nickname Napisano 30 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2011 Witam, cześć wszystkim, przede wszystkim chciałbym się przywitać, gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum. To że pierwszy nie znaczy, że nie jestem z wami od dłuższego czasu, jednak nie udzielałem się do tej pory, zgłębiałem wiedzę. Posiadam rowerek wymieniony wyżej w temacie i nie mam zamiaru się z nim rozstawać. Geometria mi pasuje, zamysł i wygląd też, nie wspominając o tym że ma bardzo niski przebieg i nigdy nie był katowany. Jako że ostatnio wróciłem do zacnego hobby jakim jest zwiedzanie świata na dwóch kółkach, stwierdziłem że, przeprowadzę kompletny remont na obecnej ramie, gdyż praktycznie wszystkie części są już zużyte. Wszystko jest już rozmontowane i w tygodniu trafia do szkiełkowania i malowania proszkowego. Zakupiłem kompletny zestaw łożysk (zestaw naprawczy oryginalny Giant) więc rama będzie jak nowa. Mniej więcej już wiem jakie chcę części, jak to wszystko dobrze ustawić i zamontować (zamiłowanie do majsterkowania), jednak stoję przed największym dylematem - amortyzacja. Przeczytałem już chyba wszystkie możliwe tematy, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania, a każdy ma inne priorytety. Ważę 95 kg, tendencja spadkowa, jeżdżę po lasach, drogach i chodnikach (wybitnie krzywe u mnie w mieście). Skok 10cm wydaje mi się optymalny, myślałem też nad większym 12cm, aby móc zastosować większy SAG co powinno się przełożyć na czułość. Skok tylnego zawieszenia - 95mm, dł. montażowa amortyzatora 165mm. Przechodząc do sedna tematu rozpatruję następujące możliwości, ale temat jest niezamknięty, więc czekam na propozycje: 1.REBA 2.SID 3.R7 MRD (właściwie mnogość wersji mnie przeraża i proszę o doradzenie) 4.FOX seria F Najważniejszymi dla mnie cechami (amortyzator przód i tył) są (od najważniejszej): 1. czułość na małe i średnie przeszkody (problem z nadgarstkami), ogólnie pojęta wygoda, liniowość pracy, komfort 2. waga 3. cena dopiero na trzecim miejscu, choć w 2000zł chciałbym się zmieścić (przód), tył do uzgodnienia Kolejnym pytaniem jest zastosowanie łożysk igiełkowych do tylnego dampera, jak i skąd do mojej ramy, czy istnieje możliwość dorobienia? Nie ukrywam że szukałem i gotowych rozwiązań nie ma. Co do tylego dampera nie mam bladego pojęcia co chcę, Cane Creek Cloud Nine z opinii wydaje się być świetną opcją, jednak problemy z dostępnością mnie przerażają. Cena też nie jest zachęcająca. Nie widzę dostępności na stronie producenta. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję, w miarę możliwości będę odpowiadał na pytania, pozdrawiam, Olek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rybka33 Napisano 30 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2011 Cóż, widzę, że nikt CI nie chcę pomóc, więc może odrobinę pomogę. Miałem Rebe i możesz ją ustawić na liniową a przy okazji bardzo czułą(w moim odczuciu). Jest sztywna i nie jest ciężka, choć z tych co podałeś jest najcięższa. Bardzo fajny amorek i zastanawiam się nad nim do mojego nowego roweru. Pozdrawiam, Krzysztof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 30 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2011 Kup Foxa na przód a się nie zawiedziesz, przerabiałem różne amory i poprzestałem na Foxie który wg mnie jest najlepszy a co do tyłu to też Fox dostaniesz takowy na allegro w twojej dł. montażowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 Na tył pewnie Fox float, najlepiej chyba RP23, co do przodu jak jestes majętny i ci nie przeszkadzają spore wydatki to bierz foxa, jego serwis jest dość drogi. Takich widłów jak reba czy sid od RS'a to wszędzie znajdziesz tutoriala jak zrobić serwis samemu, części tez nie sa jakieś specjalnie drogie. Nie wiem ile ten NRS ma skoku ale w okolicach 100 pewnie. Polecał bym ci szukać damper z blokada a najlepiej w manetce. Tez mam 4 zawiasa i odkąd zrobiłem blokadę na manetkę używam jej cały czas wtedy kiedy trzeba. Dużo bardziej w moim odczuciu potrzeba blokadę z tyłu niz z przodu. Z przodu mam RS Revelation i jego praca waha sie od tępego młota do bardzo miłej kulturki, ktora wybiera wszystko co pod koło wpadnie, wszystko zalezy od ustawień. Przynajmniej nie zgrzytam zębami bo przegląd sie zbliża wielkimi krokami zrobie go sam u mnie nawet nie za bardzo jest gdzie przeserwisowac taki widelec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 