Skocz do zawartości

[rower] do 5000zl


koxygen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pisałem już w innym miejscu ale teraz już człowiek jest bardziej zdecydowany. Wybór na 85% będzie pomiędzy:

1. Giant Talon 29 1: https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29er-1-ge 

2. Merida Big.Nine 500 Lite: https://www.rowerymerida.pl/produkt1655/bignine-500-lite-rower-merida.html 

Wiem, że różnica w cenie jest dość spora w dodatku, że Giant jest w jednym z sklepów za 3300. Bardzo proszę Was o opinię czy warto faktycznie tyle dopłacić by mieć Meride. Waga moja to 117kg oraz wzrost 183cm. Jeżdżę po asfalcie, lesie oraz w tym roku pierwsze góry - Stecówka, Szyndzielnia. W grę nie wchodzą żadne zjazdy, maratony czy też przygotowane trasy w górach. Lubię prędkość i adrenalinę, ale wolę samemu ustanawiać swoje rekordy :) Rowerek ma posłużyć kilka lat, tak jak aktualna 8-io letnia Merida Matts 10V :) 

I ostatnie pytanie, chyba najważniejsze - czy cena tej Meridy jest adekwatna do osprzętu, czy też w sklepie walczyć o jakąś zniżkę ? Wszystkie sklepy sprzedają ją po cenie katalogowej :(((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry :)

roweru szukam. Dokładnie taki jak w temacie postu - 5000zł to absolutny max który daje szansę na to, że żona mnie nie wypisze z rodziny.

Rower do jazdy w terenie od lekkiej ścieżki, do niewątpliwej próby wjazdu w Karkonosze jak noga pozwoli :) Wymiary - 189cm wzrostu i 70kg wagi :)

Póki co na szybko znalezione:

https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-29-id_8518393.html 

jakoś nie czuje się komfortowo ze świadomością 1x12 - ale może to błąd? Dwa blaty z przodu jakoś bardziej mi na papierze wyglądają ;)

https://www.giant-bicycles.com/pl/talon-29er-0-ge

https://www.rowerymerida.pl/produkt1655/bignine-500-lite-rower-merida.html

https://www.rosebikes.pl/rose-count-solo-2-bike-now-2671443

https://www.kross.pl/pl/2019/mtb-xc/level-9-0 - ten mi się podoba, ale pamiętam, że kiedyś coś było że ramy krossa są do bani, ale może to plota? (znalazłem go za 4600)

Coś jeszcze powinienem rozważyć?

Edytowane przez Davaeorn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli ten z deca jest jeszcze dostępny w Twoim rozmiarze, to z tych wszystkich przez Ciebie podanych będzie osprzętowo najlepszym wyborem. Ale konkretne pytanie na czym Ci najbardziej zależy (rama, gwarancja, osprzęt, pozycja za kierownicą, cena, kolor, przeznaczenie). Na tej podstawie można typować dalej. Z cenami to wiesz jak jest, są różne. Przykładowo: trek superfly 7 2017 kupiony przeze mnie za równe 5000 PLN, a bije na głowę te rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross ma sztywne osie, taper i świetne manetki. Rama każda może pęknąć a że kiedyś w Krossie bardziej ? Ja bym na to nie patrzył. Solidna propozycja.

Rose - nie mogę się doszukać tapera - może pobieżnie szukałem, z przodu koło na QR no i podstawowe systemowe koła Mavica z ich przeklętym QRM. Jak działą to działa ale jak cokolwiek się stanie to kupujesz nowe koła. Obsługa klienta przez Francuzów jest dobrze znana na światowych forach rowerowych a Rose to firma wysyłkowa. Krzyż na drogę.

Merida - sztywne osie, taper, dobre opony. Osprzęt słaby, widelca nie znam niestety : ( Do rozbudowy bardzo dobry, solidna propozycja. Raczej dla ściganta, w moim rozmiarze L ma o 15mm dłuższą rure HTT od Krossa - to geometria jak Kellys 

Giant nie chwali się ani taperem ani sztywnymi osiami. Może nie doczytałem, doszukaj ale dla mnie to absolutny must have dla ambitniejszego rowerzysty. Do wagi ma stosunek jak RR do mocy silnika :D Jak nie znajdziesz o tych osiach to szedłbym dalej.

Rockrider. Tu nie ma co pisać - veni,vidi, vici. Pozamiatane. Tylko ten napęd 1x - w górach. Hamukce, świetny amortyzator (najlepszy z propozycji), sztywne osie na booscie, taperowana rama z dożywotnią gwarancją ... taki  rower u konkurencji kosztuje 7-8k:

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-specialized-chisel-expert-2019?utm_product_id=36259&gclid=EAIaIQobChMI4fONvvqG4gIViYSyCh3ffAdsEAYYASABEgJv7vD_BwE

Jeżeli w ogóle myśleć o 1x to właśnie Rockrider (z twoim wzrostem i wagą to napęd dla Ciebie), w góry sobie założysz mniejszą zębatkę do korby (z tego się żonie nie będziesz tłumaczył) . Ale to też osprzęt kosztowny w eksploatacji.

 Czyli najpierw wybierałbym  napęd a potem albo dec albo Kros vs Merida - to moje prywatne typy.. 

Ja wybrałem Kellys Gate ale trafiłem w promocji z Rebą, sztywnymi osiami i taperem. Bardziej mi jakoś pasował niż Kross (przekrok). Teraz jego odpowiednikiem byłby Gate 70 ale Reby nie ma : (

 

PS: Oczywiście Superfly 7 to świetna maszyna. Hamulce trochę odstają od Rockridera, manetka od Krossa ale to detale - Trek to Trek a już szczególnie z aluminiową ramą i ich podejściem do klienta ! Nie wiem tylko, czy do dostania w twoim rozmiarze i tym roczniku. Ja gdybym był na kupnie to bym brał.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, to tylko rady "na sucho" Tak naprawdę te wszystkie techniczne szczegóły to pierdy - no, może z wyjątkiem wagi. A już dla Ciebie waga jest bardzo istotna, z taką budową jesteś urodzonym wspinaczem - jak będziesz objeżdżony to drugi sektor masz w zasięgu każdego maratonu.  Z tego całego osprzętu oprócz amora  (tu Kross i Merida to podobny poziom) to liczy się lewy hamulec i prawa manetka : ) Napęd i tak wcześniej czy później wymienisz bo się  zużyje.To co naprawdę się liczy to trzy rzeczy:

- geometria, 

- geometria,

- żeby rower się podobał. 

Także ja bym Meridy nie skreślał. Krossy są ciężkawe. Jeżeli https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-superfly-7-2017 tam lub gdzie indziej będzie dostępny twój rozmiar to zdecydowanie dołożyłbym go do listy. Trek daje spore upusty i można się targować. Geometria to taka lekko złagodzona Merida. Przymierzyć się możesz do Procalibra żeby nie jeździć po całej Polsce - oni nie zmienili geo. Nie wrzuciłem go bo nie myślałem, że jeszcze jest.

A przede wszystkim trzeba na każdy taki rower wsiąść ! No i dobrać siodełko pod rozmiar własnych kości kulszowych.

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze tylko do wypowiedzi kolegi wyżej, że zrobienie systemu 2x10 lub 2x11 nie jest jakimś kosmicznym problemem. W dodatku, że chętnych na cały napęd od Srama znajdziesz bez problemów. Na pewno gwarancja dożywotnia w deca. Z doświadczenia wiem, że oni w sprawach gwarancji i uwzględniania gwarancji stoją na najwyższym poziomie. Można śmiało rozważać tę propozycję. Rama jest bardzo przyszłościowa, gdyż jest już w systemie boost i zwężania.

Napęd się zużywa, zawsze można zmienić. A rama, no cóż... jak już brać to patrzeć na to. Kross w moim odczuciu, poza xt-kiem, nie prezentuje niczego wyjątkowego. Ale wybór na pewno między tymi dwoma, bo inne prezentowane przez Ciebie to już tak gorzej.

Procaliber, gdyby dorwać zeszłorocznego, to w takich pieniądzach można się zamknąć. I wtedy to jest wybór :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, akurat ja mam ramę z taperem a widelec bez. Tyle, że mi ten taper w widelcu średnio potrzebny (odpukać, po 10 tkm brak luzów), chcę mieć go w ramie na wypadek konieczności zmiany widelca : ) A jak go nie ma w ramie to może być problem, u Rock Shoxa już jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. 

Kross, Rockrider + ewentualnie procaliber6 - rzeczywiście jest bardzo zacny na papierze, też 1x12 ale może się przekonam. Byle tylko znaleźć go w takim właśnie a nie innym budżecie... 

Geometrycznie na oko Rockrider i Trek są podobne(?) Kross zupełnie inny - ktoś może wyjaśnić jak w praktyce odczuję taką różnicę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2019 o 18:17, Dezent napisał:

Czekam na foty w akcji ;)

Startuję trochę w zawodach i jeszcze nigdy nie widziałem zawodnika na rowerze z Deca.

Na maratonach PB w tym roku już parę tych XC100/XC500 widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Davaeorn napisał:

Geometrycznie na oko Rockrider i Trek są podobne(?) Kross zupełnie inny - ktoś może wyjaśnić jak w praktyce odczuję taką różnicę? 

O jakich parametrach piszesz ? Kross ma krótki komin (rurka podsiodłowa powyżej rurki poziomej) stąd wyższa rura pozioma i sprawia takie krowiasto - autobusowe wrażenie. Ja miałem problem z przekrokiem.

A tak mniej na oko a o geometrii polecam:

https://www.1enduro.pl/geometria-roweru-mtb-enduro/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta merida jest nieco gorsza od Krossa moim zdaniem nie tyle przez napęd (nowe, pełne razem z korbą Deore 2x10 jest w porządku, przełożeń nie braknie), ile przez widelec i hamulce. Mimo wszystko to niezły rower jako całość. Jeśli miałbym wybierać między podanymi rowerami z napędem 2xXX to merida albo kross ALE PO PRZYMIARCE najlepiej po jeździe testowej - na którym z nich czuję się lepiej, ten biorę. Napęd zawsze mogę zmienić kiedy się zużyje, widelec wymienić na lepszy ale ramę chcę mieć dopasowaną idealnie, rozmiarowo, ale także w aspekcie ulepszeń - żeby nie było wstydu / problemów technicznych z wieszaniem na niej "hajendu".

Jeśli rower z napędem 1xXX to taki, który jednak umożliwia montaż przedniej przerzutki, bo może kiedyś by mi się zachciało. Z 3/2xXX na 1xXX można zawsze przejść, odwrotnie - nie zawsze.

Edytowane przez KurczakNorris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej cenie to niezły rower. Mam mniej więcej taki, z nieco lepszym (lżejszym o jakieś 300g) amortyzatorem Reba i korbą SLX (nieco lżejsza). Reckon Gold to świetny  amortyzator, tu masz golenie stalowe zamiast alu jak w Rebie i to cała różnica. Siodło szerokie, dla mnie za bardzo ale to indywidualna kwestia.

 Ale musisz się przymierzyć. W mojej opinii ma dwie wady:

- Wysoko umieszczony suport, Merida, Kross mają 8-10 mm niżej. Niby nic ale 10mm niżej daje bardziej stabilny rower, mniej kobylasty,

- Linka przedniej przerzutki poprowadzona pod suportem - ma długą, krętą drogę i pracuje ciężej. Górne prowadzenie linki jest nieporównywalnie lepsze,

- Waga z 13,5 kg nie powala - czy to wada ? W tej cenie standard.

To solidny, dobrze poskładany rower o raczej wyścigowej geometrii, jak w większości rowerów tej klasy koła średnie, prawa manetka by się przydała XT bo fajniejsza ale to 130 złotych, hamulce to już musisz sam ocenić ... średniak w klasie w dobrej cenie. Suport wkręcany co dla mnie ma znaczenie - sam możesz sobie wymienić.

Teraz gdybym miał kupować nowy rower to poszedłbym prosto do Decathlonu po https://www.decathlon.pl/rower-mtb-xc-500-29-id_8405438.html?rec=recommendations_extra_1. To jednak inna liga. Ale fakt - mniej pojemny napęd,  dla zastosowań uniwersalnych z wypadami w góry, gdzie są długie, wyniszczające podjazdy będzie za twardy. Wtedy albo zmieniasz blat na mniejszy albo przechodzisz na napęd 10-50.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekta: 3-5 mm niżej BB. Coś z pamięcią ... Kellys ma BB 55, inne 57-60. Mała w sumie różnica.

Rzecz w tym, że nie wiadomo w którą stronę pójdziesz. Jak po czasie zechcesz z kumplami wyskoczyć na kilka dni z namiotem to przydadzą się mocowania pod bagażnik. Jak (z twoją budową prawdopodobne) przypadkiem trafisz na jakiś maraton i łykniesz bakcyla odstawiając kilka sektorów za pierwszym razem (to działa !) to potrzebna raczej rama na booście bo będziesz chciał zmienić na karbon a bez boosta za dwa lata ramy nie dostaniesz. A jak będziesz chciał na ścieżkach i po górach to będziesz żałował, że nie masz kąta główki 66 stopni i myk myka ... Myk-myk można dołożyć ale geometrii nie zmienisz.

A jak turystyka, jazdy dla przyjemności i fotki po drodze to bierz najtańszy z Merida/Kellys/Kross bo jak nie wiadomo co to po co przepłacać. To wszystko rowery które przy Twojej wadze wystarczą na długo. Rezerwę budżetu przeznaczyłbym na prawą manetkę, przedni hamulec lub po dołożeniu za rok dwa na prawdziwe koła bo one tak naprawdę robią różnicę. Jak na sportowo to Decathlon jest bez konkurencji, na wczorajszym maratonie kilka widziałem i to bynajmniej nie w ostatnim sektorze. 

A w ogóle to w której części Polski mieszkasz ? Nizinnej czy górzystej ?

Edytowane przez wkg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...