krajak Napisano 3 Grudnia 2011 Napisano 3 Grudnia 2011 Hej! Jestem nowy na tym forum, ale mam nadzieję, że nie podpadnę zbyt szybko pod jakiś punkt regulaminu pierwszy raz, chyba, poświęciłem aż tyle czasu na zapoznanie się z regulaminem forum No to może zacznę od początku, coby trochę nakreślić moją sytuację. Rower zawsze był dla mnie jednym z najważniejszych środków tranportu i jeśli nie musiałem, to nie rezygnowałem z niego na rzecz niczego innego. Korzystałem z niego 12 m-cy w roku, można powiedzieć, że praktycznie w każdych warunkach... Takie konkretne użytkowanie roweru zaczęło się wtedy, gdy za odłożone pieniądze kupiłem swój pierwszy sprzęcior. Było to na zasadzie pójścia do sklepu i poradzenia się sprzedawcy, co warto kupić. Ostatecznie w kwietniu 2006r. (mam przy sobie cały czas kartę gwarancyjną) stałem się (za 1600zł, kwota dla mnie niewyobrażalna w tamtym czasie) posiadaczem roweru marki Maxim Highlander 501 --> rower.com: Testy rowerów - Test: Polski góral - Highlander Maxim 501 Miewałem z nim lepsze i gorsze dni, ale generalnie zawsze cieszyłem się, że go mam. Był moim transportem po mieście, spisywał się także podczas dłuższych wycieczek poza miasto, czasem się nawet na nim trochę poskakało... W międzyczasie włożyłem w niego pewnie coś ponad 1000zł, z czego 500zł w ciągu ostatniego półrocza. Planowałem pomału zbierać na nowego bike'a, ale w międzyczasie myślałem, że wymienię w nim to co trzeba, żeby posłużył jeszcze trochę. No i stało się... Rzecz, której bym się nigdy nie spodziewał... Ukradli mi go... Kradzież miała miejsce 30 października 2011r. w Poznaniu, gdzie się uczę. Był świeżo po wymianie koła, generalnym serwisie, a całkiem niedawno wymieniany był łańcuch i kaseta - nacieszyłem się nim tydzień... Tylko łapy skur...... poucinać - a niech się połamie na tym rowerze! Co najdziwniejsze, został skradziony z monitorowanej rowerowni przy akademiku, do której, żeby się dostać, trzeba mieć kartę magnetyczną... Niby ochroniarze pilnują monitoringu, ale wiadomo, obok telewizorek z TVNem, kto by się tam gapił, w jakiś monitoring... Rower był oczywiście także przypięty do stojaka... Finansowo strata dla mnie bardzo dotkliwa, ale przez ten ostatni miesiąc poruszania się po mieście MPK i pożyczonym, rozwalającym się rowerem, stwierdzam, że dłużej tak nie wytrzymam... ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Dlatego też założyłem ten temat, aby się Was poradzić, jaki rower wybrać/kupić/złożyć? Na początku, obserwując kurierów rowerowych, zastanawiałem się nad jakimś ostrym kołem, ale jednak ten pomysł odpada. Normalnie kupiłbym rower pod siebie, najlepszy, na jaki byłoby mnie stać (ew. wziąłbym na raty), ale niestety w polskich realiach jest to niemożliwe do spełnienia.... Głównym priorytetem musi być dla mnie nieatrakcyjność roweru dla złodzieja. Jednocześnie chciałbym jednak jeździć na jakimś sprzęcie troszkę lepszej klasy, cobym się nie musiał obawiać, że zaraz coś się rozsypie, albo, że rama się pode mną (po jakimś podskoku) złamie... Nie wiem także na jaką ramę się zdecydować. Czy szukać jakiejś ramy MTB, czy może lepiej coś smukłego, szybkiego? Rower miałby mi służyć głównie do transportu po mieście, a także na jakieś wypady poza miasto. Najlepiej byłoby kupić jakiegoś górala z nienajgorszym osprzętem o odpowiedniej geometrii ramy, ale ten pomysł niestety odpada ze względu na złodziejstwo... Chciałem także, by była możliwość zmiany opon/kół - z cienkich na lato/asfalt, na grube/terenowe na zimę. Generalnie jestem kompletnym laikiem, jeśli chodzi o sprzęt rowerowy. Dotychczas głównie na nim jeździłem, a nawet nie potrafię dętki poprawnie wymienić... Jednakże chciałbym spróbować samemu złożyć jakiś rower - może z Waszą pomocą mi się uda? To na zakończenie tego elaboratu miałbym jeszcze do Was kilka pytań (bardzo Was proszę o odpowiedzi także w punktach, coby było czytelniej): 1. Jaka rama byłaby lepsza? MTB czy szosowa? 