Gość ktoś_fr Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 Zastanawiam się nad kupnem hamulca do dirtu ktory lepszy hayes : sole czy mx-1 , czy mx-2?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość ktoś_fr Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 nikt nie chce pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 Proszę , pomóżcie jak najszybciej :[ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaja188 Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 No chyba sole bo hydrauliczny, a co hybraulika to nie mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 To ma byc koniecznie hayes ?? Koniecznie hydraulik jak sole czy koniecznie mechanik jak mx'y ?? Z tych trzech tylko mx2 wedlug danych hayesa nadaje sie do dj . Sole bym sobie odpuscil - a z mechanikow wzial bym wlasnie mx-2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mbike Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 a czym sie rózni mx1 od 2 ? Nigdy nie miałem mx-2, ciekaw jestem opini na temat tego hamulca pozdrawiam Adi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 Patrzac na szybko na zacisk - tylko tym ze w mx2 regulowac okladziny trzeba kluczem a w mx1 regulacja jest latwiejsza - " bezkluczowa " , plus w mx1 mozna podciagnac linke pokretlem przy zacisku. Patrzac dokladniej zacisk mx-1 jest masywniejszy wiec prawdopodobnie sa troche inaczej zbudowane w srodku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 Tak wogóle , to może być do dirtu , dualu , jak coś to jeszcze inne propzycje różnych hamulców :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 Nie tylko hayes'ów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 Wejdz sobie na strone i zobacz co hayes zaleca do dj. Z innych hamulcow mechanicznych osobiscie polece bb5 ( albo bb7 ) - mocne siekiery. na pewno dadza sobie rade w dj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 Nie bierz Sola, bo to szajz jakich malo, zero sily hamowania. Jak chcesz miec porzadny hampel do latania, to inwestuj w MX 1 lub 2 (jak koniecznie hayes) albo w black boxa. Masz przynajmniej kotwice z calkiem niezla modulacja (jak umiesz zrobic) i nie placesz po zerwanej lince. czaja188, moglbys nie doradzac w temacie, o ktorym nie masz zielonego pojecia, bo wprowadzasz ludzi w blad swoja niewiedza, skoro nie jezdziles na zadnym z hampli (a tak wnioskuje z wypowiedzi), to po sie udzielac, zeby nabic posta ???.... Nienawidze takiego teoretyzowania. Uwierz mi, ze tym przyadku to jest najgorszy hydraulik jaki moze byc i na jakim jezdzilem, w dodatku jak bedzie na nim skakal i zerwie kabel, to sie mozna pochlastac (bo kable tanie nie sa)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 13 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 Ja tradycyjnie opierał bym się przy hydrauliku, czyli SH 525 czy 535 będą najlepsze. Lepsza modulacja i trochę większa siła powinny pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Ale czy nie rozumiesz, ze hydraulik sie nie do wszystkiego nada, jak zerwiesz kabel przy glupim barspinie czy po glebie, to jestes dosyc sporo w plece, a wbrew pozorom kable niekiedy czesto sie zrywaja... Poza tym sprzeczalbym sie czy Deore na seryjnej 160 mm jest mocniejsze od black boxa czy hayesa mx 1/2 z tarcza 200 mm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MIC Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 ktoś_fr jakby co to wez lepiej mx-2 bo poco przeplacac za mx-1. Mam takie i sie sprawuja calkiem niezle - zjazd z gory nie sprawia problemu choc to nie to samo co hydraulik bo tzreba mocnie przydusic klamke ale tak jak Kywak powiedzial mechanik bedzie lepszy do skakania. Jedank bardziej z mechanikow polecil bym ci Black boxa. Jezdzilem na Solu, mx-2 i Black boxe. Odczuc z Sola juz nie za bardzo pamietam ale kumpel ma Black Boxa i sile hamowania ma odczowalnie wieksza niz MX-2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Ale czy nie rozumiesz, ze hydraulik sie nie do wszystkiego nada, jak zerwiesz kabel przy glupim barspinie czy po glebie, to jestes dosyc sporo w plece, a wbrew pozorom kable niekiedy czesto sie zrywaja... Myśląc tymi kategoriami można dojśc do wniosku że v'ki będą najlepsze bo przecież przy glebie możesz skrzywic tarczę. Poza tym sprzeczalbym sie czy Deore na seryjnej 160 mm jest mocniejsze od black boxa czy hayesa mx 1/2 z tarcza 200 mm... Moc jest bardzo podobna (jeździłem na BB) ale modulacja w 525 jest dużo lepsza. Nic nie stoi na przyszkodzie żeby wymienic 160mm na 200mm w 525. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 aha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Schwefel, myslac Twoim kategoriami mozna zaczac jezdzic w XC, a chyba nie o to chodzi. Kosz wymieninia jednorazowo kabla to 20 czy 30 zl w krotkim czasie zarobisz nalepszy hampel niz kupiles. Poza tym wymiana tarczy tez kosztuje i w efekcie przy tysiacu kombinacji uzyskujesz tylko lepsza modulacje, ktora i tak na tle jest malo potrzebna, bo na tyle potrzebna jest mocna kotwica (co innego na przodie, ale nie o nim mowimy). Sorki moze to glupio zabrzmi, ale serio, jak masz mgliste pojecie o temacie, to po co prowadzisz polemike, chyba, ze lubisz dowodzic swoich racji na podstawie teoretycznych obserwacji. Sadze, ze nie ma sensu tutaj tego ciagnac, jak chcesz to przejdzmy na inne forum o grawitacji (byle nie zloma) i tam mozna podyskutowac nad tym, ktore hample sa lepsze do latania, ale ja zdania nie zamierzam zmieniac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobi Napisano 14 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 Siemanko, Wlasnie przesiadam sie na tarczówki, tzn przymierzam sie i prosze o radę. Otóż planuję kupic na przód (amor-DJ III) Avida BB5, na tył Hayes hfx-9 - dobry bedzie to zestaw czy raczej do dirtu nie pakowac sie w hydraulika ? i postawic tylko na mech. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 15 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 Jak chcesz hyrdraulike to raczej na przod tylko, bo tam przyda sie duza sila z niezla modulacja, ale na tyl dalbym mechanika, zreszta poczytaj co pisalem w tym topicu wczesinej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 15 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 O co chodzi z tą kotwicą na tyle Kywak? Oprócz, ogólnie rzecz biorąc, skoków na tylnym kole bardzo mocny hebel z tyłu nie jest potrzebny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobi Napisano 15 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 Kywak Nie orientujesz sie jaka srednica tarczy wejdzie na tyl do dartmoora ? nie wiem czy brac 160 czy 180mm, jeszcze jedno co to tych hampli, w koncu co bedzie lepsze Avid bb5 czy Hayes MX2, zostalem juz tylko przy tych dwoch i nie wiem co wziąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 15 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 zastanawialem sie nad hydraulikiem 535, mech. bb5 i mx2 i zdecydowalem sie jednak po zasiegnieciu kilku konkretnych opinii na mechaniczny Avid BB5, czy dobrze wybralem, zobaczy sie "w praniu" na razie moge tyle powiedziec, ze Ci, ktorzy jezdzili na Avidzie nie narzekali, opinie bikerow jezdzacych na innych heblach bywaly bardzo rozne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 15 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 Avid BB5, czy dobrze wybralem, zobaczy sie "w praniu" czyli wybrales jak ponad 600 osob na mtbr.com - tam bb ma srednia ponad 4,5 w skali do pieciu - to na pewno cos znaczy. To jest solidna mechanika - stawiam ze bedziesz zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 15 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 na tyle potrzebna jest mocna kotwica (co innego na przodie, ale nie o nim mowimy). Ale żeś mnie rozbawił tym stwierdzeniem Tył dużo łatwiej zablokowac niż przód więc ta Twoja kotwica na niewiele się zda. Widzę, że z prawami fizyki to jesteś na bakier, bo każdy wie że przy hamowaniu masa przemieszcza się do przodu. Sorki moze to glupio zabrzmi, ale serio, jak masz mgliste pojecie o temacie, to po co prowadzisz polemike, chyba, ze lubisz dowodzic swoich racji na podstawie teoretycznych obserwacji. Sadze, ze nie ma sensu tutaj tego ciagnac, jak chcesz to przejdzmy na inne forum o grawitacji (byle nie zloma) i tam mozna podyskutowac nad tym, ktore hample sa lepsze do latania, ale ja zdania nie zamierzam zmieniac... Widzę, że jak brakuje Ci już argumentów za MX-1/2 to próbujesz podważyc moją wiedzę na temat hamulców. To Ci się nie uda, bo akurat hamulce są tą dziedziną na której skupiam się od 2 lat, czyli nie przyjemnego spotkania z samochodem. Nie widzę potrzeby przenoszenia tej rozmowy na inne forum, ten temat jest po to żeby wyjaśnic wszelkie nieścisłości na temat tych hampli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CR7 Prezes Napisano 15 Lutego 2006 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2006 Ja bym chyba jednak wziął MX1 bo mam znajomego z sole i strasznie na nie narzeka nie wiem moze to taka wadliwa sztuka. Ale generalnie paru znajomych kolesi z serwisu raczej odradza jakieś inne tarcze Hayesa niz HFX-9 czy El Camino, bo jeśli rqaz juz cos w regulacji oleju pogrzebierz to koniec, co chcwile będa sie psuły ja bym ci osobiście do serca doradził Avidy Juicy 7 albo jakies Shimano no i ewentualnie Hope ale to zalezy do czeog bedziesz używał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.