rzymo Napisano 25 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 Pojeździłem dzisiaj trochę i raczej na pewno zmieniam hamulce. Przede wszystkim chodzi o tył. Klamka dziwnie chodzi - zapewne przez długość i giętkość pancerza (lekkie Niro z alu rdzeniem). O ile w 26 mi to nie przeszkadzało, to w 29 trochę dłuższy pancerz, trochę mocniej wciskam klamkę i wady się uwypukliły. Pewnie założę hydrauliki, pewnie Shimano, pewnie M595 (wygląd/masa/cena), pewnie klocki niefabryczne (jeśli dobrze pamiętam, to w 595 są jeszcze te słabowite żywiczne). Za to praca RST M29 bardzo mi pasuje. Zacząłem się powoli zastanawiać, po co kupiłem Towera (zwłaszcza że prawie na pewno będzie trochę cięższy ). Tower to klasa wyżej, ale nie jestem do końca przekonany, czy mi ta klasa wyżej jest potrzebna... Dodatkowo wygląd RST nie kusi amatorów cudzej własności. Jeszcze odnośnie RST - sterówka przycięta na wymiar, nabita gwiazdka, wysokość 490mm, skoku do wykorzystania ~85mm, bez blokady i regulacji tłumienia (ustawiam raz i potem nie ruszam). Na zdjęciu bez oleju (słabo widać, jest 1787g), próbowałem jeszcze dwóch mieszanek (ok. 7W i 10W), docelowo zostaje ta ostatnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 Moim zdaniem, jeśli wyrwałeś tak tanio Towera to nie ma co nawet teraz wydziwiać. Pokaż jakieś foty gotowego bike'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 25 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 Wiesz, to nawet nie chodzi o wydziwianie - jeśli coś mi pasuje, to po co mi coś lepszego, z większą ilością ustawień, z których i tak nie będę miał pożytku, a z którymi trudniej dojść do ładu? To już lepiej te pieniądze wydać chociażby na wspomniane hydrauliki albo coś do samochodu Po prostu spodziewałem się, że RST będzie taki sobie, a działa co najmniej dobrze. Coś jak przy zmianie Bombera na R7 - miała być rewelacja, a było tylko kawałek lepiej i trochę lżej, żadnego przełomu nie było... Rower nie jest gotowy (poskładałem go na szybko, żeby tylko się nie rozpadł w czasie jazdy, nie montowałem np. przerzutki i manetki). Następne zdjęcia będą przedstawiać kompletny i gotowy do jazdy sprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 waga calosci w 1 kawalku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 25 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 ~10.9kg Dokładną masę podam (i zdjęcia pokażę) jak sprzęt będzie złożony do końca, do ostatniej śrubki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 To już pewnie ostatni mój post w tym wątku (albo prawie ostatni), kolejne w "MTB HT" w projektach Jeszcze trzy fotki: - regulacja ze starego SRAMa dostosowana do X-7, połączona z wymianą 'głównej' śruby i podkładki regulacyjnej na alu: - plastikowe zaślepki dziur po pivotach: - przybyły hamulce, zamiast nowych M596 i lepszych klocków wybrałem coś lżejszego, ale używanego, za to w porównywalnej cenie: (komplet razem ze śrubami niecałe 500g) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 2 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2012 Przed chwilą wpadł kurier, przyniósł: Amor z CRC (czekam od 14 grudnia), 80mm skoku, 495mm A-C, łączny koszt 753zł Wielkie zdziwienie, bo w opisie (i na maila też mi tak pisali) że rura sterowa cro-mo. Już przy otwieraniu widzę, że sterówka cała czarna, serce zabiło mocniej, rozpakowuję do końca i jest - alu Co by nie mówić ponad 200g różnicy... Wahałem się, czy go sobie zostawić, ale jednak jestem na tak. Jeszcze nie ciąłem rury, szacunkowo będzie 1850-1860g. Pierwsze wrażenie - nie podobają mi się naklejki (nie są pod lakierem), plastikowe pokrętło kompresji, u dołu (odbicie) mała dźwignia, także plastik. Dobrze że chociaż nakrętka przy wentylu metalowa Uszczelki jak w każdym lepszym Manitou - bez zastrzeżeń. W lewej goleni sprężyna + powietrze. Amor raczej nie był projektowany pod działanie bez sprężyny, gdyż czerwony ostrzegawczy napis głosi: "Max pressure not to exceed 50 PSI (3.45 BAR)". Natomiast tabelka z ciśnieniami twierdzi, że dla mojej wagi (170lbs) mam pompować między 10 a 25 psi (0.7-1.7atm). Normalnie jak w starszych bombowcach, które pompowałem właśnie w okolicy 1.2-1.5atm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