2. Czy koła MTB różnią się od kół szosowych? Czy po prostu są na nich tylko różne rodzaje opon? 3. Czy na jednej i drugiej ramie jest możliwa bezproblemowa wymiana kół/opon? (z MTB na szosowe i na odwrót?) 4. Czy istnieje możliwość złożenia samodzielnie własnej, niestandardowej kasety? Np. 3 rzędowej? Tylko w jaki sposób potem to obsługiwać - znajdzie się do tego odpowiednie manetki? (taki mój własny pomysł na niestandardowość, coby złodziejom utrudnić życie) Oprócz powyższych, będę miał do Was z pewnością jeszcze multum pytań (pewnie niejednokrotnie podstawowych), ale mam nadzieję, że moge liczyć na Waszą wyrozumiałość. Wiem, że napisałem trochę przydługawy elaborat, ale bardzo Was proszę o zapoznanie się z nim i odpowiedzi Z góry wielkie dzięki! Pozdro serdeczne! @EDIT Zorientowałem się, że zapomniałem podać wzrostu i wagi, także: - wzrost - 181cm - waga - niecałe 90kg
nemo2009 Napisano 3 Grudnia 2011 Napisano 3 Grudnia 2011 Bardzo dużo sprzeczności w Twoim wywodzie.Nie potrafię dętki zmienić,ale rower chciałbyś złożyć.Może jakiś treking?Tylko w teren średnio się nadaje.Tę kradzież trzeba było na polcję zgłosić,bo tłumaczenia ochrony,conajmniej dziwne.Podgląd z kamer jest zapisywany na jakiś nośnik.Te cudowanie z manetkami włóż między bajki.Możesz wziąć jeszcze pod uwagę rower MTB.Przy użytkowaniu w mieście zakładasz opony slikowe.Do jazdy w teren,te założone fabrycznie.Powracając do złodziejstwa,złodziejowi przyda się wszystko,nawet rolka papieru toaletowego.
byczy Napisano 3 Grudnia 2011 Napisano 3 Grudnia 2011 Niestety nawet gdybyś posiadał 40 letniego składaka to i to Ci podpierniczą, wg mnie nie powinieneś się ograniczać przez debilizm innych i wybrac coś co naprawdę Ci się podoba (ewentualnie zainwestować w kozak zapięcie : D ).
krajak Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Napisano 4 Grudnia 2011 Dzięki za zainteresowanie tematem, chociaż z tego co napisałeś (wszystko w jednym ciągu) mało zrozumiałem. Chciałem napisać ten temat w jakimś dziale dla kompletnie zielonych, ale takowego nie znalazłem, dlatego pomyślałem, że tutaj napiszę. Czy może mam rozumieć, że to forum jest tylko dla osób, które w jakiś sposób już ogarniają podstawy sprzętowe i serwisowania roweru? Mam nadzieję, że nie i że nie zostanę zlinczowany/zbanowany za (być może) głupie, i banalne pytania. I wiem, że nie mam może o tym zbyt dużego pojęcia, ale chciałem, m.in. z Waszą pomocą spróbować złożyć, jakiś rower. Chciałbym, żeby był to typowy rower do miasta (ewentualnie w łatwiejszy teren), ale całoroczny, czyli na słoneczne lato, jak i mroźną, śnieżną zimę. Na początek muszę się zastanowić nad rodzajem ramy (MTB, szosowa czy może coś pomiędzy) Widzę, że w mieście się sprawdzają Ostre Koła, ale brakuje mi w nich takich rzeczy, jak wolnobieg, może kilka przerzutek (a może lepiej byłoby postawić na jedną zębatkę z tyłu), hamulce, no i błotniki oraz możliwość zamocowania terenowych opon na trudniejszą pogodę. Także co polecilibyście, jaką ramę (rodzaj i wielkość)? Chciałbym, żeby to był rower budowany po kosztach - czyli sprzęt używany, ale dobrej jakości i w dobrym stanie Znalazłem taką aukcję na allegro, ale wydaje mi się nieco podejrzana? ALEX !!!! MARKOWA NIEMIECKA SZOSÓWKA-FITNESS !!!! (1964559386) - Aukcje internetowe Allegro - aukcja już zakończona, więc w sumie po ptokach, ale zerknijcie tylko proszę i oceńcie ten rower @EDIT Trochę namotałem, ale może jeszcze dodatkowo napiszę, na czym mi zależy, a Was prosiłbym o napisanie, czy dobrze myślę oraz o odpowiedzi na zadane pytania. Generalnie szukam roweru na cały rok do miasta (aktualnie Poznań), oraz ewentualnie na jakiś łatwiejszy teren. Chcę złożyć ten rower, jak najtaniej, zależy mi też