karoltoma Napisano 3 Grudnia 2011 Napisano 3 Grudnia 2011 Witam, Trenuje kolarstwo górskie i chce kupić sobie jakąś tanią (do 1500zł) szose do treningów. Myślę że na tej szosówce zrobię max 2 tyś km rocznie i zastanawiam sie nad wytrzymałością szosowego sprzętu bo znam sie tylko jak wytrzymuje sprzęt górski. Dodam że chce kupić w miarę nowy rower ale mało używany na podstawowym osprzęcie sora ewentualnie tiagra. Szukam czegoś na allegro i chce wiedzieć jaki wpływ na zużycie ma przebieg. 1. Ile kilometrów wytrzymują opony np. maxis detonator 2. Ile km wytrzymuje napęd - łancuch i kaseta z grupy sora 3. Ile km wytrzymują klamkomanetki sora Wartości mogą byc podawane w tys. km Z góry dzieki za odpowiedzi
ditom Napisano 3 Grudnia 2011 Napisano 3 Grudnia 2011 1. nie wiem. moje opony Giant PR2 wytrzymały już 10000 km i wygladają ok. 2. Mój rower cały na sorze sprawuje się bez problemowo po 10000 km, natomiast mój znajomy wymienił łańcuch po 12000 km. 3. Ja nie mam z nimi problemu .Przejechałem te 10k bez problemu i nie słyszałem żeby komuś coś się z nimi działo. Może inny użytkownik forum się wypowie bo ja nie mam takich informacji.
mlodymisiu886 Napisano 3 Grudnia 2011 Napisano 3 Grudnia 2011 Wszystko zależy od tego jak będziesz jeździł. Jak po bardzo krętych trasach to szybciej się gumy zużyją, jeśli będziesz lekko przyśpieszał i płynnie pedałował to łańcuch i napęd będzie Ci na lata, jak przerzutki będziesz zmieniał z mocną siłą to mało wytrzymają klamko-manetki, pytanie trochę dziwne no ale masz odpowiedź.
LoveBeer Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 mi detonatory wytrzymuja ok 4-5tysiecy tylko (na tyle, przod znacznie dluzej zyje), ale przy michelinach liteonach z ktorych tez korzystam to i tak niezle, bo ten na tyle wytrzymal mi polowe tego (choc wiadomo ze opone mozna zmienic wczesniej lub pozniej, ja jezdze po gorach i po kretych drogach, nie wyobrazam sobie robic tego na 'plaskatej' oponie, a i sam ten fakt wplywa na pewno na znacznie szybsze zuzycie niz na 'nizinach') co do napedu to nikt ci nie odpowie pewno, ciezko powiedziec tez jaka jest roznica w zywotnosci roznych grup. ja wczesniej jezdzilem chwile na uzywce ktorej oczywiscie nie zdazylem zajechac, teraz mam nowy rower, zrobilem na nim ok 5-6kkm i nawet lancuch nie wykazuje nadmiernych sladow zuzycia (miarka 0,75% pokazuje ze powinien pociagnac drugie tyle)
Klosiu Napisano 22 Grudnia 2011 Napisano 22 Grudnia 2011 Nie sprawdzam łańcucha żadnymi przymiarami, ale jeżdżę już na mojej szosówce z napędem Ultegry już 22 tyś km i jeszcze nic nie wymieniałem. Planuję na wiosnę, bo jedna koronka na kasecie już jest mocno zużyta, ale jeszcze nie przeskakuje . Żywotność w porównaniu do mtb jest 3-4 razy lepsza. Najsłabszy element to opony, kupuję typowe, dość ciężkie treningówki w okolicach 260-280g i wytrzymują mniej więcej sezon - około 7 tyś km. Reszta jest bardzo trwała.
wpyter Napisano 4 Stycznia 2012 Napisano 4 Stycznia 2012 Witam, Trenuje kolarstwo górskie i chce kupić sobie jakąś tanią (do 1500zł) szose do treningów. Myślę że na tej szosówce zrobię max 2 tyś km rocznie i zastanawiam sie nad wytrzymałością szosowego sprzętu bo znam sie tylko jak wytrzymuje sprzęt górski. Dodam że chce kupić w miarę nowy rower ale mało używany na podstawowym osprzęcie sora ewentualnie tiagra. Szukam czegoś na allegro i chce wiedzieć jaki wpływ na zużycie ma przebieg. 1. Ile kilometrów wytrzymują opony np. maxis detonator 2. Ile km wytrzymuje napęd - łancuch i kaseta z grupy sora 3. Ile km wytrzymują klamkomanetki sora Wartości mogą byc podawane w tys. km Z góry dzieki za odpowiedzi 1) opony wytrzymują różnie - ja mam schwalbe ultremo r1 i producent przewiduje je na 5 -7 tys km. najlepiej wybierać takie w średnich cenach. im bardziej miękka mieszanka gumy tym sybciej się zużywa, i odwrotnie. 2)sora nie wiem, ale moja kaseta 105 ma już 10 tys km. i nie zapowiada się żebym ją zmienił. sora, podejrzewam, wytrzyma podobnie. łańcuch - zmieniam co sezon czyli 5 tys km 3) o ile w nic nie uderzysz to wytrzymaja długo:P
Luk33 Napisano 6 Lutego 2012 Napisano 6 Lutego 2012 Jak wygląda wytrzymałość tylnych przerzutek szosowych? Czy lepiej wziąć z allegro używany (lata 90) model pokroju 105, czy nową sore w podobnej cenie?
kapsell Napisano 6 Lutego 2012 Napisano 6 Lutego 2012 Wez nową Sora (o 105 już nie mowie) a posłuży ci kilka a możne i kilkanaście lat.
lukas85 Napisano 6 Lutego 2012 Napisano 6 Lutego 2012 Mam starą szosę i sporo na niej jeżdżę, osprzęt shimano 600 w wiekszości i rama cr-mo. Przez ok 3,5 roku przejechałem na tym rowerze ok 15 kk. - kasetę sora z mniejszą koronką korby i łańcuchem wymieniłem po 12kk, - rama po ok 13kk pękła przy otworze do prowadzenia pancerza w środku, wymieniłem ją na używaną, aluminiową - po ok 11 kk wymieniłem tylną przerzutkę 600 na taką samą, bo była już mało precyzyjna (ale nie wiem ile poprzedni właściciel na niej zrobił); - przednia przerzutka 600 była w świetnym stanie, ale w związku ze zmianą ramy poszła na sprzedaż - hamulce i klamkomanetki 600 chodzą po dziś dzień, korba też jeszcze się trzyma kupy Wydaje się, że żywotność tych elementów jest duża, ale pierwsza rzecz - na szosie nie jeździsz w terenie, w piachu, błocie i śniegu, unikasz deszczu. Tak przynajmniej ja robię i pewnie dlatego żywotność się wydłuża. Jak dla mnie nie ma żadnej różnicy między częściami na szosę i mtb.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.