archdrzewo Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 I jak posuwa się projekt? zaciekawiony właściciel Axigona z Grudziądza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Czekam jeszcze na klocki do hamulców i kierownicę, jednak dłuższą o kilka cm (59-60cm). Poza tym wszystko jest. Jeszcze jedna kwestia - zabezpieczenie przed spadaniem łańcucha z zębatki. Na chwilę obecną wygląda to tak: (54g + 19g) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 staryyy, zawiodles mnie - gdzie tektura? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 Niestety brak ale do pomysłu pewnie wrócę. Zwłaszcza że gotowe rozwiązania są drogie i niespecjalnie lekkie. Kierownicę i klocki powinienem mieć jutro (chyba że minę się z listonoszem, to w sobotę), zważę, zamontuję, odpowietrzę hamulce i gotowe. Obecna konfiguracja to 10816g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 14 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Wszystko poważone, zamontowane, wyregulowane, hamulce odpowietrzone, teraz tylko jeździć (jutro gruntowna jazda testowa). Zmiany wagowe: Brake (Front): Shimano XTR M975 (PM) + bolts 227g Brake (Rear): Shimano XTR M975 (IS) + bolts 239g Crankset: 805g -Bash Ring: Shaman MD-4 54g -Crank Bolts: 15g Derlr (Front): chain watcher 19g Fork: Manitou Tower Expert 80mm + starnut 1871g Handlebar: KCNC Rampant, 25.4/590mm 181g Total: 10816g Innych zmian na razie nie przewiduję, muszę trochę pojeździć i potem będę myślał czy coś zmieniać, a jak zmieniać to gdzie odchudzać, itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 (edytowane) 1. Porządne zdjęcia 2. Niezła waga jak dla mnie. Edytowane 14 Stycznia 2012 przez rmn1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 Rower dodany w "Projekty rowerów": [10816g] Be One Axigon 29'' . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 2 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2012 Jeszcze coś dodam do wątku. Założyłem sztywny widelec ~445mm (bliżej 450 niż 445) Bontrager Race - kierownica oczywiście poszła w dół, baza kół zmalała o 22-23mm. Może jestem dziwny, ale teraz jest prawie idealnie (jak dla mnie). 465 byłby za wysoki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
archdrzewo Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 jaka waga po założeniu sztywnego widelca i proszę o fotki całości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 4 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Niecałe 10kg. Sam widelec cięższy niż się spodziewałem (1026g). Zdjęcia mogę zrobić jak wyzdrowieję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 12 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2012 Żeby nie zakładać nowego wątku piszę tutaj. Kilka komponentów w rowerze uległo zmianie, ale została jedna rzecz. Koła - element nie dający mi spokoju, przy okazji dający możliwość zejścia poniżej 10,5kg... Obecnie 2026g: piasty 165 + 383g, szprychy 457g, obręcze razem kilogram. Proszę o jakieś sugestie, budżetu nie mam z góry określonego (ale kilku tysięcy nie wydam), najwyżej kupię za jakiś czas, a nie jutro Jakąś opcją byłaby np. wymiana obręczy na FRM 388 - masa koł spadłaby do ok. 1,85kg. Wynik średnio zadowalający. Z kolei np. do Crestów nie mam przekonania - za mało materiału jak na moją masę i koła 29... Masę jeźdźca załóżmy na poziomie 85kg (często jeżdżę z załadowanym plecakiem). Prawdziwych gór rower nie zobaczy; tereny nizinno-pagórkowate + asfalty z wyrwami jak po bombach lotniczych. Jeden podstawowy warunek odnośnie tylnej piasty - stalowy bębenek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi