rradek5 Napisano 29 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2011 (edytowane) Mam meride Matts TFS 300 hamulce - juicy 3 manetki- sh. alivio przerzutka tył - shimano xt przrzutka przod - shimano alivio korba - truvati ( nie orientuje konkretnie ale zaden cud... ) pedały- Shimano M520 rama- merida matts tfs 300 sztyca-x-mission nic specjalnego siodełko-jakas lipa selle royal mostek-x-mission kierownica-x-mission raczki-x-misiion gumowe rogi-x-mission amortyzator- sr sountour merida slabo chodzi i zapewne bardzoo dużo wazy Opony-nie orientuje konkretnie bieżnik 2.1 (pewnie są ciezkie ) Mam kilka pytań: -czy opłaca się odkręcać rogi dla ok.90g ? - moj brat ma dobry mostek eastona moze mi pozyczy czy zamieniac go i zaoszczedzic kolejene ok.90g -Czy odczuje te 200G w jezdzie czy cos ? - wkrótce byc może bede mial ok. 1000zł na jednorazowy zakup , raczej musi byc nowy nie ja tak chce , chciałbym trochę zmniejszyc wagę mojego roweru , na czym najbardziej zaoszczędzę ? Ogólnie mój rower wazy ok.13.5 kg nie ważyłem go osobiście ale przy zakupie tak koleś mówił . Sorry za bledy itp z gory thx Edytowane 30 Listopada 2011 przez safian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 29 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2011 (edytowane) Odchudzając, takimi rzeczami jak rurki czy inne pierdółki zajmuj się na końcu. Jak dla mnie zrzucanie 90g na rogach kosztem komfortu przy tak ciężkich gratach mija się z celem. Koła, widelec, tu uderz. Spadek masy rotującej najszybciej odczujesz, zaś wymiana widelca poza spadkiem masy niesie za sobą podniesienie komfortu. Ciężko powiedzieć, czy warto wierzyć w te 13,5kg. Raczej patrzyłbym trochę wyżej, 14kg to możliwy wynik. Dopóki sam nie zważysz, nie będziesz wiedział. Mój full miał niby ważyć 15,9kg, waży... 14,12kg Edytowane 29 Listopada 2011 przez Fenthin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rradek5 Napisano 29 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2011 Ile moze ważyć ta rama Merida Matts TFS 300 r.22 Moglbym tez zmienic rame na jakas lzejsza i przy okazji mniejsza 19.5 bo 2 jest za duza... Przy zmiejszeniu rozmiaru tez cos sie zaoszczedzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas85 Napisano 30 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2011 Tak jak pisali, koła, amortyzator, opony tu da się sporo zaoszczędzić. Nie wiem ile chciałbyś dać na amora ale np. Suntour Epicon waży troche ponad 1600 g a jest tani i dobry. Za większą kasę możesz spróbować Suntour Axon, też niezły amor, a waży z nieprzyciętą rurą troche ponad 1500 g. Opony to wiadomo, jakieś kevlarowe ważące 400-500 g można kupić. Siodło, Twoje waży pewnie ponad 300 g, na allegro można poszukać czegoś używanego ~200 g w rozsądnej cenie np. boplight czy coś innego. Na napędzie bym po prostu jeździł, by go zajechać, a potem korba np. deore/slx, kaseta jakaś na pająku rozstaw 11-28 też pare gram wpadnie. Koła, tu niestety tanio nie będzie, zestawik http://allegro.pl/okazja-kola-novatec-811-812-dt-xr400-zaciski-kcnc-i1954762605.html jest ok, te piasty nie kosztują fortuny a są lekkie i można coś do nich dobrać i złożyć dobre kółka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomassekk Napisano 30 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2011 Nie napisałeś dokładnie co masz za osprzęt ;/ Można sobie troche gdybać, ale wiedząc co masz obecnie, można pogłówkować co zmienić... Nie jest to model 2011? Wszystko co się kreci ma wpływ na osiągi Zmień najpierw opony i dętki na lżejsze. Rączki jak to napisałeś nazywają się fachowo chwyty lub gripy, gumowe pewnie swoje ważą, zmień na piankowe, nieduży wydatek a masz paręnaście ładnych g. Sztyca x-mission 31,6 386g - więc klocek. Siodło - nic nie mówi nam jego nazwa ;/ - wymień na coś lżejszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 30 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2011 (edytowane) Mam kilka pytań:-czy opłaca się odkręcać rogi dla ok.90g ? - moj brat ma dobry mostek eastona moze mi pozyczy czy zamieniac go i zaoszczedzic kolejene ok.90g -Czy odczuje te 200G w jezdzie czy cos ? - wkrótce byc może bede mial ok. 1000zł na jednorazowy zakup , raczej musi byc nowy nie ja tak chce , chciałbym trochę zmniejszyc wagę mojego roweru , na czym najbardziej zaoszczędzę ? 1. Nie opłaca się, chyba, że w ogóle nie używasz, jednak możliwość zmiany ułożenia rąk na kierownicy daje znacznie więcej niż znikoma masa rogów. 2. Jak masz to czemu nie zmienić, pytanie tylko czy jego długość jest podobna, jeśli różni się sporo to może to być kiepska zmiana (ale może też być zmiana na plus), zależy czy aktualna pozycja na rowerze jest dobra. 3. Nie odczujesz, pewnie znajdą się i tacy co powiedzą, że każde 10 gram czują, ale żeby poczuć na serio coś poza placebo to trzeba z pół jak nie cały kilogram na raz zrzucić. 4. Najwięcej odczujesz na elementach kręcących się. Jeśli masz ciężkie komponenty to po 500g na oponie, po 100g na dętce, wymiana kół to już grubsza sprawa. Tak jak koledzy pisali wyżej, jednak dodałbym, że trzeba być świadomym zmian wynikających ze zmiany kasety na taką z węższym rozstawem przełożeń, natomiast co do siodła to nie wiem jak wy, ale ja wolę żeby przede wszystkim było wygodne, a lekkie dopiero w drugiej kolejności Edytowane 30 Listopada 2011 przez Niedźwiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rradek5 Napisano 30 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2011 Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi . Juz mniej wiecej orientuje sie co zmienic . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.