blackiwan Napisano 23 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS -65g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) – Kellys 57g Brake: (Front): (Hamulec Przedni) – Avid Juicy 3.5 304g Brake: (Rear): (Hamulec tylny) – Avid Juicy 3.5 321g Cables: (Pancerze i Linki) –68g Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore HG50 9speed 11-32T 362g Chain: (Lancuch) – KMC Z9000+ spinka KMC 255g Chain protector-( Osłona neoprenowa) Accent- 19g Crankset: (Korba) Shimano Deore M590 – 999g Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) Shimano ALIVIO FD-M431 – 181g Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 – 225g Fork: (Widelec) Suntour Epicon LOD 100mm 2011 + gwiazdka i bieżnia sterów– 1705g Frame: (Rama) No Saint Urian 2011 20" + miski sterów – 1947g Grips (Gripy) Dartmoor Race- 84g Handlebar: (Kierownica) KCNC Dark Side 600mm + korki– 143g Pedals: (Pedaly) – 379g Seat: (Siodlo) WTB Pure V Race – 355g Seatpost: (Sztyca) Dynamics 350mm – 335g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)Zoom- 40g Shifters: (Manetki) Shimano Deore 2010 SL-M590 –263 Skewers: (Zaciski kol) Mavic – 150g Spacers: (Podkladki pod mostek) A2Z AD 35mm czerwone-23g Stem: (Mostek) FSA XC 115 ALLOY 105mm – 136g Headset: (Stery) Accent AirPlane maszynowe + top cap– 67g Tire (Front): (Opona Przednia)Kenda Komodo 1.95 -542g Tire (Rear): (Opona Tylna) Maxxis High Roller 2.1-557g Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight – 258g Wheel Front: (Kolo Przednie) Mavic Crossride Disc -910 Wheel Rear: (Kolo Tylne) Mavic Crossride Disc - 1047g Rotor: (Front): (Tarcza prz.)XLC -118g Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) Avid Roundagon 160mm -114g pozostałe śruby - 56g Razem- 11935g Do wymiany w najbliższym czasie na pewno pójdą gripy,zaciski, sztyca i siodło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ukaniex Napisano 23 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Może lepiej pomyśleć o zmianie pedałów? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 23 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Oraz siodełka i ogólnie to rama jest na Ciebie za duża. I wagę chwytów masz strasznie zaniżoną, chyba, że ważyłeś bez obejm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Chwyty są skrócone do 12,5cm i mają po jednej obejmie. Rama jest dobra, sztyce nie mam odpowiednio wysuniętą,bo jeszcze nie jeździłem. Mam 186cm wzrostu i 18-stki nie chciałem,bo byłaby za mała. Siodło na pewno wymienię, tak jak już napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 23 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Strasznie długa ta rama się wydaje, nawet jak na twój wzrost. Zmień pedały na zatrzaski, tak jak ukaniex pisze. Wtedy odczujesz największą różnicę w jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Listopada 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 ogólnie to rama jest na Ciebie za duża. Jakżeś to Waść stwierdził ? Akurat pedały to nie jest najważniejsza rzecz na świecie,żeby tak zdecydowanie namawiać do ich wymiany. Może Autor ma problemy z kolanami? Albo nie ma kasy na buty ? Opony to świadomy wybór? Mnie się widzi,że największą różnicę Kolega odczuje po założeniu opon z mniejszymi oporami toczenia- Komodo i High Roller nie należą do czołówki w kategorii Lekkość Toczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Z oponami już niejedno kombinowałem. Poprzednio miałem druciane Panaracer Speed Blaster Race Lite 1.95 -lekko toczyły się po asfalcie, ale po 1000km tylna opona do wyrzucenia,a w terenie nie dawały rady. Do jeżdżenia po asfalcie mam trekkinga, a te 6km które mam do lasu "przeboleje" na klockach.Już nigdy semi-slickow nie kupie.Jak cos jest do wszystkiego to jest do d... .Odnośnie pedałów- w MTB na pewno nie zmienię na zatrzaski ,możliwe że dostanie je trekking w przyszłym roku ,tam na pewno bardziej je wykorzystam,oczywiscie jak starczy kasy,bo przeca tanie to to nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 25 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 Doszło kilka nowych drobiazgów Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS -65g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) – Kellys 57g Brake: (Front): (Hamulec Przedni) – Avid Juicy 3.5 304g Brake: (Rear): (Hamulec tylny) – Avid Juicy 3.5 321g Cables: (Pancerze i Linki) –68g Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore HG50 9speed 11-32T 362g Chain: (Lancuch) – KMC Z9000+ spinka KMC 255g Chain protector-( Osłona neoprenowa) Accent- 19g Crankset: (Korba) Shimano Deore M590 – 999g Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) Shimano ALIVIO FD-M431 – 181g Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 – 225g Fork: (Widelec) Suntour Epicon LOD 100mm 2011 + gwiazdka i bieżnia sterów– 1705g Frame: (Rama) No Saint Urian 2011 20" + miski sterów – 1947g Grips (Gripy) KCNC - 12g Handlebar: (Kierownica) KCNC Dark Side 600mm + korki– 143g Pedals: (Pedaly) – 379g Seat: (Siodlo) WTB Pure V Race – 355g Seatpost: (Sztyca) Turner 350mm 31,6mm – 260g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)Zoom- 40g Shifters: (Manetki) Shimano Deore 2010 SL-M590 –263 Skewers: (Zaciski kol) Aest Bambo Ti – 49g Spacers: (Podkladki pod mostek) A2Z AD 35mm czerwone-23g Stem: (Mostek) FSA XC 115 ALLOY 105mm – 136g Headset: (Stery) Accent AirPlane maszynowe + top cap– 67g Tire (Front): (Opona Przednia)Kenda Komodo 1.95 -542g Tire (Rear): (Opona Tylna) Maxxis High Roller 2.1-557g Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight – 258g Wheel Front: (Kolo Przednie) Mavic Crossride Disc -910 Wheel Rear: (Kolo Tylne) Mavic Crossride Disc - 1047g Rotor: (Front): (Tarcza prz.)XLC -118g Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) Avid Roundagon 160mm -114g pozostałe śruby - 56g Razem- 11687g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 Strasznie długa ta rama się wydaje, zdjęcie zrób z boku, i daleka, bo zła perspektywa, i koledzy nie mogą ocenić w pełni bryki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2011 Odnośnie pedałów- w MTB na pewno nie zmienię na zatrzaski Tez tak myslalem...dopoki nie zmienilem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Franio Napisano 26 Grudnia 2011 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2011 Tak myśli wiele osób, a po zmianie na zatrzaski do zwykłych pedałów nawet nie myślą wrócić (oczywiście zdarzają się wyjątki). Dlatego polecam wypróbować ten system. Jeśli nie chcesz wydawać kasy w błoto (a nuż zatrzaski ci się nie spodobają), to poproś jakiegoś znajomego, żeby dał ci się w nich "karnąć". Wtedy zobaczysz sobie co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 (edytowane) Kolejna zmiana: wymiana siodła na Sportourer Dragon Gel Flow. Czuje się oszukany, miało byc 265g,a jest 330g. Rozumiem jak by było o te 10g więcej,ale o 65g ?!. RAZEM 11622 Edytowane 15 Stycznia 2012 przez blackiwan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zeflo Napisano 24 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Niestety wagi katalogowe niekiedy znacząco różnią się od realnych . Ogólnie projekt ok! Czym malowałeś tarcze i szprychy ? Jak trzyma się farba ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2012 Przednia tarcza jest oryginalnie malowana, tylna malowałem zwykłem spreym tak jak szprychy. Faraba jak na razie trzyma się dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Jest niestety błąd w wadz. Policzyłem jeszcze raz i wyszło 11812g. Prosze o zmianę wagi w temacie.Niestety sztyca,podkładki, kółka przerzutki jak i zaciski nie są takie czerwone jak rama. Chyba wszystkie czerwone anodowane części są takiego koloru. Nie wiem dlaczego nazywają je czerwonymi jak są bardziej różowe. Drobna zmiana w przerzutce to kółka alu czerwone(nie wiem co to za firma, kupiłem z inną przerzutką na allegro). Nowe zdjęcie zrobione dzisiaj : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Utwierdza mnie to zdjęcie w przekonaniu, że masz za dużą ramę, wygodnie Ci się tak jeździ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek516 Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Rama stanowczo za duża, sam mam za duża ale nie aż tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 15 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Zacytuję tekst z tematu o wyborze odpowiedniego rozmiaru ramy: Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54. Moja długosc nogi to 89cm. Dzielac 89 przez 0,57 otrzymuje 50,73cm. Dł. rury podsiodłowej wynosi 49,5cm co daje 19,97 cala. Wiec rozmiar według tego jest idealny. Co