Skocz do zawartości

[amortyzator] Suntour XCR - różnice w rocznikach


mudia

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Przymierzam się do zakupu amortyza do XC. Wybór padł na model SUNTOUR XCR LO/RL. Słyszałem o nim, że w swojej kategorii cenowej jest najlepszym wyborem (poza jakąś wykątkową okazją używanego bombera itp, ale nie mam specjalnie czasu na polowanie)

 

Na alledrogo są propozycje różnych roczników np 2008:

http://allegro.pl/am...1936395776.html

lub 2011:

http://allegro.pl/sr...1947330325.html

 

Czy (poza manetką na kierownicą i malowaniem) są różnice w rocznikach? Chodzi mi o różnice w trwałości, czy sposobie działania.

Czy pod bikera ok 75-80kg (licząc z ekwipunkiem) ten model to dobry wybór?

 

Uprzedzając wszelkie uwagi o wyszukiwarce, to jedyny wynik jaki przy kilkukrotnych próbach dostałem to

"Brak wynikòw dla 'xcr'." (zachowana oryginalna pisownia) więc liczę na wyrozumiałość.

Napisano

mudia Jedyna różnica to tylko lagi. Przykładowo w 2008 masz anodowane na czarno, a w 2011 już złote. Tylko, że ta czarna anoda się ściera z goleni (nieładnie to wygląda), a złote lagi pozostają złote. Poza tym nie ma jakiejś różnicy w trwałości i pracy. Mimo to osobiście brałbym XCR'a z rocznika '11 w wersji RL/LOD. Najlepiej LOD bo masz tłumienie powrotu i blokadę na goleni. Chyba, że nie zależy Ci na tłumieniu, a za to chcesz mieć wygodniejszą blokadę z manetki, to wtedy wersja RL.

Napisano

Wydaje mi się, że ten rocznik 2011 jest z lepszych materiałów. Ma lepsze uszczelki, nie ściera się goleń górna tak jak to miało miejsce we wcześniejszych modelach no i ładniej wygląda. Chyba ma inne mocowanie pod tarcze, ale to nie robi jakieś różnicy i wydaje mi się, że jest masywniejszy. Ma większą średnicę goleni.

Używam SR Suntour XCR 2011 od roku i poza luzami nic mu się nie dzieje i pracuje dobrze. Luzy złapał tylko dlatego, że raz robiłem nieudane wheelie. Tak to myślę, że złapałby dopiero po dwóch latach. Z resztą nie przeszkadzają w niczym.

Wybieraj model 2011 ;)

Napisano

Zauważalna różnica od rocznika 2011 to brak czarnej anody na górnych goleniach, która z czasem się wycierała i nie wyglądała estetycznie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...