Skocz do zawartości

[odchudzanie] Cube AMS Pro Elixir


tomassekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Posiadam Cuba AMS w specyfikacji jak niżej, chciałbym w niedługim czasie odchudzić go nieco, 1. co mi przyszło do głowy to wymiana kół, DT XPW1800 ważą ok. 1800g, dodam, że ważę 72kg, z kół jestem bardzo zadowolony, przejechałem na nich Alpy z cieżkim plecakiem a koła nadal proste :)

Tutaj jest kilka ciekawych zestawów. Potrzebuję kompromisu miedzy ceną max 1500 a wagą... i wytrzymałością. Jak jest z wytrzymałością obręczy ZTR Alpine/DT XR400?

Kolejnymi kowadłami jak sądzę są; siodło, sztyca, mostek - na jakie komponenty mozna by to wymienić? Nie chcę superhiper lekkich el. za kosmiczne ceny :)

Pozzdro i liczę na Was :)

 

Rama – trójkąt główny: aluminium 7005, potrójnie cieniowane, hydroformowane

Rama – tył: aluminium 7005, potrójnie cieniowane, hydroformowane

Zawieszenie: czterozawiasowe, 100 mm

Tłumik: Fox Float RP23 Boost Valve

Widelec: RockShox Reba Race Air U-Turn, blokowany manetką PopLoc, 90-120 mm

Stery: FSA Orbit Z, półzintegrowane

Wspornik kierownicy: Syntace F-149, 31,8 mm

Kierownica: Syntace Vector

Rogi: Ritchey WCS Black

Wspornik siodła: RFR Prolight

Siodło: RFR Natural Shape 0.1 M

Piasty: DT Swiss XPW 1800

Obręcze: DT Swiss XPW 1800

Opony: Schwalbe Rocket Ron 26x2,25

Dźwignie przerzutek: Shimano SLX M660 Rapidfire Plus

Przerzutka przód: Shimano SLX M660

Przerzutka tył: Shimano Deore XT M772 Shadow, długi wózek

Dźwignie hamulców: Avid Elixir R

Hamulce: Avid Elixir R, tarczowe, hydrauliczne, tarcze 185 mm

Korby: Shimano Deore XT M770, 44-32-22 z.

Środek suportu: Shimano Deore XT Hollowtech II

Pedały: Crank Brothers Candy C

Kaseta: Shimano HG50, 11-32 z., 9 b.

Łańcuch: Shimano HG53

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pomysł dętek nie wpadłem ;] Muszę zważyć moje obecne...

Może ktoś mi powie jaka jest waga obecnych opon? Chcę kupić nowe koła, ale tak patrzę wagę opon UST 680-750g :icon_confused: Czy to wyjdzie na plus?

Co do kasety - obecna ma niewielki przebieg, więc jeszcze na niej pojeżdżę, ale zauważyłem że waga kasety Xt sporo niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Waga opon zależy od ich rodzaju- można jednak założyć ,że masz wersje Performance

http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=37&mar=121&art=3130

 

IMO opony UST są niezbyt trafionym pomysłem- niby większa ilość gumy, niby większa odporność na przebicia, ale w praktyce już nie jest tak różowo- przebicie opony ( co jest bardzo możliwe) w zasadzie wymusza konieczność kupienia nowej, z kolei zakładanie dętki do UST lub stosowanie mleczka przeczy idei systemu. Na chwile obecna zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zestaw koła UST+opony Tubeless Ready+mleczko. Zyskujesz na masie, komforcie jazdy i minimalizujesz ryzyko przerwania jazdy z powodu przebicia opony.

Ewentualnie możesz spróbować przerobić obecne koła na "bezdętki" stosując kilka dostępnych na rynku rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

durnykot ale przecież ust się zalewa dzięki czemu same się łatają przy ewentualnym przebiciu :) No chyba że oponę przetniesz to rzeczywiście kiepsko. Jedynym minusem zalania opony w mojej opinii jest brak możliwości lub bardzo mocno utrudniona częsta zmiana opon (jeżeli ktoś to lubi np. ja :))

W zależności od tego jak masz Rebę ustawioną, jeżeli na 100 to pokusiłbym się o zmianę na SID'a zawsze to 200g do przodu. Możesz zamówić sobie lżejsze tarcze po 85g/szt 160mm, chyba, ze te masz GS3 to niewarto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przepraszam,ale jaki sens wlewać mleczko do opony ,która w zamierzeniu miała być odporniejsza na przebicie od klasycznej opony?

Równie dobrze można włożyć dętkę,ale wtedy zaprzeczamy idei UST i tworzymy zestaw opon o wadze kilu ton i większych oporach toczenia.

Zresztą jaki sens kupowania opony UST i zalania jej mleczkiem, skoro można kupić tą samą oponę w wersji TR i też zalać ją mleczkiem-mamy to samo ,ale zdecydowanie lżej.