na tym, by był stosunkowo lekki, a poza tym, żeby miał, jak najmniejszą ilość zbędnego sprzętu. Moje punkty, które chciałbym zrealizować (proszę przeanalizujcie je i pomóżcie mi podjąć odpowiednie decyzje) + pytania: 1. Rama a) szosowa czy MTB? Początkowo nastawiałem się na ramę szosową, ponieważ chciałem zbudować coś na kształt kurierki, żeby móc szybko przemieszczać się po mieście. Z drugiej strony, duża ilość przeszkód w mieście (krawężniki, dziury, nieprzewidziane sytuacje na drodze) powoduje, że dosyć często jestem zmuszony do wykonania jakiejś ewolucji (np. skoku), co dużo łatwiej (i bezpieczniej) jest wykonać na rowerze MTB. b- rozmiar/wysokość ramy - jak optymalnie dobrać rozmiar ramy, żeby rower nie stracił zbyt dużo ze swojej zwrotności, która w mieście jest dla mnie ważna c) materiał - raczej aluminium (ew. stal) + stalowy widelec d) czy istnieje możliwość złożenia ramy szosowej z widelcem MTB? 2. Koła/opony - rozumiem, że koła do szosówki i roweru MTB są różne a) czy koła z MTB będą pasować do ramy/widelca szosy b- czy koła z szosy będą pasować do ramy/widelca MTB c) czy jest różnica w wytrzymałości kół (obręczy), jeśli chodzi o skoki itd? czy koła szosowe są słabsze niż koła MTB? 3. Kierownica a) w miarę wąska kierownica, coś jak na tym filmie tylko gdzie taką dostać?4. Napęd - na początku myślałem o ostrym, ale to nie dla mnie... a) na pewno chciałbym zastosować wolnobieg b- na 90% chciałbym mieć tylko jedną zębatkę z przodu, myślałem też o ok. 3 zębatkach z tyłu, ponieważ więcej mi tam tak naprawdę niepotrzebne - im więcej rzeczy, tym szybciej się może coś zepsuć, tylko w jaki sposób obsługiwać owe 3 zębatki z tyłu - da się w ogóle? - a może zamontować z tyłu singla? tylko na jaką ilość zębów zdecydować się wtedy z przodu i z tyłu? na tym moim rowerze, który mi ukradli, najczęściej jeździłem na ustawieniu 2:5, ale przy szybszej jeździe musiałem zmieniać na twardsze przełożenia - w singlu nie powinno być też chyba problemu z wymianą koła, co? 5. Dodatki a) hamulce - obowiązkowo na przód i tył - tutaj zdecydowałem, że nie będę oszczędzał, jak najlepsze V-brake'i b- błotniki - pełne, już miałem ową przyjemność jeździć bez błotników podczas chlapy i cały dzień przesiedziałem w szkole, w, na maksa uwalonych ciuchach i plecaku... Bardzo Was proszę o przeanalizowanie tych moich wypocin i pomoc oraz odpowiedzi Z góry wielkie dzięki! Pozdro!
Nehre Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 Hej, a może jakiś holender? Coś w ten deseń: http://www.rowery-holenderskie.pl/sub.php?id=rowery to tylko dla przykładu. Taki rower można kupić za niewielkie pieniądze, używany, trochę go odpicować i na miasto jest myślę w sam raz.. i nie musisz się martwić o jego kradzież tak bardzo jak o jakiegoś MTB. A na wypady za miasto proponuję kupić drugi rower, którego już nigdzie samego zostawiał nie będziesz. Pozdrawiam;)
krajak Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Napisano 4 Grudnia 2011 Nie, no proszę, nie róbcie sobie jaj To ma być rower do szybkiej, dynamicznej jazdy po mieście, ze skokami włącznie (przeczytałeś w ogóle to co napisałem?) Bardzo Was proszę o konkretne porady i odpowiedzi, bez takich dziwactw Z góry wielkie dzięki Pozdro! PS A oprócz powyższego roweru myślę, że będę planował zakup, jakiegoś innego, lepszego, ale na razie skupmy się proszę na tym, co teraz chciałbym zakupić/złożyć
dovectra Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 może coś starego, lepszej klasy, sprzed np. 10 lat? nie wiem jak to jest ale mtb ponoć kradną najbardziej. może jakiś trekking-cross faktycznie był by najlepszy? co do konkretnych ofert to szukać aż coś wpadnie w oko szosa czy ostre jak już zauważyłeś na miasto tak średnio, bo trzeba na dziury, krawężniki uważać. pozdro ps. jak zrobię fotki to wrzucę mojego antykradzieżowego roweru, części wygarnięte z niemieckiego śmietnika, plus rama romet na cieniowanych rurkach, wszystko nie co obdarte i zardzewiałe ale skakać się daje
