Poloo Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 Witam! Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem kół szosowych do roweru mtb, na pewno zaraz będziecie mi polecać kupno drugiego roweru pod taki typ nawierzchni, ale niestety nie dysponuje dużymi środkami finansowymi. Czy jest sens takiego zabiegu? Jeżeli tak to jaki zestaw doradzacie, może da się kupić gotowe koła w takim wariancie. Jeżeli nie to prosze żebyście podali mi jakie najlepiej kupić obręcze, piasty, opony itp. Chciałbym piasty przystosowane do hamulców tarczowych, bo zamierzam takowe później kupić, chyba że nie ma to sensu przy rowerze na asfalt. Granica cenowa to 400zł (oczywiście bez hamulców)
Sandacz Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 A może jednak nie kombinować z kołami szosowymi, a kupić drugi komplet kół 26" plus wąskie slicki (1...1,2").
Fenthin Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 Co to są "koła szosowe do mtb"? Bo jak na moje, uszosowienie kół roweru górskiego sprowadza się do założenia wąskich slicków i odpowiednich dętek.
Poloo Napisano 27 Listopada 2011 Autor Napisano 27 Listopada 2011 Co to są "koła szosowe do mtb"? Bo jak na moje, uszosowienie kół roweru górskiego sprowadza się do założenia wąskich slicków i odpowiednich dętek. Koła szosowe czyli coś tego typu PROFRESIONALNY TREKING/ PEŁNE DEORE LX/ HYDRAULIKA (1948918862) - Aukcje internetowe Allegro wiem, że tu są 28" ale nie potrafiłem znaleźć lepszego przykładu W pierwszym poście zapomniałem napisac, że mają być to koła typu szosowego ale 26" , niestety nie moge edytować już go
Bikermen Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 Miałem taki sam dylemat .Dobrym rozwiązaniem jest zakup drugiego kompletu kół,lesze to niż przekładanie opon.Przy hamulcach tarczowych jest pewien mały problem - mianowicie taki że klocki dopasowują się do tarcz,jak bedziesz co chwila zmieniać koła to klocki nie dopasują się do żadnej z tarcz i hamulec może być po prostu słabszy.Rozumiem że to kwestia kasy,ale ja kupiłem drugi rower i pozbyłem się kłopotu.
Fenthin Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 W tych kołach nie ma nic szosowego. Piasta LX, obręcze Rigida Taurus... zwykłe koła 28" do trekkinga. Jest i Taurus 26" i jest to normalna, górska obręcz. Coś takiego jak szosowe koła do MTB po prostu nie istnieje. Zakładasz slicki i tyle w temacie kół.
Sandacz Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 tak, tu nie ma co kombinować: obręcze 26", wewnętrzna szerokość dopasowana do wąskich opon. Jeśli ma być uniwersalnie, to obręcze pod V-ki, piasty pod tarcze. Zaletą hamulców V jest to, że nie są zbyt "wybredne" i raczej nie będzie problemu z jakością hamowania podczas używania drugiej pary kół.
dawid Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 nie ma problemu tego zrobić, na piasty mtb zalożyć obrecze szosowe. Spokojnie wejdą do ramy, bo koło z oponą szosową ma taki obwód jak koło 26cali z oponą 2.3cala. A tylko pytanie jak rozwiązesz problem przekładania kasety? Za kazdym razem przekładać? czy może druga kaseta? Druga kaseta to dobra opcja jak co 800km wymieniasz łańcuch zanim się rozciagnie tak że zacznie niszczyć napęd Drugi komplet 26 cali z oponą 1.25 jest manewrem bez sensu. Jak już chcesz składać drugi komplet tylko na szose to tylko 28cali (szosowy rozmiar). Na kole 26 cali z wąską oponą rower bedzie strasznie nieprzyjemny w użytkowaniu, każdą dziurę będziesz dużo bardziej odoczuwał. 28cali lepiej pokonuje wszelkie nierówności na szosie. Takie rozwiązanie jest dobre jeśli masz mało kasy i mało miejsca na trzymanie roweru, ale tak jak pisałem nie baw się w 26 cali z cienką oponą bo różnice w komforcie odczujesz straszną
Sandacz Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 A po co przekładać kasetę? Jeśli obydwa komplety kół będą miały własne kasety (ja tak swego czasu miałem) i będą w miarę równomiernie używane, to jeden łańcuch (czy łańcuchy, jeśli ktoś bawi się w przekładanie) będzie bez problemu dopasowywał się do obydwóch kaset - i równomiernie je zużywał - w miarę upływu kilometrów :-) A co do komfortu: kto powiedział, że rower to ma być cud, miód i malina, a nie krew, pot i łzy :-). Niestety, koła 28" wykluczają wykorzystanie hamulców V...
netta1987 Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 zapewne chodzi o coś w stylu mojej hybrydy mam piasty mtb i resztę szosową (wręcz przełajową) napęd mam mix tj korba 50-34 kaseta 11-30 mtb prz.p. szosa tył sram x5 mtb manetki mtb hamulce BB5 OPONY 700X23 (mam też inne do niego typu 700x28; 700x32 i 700x38 wszystkie wchodzą do 26 roweru a co do wykluczenia v-ek przy 28 to jesteś w błędzie po prostu podnosisz klocki i jazda
dawid Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 raczej jest nierealne wykorzystywanie obydwóch kompletów równomiernie. Jak by rower to miały by być tylko ból pot i łzy, to teraz jeździlibyśmy na przełajówkach w mtb. Ja tam wole swojego scalepla w teren, a na szose rower szosowy. Użytkowanie roweru to ma być przyjemność, wtedy będzie można z siebie wycisnąć pot i łzy.
