Skocz do zawartości

[amortyzator przód]manitou r7


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak ma nabity rok produkcji na koronie. Tabelą ciśnień i tak nie ma sensu sobie zawracać głowy gdyż nie jest ona adekwatna. Najlepiej metodą prób i błędów określić optymalne ciśnienie.

Napisano

Manitou nie ma tabeli ciśnień jako takiej, podane są jedynie wartości sagu jakie przy danym stylu jazdy powinien osiągnąć widelec.

40 mm dla widelca o skoku 80 to połowa skoku, dla 100tki 40 procent - wartości zdecydowanie zbyt duże. Dla widelców tego typu sensowne to maksymalnie 25 procent przy stonowanej turystycznej jeździe, przy agresywniejszej mniej.

Napisano

Manitou nie ma tabeli ciśnień jako takiej, podane są jedynie wartości sagu jakie przy danym stylu jazdy powinien osiągnąć widelec.

Manitou daje instrukcję użytkowania widelca, w której jest tabela z ciśnieniami, po powrocie do domu mogę pstryknąć fotkę i t wrzucić.

Napisano

U siebie numery miałem na sterówce i na koronie za zaworkiem powietrza. A fotek instrukcji nie będzie, bo nie będę miał przez week-end dostępu do pomieszczenia, gdzie mam karton.

Napisano

Teraz druga sprawa...górny gwint mocowania hamulca jest zerwany i nie trzyma śruby.Jest na to jakiś sposób,a moze przegwintować na większą śrubę,tylko boje sie troche tego

Napisano

U siebie numery miałem na sterówce i na koronie za zaworkiem powietrza. A fotek instrukcji nie będzie, bo nie będę miał przez week-end dostępu do pomieszczenia, gdzie mam karton.

 

I jak sprawdzaleś?

Napisano

Dmuchnij  z 6.5 bara powinno być ok

 

byłoby ok,ale gdy przejeżdżam przez większe dziury w tedy jestem zmuszony wstać i pochylić się do przodu a przy takim ciśnieniu w tedy mam tylko okolo 20% skoku

  • Mod Team
Napisano

Być może to głupie pytanie ,ale czy Ty sprawdzałeś jaki masz SAG?

BTW- przejeżdżając przez dziurę pochylasz się do przodu? Czegoś nie ogarniam...

Napisano
BTW- przejeżdżając przez dziurę pochylasz się do przodu? Czegoś nie ogarniam...

Może lubi OTB :D

 

 

xander1222, jest Ci za mało to dopompuj, za dużo spuść - takie to trudne?O.o

Napisano

Być może to głupie pytanie ,ale czy Ty sprawdzałeś  jaki masz SAG?

BTW- przejeżdżając przez dziurę pochylasz się do przodu? Czegoś nie ogarniam...

 

na maxa,czyli wraca szybko,a co do tego pochylania to być moze troche opacznie mnie zrozumialeś.Chodziło mi o to ze prostuje kolana i delikatnie unoszę tyłek tak że kolana amortyzują nierówności @Crazyk pytam bo chce znac opinie innych użytkowników;]

  • Mod Team
Napisano

Mam wrażenie,że chyba mylisz pojęcia.

SAG to ugięcie wstępne amortyzatora - to wartość, na jaką amorek się ugina pod Tobą ( siedząc na rowerze) i nie ma ona wpływu na szybkość prostowania się amorka. SAG jest pierwszym parametrem jaki powinno się ustawić przed użytkowaniem amorka i nie ma tu znaczenia wartość ciśnienia ale wielkość ugięcia. Przy tym samym ciśnieniu może być inny SAG dla rowerzystów o rożnej wadze. Manitou zaleca SAG między 10 a 20 % zależnie od stylu jazdy . Z Twoich postów wynika,ze masz zdecydowanie za duży SAG ,a to z kolei ma wpływ na komfort jazdy i charakterystykę pracy .

 

na maxa,czyli wraca szybko

To o czym napisałeś to wartość tłumienia odbicia- czyli parametr określający szybkość powrotu amorka do pozycji wyjściowej.

SAG nie jest zależny od tłumienia odbicia i vice versa.

Napisano
pytam bo chce znac opinie innych użytkowników;]

 

To już dawno napisano Ci jaki sag powinno się mniej więcej ustawić, więc nie wiem czego jeszcze oczekujesz. Dalsze ustawianie to raczej bardzo indywidualne sprawy. Jeden woli więcej ciśnienia, drugi mniej, więc samemu musisz zobaczyć na jakim Ci się najlepiej jeździ.

Napisano

Mam wrażenie,że chyba mylisz pojęcia.

SAG to ugięcie wstępne amortyzatora - to wartość, na jaką amorek się ugina pod Tobą ( siedząc na rowerze) i nie ma ona wpływu na szybkość prostowania się amorka.  SAG jest pierwszym parametrem jaki powinno się ustawić przed użytkowaniem amorka  i nie ma tu znaczenia wartość ciśnienia ale wielkość ugięcia. Przy tym samym ciśnieniu może być inny SAG dla rowerzystów o rożnej wadze. Manitou zaleca SAG między 10 a 20 % zależnie od stylu jazdy .  Z Twoich postów wynika,ze masz zdecydowanie za duży SAG ,a to z kolei ma wpływ na komfort jazdy i  charakterystykę pracy .

 

 

To o czym napisałeś to wartość tłumienia odbicia- czyli parametr określający szybkość powrotu amorka do pozycji wyjściowej.

SAG nie jest zależny od tłumienia odbicia i vice versa.

 

masz racje mysalełem dokładnie o tym,przepraszam za moj brak wiedzy w temacie@Crazyk kolega Tobo juz mi to wyjasnił a gdybys czytał wszystko wiedziałbyś czego jeszcze oczekuje

  • Mod Team
Napisano

Na drugie pytanie nie byłem w stanie odpowiedzieć. Wiem, że ktoś, gdzieś na forum pisał właśnie o takich zabiegach naprawiania tego gwintu. Poszukaj sobie, powinieneś znaleźć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...