 

A propos trakcji- jeździłem na UST , obecnie jeżdżę na TR i niestety nie zauważyłem zdecydowanie lepszej trakcji na UST- w sumie nie zauważyłem żadnej przewagi UST nad TR.

 

Pixon, częsta zmiana opon faktycznie jest pewnym utrudnieniem przy oponach TR, ale w przypadku Autora tematu raczej nie będzie to stanowiło problemu- chyba ,ze sprzeda obecny zestaw kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od tego jak masz Rebę ustawioną, jeżeli na 100 to pokusiłbym się o zmianę na SID'a zawsze to 200g do przodu. Możesz zamówić sobie lżejsze tarcze po 85g/szt 160mm, chyba, ze te masz GS3 to niewarto.

Zmiana mojej Reby na SID'a wydaje się fajnym pomysłem, ale dość często jeżdżę na skoku 120 ;/ i zdarza mi sie dobić... Co do tarcz - mam założone obecnie G3CS

 

Z kołami chyba będę musiał dokładnie wszystko przekalkulować, czy warto iść w UST. Policzę ile faktycznie wyjdzie na kołach TR+lekka opona+lekka dętka i ile na to wydam w porównaniu z UST

 

A przyznam się, że za śmieszne 140 PLN nabyłem idealne siodło SLR Fibre na ebay'u niemieckim :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie kół Panowie:

w serwisie rowerowym usłyszałem opinie o UST, żebym się w nie nie pakował, UST lubi gubić powietrze notorycznie...

Nie znam się na tyle na kołach dlatego pytam: Czy do kół UST można założyć zwykłe dętki i opony TR? Załóżmy że kupię zestaw kół UST + lekkie (możecie też doradzić) opony i dętki, czy to się sprawdzi?

 

Druga sprawa, czytam opinie o obręczach i już sam nie wiem jakie wybrać. Z braku wiekszych $$ piasty będą raczej Novatec, zastanawiam się nad obręczami bikestacja.pl ma fajne zestawy na ZTR. Ważę 72kg, póki co nie jeżdżę maratonów, choć w przyszłym roku chciałbym, jeżdżę troche lasy, troche wertepów, jak jest mały uskok to go przeskoczę :teehee: Czy obręcze ZTR Alpine bądź CREST to dobry wybór? Ewentualnie DT XR400.

Na chwile obecna zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zestaw koła UST+opony Tubeless Ready+mleczko.

Durnykot - na jakiej zasadzie to działa? rozumiem, że oponę TR zakładam na obręcz UST, zalewam mleczko przez wentyl i juz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Generalnie tak- żeby się nie rozpisywać kilka filmów

YouTube - Broadcast Yourself

YouTube - Broadcast Yourself

i słowo pisane

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o... UST - cz. 1

Własne tubeless

MontaĹź opony na mleczku lateksowym ť Blog Rowerowy - Informacje i ciekawostki ze świata rowerowego: relacje z zawodĂłw, porady techniczne, opisy sprzętu i wiele innych.

W przypadku kół UST ( fabrycznych) omijasz etap z nakładaniem taśmy na wewnętrzną cześć felgi.

Na pierwszy rzut oka montaż całego systemu ( opona,mleczko, woda z mydłem, rozprowadzanie mleczka) lekko zniechęca,ale po założeniu pierwszego zestawu przestaje to być skomplikowane. W sumie dużo zależy od opon- są opony,które zakłada i uszczelnia się "lekko,łatwo i przyjemnie",są takie przy których nagle dowiadujemy się ,że dysponujemy całkiem bogatym zasobem słów uważanych za wulgarne .

Czy do kół UST można założyć zwykłe dętki i opony TR

Tak.

UST lubi gubić powietrze notorycznie.

Nie do końca to prawda- w moim przypadku ( przy codziennym jeżdżeniu) ubytek powietrza to ok. 0.2 PSI na tydzień. Ubytki powietrza głownie zależą od staranności montażu opon i samych opon.

 

W przypadku obręczy - jeśli chcesz przejść na UST czy też system TR to raczej ZTR- choćby z tego względu ,że zostały zaprojektowane pod system bezdętkowy - DTSwiss nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziś bawiłem się w ważenie sprzętu, z racji braku niektórych narzędzi zważyłem ramę z paroma gratami: manetki SLX + kable, przerzutki P+T, stery, łańcuch, korba, pedała. Daje to wynik 4780 + 8180 to co poniżej=12960g

Koło tylne wazone z oponą, dętką i kasetą.

 

Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS 66

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) No name 4

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir R 243

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Elixir R 256

Cables: (Pancerze i linki)

Cassette: (Kaseta) Shimano HG50, 11-32 z., 9 b.

Chain: (łanńuch) Shimano HG53

Crankset: (Korby): Shimano Deore XT M770, 44-32-22 z.