Zanim kupisz widelec sprawdź jakiej wysokości był stary (obecny) amor. WYSOKOŚĆ to nie jest skok. NRSy bardzo nie lubiły za wysokich widelców i były przypadki pękania pod główką ramy po założeniu zbyt wysokiego amora. Przód : RS - znany i lubiany w postaci Reby zapewne choć nie musi to być wyłącznie Reba.. Koniecznie Motion Control oraz od siebie dodałbym OŚ 20 mm. Sztywności nigdy za dużo. System Dual Air na opór regulacji. Serwis można robić samemu bez niszczenia portfela. Tył: weź taki damper co do którego wiadomo, że są części i że jest autentyczny serwis gwarancyjny. Do tego byłoby fajnie gdyby producent pokazał manuala jak go rozebrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nickname Napisano 1 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 Eurorider: dziekuje za bardzo przydatna porade, podczas dokonywania wyboru uwzglednie Twoje uwagi co do wysokosci. Na razie jestem na etapie czyszczenia ramy z farby i przygotowywania jej do anodowania, stwierdzilem, ze bedzie oryginalniej niz malowanie:) i lzej:) Problem lozysk 6900RS tez rozwiazany, wiec chwila wyboru zbliza sie wielkimi krokami, dalej nie wiem co chce, co osoba to opinia.. Niestety nie mam okazji wyprobowac tych amortyzatorow w praktyce. Slyszalem dobre opinie o R7 MRD Absolute, ze zbliza sie do foxa pod wzgledem pracy, ale obawiam sie ze nie jest przeznaczony do mojej wagi. W Foxie przeraza mnie serwis i niemoznosc dokonywania go samemu, sa glosy o obnizeniu jakosci w kolejnych rocznikach. Magura nieco zbyt egzotyczna. RS, no coz, jedni skrajnie zachwyceni, inni unikaja tematu. Jak wyglada roznica w plynnosci dzialania miedzy REBA RL, a Foxem? Czy, w dzialania rozni sie SID od REBY? Ponoc ma mniejsza pojemnosc komory co moze oznaczac mniej liniowa charakterystyke? Jezeli nie to SID bylby swietna opcja na zrzucenie wagi z roweru w rozsadnych kosztach. damper, dalej zero wiedzy. Ponawiam pytanie, jezeli ktos moglby sie podzielic wiedza o lozyskach igielkowych do dampera, jak dorobic, jakis schemat czy cokolwiek co pomoze w tej materii. dziekuje za odpowiedz, przepraszam za brak polskich znakow, pisze z urzadzenia przenosnego. Pozdrawiam, Olek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 COś kolega leniwy troszke Sid to taka odchudzona reba + konfiguracja w jakie reby nie znajdziesz. R7 Też bardzo dobry amorek i jeszcze prostszy w serwisie niz widły RS'a. Wg mnie płynność RS'a z dual air jest na wysokim poziome natomiast sranie w banie z ustawianiem to niejako spory problem potrafi być a i dodam od siebie ze aby zwiększyć czułość trzeba dobić komore negatywną co za skutkuje obniżeniem skoku i amora. Na temat damperów foxa R, RP RP2 czy RP 23 tyle był na forum ze tylko chęci do szukania podobnie jak z modeami o ktorych wspomniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2011 Sid - amor typowo wyścigowy, nie jest tak miękki i komfortowy jak reba.Fox ma liniową charakterystykę podobną do reby.Na r7 nie jeździłem więc się nie wypowiem.Dla mnie wybór powinien się rozstrzygać między rebą, a r7.Sida bym odrzucił, bo fulla nie pasuje twardy wyścigowy amor, fox byłby dobrą propozycją gdyby nie serwisy.Odnośnie reby i sida dodam, że komora negatywna nie daje wielkich możliwość regulacji czułości, owszem czuć różnicę, ale nie jest ona bardzo duża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Dlaczego lisa nie możesz przeserwisować sam? Jeśli chcesz uzyskać dobrą czułość to załóż opony wysokie i szerokie i obniż ciśnienie. Tego nie zapewni ci żaden amortyzator. Zrób koła bezdętkowe, co przy niższym cisnieniu uchroni cię przed snejkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Wszystko moża prze serwisować samemu, tyle ze do lisowych komponentów ciezej tanie zamienniki itd. Sid - amor typowo wyścigowy, nie jest tak miękki i komfortowy jak reba A dlaczego Skodo jest dual air moze być tak samo miekki a nawet wiele miekszy od reby. Również można ustawić charakterystykę linową, progresywną a nawet niektórzy wspominali o regresywnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Nie da się ustawić ponieważ w sidzie inaczej dobrana jest charakterystyka tłumienia. Jest to tak samo isotne jak sama sprężyna i jej regulacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Wszystko sie zgadza ale jest drobna różnica miedzy czuły a miękki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.