mam z nimi problemu .Przejechałem te 10k bez problemu i nie słyszałem żeby komuś coś się z nimi działo. Może inny użytkownik forum się wypowie bo ja nie mam takich informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jak będziesz jeździł. Jak po bardzo krętych trasach to szybciej się gumy zużyją, jeśli będziesz lekko przyśpieszał i płynnie pedałował to łańcuch i napęd będzie Ci na lata, jak przerzutki będziesz zmieniał z mocną siłą to mało wytrzymają klamko-manetki, pytanie trochę dziwne no ale masz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi detonatory wytrzymuja ok 4-5tysiecy tylko (na tyle, przod znacznie dluzej zyje), ale przy michelinach liteonach z ktorych tez korzystam to i tak niezle, bo ten na tyle wytrzymal mi polowe tego (choc wiadomo ze opone mozna zmienic wczesniej lub pozniej, ja jezdze po gorach i po kretych drogach, nie wyobrazam sobie robic tego na 'plaskatej' oponie, a i sam ten fakt wplywa na pewno na znacznie szybsze zuzycie niz na 'nizinach')

 

co do napedu to nikt ci nie odpowie pewno, ciezko powiedziec tez jaka jest roznica w zywotnosci roznych grup. ja wczesniej jezdzilem chwile na uzywce ktorej oczywiscie nie zdazylem zajechac, teraz mam nowy rower, zrobilem na nim ok 5-6kkm i nawet lancuch nie wykazuje nadmiernych sladow zuzycia (miarka 0,75% pokazuje ze powinien pociagnac drugie tyle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie sprawdzam łańcucha żadnymi przymiarami, ale jeżdżę już na mojej szosówce z napędem Ultegry już 22 tyś km i jeszcze nic nie wymieniałem. Planuję na wiosnę, bo jedna koronka na kasecie już jest mocno zużyta, ale jeszcze nie przeskakuje ;).

Żywotność w porównaniu do mtb jest 3-4 razy lepsza. Najsłabszy element to opony, kupuję typowe, dość ciężkie treningówki w okolicach 260-280g i wytrzymują mniej więcej sezon - około 7 tyś km. Reszta jest bardzo trwała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, Trenuje kolarstwo górskie i chce kupić sobie jakąś tanią (do 1500zł) szose do treningów. Myślę że na tej szosówce zrobię max 2 tyś km rocznie i zastanawiam sie nad wytrzymałością szosowego sprzętu bo znam sie tylko jak wytrzymuje sprzęt górski. Dodam że chce kupić w miarę nowy rower ale mało używany na podstawowym osprzęcie sora ewentualnie tiagra.

 

Szukam czegoś na allegro i chce wiedzieć jaki wpływ na zużycie ma przebieg.

 

1. Ile kilometrów wytrzymują opony np. maxis detonator

 

2. Ile km wytrzymuje napęd - łancuch i kaseta z grupy sora

 

3. Ile km wytrzymują klamkomanetki sora

 

Wartości mogą byc podawane w tys. km

 

 

Z góry dzieki za odpowiedzi

 

1) opony wytrzymują różnie - ja mam schwalbe ultremo r1 i producent przewiduje je na 5 -7 tys km. najlepiej wybierać takie w średnich cenach. im bardziej miękka mieszanka gumy tym sybciej się zużywa, i odwrotnie.

 

2)sora nie wiem, ale moja kaseta 105 ma już 10 tys km. i nie zapowiada się żebym ją zmienił. sora, podejrzewam, wytrzyma podobnie. łańcuch - zmieniam co sezon czyli 5 tys km

 

3) o ile w nic nie uderzysz to wytrzymaja długo:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam starą szosę i sporo na niej jeżdżę, osprzęt shimano 600 w wiekszości i rama cr-mo. Przez ok 3,5 roku przejechałem na tym rowerze ok 15 kk.

- kasetę sora z mniejszą koronką korby i łańcuchem wymieniłem po 12kk,

- rama po ok 13kk pękła przy otworze do prowadzenia pancerza w środku, wymieniłem ją na używaną, aluminiową

- po ok 11 kk wymieniłem tylną przerzutkę 600 na taką samą, bo była już mało precyzyjna (ale nie wiem ile poprzedni właściciel na niej zrobił);

- przednia przerzutka 600 była w świetnym stanie, ale w związku ze zmianą ramy poszła na sprzedaż

- hamulce i klamkomanetki 600 chodzą po dziś dzień, korba też jeszcze się trzyma kupy

 

Wydaje się, że żywotność tych elementów jest duża, ale pierwsza rzecz - na szosie nie jeździsz w terenie, w piachu, błocie i śniegu, unikasz deszczu. Tak przynajmniej ja robię i pewnie dlatego żywotność się wydłuża. Jak dla mnie nie ma żadnej różnicy między częściami na szosę i mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...