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT SGS Shadow

Fork: (Widelec) Rock Shox Reba Race + manetka 1772

Frame: (Rama) Cube AMS 18"

Damper: Fox RP23 BOOSTVALVE 260

Grips: (Gripy) Cube 91

Handlebar: (Kierownica) Syntace Vector 329

Headset: (Stery) FSA Orbit Z, półzintegrowane

Pedals: (Pedały) Crank Brothers Candy C

Seat: (Siodło) RFR Natural Shape 0.1 M 264

Seatpost: (Sztyca) RFR Prolight 278

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Sapce 38

Shifters: (Manetki) Shimano SLX

Skewers: (Zaciski koł) DT Swiss 121

Spacers: (Podkładki pod mostek) FSA + Alu 39

Starnut: (Gwiazdka) z amortyzatorem

Stem: (Mostek) Syntace F-149, 31,8 mm 144

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Rocket Ron 26x2,25 480

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Rocket Ron 26x2,25

Top Cap: (Top cap + śruba) Cube 17

Tubes: (Dętki) no name 264

Opaska na obręcz Przód 20

Wheel Front: (Koło przednie) DT Swiss XPW 1800 882

Wheel Rear: (Koło tylne) DT Swiss XPW 1800 2165

Koszyk Tranz-x 39

Neopren 8

Tarcza ham. Przód+śruby: Avid G3CS 185mm 153

Tarcza ham. Tył+śruby: Avid G3CS 185mm 156

Adapter hamulca przód + tył + śruby i podkładki 9

 

 

Proszę o dalsze sugestie co do zbicia masy :)

Edytowane przez tomassekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wymieniając kasete na SLX możesz zyskać ok. 100 gram, sporo zyskać można na kierownicy - zakładając prostego Eastona EC90 zbijasz wagę o ok. 220 gram, przy giętej kierownicy ( PRO XCR , 3T Eryx Team, Easton EC90 SL Riser ) możesz obniżyć wagę o 150 do 200 gram, o kołach było, - na nich możesz zyskać najwięcej.

Można się bawić w zdejmowanie rogów ( minus 66 gram), lżejsze tarcze hamulcowe, lżejszy zacisk sztycy i kół, zastąpienie opaski na kolach taśmą izolacyjną , sztycę z waga poniżej 200 gram ( Thomson Masterpiece), lekkie siodło z waga poniżej 200 gram ( Selle Italia SLR ).

Długa i kosztowna droga przed Tobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymieniłem siodełko na SLR'a Carbon Fibre (z logo Cube) - 166g

Kierownica PRO riser Carbon 31,6 - 208g

Kapsel sterów KCNC - 17g (bez zysku)

MOstek BopLight Race 100mm biały - 128g

Póki co zysk niewielki, 261g. na dniach tarcza Ashima 160mm 85g, W styczniu będą już chyba koła ZTR Alpine/Novatec/Sapim i parę gadzetów

 

e89650700916e486.jpg

9f61635011e53674.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Skoro SID odpada to trudno. Tarcz Avida (konkretnie tego modelu GS3) bym akurat nie zmieniał, ponieważ zysk na komplecie będzie około 40 gramów (co przy tej wadze, nie jest jakąś rewelacją), a spadnie ci jakość hamowania.

Ja bym na pewno przyciął raz jeszcze pancerze, bo te co masz są na tyle długie, że aż je pokręciło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pixon, z pancerzami nie miałem już siły walczyć :D Ale przytne je na pewno, do przerzutek chcę założyć niebieskie w miarę lekkie, ale też nie stać mnie na zrujnowanie się 200 zł na Nokon'y ;/

Co do tarcz... Ashima 185mm waży 113g, ale ja na tył chcę zapodać tarczę 160mm - waga 85g (zysk wobec G3CS 71g) a wydatek pieniężny prawie żaden.

Sid odpada z racji tych 100mm, wkręciły mi się wyprawy Transalpejskie a tam 120 to podstawa, szukając na aukcjach Foxa 120mm zauważyłem że też stoi dobrze z wagą, ale już niestety sporo musiałbym do niego dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nabial, ale w moim wypadku urywanie tu i ówdzie jest kwestią kilku, kilkunastu zł powiedzmy. Sprzedaż starej części + mały wkład fin w nową. Wiem, że koła ciążą strasznie ale są też za######iście wytrzymałe, a tu kłania się kwota 1300 PLN ;/ no i musze moje obecne pogonić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dziwna sprawa z tymi tarczami. W moim przypadku tarcza Avid G3CS 160mm = 104 gramy, natomiast Ashima 160 mm - 86 gramów. Co daje 18 g zysku na jednej tarczy i tak jak napisałem wcześniej spadek efektywności hamowania. Imo inwestycja chybiona. Mówię Ci to jako użytkownik tarczy jednej i drugiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Popieram- lekkie tarcze mają tylko jedną zaletę- są lekkie.

Napisałeś,że

 

 

wkręciły mi się wyprawy Transalpejskie

jeśli chcesz mieć pewne i bezproblemowe hamowanie to musisz zapomnieć o lekkich tarczach.

IMO zysk 50 gram kosztem pogorszenia jakości hamowania to żaden zysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...