do wysunięcia sztycy,bo na pewno zwracanie na to uwage, specjalnie dałem ją tak nisko zw. na warunki w jakich dziś jeździłem. Według was miałem brac 18" , bo sztyca nie jest wysunięta na maxa ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 15 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2012 Według was miałem brac 18" , bo sztyca nie jest wysunięta na maxa ?? Chyba sobie żartujesz taki sztyce, czasami nawet wyżej wysunięte to mają szosy.Ale wrzuć zdjęcie tak jak normalnie jeździsz wtedy ocenimy.Swoją drogą i tak chyba jest za duża, no bo ile wsunąłeś sztycę 1-2cm?To taka wysokość po zmniejszeniu której da się jako tak jeździć, chociaż bardzo obciąża to kolana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 3 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 (edytowane) Dzisiaj odkręciłem niepotrzebne pivoty z ramy- zysk 24g. Po odjęciu wychodzi 11788g. Następna zmiana to wymiana pedałów na SPD oraz przerzutka lx z przodu. Najnowsze zdjęcia: Edytowane 3 Marca 2012 przez blackiwan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 28 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 Założone inne opony. Do wymiany za niedługo koszyk na Mattock. Zbieram również powoli na SPD. Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS -65g Bottle Cage: (Koszyk na bidon) – Kellys 57g Brake: (Front): (Hamulec Przedni) – Avid Juicy 3.5 304g Brake: (Rear): (Hamulec tylny) – Avid Juicy 3.5 321g Cables: (Pancerze i Linki) –68g Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore HG50 9speed 11-32T 362g Chain: (Lancuch) – KMC Z9000+ spinka KMC 255g Chain protector-( Osłona neoprenowa) Accent- 19g Crankset: (Korba) Shimano Deore M590 – 999g Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) Shimano ALIVIO FD-M431 – 181g Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 – 225g Fork: (Widelec) Suntour Epicon LOD 100mm 2011 + gwiazdka i bieżnia sterów– 1705g Frame: (Rama) No Saint Urian 2011 20" + miski sterów – 1923g Grips (Gripy) KCNC - 12g Handlebar: (Kierownica) KCNC Dark Side 600mm + korki– 143g Pedals: (Pedaly) – 379g Seat: (Siodlo) Sportourer Dragon Gel Flow – 355g Seatpost: (Sztyca) Turner 350mm 31,6mm – 260g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)Zoom- 40g Shifters: (Manetki) Shimano Deore 2010 SL-M590 –263 Skewers: (Zaciski kol) Aest Bambo Ti – 49g Spacers: (Podkladki pod mostek) A2Z AD 35mm czerwone-23g Stem: (Mostek) FSA XC 115 ALLOY 105mm – 136g Headset: (Stery) Accent AirPlane maszynowe + top cap– 67g Tire (Front): (Opona Przednia)Michelin Wildgripper Jet S 2.0-491g Tire (Rear): (Opona Tylna)Michelin Wildgripper Jet S 2.0-500g Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight – 258g Wheel Front: (Kolo Przednie) Mavic Crossride Disc -910 Wheel Rear: (Kolo Tylne) Mavic Crossride Disc - 1047g Rotor: (Front): (Tarcza prz.)XLC -118g Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) Avid Roundagon 160mm -114g pozostałe śruby - 56g Razem- 11680g http://img845.imageshack.us/img845/9715/dsc06684s.jpg http://img12.imageshack.us/img12/9172/dsc06664c.jpg http://img51.imageshack.us/img51/7243/dsc06679i.jpg http://img837.imageshack.us/img837/159/dsc06678g.jpg http://img715.imageshack.us/img715/8704/dsc06672j.jpg http://img819.imageshack.us/img819/2688/dsc06675d.jpg http://img846.imageshack.us/img846/3006/dsc06680j.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2012 (edytowane) Dzisiaj mała sesja. Zawitały pedały M520,koszyk Mattock, uchwyt do pompki,oraz licznik. Pedals: (Pedaly) – Shimano M520 - 380g Uchwyt do pompki- 14g Razem- 11695g Edytowane 29 Kwietnia 2012 przez blackiwan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelCiu Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Ładnie to wszystko wygląda kolorystycznie Widzę, że masz już SPD to teraz pytanie, jak ze sztywnością ramy na podjazdach ? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 30 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Na pewno jest bardziej sztywna niż, Accent El Norte- moja poprzednia rama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Lookas 46 Napisano 12 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 Maszyna prezentuje się świtnie tylko zmień to siodło na bardziej "zadziorne" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi