Skocz do zawartości

[Konserwacja] SPECIALIZED Rockhopper

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie. Kilka miesiecy temu zakupilem sobie rower. Wygląda on mniej wiecej tak: 2005SpecializedRockhopper.jpg

Od tego czasu nic w nim nie konserwowalem, a chciałbym teraz to zrobić. Podstawowy osprzęt:

Hamulce tarczowe: Juicy Three SL

Amortyzator przód: TORA RockShox 302 SL

Przerzutka tył: Shimano Deore LX, przód też Deore

Moje pytanie: Jak zabrać się za konserwacje tego cuda, na co zwrocic uwagę i co wogole konserwować. Jestem kompletnie zielony jakie płyny/smary kupić, jak to wymieniać i w jakich ilościach. Dodam, że łańcuch jest tak up****** że głowa mała. Jeżdzę głównie na szosie, czasami w lesie i piasku. Pozdrawiam.

Bym zapomniał, chodzi mi tutaj o cene, chcialbym aby byla ona jak najmniejsza.

Napisano

Witam serdecznie. Kilka miesiecy temu zakupilem sobie rower.

Od tego czasu nic w nim nie konserwowalem, a chciałbym teraz to zrobić.

Moje pytanie: Jak zabrać się za konserwacje tego cuda, na co zwrocic uwagę Dodam, że łańcuch jest tak up****** że głowa mała.

Przez kilka miesiecy, ani razu nie czysciles napedu??? Jaki przebieg zrobiles?...Lancuch pewnikiem na szrot :icon_wink: . Zajrzyj do piast (przesmaruj), suport pewnie na lozyskach maszynowych, takze nie dotykalbym sie jesli nic sie nie dzieje. Mozesz tez przesmarowac stery, linki o ile nie do wymiany, nie wiem co z kaseta bo jesli zajechana to nie przyjmie nowego lancucha.

Napisano

Nie nazwalbym tego czyszczeniem, pare razy przepsikalem wd i po tym nasmarowalem, moze z 2 razy sie zdarzylo. Łańcuch elegancki- 0 zastrzezeń tylko ze jest brudny od smaru i caly czarny :D Czym mam przesmarować te piasty? suport- 0 problemow. Linki- 0 problemow, tarcze mam hydrauliczne :P Kaseta w dobrym stanie. Co to są "stery" ?

645 km przebieg

EDIT: juz wiem co to

Napisano