krajak Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Napisano 4 Grudnia 2011 Bardzo mi się podobają rowery z tej strony Sklep rowerowy Warszawa - rowery holenderskie, rowery miejskie, serwis piast - MILOU.PL Tylko niestety te ceny Szukam właśnie czegoś o podobnej stylistyce, ale nadal nie wiem, jak np. sprawdzają się szosowe/cienkie koła podczas skoków... Mam nadzieję, że ktoś z Was w końcu zechce mi pomóc i odpisze na moje pytania, które zadałem w punktach... Chodzi mi o mniej więcej o rower takiego typu, tylko, że single + błotniki (no i żeby dało się założyć na zimę te opony MTB) Sklep rowerowy Warszawa - rowery holenderskie, rowery miejskie, serwis piast - MILOU Fixed/Free 2011 Green/Black -20% Sklep rowerowy Warszawa - rowery holenderskie, rowery miejskie, serwis piast - CSEPEL projekt BikerStudio Sklep rowerowy Warszawa - rowery holenderskie, rowery miejskie, serwis piast - Czarna strzała Single Speed Milou.PL Sklep rowerowy Warszawa - rowery holenderskie, rowery miejskie, serwis piast - DIAMANT - AIRBORNE single speed Sklep rowerowy Warszawa - rowery holenderskie, rowery miejskie, serwis piast - MILOU Fixed/Free 2011 Pink/Green @EDIT a w promocjach nawet niezłe ceny ram można znaleźć, tylko nie wiem, jak z ich jakością... http://www.sklep-milou.pl/RAMY-k119-0-3-default.html
blackiwan Napisano 4 Grudnia 2011 Napisano 4 Grudnia 2011 tego zielonego widzialem na allegro. Dzisiaj poszedł za 870zł (chyba)
krajak Napisano 6 Grudnia 2011 Autor Napisano 6 Grudnia 2011 @odświeżam Kurde, mam wrażenie, że na tym forum pomagają sobie i wymieniają poglądy tylko osoby, które już są jakiś czas na forum i które już się znają... A nowi użytkownicy i ich banalne pytania są ignorowane... Mam nadzieję, że może ktoś mi w końcu zechce pomóc? Pozdro...
Fenthin Napisano 7 Grudnia 2011 Napisano 7 Grudnia 2011 1. a. Dlaczego każdy uważa, że szosowa rama to jak wydmuszka i wystarczy klepnąć, żeby się rozpadła? Zajrzyj od razu do 2c. b. Tabelki, wzory... poszukaj w internecie c. Ok. d. Ale po co? 2. a. Tak. b. Tak (ale w obu przypadkach zapomnij wtedy o hamulcach, chyba, że zastosujesz tarcze, ale wtedy znów problem z widelcem...) c. Poza tym każde koło można zniszczyć.3. a. Jak na moje to zwykły, obcięty baranek. 4. a. Ok. b. Najprościej - piasta wielobiegowa. 2:5 nic nie znaczy, możesz mieć 32, 36, 38.... ile tam chcesz zębów na 2 blacie korby, podobnie na 5 koronce kasety. W singlu... z poziomymi hakami zero problemów. 5. a. V-brake tylko z ramą MTB, szosowe nie mają pivotów do ich zamocowania. Ewentualnie rama przełajowa. b. Ok. Przeanalizuj, zastanów się.
adii22 Napisano 7 Grudnia 2011 Napisano 7 Grudnia 2011 Miasto? A co powiesz o niekonwencjonalnym rozwiązaniu? Popatrz: Kupujesz używaną ramę MTB, w sumie rozmiar ma małe znaczenie, byleby główka ramy była na 1 1/8", geometria jaką chcesz. Wsadzasz do tego sztywniaka Accenta - są tanie i solidne. Koła? Bierzesz z alledrogo albo nowe, niskie modele, albo starsze, wizualnie podniszczone wyższe, solidniejsze (choć tu niekoniecznie) modele - jakiegoś starego mavica czy innego alexrimsa z ktorego tak czy siak zedrzesz naklejki. Napęd? 1 bieg. I basta, ew. 1x8, ale obstawiałbym jedno przełożenie - większa trwałość, mniejsze skomplikowanie, mniej awaryjne i kłopotliwe. Rurki wedle uznania, może być baranek, może być rura od odkurzacza, cokolwiek. Hamulce? Vłki i tyle w temacie. Co do napedu: stara korba shimano LX (z jednym blatem) + jakiś jednorzędowy wolnobieg + łańcuch jednorzędowy i dasz radę wszędzie. Opony? Jakieś slicki, byleby na dużym balonie, coby nie dały się krawężnikom Ramę możesz wizualnie podniszczuć - jakieś naklejki obedrzeć czy takie tam...
