Skocz do zawartości

[11486g] No Saint Urian by blackiwan


blackiwan

Rekomendowane odpowiedzi

Siodło niedawno zmieniałem z WTB Pure V Race. Siodło miało ważyć 265g (wg.producenta) ,a jak położyłem na wagę to się przeraziłem. Tak naprawdę jest to siodło Selle Italia Shiver Gel Flow tylko pod inną nazwą.

Mogłem jednak kupic Tokena TK9571, lepiej by się prezentowało i mniej ważyło,ale nie byłem pewien czy wysiedzę na nim ponad 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wyrzuć se ze 2 podkładki spod mostka, myślę że poprawi ci pozycje. Na początek możesz dać nad mostek ale jak podpasuje to utnij sterówkę.

Sugeruję też opuścić klamki w dół, będzie ergonomiczniej, mniej czasu będzie ci zajmować podniesienie palców żeby położyć na klamkach.

Pomyśl kiedyś nad jakimś amorkiem jak R7, będzie kulturalniej pracował i sporo mniej ważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z tą za dużą ramą chodzi zapewne o to, że rama jest nie tyle za wysoka, co za długa. Wygląda jak przerośnięta 18-tka.

Mostek przy tym masz dość długi (11,5cm). Wygodnie Ci się tak jedzie? Nie czujesz, ze za bardzo się na rowerze "wyciągasz"?

Z ciekawości tylko, mógłbyś podać długość górnej rurki (licząc od środka główki ramy do środka rurki podsiodłowej).

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama wcale nie jest taka długa w porównaniu do innych ram. Np: górna rura w Giant XTC 2011 19" to 615mm,a w No Saint 20" tylko 571mm ,a w rozmiarze 22" 595mm. Inne modele No Saint są dłuższe w mniejszym rozmiarze.

 

Wywaliłem ostatnio dwie duże podkładki z pod mostka, została tylko 5mm oraz skróciłem rurę sterową. Waga spadła o 32g.

 

Fork: (Widelec) Suntour Epicon LOD 100mm 2011 + gwiazdka i bieżnia sterów– 1694g

Spacers: (Podkladka pod mostek) A2Z AD 5mm czerwona-2g

 

RAZEM Razem- 11663g

 

Mostek dla ścisłości ma 10,5cm.

Edytowane przez blackiwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje roweru, ładne połączenie całości!

Mam kilka pytań, czekają mnie wielkie zmiany w moim rowerze (Gary Fisher Wahoo 2010), jedna z nich jest zmiana kół na takie jak twoje. Powiedz jak się sprawują pod katem technicznym? Nie powalają lekkością, czy nie ma to wpływu na rozpędzanie/hamowanie (masz porównanie do lżejszych). Ile na nich przejechałeś, czy nie rozcentrowuja się? Mi się marzą SLR ale to nie ta półka cenowa dlatego na początek planuje właśnie crossride. Druga sprawa jak malowałeś szprychy, na kole czy ściągałeś? jak z farba nadal nie ma odprysków?

 

Pytanie co do tarcz, masz dwie różne, czym jest to podyktowane i które twoim zdaniem są lepsze?

jaki jest twój charakter jazdy, szosa/drogi polne/ścieżki leśne z korzeniami?

Edytowane przez LoboM82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak: koła mają już przejechane około 2500km, niedawno pierwszy raz centrowane było tylne koło(przed bikemaratonem w Zdzieszowicach). Pojawiły się również luzy na piastach z tyłu(zlikwidowane razem z centrowaniem w serwisie) jak i z przodu(minimalne). Niestety z tyłu znowu są luzy i muszę się do tego osobiście przyłożyć. Konus od strony bębenka się odkręca- trzeba dać farby na gwint to chyba pomoże?,albo w gorszym przypadku pozbyć się ultralekkich zacisków :bye2:. Zauważyłem,że jest z nimi więcej problemów,niż pożytku. Nie trzymają kół tak mocno jak oryginalne Mavicki.

Co do rozpędzania/hamowania- mam tylko porównanie do cięższych kół. Różnicę po założeniu Mavicków od razu dało się odczuć. Wpływ na to na pewno miały też lżejsze opony i dętki, które założyłem na nowe koła.

Szprychy malowałem na kole- trochę gazety i szmat do osłonięcia felgi i reszty szprych(na nyple i sąsiednie szprychy przykleiłem taśmę malarską) załatwiło sprawę do ich przypadkowego pomalowania. Odprysków jak na razie nie ma, jedynie te powstałe od patyków i kamieni-oryginalna farba też nie miała szans.

 

Przednia tarcza to porażka -giętka i szybko się krzywi, ale podotarciu hamuje bez zastrzeżeń. Prostowałem ją po każdych zawodach.W piątek kupiłem XT IceTech gdy przyjdzie to się porówna.(walić te 32g więcej :laugh:

). Tylna tarcza chodzi prawie równo-jest jakieś minimalne bicie,ale nie ociera klocków.

Preferuję ścieżki leśne/polne drogi,ale niestety asfaltem trzeba dojechać i wychodzi jakieś 60% asfalt 40% teren.

