Skocz do zawartości

[Rama] Różnice miedzy Kross level A4 a A6


Bikermen

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.Jakie są róznice pomiedzy ramą Kross Level A4 a A6 ?.Zastanawia mnie dlaczego w/w ramy są w takiej samej cenie na portalu aukcyjnym ?.Przy okazji mam pytanie czy warto kupić ramę Kross A6 za 299 ?,czy lepiej dołożyć i kupić coś "lepszego' ?.Chcę poskładać rower przeznaczony do jazdy po drogach asfaltowych i sporadycznie wjechać gdzieś do lasu.

Napisano

Podałeś mało informacji na temat ram o których piszesz. Wnioskuję, że chodzi Ci o starsze ramy(roczniki 2008). Ceny są identyczne ponieważ ramy różniły się tylko malowaniem. Przekalkuluj sobie składanie roweru bo może okazać się, że taniej wyjdzie kupić jakiś gotowy. Jeśli oczywiście nie składasz z części, które już posiadasz.

Napisano

Nie ma na Allegro informacji z którego roku są w/w ramy,ale pewnie masz rację że prawdopodobnie są z roku 2008.Na chwilę obecną mam rower,ale chcę go zmodernizować przez okres zimy.Obecna rama jest zbyt masywna i co za tym idzie ciężka.Mam już kupiony cały nowy napęd oraz koła,hamulce zostaną te które mam obecnie bo jestem z nich zadowolony :).Chciałbym tak dobrać ramę aby jak najwięcej części pasowało do nowej ramy,chodzi o średnicę sztycy oraz główkę ramy,nie chciałbym zmieniać przedniego amortyzatora.Zakup nowego roweru nie wchodzi w grę :).Dzęki za informację odnośnie ram którymi byłem wstępnie zainteresowany.

Napisano

Te ramy nie różnią się niczym. Co do samej specyfikacji ramy Level, ma ona niestety bardzo słabą sztywność przez co wiele osób zaraz po kupnie Levela(nie tego najwyższego ale z przedziału A2-A6)zmienia ramy pozostawiając osprzęt, który Kross daje zresztą całkiem niezły.

Napisano

Te ramy nie różnią się niczym. Co do samej specyfikacji ramy Level, ma ona niestety bardzo słabą sztywność przez co wiele osób zaraz po kupnie Levela(nie tego najwyższego ale z przedziału A2-A6)zmienia ramy pozostawiając osprzęt, który Kross daje zresztą całkiem niezły.

 

Co Ty za głupoty piszesz...? Zakładam że wszyscy myślimy teraz o Krossach z 2008, czyli ramy od a2 do a8 są identyczne, pomijając malowanie, a8 zdaje się był wtedy tym najwyższym, czyli ramy były tak samo sztywne. Potwierdzają to moje osobiste odczucia jak i prasowe testy. Więc o co chodzi??

 

Poza tym niech ktoś znajdzie lżejszą i sztywniejszą ramę za te pieniądze, powodzenia... .

Napisano

Zapytałem sprzedawcę o rocznik ramy,odpowiedział że jest z rocznika 2010.Doczytałem że ramy Krossa od roku 2010 są ze stopu aluminium 7005,ale w opisie sprzedającego jest napisane że rama jest ze stopu aluminium 6061.Nie wiem czym się to różni,ale na tutejszym forum przeczytałem że ponoć alu 7005 jest lżejsze i bardziej sztywne.Ogólnie marka Kross ma dobrą opinię,ale zdarzają się również negatywne.Tak szczerze mówiąc to sam już nie wiem gdzie leży prawda :).W sumie tak sobie myślę że potrzebuję ramę do jazdy po drogach asfaltowych,nie jest mi potrzebna rama z super górnej pólki :).Tak jak kolega wyżej napisał za te pieniądze chyba nie kupię lepszej ramy.

Napisano

....Co do samej specyfikacji ramy Level, ma ona niestety bardzo słabą sztywność przez co wiele osób zaraz po kupnie Levela(nie tego najwyższego ale z przedziału A2-A6)zmienia ramy pozostawiając osprzęt, który Kross daje zresztą całkiem niezły.