nieborak Napisano 8 Grudnia 2011 Napisano 8 Grudnia 2011 Może taki Cię zainteresuje? http://tablica.pl/oferta/mtb-na-fajnych-czesciach-IDxLww.html Na miasto jest idealny, w terenie też się sprawdzi. Co do ceny to możemy się dogadać.
krajak Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Napisano 10 Grudnia 2011 @Fenthin, adii22 O kurdę Panowie, wielkie dzięki! Po piwie dla Was, a nawet po dwa! @nieborak Dzięki za propozycję, ale, jak dla mnie za dobry i za drogi, coś czuję, że długo bym się nim nie nacieszył... Sporo kwestii mi rozjaśniliście, i chyba skłaniałbym się do pomysłu adiego22 (ze względu na możliwość zamocowania lepszych hamulców, nieraz mi to dupę uratowało), ale miałbym jeszcze kilka pytań: 1. Jak to jest z tymi kołami/oponami? - bo chcę mieć 2 pary kół --- jedną na lato/takie typowo miejskie --- drugą na zimę/śnieg, ewentualnie w jakiś łatwiejszy teren - i czegoś tutaj nie rozumiem, bo z wpisu Fenthina można wywnioskować, że wszystko do siebie będzie pasować... ale przecież koła i opony szosowe i MTB się od siebie różnią (z samego wyglądu można wywnioskować różnicę w szerokości obręczy, a także, chyba, rozstawu osi) - ponadto adii22 wspomina coś o slickach, już kompletnie nic nie rozumiem... - i co to znaczy na dużym balonie? czy to znaczy, że są jakieś odporniejsze opony/dętki na przebicie właśnie w takich sytuacjach? ja często mam problem z tym, że zachaczę o krawężnik i jest doopa zimna, bo dętka rąbneła, także zainteresowałby mnie ten temat 2. Jak dobrać sobie odpowiednio tę ramę? Chyba jednak MTB - żeby była zwrotna w mieście, ale też żeby była w miarę wygodna i dało się mieć w miarę fizjologiczną pozycję - w jakiej kategorii tego szukać? na pewno odpadają skrajne typy, jak np. coś do freestyle'u... ale co poza tym? - zależałoby mi na tym, żeby była trwała, nie musi być pierwszej nowości, może być odrapana (to nawet lepiej, byle tylko bez rdzy), fajnie by było, jakby się znalazło aluminiową, coby trochę lekkości nabrać - moglibyście zarzucić jakimiś przykładami np. z allegro? 3. Co macie na myśli pod pojęciem rama przełajowa? 4. Jeśli już bym wybrał opcję 1x1 to jakiej wielkości zębatki zastosować, żeby nie było za miękko, ale też żebym dał radę np. po śniegu pod górkę podjechać? Chciałbym zbudować ten rower, jak najniższym kosztem, ale wiadomo, nie kosztem jakości. Myślę raczej o tym, żeby po prostu zainwestować w używany sprzęcior. Wiem, że za 100zł roweru się nie zbuduje, ale proszę o rozsądne propozycje. Z góry wielkie dzięki Pozdro! 5. I jeszcze zapomniałem o jednej rzeczy, mianowicie - BŁOTNIKI - myślałem raczej nad pełnymi błotnikami - co, jak co, ale brudny w mieście nie mogę być (szkoła/praca), a na ciuchy na zmianę już nie mam miejsca w plecaku - tylko, jak wygląda sprawa z błotnikami w przypadku wymiany kół? wiadomo, że na szosowe kółka są wąskie błotniki, ale wtedy nie będę mógł zmienić kół na MTB, a na odwrót? czy jeśli będą szerokie, "górskie", błotniki na oponach o wąskich kołach, to czy nie będzie to pokracznie wyglądać? - zależy mi też na tym, żeby te błotniki nie telepały się na rowerze, tylko były stabilne, żeby nie przeszkadzały podczas skoków itp. - chciałbym też, żeby nie psuło to efektu wizualnego - skoczny rowerek + ociężałe błotniki? nie chcę czegoś takiego...
nieborak Napisano 10 Grudnia 2011 Napisano 10 Grudnia 2011 1. Musisz wybrać, koła 28 albo 26. Zawsze przecież możesz zmieniać opony, niekoniecznie jest potrzebny drugi komplet kół. A slicki to opony bez bieżnika, tak jak szosowe. Jeszcze są semislicki z bieżnikiem po bokach i bardziej gładkie po środku. 2. Napisz ile masz wzrostu. 3. Ramkę przełajową raczej ciężko dostać. Taka trochę szosowa tyle, że z piwotami pod hamulce i z trochę inną geometrią. 4. To już kwestia indywidualna 5. Albo błotniki albo fajny efekt wizualny. Jeśli nie chcesz żeby Ci szybko ukradli to kup na miasto ukrainę lub coś w tym stylu, a w teren górala.
