Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Amortyzator XCR i preload?


blanko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem tutaj nowym użytkownikiem i mam pytanie dotyczące amortyzatora przedniego firmy XCR. Kupiłem rower używany i jest coś takiego jak preload w tym amortyzatorze. Mniej więcej wiem do czego to służy ale moje pytanie dotyczy raczej obsługi tego pokrętła. Chodzi o to, że to pokrętło rusza się w lewo lub prawo zaledwie od 2-4 milimetrów. Czy tak powinno być? Czy może jest on zepsuty? Moja żona ma też rower górski i ten preload można kręcić dużo dużo więcej. Proszę o pomoc w tej sprawie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rocznik tego XCR'a? Może jakieś zdjęcia amortyzatora. Być może jest zajechany.

Jeżeli tak to powinno się kręcić i o parę obrotów. Spróbuj trochę mocniej, bo jest taki pstryczek i może za słabo odkręcasz. Jest też możliwe, że już maksymalnie jest odkręcony, albo zakręcony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin forum, pkt 2i

 

Nie wiem, który rocznik ale jest to rower Carver Pure 120. Być może to coś ta ;) Kręcę mocno jak tylko się da, oczywiście palcami ale nie ma tyle siły :) Chciałem użyć kombinerek ale wolałem spytać najpierw na forum aby czegoś głupiego nie odwalić. Amortyzator ugina się dobrze, jedynie ten preload jest oporny. Po za tym nawet nie wiem w którą stronę kręcić (np. kombinerkami) bo nie wiem właśnie czy jest dokręcony czy odkręcony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz taki jak na tych zdjęciach czy inny?

http://grahamweighcycles.co.uk/gwcshop/img/p/618-1129-thickbox.jpg

http://hermesbike.pl/user/images/xcr%20lo%20B.jpg

Z reszta mniejsza z tym.

To spróbuj w jedną i drugą stronę. Kombinerkami nie próbuj. Powinno się dać palcami. Czasami bardzo mocno trzeba, ale rękoma niczego nie powinieneś uszkodzić.

- czyli minusem sprężyna robi się miększa, + czyli plusem robi się twardsza. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin forum, pkt 2i

 

mam coś takiego http://allegro.pl/am...952814282.html, dokładnie preload jest jak tu na zdjęciu czyli taki przeźroczysty brązowy kolor a całość wygląda tak jak ten Rewelacyjny amortyzator SUNTOUR XCR 120 skok (1932485981) - Aukcje internetowe Allegro

próbowałem rękoma, nawet w rękawicach i ani drgnie bo bolą palce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak by nie wyglądał słuzy głownie jako ozdoba bo jego dziąłanie jest no ... ozdobne. jest to ja sama nazwa wskazuje jest to napięcie wstpene sprezyny czyli miekko - twardo a ze na obu krańcowych ustawieniach jest prawie ze identycznie to dlatego jest to ozdoba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ten problem kiedyś. Dziadostwo się zablokowało i ani rusz. Na szczęście samo się uwolniło, nie wiem jakim cudem. Spróbuj pouginać, pojeździć, w ostateczności rozkręcić dziada.

 

Na pocieszenie dodam, że pokrętło to w znikomym stopniu ma wpływ na odczucia z jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam widzę różnicę w jeździe na maksymalnym "plusie" i "minusie". Teraz jest mniej zauważalna, bo jest zimno. W lecie jest dość większa różnica.

Nie rozkręcaj tego, bo już nie złożysz. Ten mechanizm jest nierozbieralny. Możesz co najwyżej wykręcić z amortyzatora, ale to Ci nic nie da, bo i tak musisz wkręcić z powrotem. Ja mam taki klucz do wykręcania.

 

 

http://img190.imageshack.us/img190/9191/dscn0204wi.jpg

http://img522.imageshack.us/img522/4983/dscn0201u.jpg

Możesz tez zrobić to żabką, bo takie sposoby słyszałem, albo jakimś innym narzędziem. Tylko uważaj, żeby nie zjechać tych wypustek, bo będziesz miał kiedyś problemy z odkręceniem, albo nawet z założeniem z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by nie wyglądał słuzy głownie jako ozdoba bo jego dziąłanie jest no ... ozdobne. jest to ja sama nazwa wskazuje jest to napięcie wstpene sprezyny czyli miekko - twardo a ze na obu krańcowych ustawieniach jest prawie ze identycznie to dlatego jest to ozdoba :P

 

nie zgadzam się! Po zastosowaniu porady kolegi wyżej amortyzator zadziałał! Gdy jest na skrajnym plusie chodzi bardziej twardo, gdy na minusie miękko więc nie jest to ozdoba!

 

Ja tam widzę różnicę w jeździe na maksymalnym "plusie" i "minusie". Teraz jest mniej zauważalna, bo jest zimno. W lecie jest dość większa różnica.

Nie rozkręcaj tego, bo już nie złożysz. Ten mechanizm jest nierozbieralny. Możesz co najwyżej wykręcić z amortyzatora, ale to Ci nic nie da, bo i tak musisz wkręcić z powrotem. Ja mam taki klucz do wykręcania.

 

 

http://img190.images.../dscn0204wi.jpg

http://img522.images...3/dscn0201u.jpg

Możesz tez zrobić to żabką, bo takie sposoby słyszałem, albo jakimś innym narzędziem. Tylko uważaj, żeby nie zjechać tych wypustek, bo będziesz miał kiedyś problemy z odkręceniem, albo nawet z założeniem z powrotem.

 

A teraz jeszcze jedno pytanie do kolegi. Po kręceniu na + doszedłem prawie do końca (chyba) bo zaczął się kręcić w miejscu i coś tak przeskakiwało tak jakby był zerwany gwint. Potem wróciłem do skrajnego - i potem znów + ... i tak w te i w te :) Zauważyłem, że czasami się zatrzyma na skrajnym + a czasami tak jak pisałem coś przeskakuje w środku i mogę tak kręcić i kręcić i cały czas słychać ten przeskok po całym obrocie... Dlaczego tak się dzieje? Poza tym podczas uginania go raz na - raz na + spod tych uszczelek wyszło trochę wody (jakieś tam krople, nie dużo). Tak chyba nie powinno być? Czy można go jakoś naoliwić, nasmarować lub oczyścić z tej wody (myślę, że coś tam może jeszcze być)?

 

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=HFTa_teUZD0

 

Tutaj masz filmik jak to wygląda. On będzie tak pstrykać, aż nie dojedziesz do końca + albo - . Jak poczujesz już opór, że dalej nie przekręcisz tzn. że wkręciłeś, lub odkręciłeś regulację na maksa.

Oczywiście klucza używasz tylko do odkręcania tej regulacji, żeby dostać się do sprężyny. W regulacji nie jest Ci wcale potrzebny. jedyne co to ręce.

Jeżeli Ci woda wyciekła to odkręć śruby od dołu i zdejmij tą dolną część amortyzatora. Podobno puka się w te śrubki gdy się odkręca, żeby łatwo zeszło, ale ja nie stukałem gumowym młotkiem i też zeszło. Przesmarujesz. Zobaczysz jak to tam w środku wygląda i będzie świetna praca amortyzatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak filmik pokazuje jak pracuje ten amortyzator. Ja naliczyłem 13 kliknięć od pozycji poczatkowej "-'' do końcowej "+". Jeśli chodzi o sam preload to naprawdę działa, jest wyczuwalny większy opór w pracy amortyzatora gdy przekręcam pokrętło w stronę "+". dokładne prace serwisowe można obejrzeć na stronie producenta w zakładce video - www.srsuntour-cycling.com.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...