To mnie zaskoczyłeś, sam jeżdzę na ramię Kross Level 2008, i akurat sztywność jest na bardzo dobrym poziomie patrząc na cenę i konkurencyjnego Accenta. Skąd stwierdzenie, że bardzo wiele osób zmienia te ramy? Na allegro są dlatego, że producent prowadził sprzedaż samych ram, a nie dlatego że pochodzą od prywatnych nabywców.

 

Coś na potwierdzenia moich słów http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul/1775/Kross.Level.A6.-.czesc.trzecia.testu/

"Rama

- przyzwoita waga, duża wytrzymałość i sztywność. Jedyne, co wypadałoby zmienić to rozmieszczenie otworów do mocowania bidonów."

 

Lekki nie jestem (ok.82kg), sztywności boczna (w okolicy suportu) jak najbardziej ok, jedynie czasami czuć gorszą sztywnośc tylnego trójkąta.

 

Zapytałem sprzedawcę o rocznik ramy,odpowiedział że jest z rocznika 2010.Doczytałem że ramy Krossa od roku 2010 są ze stopu aluminium 7005,ale w opisie sprzedającego jest napisane że rama jest ze stopu aluminium 6061.

Był ten temat poruszany na forum niejednokrotnie, niestety nie udało mi się znaleźc odpowiedniego tematu, ale ta rama jest ze stopu 6061. Stop 7005 był wykorzystywany do ram np A4/A6/A8 2009/2010, A6/A7... 2011 ...

Jak dobrze przeszukasz, to znajdziesz e-mail od Kross`a, że był to błąd w projekcie naklejek (któryś z użytkowników pisał do producenta z takim zapytaniem).

Napisano

A więc opiszę swój problem. Podczas wjazdu samochodem do garażu uszkodziłem swojego Hexagona V4 a dokładnie jedną stronę tylnych dolnych widełek. Teraz mam pytanie czy można z taką ramą coś zrobić czy tylko wymiana jeżeli tylko wymiana to czy podejdzie rama od Level A6 21" lub Level A4 19.5" (jest na allegro rocznika nie znam). Co do uszkodzenia to uszkodzenie polega na skrzywionym prawym dolnym widełku uderzyłem w niego zderzakiem podczas wjazdu. Dodam że rower jest nowy i nie używany miałem złamaną nogę i nie miałem jeszcze okazji.

 

W jakim sensie podejdzie?

Jeszcze nie widziałem ramy kross level o rozmiarze 19,5".

Ponieważ te ramy zmieniały się na przestrzeni lat, może jakieś roczniki?

Napisano

Średnica sztyca się będzie zgadzać, podobnie rozmiar główki sterowej itp, więc z przełożeniem nie powinno być problemu, tylko czy aby na pewno uszkodziłeś ramę? Do garazu się nie wjeżdza z duża prędkością, może podesłałbyś jakieś zdjecia, troszkę mnie ciekawi rozmiar szkody.

Różnica pomiędzy ramami może być w sterach, zależy jaki rocznik Hexagon`a. (Level ma pół-zintegrowane, starsze Hexagony miały A-Head, nowe Hexagony mają pół-zintegrowane)

 

P.S. nie było Level`a 19,5", były 17"/19"/21" - znalazłem tą aukcje z błędem.

Napisano

Średnica sztyca się będzie zgadzać, podobnie rozmiar główki sterowej itp, więc z przełożeniem nie powinno być problemu, tylko czy aby na pewno uszkodziłeś ramę? Do garazu się nie wjeżdza z duża prędkością, może podesłałbyś jakieś zdjecia, troszkę mnie ciekawi rozmiar szkody.

Różnica pomiędzy ramami może być w sterach, zależy jaki rocznik Hexagon`a. (Level ma pół-zintegrowane, starsze Hexagony miały A-Head, nowe Hexagony mają pół-zintegrowane)

 

P.S. nie było Level`a 19,5", były 17"/19"/21" - znalazłem tą aukcje z błędem.

 

Jutro wieczorem zrobię zdjęcie i podeśle do oceny. Rocznik Hexagona to 2010 myślałem nad tą ramą 19" co jest na aukcji z błędem, 21" troszkę za duża jak dla mnie.

Napisano

Jeżeli jest to Hexagon V4 2010, to stery ma pół-zintegrowane. Chyba niczym sie ta rama nie różni od Leveli z 2008, więc wszystko będzie pasowac, oczywiście pancerze bedą miały inny wymiar, jeżeli ramę zmienisz na rozmiar mniejszy.

Napisano

Jeżeli jest to Hexagon V4 2010, to stery ma pół-zintegrowane. Chyba niczym sie ta rama nie różni od Leveli z 2008, więc wszystko będzie pasowac, oczywiście pancerze bedą miały inny wymiar, jeżeli ramę zmienisz na rozmiar mniejszy.

 

Sprawa wygląda znacznie gorzej. Właśnie wróciłem z garażu i jestem załamany, uszkodzeniu uległ nie tylko mój rower ale także żony :(

Rower żony to Eviva S3 Lady 2011 17" (to ten jasno beżowy)

Nie mają przejechane nawet 1km a tu taki pech

Rower żony lekko wgnieciony widełek natomiast mój wygląda znacznie gorzej nie wiem dlaczego ale nawet przednie koło ciężko się kręci choć uderzenie było w dolny tył.

Szukam dobrego serwisu lub kompetentnej osoby który by się zajął/a naprawą tych rowerów. Może ktoś z Państwa kogoś poleci ?

Poniżej linki do zdjęć:

 

dscf0630zb.jpg

By tettettet at 2011-11-29

 

dscf0626i.jpg

By tettettet at 2011-11-29

 

dscf0622q.jpg

By tettettet at 2011-11-29

 

dscf0618w.jpg

By tettettet at 2011-11-29

 

dscf0620z.jpg

By tettettet at 2011-11-29

 

dscf0615tu.jpg

By tettettet at 2011-11-29

Napisano

U żony to nie jest tylko "lekko wgnieciony widełek". Patrząc na hamulce v-brake koło się przemieściło, i prawdopodobnie rower będzie teraz zostawiał dwa ślady na jezdni a nie jeden, jazda na czymś takim nie będzie konfortowa, oraz bezpieczna. Nie jest to stal, a aluminium, które po prostu może teraz pęknąc w najmniej oczekiwanym momencie. Wierzymy, że zdrowie małżonki jest dla Ciebie ważne, dlatego nie pozostaje nic innego jak wymiana dwóch ram...

Napisano

Przykra prawda, obie ramy aut! Nieźle żeś zaparkował, kosztownie rzekł bym.....

dlatego byle jaki wieszak w garażu powinien być. Zawsze to rower nieco bezpieczniejszy...

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi. Mam prośbę czy możecie pomóc w doborze ram dla tych rowerów w rozsądnych cenach.

Napisano

Będzie problem w udzieleniu obiektywnej pomocy.Tak to jest że każdy ma swoje poglądy i nie koniecznie zbieżne z innymi :).Mniemam że ramy mają być tanie.Rzuciły mi się na Allegro ramy z Krossa po 299 zł,ewentualnie ramy z Accenta,chociaż są droższe.Nic bardziej sensownego nie przychodzi mi do głowy.

Napisano

No, ale będzie za duża. 19" to trzeba by mieć ze 180cm wzrostu.

 

Znalazłem jeszcze taką ramę Okazja Rama Damska Alu Accent Parana są tam podane wymiary, średnice itp ale nie wiem czy będzie odpowiednia możesz zerknąć ? Z góry dziękuję.

Napisano

To jest rozmiar 17,5", czyli "pi razy oko" ta rura co w nią wkładasz sztycę jest o 13mm wyższa niż w 17", więc tyle co nic.

Napisano

To jest rozmiar 17,5", czyli "pi razy oko" ta rura co w nią wkładasz sztycę jest o 13mm wyższa niż w 17", więc tyle co nic.

 

Pytanie brać czy szukać innej ? Żona nie przykłada większej wagi do jazdy. Jeździ spokojnie las, ulica. Czy może kupić tą Level A4 19" Żona ma ok 172cm wzrostu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...