MokryxD Napisano 24 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Witam, zastanawiam się nad wyborem roweru. Myślałem na 2 modelami Cube Analog Disc http://www.cube.eu/pl/hard/comp/analog-disc-blackwhite/ Kross Level A5 http://www.kross.pl/pl/2012/mtb-xc/level-a5 Cube ma lepszego amorka. Nad resztą nie znam się aż tak bardzo. Mam 168 wzrostu i 48kg wagi, ale roweru nie będę kupował na sezon, tylko na dłuższy czas. Mam 14 lat więc jeszcze urosnę. Tutaj pojawia się pytanie czy te rowery będą dobrze pode mną pracowały. Jeżdżę głównie XC, czasami jakiś wypad asfaltem. Ale najczęściej po lesie. Jaki rozmiar ramy byłby dla mnie odpowiedni myślałem o 18. I na koniec czy można gdzieś obejrzeć te rowery w sklepie we Wrocławiu. Pozdrawiam MokryxD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enkoder Napisano 24 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Cube-a masz ogromny wybór w Arkadach Wrocławskich, co do Kross-a, to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Dzięki za info o Arkadach, myślę że Cube lepszy bo amorka będę mógł dostosować pod swoją wagę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Simonello Napisano 24 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Na 18" (M) Krossa to się będziesz musiał nieźle namęczyć do czasu aż podrośniesz. Ma 600 mm górnej rury, więc przy twoim wzroście będziesz bardzo mocno wyciągnięty - pewnie nie obędzie się bez krótszego mostka. Przy twoim aktualnym wzroście powinieneś wybrać 16 cali, ale jak rozumiem rower ma posłużyć - 18 cali będą dobre jak podrośniesz do co najmniej 175 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Obecnie jeżdżę na makro Bocas z ramą 15 i jest trochę mała, ale to może wina niskiego mostka. Może jeśli byłby wyższy byłoby inaczej. Czasami jeżdżę na kolegi Giancie na ramie 19 i całkiem nieźle mi się jeździ. Ale dzięki za info. Jestem także otwarty na inne propozycje do około 2400 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 24 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 MokryxD Bierz tego Cuba co podałeś. A żeby było przyszłościowo, to weź ramę 17 lub 17.5" w zależności jak tam Cube robi. Bo 16 to będzie za jakiś czas za mała, a 18 nie musi, ale może się okazać ciut za duża. A 17" to taki kompromis. Jak urośniesz więcej, to wyregulujesz sztycą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 24 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Cube to nie Trek... nie robi 17.5"... 17" w sumie też nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 24 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Robi za to 17,7 Rozmiar M w A5 to bardziej 19" niż 18, rozmiar S to 17" (skoro mowa o A5, to rozumiem, że chodzi o rocznik modele na rok 2012). I czym, przy wadze poniżej 50 kg, objawia się lepszość darta z nową nazwą nad XCR? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Pierwszy raz w życiu spotkałem się z nazwą Rock Shox XC 28, nigdy nie jeździłem na tym i nie wiem jak to się sprawuje. Na XCR jeździłem bo kolega miał tylko chyba 2008 lub 2006 rocznik i chodził całkiem dobrze pod moją wagą. Jeździłem także na XCT V2 i XCM V3 jednak jakoś średnio przypadły mi do gustu. Czytałem że ten RS to następca Darta, czy nie będzie za twardy pod 50kg? Szukałem roweru z amorkiem Solo Air aby sobie wyregulować odpowiednio do wagi, ale w tej cenie biorąc pod uwagę tylko nowe rowery to chyba nie realne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moojmisiu Napisano 24 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 1. GT Zaskar Sport 2. Merida Matts TFS 500V - tu akurat bez tarczówek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 24 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2011 Ten GT ZAKSAR SPROT przypadł mi do gustu, jeżeli dodamy go do tego pojedynku to chyba ta różnica w amortyzatorze dużo zamiesza. Dobrze wyczytałem że rama M to 18,5? Ale zestawiając go z rywalami to jak wypada? I czym tak naprawdę rożnią się hamulce w poszczególnych modelach, muszą być tarczowe hydraulicze. Ten aspek dysklasywikuje Meridę. A zna ktoś jakieś miejsce we Wrocławiu gdzie można obejrzeć/przymierzyć/zakupić GT ZAKSAR SPORTa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2012 Przepraszam że odgrzewam stary temat, ale doszedł do pojedynku nowy rower. Unibike Flite http://unibike.pl/flite.html Który byłby lepszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Jeśli się nie mylę to analog ma tą samą geo co attention którego miałem - pod względem rozmiaru na pewno nie będzie dla Ciebie za duży. Jednakże jeśli moojmisiu ma racje i ten RS to stary Dart to baldo cię widzę na nim - miałem taki i pracował względnie jak ważyłem 85 kg, natomiast kiedy spadłem do 78 już było znacznie gorzej więc jeśli ważysz 48 to będziesz się czuł jak na sztywniaku - pod tym względem najlepiej wypada GT (i jeśli geo Ci będzie pasić to jego bym wybrał) Jeśli chodzi o hamulce to moja żona o wadze zbliżonej do Twojej, chwali sobie BR-M445 - 160/160 (jednakże agresywnym zjazdowcem w rozumieniu xc to Ona nie jest). Ja osobiście uważam, że heble shimano to raczej spowalniacze, a nie hamulce z prawdziwego zdarzenia, włączając w to grupowe hample (za co pewnie zaraz posypie się krytyka ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafel Napisano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Ja również uważam, że najlepszym wyborem będzie GT. Chociaż XCR działaby pod Tobą znacznie lepiej niż RS XC, to powietrza nie przebije żadna sprężyna. A hamulce Shimano przy Twojej wadze zatrzymają Cię bez problemu. No i (ale to już moja opinia) GT samo w sobie jest świetne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2012 Będąc dzisiaj w Decathlonie zauważylem B'twin Rockrider 8.1 2011. Ma tam recona silver, hamulce Avid Elixir 3, osprzęt Sram X9, za 2899, czy opłaca się dopłacać. Jeżdziłem i geometria bardzo przypadła mi do gustu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.