Sandacz Napisano 27 Listopada 2011 Napisano 27 Listopada 2011 Fajna zabawa - co dzień (albo co zmiana kół) przeregulowywać klocki :-). To już lepiej od razu wejść w tarcze. Dodatkowo chyba nie wszystkie modele hamulców V mają taki sam zakres regulacji. W bicyklu MTB mam Alivio i tu być może dałoby się klocki podnieść wyżej, by współpracowały z obręczą 28". W drugim rowerze (też 26") mam inne fałki - jakś tania Formula - i tu nie ma szansy, by podnieść klocki wyżej. A co do równomierności zużycia kaset w obydwóch kompletach kół - jeździłem tak chyba ze dwa lata. Napęd działał bez problemu... Ale fakt, że dość regularnie zmieniałem rodzaj terenu - i koła, oczywiście. W dni powszednie krótsze wypady w teren, w dni wolne dłuższe przeloty po asfaltach :-)
MMMAAACCC7 Napisano 28 Listopada 2011 Napisano 28 Listopada 2011 http://tablica.pl/oferta/kolarzowka-rower-szosowy-giant-IDrnPX.html a kto tu mówi o dużych kosztach jeszcze w tym przypadku zostanie Ci trochę funduszy na nowy napęd czy inne pierdółki a chcesz więcej? poszukaj sobie http://tablica.pl/hobby/rowery/?q=szosowy&search%5Bphoto%5D=on&search%5Bfilter_float_0_right%5D=500 to wcale nie duży zakup
Poloo Napisano 28 Listopada 2011 Autor Napisano 28 Listopada 2011 Koła miałyby osobne kasety Nie chce kupować drugiego roweru, ponieważ na chwile obecną w grażu jest ich 4 więc za dużo miejsca nie ma Opcję z kupnem opon slick'ów jest jeden problem, czy nie będzie problemu z wykakiwaniem opony z obręczy? Chce zrobić właśnie coś takiego jak ma netta1987 tyle, że z amortyzatorem 100 mm z przodu, wiem... będzie to śmiesznie wyglądać Jaki jest koszt takiego zestawu, wolałbym coś średniej klasy, gdyż koła będą używane sporadycznie Wracając do hamulców, jednak decyduje się na v-ki
dawid Napisano 28 Listopada 2011 Napisano 28 Listopada 2011 Na vkach nie ma opcji założyć koła 28cali, chyba że kupisz taki coś http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_adapter+hamulca+26+28+cali__P_53118887-53010001__PZTA_4J__PD_53010862.html
Sandacz Napisano 28 Listopada 2011 Napisano 28 Listopada 2011 Jest tutaj przyklejony wątek o kompatybilności obręczy i opon. Np. obręcz o szerokości 19mm (chyba dość popularny rozmiar) powinna poradzić sobie z oponą 1,1" (dla bezpieczeństwa można przyjąć 1,25"). Jeśli koła "szosowe" będzą rzadko używane, to po dłuższym czasie może pojawić się problem z napędem. Łańcuch będzie dobrze współpracował z intensywnie używaną kasetą w kole "terenowym", a gorzej z rzadko wykorzystywaną kasetą w kole "szosowym". Może nie będzie skakał, ale czuć będzie kiepskie spasowanie. W sumie ta opcja dobrze się sprawdza, jeśli obydwa zestawy kół uyżwane są z grubsza naprzemiennie.
karbeti Napisano 29 Listopada 2011 Napisano 29 Listopada 2011 zapewne chodzi o coś w stylu mojej hybrydy mam piasty mtb i resztę szosową (wręcz przełajową) napęd mam mix tj korba 50-34 kaseta 11-30 mtb prz.p. szosa tył sram x5 mtb manetki mtb hamulce BB5 OPONY 700X23 (mam też inne do niego typu 700x28; 700x32 i 700x38 wszystkie wchodzą do 26 roweru a co do wykluczenia v-ek przy 28 to jesteś w błędzie po prostu podnosisz klocki i jazda Jakie masz tu opony? dokładnie chodzi mi o producenta i rozmiar.
Poloo Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Napisano 10 Grudnia 2011 Witam ponownie Zdecydowałem jednak na razie kupić opony slicki do mojego roweru, i dozbierać troche kasy na jakiś lepszy szosowy rower Jednak mam dylemat co do wyboru opon, zmierzyłem dzisiaj szerokość wewnętrzną obręczy i wynosi ona 18,5 mm. Jakie polecacie opony? (w miare możliwości jak najcieńsze)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.