Skocz do zawartości

[zakup] Podpowiedzcie w kilku kwestiach


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Pojeździłem dzisiaj trochę i raczej na pewno zmieniam hamulce. Przede wszystkim chodzi o tył. Klamka dziwnie chodzi - zapewne przez długość i giętkość pancerza (lekkie Niro z alu rdzeniem). O ile w 26 mi to nie przeszkadzało, to w 29 trochę dłuższy pancerz, trochę mocniej wciskam klamkę i wady się uwypukliły. Pewnie założę hydrauliki, pewnie Shimano, pewnie M595 (wygląd/masa/cena), pewnie klocki niefabryczne ;) (jeśli dobrze pamiętam, to w 595 są jeszcze te słabowite żywiczne).

Za to praca RST M29 bardzo mi pasuje. Zacząłem się powoli zastanawiać, po co kupiłem Towera (zwłaszcza że prawie na pewno będzie trochę cięższy ;) ). Tower to klasa wyżej, ale nie jestem do końca przekonany, czy mi ta klasa wyżej jest potrzebna... Dodatkowo wygląd RST nie kusi amatorów cudzej własności.

 

Jeszcze odnośnie RST - sterówka przycięta na wymiar, nabita gwiazdka, wysokość 490mm, skoku do wykorzystania ~85mm, bez blokady i regulacji tłumienia (ustawiam raz i potem nie ruszam). Na zdjęciu bez oleju (słabo widać, jest 1787g), próbowałem jeszcze dwóch mieszanek (ok. 7W i 10W), docelowo zostaje ta ostatnia.

 

amorer.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to nawet nie chodzi o wydziwianie - jeśli coś mi pasuje, to po co mi coś lepszego, z większą ilością ustawień, z których i tak nie będę miał pożytku, a z którymi trudniej dojść do ładu? To już lepiej te pieniądze wydać chociażby na wspomniane hydrauliki albo coś do samochodu ;) Po prostu spodziewałem się, że RST będzie taki sobie, a działa co najmniej dobrze.

Coś jak przy zmianie Bombera na R7 - miała być rewelacja, a było tylko kawałek lepiej i trochę lżej, żadnego przełomu nie było...

 

Rower nie jest gotowy (poskładałem go na szybko, żeby tylko się nie rozpadł w czasie jazdy, nie montowałem np. przerzutki i manetki). Następne zdjęcia będą przedstawiać kompletny i gotowy do jazdy sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już pewnie ostatni mój post w tym wątku (albo prawie ostatni), kolejne w "MTB HT" w projektach ;)

 

Jeszcze trzy fotki:

- regulacja ze starego SRAMa dostosowana do X-7, połączona z wymianą 'głównej' śruby i podkładki regulacyjnej na alu:

regulacja.th.jpg

 

- plastikowe zaślepki dziur po pivotach:

zaslepki.th.jpg

 

- przybyły hamulce, zamiast nowych M596 i lepszych klocków wybrałem coś lżejszego, ale używanego, za to w porównywalnej cenie:

hamulce.th.jpg

 

(komplet razem ze śrubami niecałe 500g)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wpadł kurier, przyniósł:

 

amoruf.th.jpg

 

Amor z CRC (czekam od 14 grudnia), 80mm skoku, 495mm A-C, łączny koszt 753zł :) Wielkie zdziwienie, bo w opisie (i na maila też mi tak pisali) że rura sterowa cro-mo. Już przy otwieraniu widzę, że sterówka cała czarna, serce zabiło mocniej, rozpakowuję do końca i jest - alu ;) Co by nie mówić ponad 200g różnicy...

Wahałem się, czy go sobie zostawić, ale jednak jestem na tak. Jeszcze nie ciąłem rury, szacunkowo będzie 1850-1860g.

Pierwsze wrażenie - nie podobają mi się naklejki (nie są pod lakierem), plastikowe pokrętło kompresji, u dołu (odbicie) mała dźwignia, także plastik. Dobrze że chociaż nakrętka przy wentylu metalowa ;) Uszczelki jak w każdym lepszym Manitou - bez zastrzeżeń.

W lewej goleni sprężyna + powietrze. Amor raczej nie był projektowany pod działanie bez sprężyny, gdyż czerwony ostrzegawczy napis głosi: "Max pressure not to exceed 50 PSI (3.45 BAR)". Natomiast tabelka z ciśnieniami twierdzi, że dla mojej wagi (170lbs) mam pompować między 10 a 25 psi (0.7-1.7atm). Normalnie jak w starszych bombowcach, które pompowałem właśnie w okolicy 1.2-1.5atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety brak ;) ale do pomysłu pewnie wrócę. Zwłaszcza że gotowe rozwiązania są drogie i niespecjalnie lekkie.

 

Kierownicę i klocki powinienem mieć jutro (chyba że minę się z listonoszem, to w sobotę), zważę, zamontuję, odpowietrzę hamulce i gotowe. Obecna konfiguracja to 10816g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko poważone, zamontowane, wyregulowane, hamulce odpowietrzone, teraz tylko jeździć :) (jutro gruntowna jazda testowa). Zmiany wagowe:

 

Brake (Front): Shimano XTR M975 (PM) + bolts 227g

Brake (Rear): Shimano XTR M975 (IS) + bolts 239g

Crankset: 805g

-Bash Ring: Shaman MD-4 54g

-Crank Bolts: 15g

Derlr (Front): chain watcher 19g

Fork: Manitou Tower Expert 80mm + starnut 1871g

Handlebar: KCNC Rampant, 25.4/590mm 181g

 

Total: 10816g

 

Innych zmian na razie nie przewiduję, muszę trochę pojeździć i potem będę myślał czy coś zmieniać, a jak zmieniać to gdzie odchudzać, itd. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze coś dodam do wątku. Założyłem sztywny widelec ~445mm (bliżej 450 niż 445) Bontrager Race - kierownica oczywiście poszła w dół, baza kół zmalała o 22-23mm. Może jestem dziwny, ale teraz jest prawie idealnie (jak dla mnie). 465 byłby za wysoki...

 

widel1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Żeby nie zakładać nowego wątku piszę tutaj.

 

Kilka komponentów w rowerze uległo zmianie, ale została jedna rzecz. Koła - element nie dający mi spokoju, przy okazji dający możliwość zejścia poniżej 10,5kg...

 

Obecnie 2026g: piasty 165 + 383g, szprychy 457g, obręcze razem kilogram.

 

Proszę o jakieś sugestie, budżetu nie mam z góry określonego (ale kilku tysięcy nie wydam), najwyżej kupię za jakiś czas, a nie jutro ;) Jakąś opcją byłaby np. wymiana obręczy na FRM 388 - masa koł spadłaby do ok. 1,85kg. Wynik średnio zadowalający. Z kolei np. do Crestów nie mam przekonania - za mało materiału jak na moją masę i koła 29...

 

Masę jeźdźca załóżmy na poziomie 85kg (często jeżdżę z załadowanym plecakiem). Prawdziwych gór rower nie zobaczy; tereny nizinno-pagórkowate + asfalty z wyrwami jak po bombach lotniczych.

Jeden podstawowy warunek odnośnie tylnej piasty - stalowy bębenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...