Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 

 

ale Merida na Sramie. NIc nie mam do nich ale wole SLX, XT druga sprawa Merida nie ma sztywnej osi z tyłu. tak przynajmniej widzę na foto bo oczywiście nie piszą o tym w spec. Kellys ma sztywne osie, amorek gorszy i naped 2x10 - ujdzie ale wole jeden blat z przodu. dla mnie to wystraczy. do tego oba drozsze od B8 o 400-500zl

 

Kolego,

jeżeli chodzi o ceny to są niemal identyczne:

KROSS

MERIDA

KELLYS

 

Merida rzeczywiście ma tylko jedną oś sztywną (przód, świadczy o tym chyba ta dziewiątka w opisie ramy:  ALU / Big 9 TFS BC-single).

 

Co do reszty to może inni się wypowiedzą, bo ja jak pewnie zauważyłeś jestem świeżakiem w tych tematach i mam podobne dylematy do Twoich.

  • Mod Team
Napisano

@ Mustache

Widzę, że właściwie szukasz już tylko potwierdzenia, że B8 2017 nie ma konkurencji jeśli chodzi o cenę i to co za nią oferuje.

Potwierdzam zatem, ale w związku z tym, że zawsze może się trafić jakaś niespodziewana okazja, to przyjmijmy, że jest to jeden głos na B8.

Napisano

Dzieki Kriss. Uwierz ze przejrzałem juz nawet takie marki jak Orbea, Felt, Ducati Bianchi nawet :P i wszystkie niemieckie typu centurion, Hibike, Cube itp. nawet rowery po 5 tys (juz po obnizce jesiennej) nie maja sztywnych osi. gdyby nie to wybór bylby duzo większy. jaki jest tego powod? czy sa jakieś zalety cienkiej oski?

  • Mod Team
Napisano

Oprócz niższej masy i niższej ceny ( to drugie pewnie przesądza w większości przypadków ), to nie ma żadnych zalet, za to jest wiele wad.

Niektórzy producenci moim zdaniem przeginają, bo sprzedają rowery na XT ze zwykłymi osiami - widocznie w masowej opinii jest zerowe pojęcie na ten temat i ludzi bardziej interesuje znaczek na przerzutce niż potencjał techniczny danego roweru.

W sumie jest to całkiem sprytne posunięcie, bo ta część nabywców, która w międzyczasie sobie to i owo uświadomi i ma przy tym możliwość częstszej wymiany sprzętu, po prostu to robi i tym samym napędza sprzedaż podwójnie.

Punkt dla producentów niestety...

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Przymierzałem się do zakupu Krossa Level B8 2017 (https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b8).  Niestety sprzedawca stwierdził, że owego roweru już nie posiada w sprzedaży, więc w ramach "przeprosin" oferuje mi Kross Level B9 2018 (https://www.kross.pl/pl/2018/mtb-xc/level-9-0).

Nasuwa mi się takie pytanie. Czy warto dołożyć kilka stówek do B9, czy odpuścić i poszukać u innych producentów(do 5tys PLN). Dodam, że wracam do ścigania, więc sprzęt miałby być dość porządny.

Z góry dziękuję za wszelkie opinie i pomoc, pozdrawiam :)

Napisano

Nie warto , to co było największym atutem B8 '17 to Reba (a na wyprzedaży był do wyrwania za 4,2k) , w B9 co prawda dołożyli drugi blat i przerzutkę(i cenę o 1k wyższa) kosztem gorszego amora.

Napisano

W B9 dostajesz lepsze tylko manetki i przerzutkę , reszta porównywalna lub gorsza stad nawet za 5k deal taki sobie. Nie wiem jaki rozmiar potrzebujesz ale B8 '17 M można jeszcze dostać za nieco ponad 4k http://allegro.pl/rower-gorski-mtb-kross-level-b8-meski-m-okazja-i7126933189.html  .

Do 5k ze starszych modeli u konkurencji wyrwiesz nawet coś na carbonie np.  http://allegro.pl/rower-haibike-greed-9-10-45-z-6499-i7157671238.html  .

Napisano (edytowane)

Tylko jak już przypadkiem zdecydujesz się na model 9.0 to bierz raczej rozmiar "M" bo w 2018 zaniżyli rozmiarówki.

Edytowane przez Dawwwid
Napisano
W dniu 31.01.2018 o 19:05, gtb napisał:

Nie warto , to co było największym atutem B8 '17 to Reba (a na wyprzedaży był do wyrwania za 4,2k) , w B9 co prawda dołożyli drugi blat i przerzutkę(i cenę o 1k wyższa) kosztem gorszego amora.

To nie jest B9 tylko Level 9.0

 

Cena za B/R8 to nawet 3750 bywała widywana.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

odpowie mi ktos na pytanie czy nie? stworzylem osobny watek i nic. Nikt sie nie zna na KTMach?

Edytowane przez Tsin
Napisano

@Tsin. nie do końca rozumiem ten rower. Za drogi (kiepska relacja cena/osprzęt), kąty 75/71 nie wiadomo co to za pomysł dla roweru MTB. Przez internet nie kupiłbym tego roweru, jednak po jeździe testowej i negocjacjach możesz się zastanowić czy spełnia Twoje wymagania.

Napisano

reaction jest wg. mnie bardziej usportowiony (geometria) aczkolwiek dość słabe hamulce mają oba rowery. Na plus Ltd manetki xt'ka. Nowoczesniejsze rozwiązanie z korbą za to Reaction. Co do Whelera dośc ubogo w opinie i geometrię (kąty podobne do Kross reszta nie, dość krótka? bardziej wyprostowana pozycja) nie widzę nigdzie sztywnych osi. (plus na Krossa)

jest jeszcze opcja jesli bierzesz dopłatę (chociaż kto wie)  np karbon z ciekawym zestawieniem https://www.axel-sport.pl/rower-kellys-stage-30-2017.html jest inaczej skomponowany niz Gate(chociaż kąt główki 71 tu można się faktycznie spierać kiedy jest potrzebny inny kąt i do jakich szlaków :) )  No i kwestia czy Mka. (?) bo nie widzę 'miernika' nigdzie tylko enigmatyczne na ich stronie rowerykellys.com.pl

18 godzin temu, Tsin napisał:

odpowie mi ktos na pytanie czy nie? stworzylem osobny watek i nic. Nikt sie nie zna na KTMach?

w obu przypadkach linki się nie wyświetlają, inna sprawa ze KTM jest faktycznie dość niespotykany na naszym rynku. 

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Jeżeli oczekujesz bardziej pochylonej pozycji, to na długość lepsza by była L -ka, tylko pytanie jak z wysokością, bo 52,5 cm podsiodłówki to już kawał rury, więc nie wiem czy zostanie jakiś zapas w kroku...
Z kolei M -ka jak na Twój wzrost jest stosunkowo krótka, bo 60,5 cm górnej rury + 8 cm mostka z kierownicą 70 cm, więc pozycja byłaby mniej pochylona ( w L -ce jest 63 cm + 9 cm i kiera 72 cm ).
Kellys ma dość długi ogon - 45 cm, ale że baza kół nie jest szczególnie duża i do tego główka ramy jest pod kątem 71 stopni, to nie powinno być problemu ze skręcaniem/zwrotnością.

Na koniec dodam, że powyższy Reaction ma ramę z boost'em, tyle że z przodu jest zwykła ośka.
Po zdjęciu sądząc, to wydawało mi się, że jest taperowana główka ramy, ale na firmowej stronie piszą, że zwykła...
Ten Wheeler osprzętowo całkiem niegłupi i lżejszy od Cube'ów, tyle że na zwykłych ośkach, więc w tym budżecie raczej nie warto.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

@lederfox34 dała konkretną propozycję (stage 30). Dowiem się jak z jego dostępnością. Przyznam, że jestem skłonny dołożyć do tego sprzętu, chociażby ze względu na karbon. Zależy mi poniekąd na zwrotności. Mówisz, że sylwetka może być wyprostowana. Gdyby jednak  wydłużyć sylwetkę poprzez wstawienie dłuższego mostka?

  • Mod Team
Napisano

Kwestia tego, czego oczekujesz - jak i gdzie będziesz jeździł, co jest dla Ciebie ważniejsze : rekreacja, czy bardziej sportowe podejście ?
Można wstawić dłuższy mostek, tyle że prowadzenie też się może nieco zmienić i niekoniecznie na plus.
Ja np. mam rower na średnim kole z kątami jak w Stage i długim mostkiem ( 10 cm ) i rower potrafi czasem lekko zaskoczyć nerwowością - widać to przy dość agresywnej jeździe.
Kellys to 29", więc z założenia bardziej stabilny, ale montaż dłuższego mostka może spowodować np. mniejszą przewidywalność na zjazdach.
Jeszcze a propos pozycji : ja np. celowo wybrałem małą ramę, m.in. żeby nie leżeć nad górną rurą ( 59,5 cm ), ale przy 180 cm wzrostu i wspomnianym długim mostku oraz kierownicy 72 cm i tak to pochylenie wydaje mi się wystarczające - przy większym bym się męczył.
Ty jesteś wyższy, więc stąd te wcześniejsze uwagi, bo w praktyce miałbyś o 1 cm mniejszą długość horyzontalną ( górna rura + mostek ) i do tego nieznacznie, ale jednak węższą kierownicę ( im szersza tym większe pochylenie ) - dlatego M -ka tylko jeżeli preferujesz nieduże ramy lub bardziej wyprostowaną pozycję.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Chcę wrócić do ścigania (amatorskiego, ale jednak). Wcześniej miałem koło 26" rama 21cali. Przyznam szczerze, czułem się na nim strasznie wyciągnięty. Dlatego wydaje mi się, że rozmiar M będzie lepszym wyborem. Czyli odpowiadając, bardziej sportowe podejście ;).

  • Mod Team
Napisano

Tylko to się trochę gryzie ze sobą, bo jednak nawet do amatorskiego sportu taka długość horyzontalna przy Twoich warunkach może być niewystarczająca, ale to już co kto lubi - uznasz, że jest OK, Twój wybór.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...