Fenthin Napisano 10 Grudnia 2011 Napisano 10 Grudnia 2011 Odpowiem, o co chodzi z kołami MTB w szosie i vice versa. Szosowe koła do ramy MTB wchodzą bez problemu, z oponą wysokość takiego kółka nie przekracza wysokości typowego koła MTB. I analogicznie w drugą stronę. Tyle, że w szosach jest wąsko, więc szerokie opony nie wchodzą w grę, tylko slicki. Jedyne "ale" to rozstaw tylnych widełek - MTB 135mm, szosa 130mm. Ale takie rozgięcie w mieście powinny wytrzymać. No i tak jak powiedziałem, problem z hamulcami. Do szosy V-brake nie zamontujesz, tarcz też nie, a w 26 calowym MTB hamulce będą na złej wysokości. Musiałbyś założyć tarcze, czyli piasty musiałyby być od roweru górskiego. Zostają jeszcze 29-ery oraz ramy przełajowe, tam już można się praktycznie bez problem bawić w koła szosowe. Czyli możliwość jest, ale bardzo utrudniona.
Loki997 Napisano 10 Grudnia 2011 Napisano 10 Grudnia 2011 Ja na twoim miejscu poskładał bym sobie sprzęta takiego na ile cię stać, moim zdaniem mtb rower by się najlepiej nadawał do miasta i teren i do skoków, i potem to wszystko pomalować włącznie z oponami, przerzutkami itp jakąś oczo######ną farbą i potem jak to podeschnie to przelecieć z grubsza szczotką drucianą, by wyglądało naprawdę nie atrakcyjnie dla złodzieja. Wizualnie kupa ale to co pod tą kupą to twoje. Widziałem taki rower w warszawie kilka lat temu jak tam byłem w wojsku, normalnie z daleka masakra, a z bliska jeszcze większa, ale jak się temu przyjrzałem to koles miał tam rower poskładany na grupie xt i do tego dobry ketozapinacz i nikt ci tego nie podprowadzi.
Mathiu Napisano 10 Grudnia 2011 Napisano 10 Grudnia 2011 Ja też uważam że najlepiej samemu sobie poskładać rower, z dobrych choć mniej znanych firm. Poluj na jakąś używaną ramę (kiedyś widziałem accenta za jakieś 100-150zł w dobrym stanie). Dla lepszego efektu możesz okleić całą ramę taśmą izolacyjną, najlepiej jeszcze kilkoma kolorami Koła idzie dostać za 40-50zl
krajak Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Napisano 10 Grudnia 2011 O kurna, te dwie ostatnie propozycje... xD ale to jest jakiś pomysł Dzięki Wam Panowie za wyrozumiałość i odpowiedzi Kolejna porcja punktów problemowych 1. Już chyba zaczynam rozumieć o co chodzi z tymi kołami... a. - klasyczne koła MTB - obręcz 26" - gruba opona - klasyczne koła szosowe - obręcz 28" - cienka opona - i obręcz razem z oponą, jeśli chodzi o wysokość, w jednym i drugim przypadku jest podobna, więc problemu z zamocowaniem koła nie ma, ale przez to, że obręcze są na różnej wysokości, hamulce tego nie ogarną =/ si? b. natomiast: - koło MTB 28" - 29-er i koło szosowe 28" bez problemu wejdą do ramy 29-era i będzie można na jednych i drugich używać v-brake'i, tak? 2. Czy jest różnica, jeśli chodzi o szerokość piasty MTB i szosowej? - jakie są w ogóle różnice między nimi? czy bez problemu można je zamiennie stosować? 3. Czy jest w ogóle, jakaś różnica między, jakimiś wymiarami obręczy MTB i szosowej? a. wiem, że są różne wielkości (26,28 itd.), ale jak to jest np. z szerokością obręczy i innych wymiarów? b. czy da radę założyć na koło MTB (26), jakąś szosową dętkę i miejską oponę - albo może jest produkowane coś takiego specjalnie na koła MTB? - bo jeśli tak, to w sumie te moje rozkminy nt. kół są bez sensu, bo wtedy problem z kołami/obręczami tak naprawdę się rozwiązuje... 