Skocz do zawartości

[odchudzanie roweru] - na czym najbardziej zaoszczedzie ?


rradek5

Rekomendowane odpowiedzi

Mam meride Matts TFS 300

hamulce - juicy 3

manetki- sh. alivio

przerzutka tył - shimano xt

przrzutka przod - shimano alivio

korba - truvati ( nie orientuje konkretnie ale zaden cud... )

pedały- Shimano M520

rama- merida matts tfs 300

sztyca-x-mission nic specjalnego

siodełko-jakas lipa selle royal

mostek-x-mission

kierownica-x-mission

raczki-x-misiion gumowe

rogi-x-mission

amortyzator- sr sountour merida slabo chodzi i zapewne bardzoo dużo wazy

Opony-nie orientuje konkretnie bieżnik 2.1 (pewnie są ciezkie )

Mam kilka pytań:

-czy opłaca się odkręcać rogi dla ok.90g ?

- moj brat ma dobry mostek eastona moze mi pozyczy czy zamieniac go i zaoszczedzic kolejene ok.90g

-Czy odczuje te 200G w jezdzie czy cos ?

- wkrótce byc me bede mial ok. 1000zł na jednorazowy zakup , raczej musi byc nowy nie ja tak chce , chciałbym trochę zmniejszyc wagę mojego roweru , na czym najbardziej zaoszczędzę ?

 

Ogólnie mój rower wazy ok.13.5 kg nie ważyłem go osobiście ale przy zakupie tak koleś mówił .

Sorry za bledy itp z gory thx

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odchudzając, takimi rzeczami jak rurki czy inne pierdółki zajmuj się na końcu. Jak dla mnie zrzucanie 90g na rogach kosztem komfortu przy tak ciężkich gratach mija się z celem. Koła, widelec, tu uderz. Spadek masy rotującej najszybciej odczujesz, zaś wymiana widelca poza spadkiem masy niesie za sobą podniesienie komfortu.

 

Ciężko powiedzieć, czy warto wierzyć w te 13,5kg. Raczej patrzyłbym trochę wyżej, 14kg to możliwy wynik. Dopóki sam nie zważysz, nie będziesz wiedział. Mój full miał niby ważyć 15,9kg, waży... 14,12kg :icon_mrgreen:

Edytowane przez Fenthin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisali, koła, amortyzator, opony tu da się sporo zaoszczędzić. Nie wiem ile chciałbyś dać na amora ale np. Suntour Epicon waży troche ponad 1600 g a jest tani i dobry. Za większą kasę możesz spróbować Suntour Axon, też niezły amor, a waży z nieprzyciętą rurą troche ponad 1500 g. Opony to wiadomo, jakieś kevlarowe ważące 400-500 g można kupić. Siodło, Twoje waży pewnie ponad 300 g, na allegro można poszukać czegoś używanego ~200 g w rozsądnej cenie np. boplight czy coś innego. Na napędzie bym po prostu jeździł, by go zajechać, a potem korba np. deore/slx, kaseta jakaś na pająku rozstaw 11-28 też pare gram wpadnie. Koła, tu niestety tanio nie będzie, zestawik http://allegro.pl/okazja-kola-novatec-811-812-dt-xr400-zaciski-kcnc-i1954762605.html jest ok, te piasty nie kosztują fortuny a są lekkie i można coś do nich dobrać i złożyć dobre kółka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś dokładnie co masz za osprzęt ;/ Można sobie troche gdybać, ale wiedząc co masz obecnie, można pogłówkować co zmienić... Nie jest to model 2011? Wszystko co się kreci ma wpływ na osiągi :) Zmień najpierw opony i dętki na lżejsze. Rączki :teehee: jak to napisałeś nazywają się fachowo chwyty lub gripy, gumowe pewnie swoje ważą, zmień na piankowe, nieduży wydatek a masz paręnaście ładnych g.

Sztyca x-mission 31,6 386g - więc klocek. Siodło - nic nie mówi nam jego nazwa ;/ - wymień na coś lżejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań:

-czy opłaca się odkręcać rogi dla ok.90g ?

- moj brat ma dobry mostek eastona moze mi pozyczy czy zamieniac go i zaoszczedzic kolejene ok.90g

-Czy odczuje te 200G w jezdzie czy cos ?

- wkrótce byc może bede mial ok. 1000zł na jednorazowy zakup , raczej musi byc nowy nie ja tak chce , chciałbym trochę zmniejszyc wagę mojego roweru , na czym najbardziej zaoszczędzę ?

 

1. Nie opłaca się, chyba, że w ogóle nie używasz, jednak możliwość zmiany ułożenia rąk na kierownicy daje znacznie więcej niż znikoma masa rogów.

2. Jak masz to czemu nie zmienić, pytanie tylko czy jego długość jest podobna, jeśli różni się sporo to może to być kiepska zmiana (ale może też być zmiana na plus), zależy czy aktualna pozycja na rowerze jest dobra.

3. Nie odczujesz, pewnie znajdą się i tacy co powiedzą, że każde 10 gram czują, ale żeby poczuć na serio coś poza placebo to trzeba z pół jak nie cały kilogram na raz zrzucić.

4. Najwięcej odczujesz na elementach kręcących się. Jeśli masz ciężkie komponenty to po 500g na oponie, po 100g na dętce, wymiana kół to już grubsza sprawa.

 

Tak jak koledzy pisali wyżej, jednak dodałbym, że trzeba być świadomym zmian wynikających ze zmiany kasety na taką z węższym rozstawem przełożeń, natomiast co do siodła to nie wiem jak wy, ale ja wolę żeby przede wszystkim było wygodne, a lekkie dopiero w drugiej kolejności ;)

Edytowane przez Niedźwiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...