4. Rozumiem, że gdybym chciał podchwycić pomysł 29-era, to musi być do tego odpowiednia rama? a. tylko, że jak przeglądałem te ramy na allegro, to większość z nich ma górną rurę ramy dosyć mocno po skosie, jak w damce - dlaczego? b. czy pozycja na takim rowerze jest dużo wyższa, czy właśnie przez różnicę w budowie ramy nie odczuwa się tego aż tak bardzo? c. jak to jest z jazdą na takim 29-erze? jest duża różnica, jeśli chodzi o porównanie z 26"? - jak ze zwrotnością i skocznością? jest dużo gorzej? czuć to jakoś wyraźnie? 5. Jaką ramę wybrać (26"), żeby była zwrotna i skoczna w mieście, a jednocześnie wygodna do dłuższych przejazdów? Moje gabaryty poniżej 6. Co do tych zębatek to wiem, że to indywidualna sprawa, ale ja nie mam zielonego pojęcia o tym nawet nie wiem, jakie są standardowo w piastach i korbach montowane... - poradźcie coś proszę i dajcie jakieś propozycje 7. Kierownica a. jaki sposób mocowania wybrać, żeby w miarę łatwo się ją wymieniało? b. bo już nieraz zdarzyło mi się zahaczyć o lusterka samochodów =/ dlatego do miasta chciałem sobie zamontować coś naprawdę w miarę krótkiego - ale na wakacje i wyjazdy, gdzieś dalej chciałbym zamienić to na coś wygodniejszego, szerszego c. i jak to jest z przełożeniem klamek od hamulców, trzeba być mega ogarniaczem, czy da się to zrobić poprawnie samemu, nawet jeśli się jest kompletną zielonką? 8. Moglibyście mi poradzić, jakąś książkę o rowerach dla żółtodzioba? Zawsze wolę się gdzieś walnąć z książką niż ciągle w tym necie siedzieć. - tak, żeby się dowiedzieć wszystkiego od podstaw (nazwy części, co w jaki sposób działa, itd.) - ogólnie o wszystkich rodzajach rowerów - chciałbym też, żeby były zawarte główne różnice w częściach pomiędzy szosą i MTB - rodzaje rowerów (jak widzę te nazwy i skróty, np. XC, cross itp. to w ogóle nie mam pojęcia o co chodzi) - dobrze by było, żeby były w niej też opisane, jakieś czynności serwisowe, cobym nie musiał z każdym gówienkiem lecieć do serwisu (na początek muszę się nauczyć wymieniać tę dętkę ) a. jakbyście mieli, jakąś stronę internetową, gdzie takie wszystkie rzeczy są opisane, to też byłbym wdzięczny za jej podanie b. a jeśli chodzi o magazyny/czasopisma, czy jest coś godnego uwagi? Moje gabaryty podawałem już wyżej - wzrost - 181,5cm xD - waga - niecałe 90kg Na rower mógłbym przeznaczyć, myślę, że nawet ok. 2tys. zł i więcej, ale nie chcę, bo niechybnie taki rower stracę. Może kiedyś kupię sobie, jakiegoś drugiego, lepszego bike'a, dla siebie, którego będę trzymał w domu, ale na razie potrzebuję czegoś innego. Z góry wielkie dzięki Pozdro!
nieborak Napisano 12 Grudnia 2011 Napisano 12 Grudnia 2011 Jeśli chcesz koła 29" to przejrzyj ten dział http://www.forumrowe...forum/115-29er/ A tutaj masz ramkę w dobrej cenie http://allegro.pl/ra...1953546139.html 19 cali powinno być dla Ciebie ok. Ogólnie polecam katalog rowerowy bikeboard do przejrzenia i przeczytania. Nie przeglądałem wydania 2011 ale w poprzednich poszczególne części były opisane, kompatybilności, rozmiary itd.
Fenthin Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 1. a. istnieją także wąskie slicki do kół 26", druga sprawa jest taka, że do szosy nie założysz szerokoch kapci, ponieważ nie zmieszczą się (na szerokość) między widełki b.tak 2. napisałem wcześniej, tylne piasty MTB mają 135mm szerokości, szosowe 130mm. w stalowej ramie to żadna różnica, aluminiową trochę strach giąć, ale przy jeździe po mieście nie powinno się nic stać 3. a. to zależy od modelu, ale szosowe koła zawsze są wąskie. choć masz też przecież obręcze 28" do crossów czy 29-erów, które mają takie same szerokości jak obręcze 26" MTB b. zajrzyj do 1a 4. tak a. po to, by pozycja jak najbardziej przypominała pozycję na typowym rowerze z 26" kołami b, c. nie wiem, nie jeździłem 5. w sensie? 6. tego naprawdę nikt nie może Ci doradzić. a ile jest w seryjnych rowerach, możesz sprawdzić w katalogach 7. a. nie rozumiem pytania b. mhm c. jeden, dwa imbusy - to wszystko, czego potrzebujesz 8. Zinn - Sztuka serwisowania roweru górskiego. Nie wiem czy jest jakieś nowsze wydanie, moje jest trochę nieaktualne, ale żeby poznać podstawy, wystarczy. a. sheldonbrown.com wrower.pl b. pod względem technicznym niewiele tego jest, ja żadko czytam czasopisma
nieborak Napisano 13 Grudnia 2011 Napisano 13 Grudnia 2011 5. Rama 19 cali powinna być dla Ciebie ok ale dla pewności zmierz swoją nogę (na boso) od podłoża do pachwiny. Później pomnóż to przez: a. 0,57 - dla roweru mtb b. 0,63 - dla roweru trekkingowego lub crossowego c. 0,67 - dla roweru szosowego Wynik wyjdzie w cm, jeśli chcesz w calach to podziel to przez 2,54. 7. Wystarczy, że dopasujesz średnicę kierownicy do średnicy mocowania w mostku, 31,8 mm jest najczęściej stosowane.
krajak Napisano 21 Grudnia 2011 Autor Napisano 21 Grudnia 2011 Dzięki wielkie za odpowiedzi Panowie W takim razie na początek zrobię sobię prezent w postaci książki Pana Zinna, a w międzyczasie chciałbym zacząć rozglądać się za ramą. Spróbuję potem znaleźć kogoś, kto mi pomoże złożyć ten rower, a teraz spróbuję skompletować to co najważniejsze Czego szukać w takim razie, w jakich kategoriach? Przypomnę, że moim celem jest zbudowanie roweru do szybkiego poruszania się po mieście (polskim mieście...), na singlu, na którym będzie można bez stresu zrobić także, jakieś prostsze triki i skoki (czyli w miarę wytrzymała rama). Chciałbym także, żeby dało się na tym rowerze (ramie) pojechać także na jakieś krótsze wypady (do 50km) poza miasto (zarówno asfalt, jak i teren). Wiem tylko tyle, że raczej rama z kategorii MTB 26", hardtail i jakieś bardziej wytrzymałe alu... Aha, no i oczywiście szukam czegoś używanego... I mam jeszcze takie pytanka dodatkowe: - jak się nazywa styl jazdy, który prezentują goście na filmikach i co to jest za typ roweru? (czy dobrze widzę, że oni nie mają tam żadnej amortyzacji i przerzutek?) - jaki oni mają tam napęd? zwykły singiel na wolnobiegu? bo z tego co zauważyłem to w pewnych momentach pedałują i jadą do tyłu... - no i te stójki! jak oni je robią, skoro nie mają "ostrego koła"? - i co z tylnym hamulcem? oni tam mają tylko v-brake'a? i tak bezproblemowo zatrzymują się na tym tylnym kole? czy może czegoś nie zauważyłem? Rower wcale nie musi być nudny! - video w cda.pl Danny MacAskill - video w cda.pl Rowerowe sztuczki - video w cda.pl Z góry wielkie dzięki Pozdro!
Fenthin Napisano 21 Grudnia 2011 Napisano 21 Grudnia 2011 Rama, widelec, koła i tak dalej... Filmy: - Danny to street-trial, ostatni film to czysty trial - Nie wiem czy zauważyłeś, cofając rower z wolnobiegiem, korby się kręcą. - Ćwicz, ćwicz i jeszcze raz ćwicz. - Hamulce to pewnie Magura HS11 lub HS33.
krajak Napisano 21 Grudnia 2011 Autor Napisano 21 Grudnia 2011 - Nie wiem czy zauważyłeś, cofając rower z wolnobiegiem, korby się kręcą. Wiem, że zadaję banalne pytania, no ale bez przesady xD Mi się wydawało, że oni tam cofają się za pomocą pedałów, tak to w niektórych momentach wyglądało. Może tylko mi się wydawało... To jak, pomoglibyście z tym wyborem i znalezieniem ramy? Czego dokładnie szukać? Wiem tylko tyle, że raczej rama z kategorii MTB 26", hardtail i jakieś bardziej wytrzymałe alu...Aha, no i oczywiście szukam czegoś używanego... Jakiej geometrii itp?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.