 

W tej cenie i tak nie ma lepszych kół,więc nie ma co się zastanawiać.

Edytowane przez blackiwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konus od strony bębenka się odkręca- trzeba dać farby na gwint to chyba pomoże?,

 

Nie odkręca się konusów po stronie bębenka!! - (Jak Ci tak w serwisie zrobili to nie am co się dziwić, że znowu luzy się pojawiły)

Tylko po stronie przeciwnej i z tej też strony kasuje się luzy na piaście.

 

W tej cenie i tak nie ma lepszych kół,więc nie ma co się zastanawiać.

 

No, ale nie trzeba kupować od razu gotowych systemowych kółek :)

 

A rowerek fajny, wymienisz tylko siedzenie i będzie pełen zadzior ; P

Edytowane przez anys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt systemowych lepszych/ ładniejszych w tej cenie nie znajdę. Ale w tej cenie chciałem złozyc koła na obreczy mavic 317, piastach novatec 811/812 i spokojnie zmieściłbym sie w 1700gr, tyle że natknąłem sie na te crossride i wtedy wszystko mi się poprzestawiało w mojej układance:-)

Co do tarcz to chyba poczekam na nowe SLX'y na 6 śrub. same heble też chyba kupie SLX 2012/2013, ale to już Oftop więc nie przeciągam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po krótkim teście tarcz XT ice tech 180/160 i nie żałuję, nawet pomimo źle zamontowanego przedniego zacisku świetna modulacja i jak chce to stawia rower na koło :)

 

5km po starcie miałem sytuacje że samochód wyjechał mi z bocznej ulicy pod koła to rower bardzo ładnie się zatrzymał, tylko trochę kierowcę nastraszylem słabszym hamowaniem tak by oprzeć przednie koło mu o drzwi, niech się uczą patrzećw obie strony

 

Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza, kaseta, łańcuch- zamontowane :woot:

Tarcza jeszcze nie dotarta.

 

Nowa rozpiska i waga:

 

Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS -65g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) – Mattock- 42g

Brake: (Front): (Hamulec Przedni) – Avid Juicy 3.5- 304g

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) – Avid Juicy 3.5- 321g

Cables: (Pancerze i Linki) –68g

Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore XT CS-M770 11-32T- 270g

Chain: (Lancuch)- Shimano XT Hg93- 267g

Chain protector-( Osłona neoprenowa) Accent- 19g

Crankset: (Korba) Shimano Deore M590 – 999g

Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) Shimano ALIVIO FD-M431 – 181g

Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 – 225g

Fork: (Widelec) Suntour Epicon LOD 100mm 2011 + gwiazdka i bieżnia sterów– 1694g

Frame: (Rama) No Saint Urian 2011 20" + miski sterów – 1923g

Grips (Gripy) KCNC - 12g

Handlebar: (Kierownica) KCNC Dark Side 600mm + korki– 143g

Pedals: (Pedaly) – Shimano M520 - 380g

Seat: (Siodlo) Sportourer Dragon Gel Flow – 355g

Seatpost: (Sztyca) Turner 350mm 31,6mm – 260g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)Zoom- 40g

Shifters: (Manetki) Shimano Deore 2010 SL-M590 –263

Skewers: (Zaciski kol) Aest Bambo Ti – 49g

Spacers: (Podkladka pod mostek) A2Z AD 5mm czerwona-2g

Stem: (Mostek) FSA XC 115 ALLOY 105mm – 136g

Headset: (Stery) Accent AirPlane maszynowe + top cap– 67g

Tire (Front): (Opona Przednia)Michelin Wildgripper Jet S 2.0-491g

Tire (Rear): (Opona Tylna)Michelin Wildgripper Jet S 2.0-500g

Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight – 258g

Wheel Front: (Kolo Przednie) Mavic Crossride Disc -910

Wheel Rear: (Kolo Tylne) Mavic Crossride Disc - 1047g

Rotor: (Front): (Tarcza prz.)- Shimano Deore XT IceTech 180mm-161g

Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) Avid Roundagon 160mm -114g

Uchwyt do pompki- 14g

pozostałe śruby - 43g

 

Razem- 11623g

 

dsc0033od.th.jpg

 

dsc0031qf.th.jpg

Edytowane przez blackiwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dziwnego z tą tarczą, moja waży 152g ze wszystkimi podkładkami i standardowymi śrubami

 

 

Moja bez śrub waży 148g. Trafiłem widocznie na cięższy egzemplarz.

 

Te szprychy na czerwono to malowałeś tylko dla wyglądu?

 

Tak

Edytowane przez blackiwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Kilka zamian: nowe siodełko, pancerze i linki przerzutek,torebka podsiodłowa,wkład suportu.

 

Bar Ends: (Rogi) Ritchey WCS -65g

Bottom Bracket:(Wkład suportu) Token TK877EX-98g

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) – 2x Mattock- 84g

Brake: (Front): (Hamulec Przedni) – Avid Juicy 3.5- 304g

Brake: (Rear): (Hamulec tylny) – Avid Juicy 3.5- 321g

Cables: (Pancerze i Linki) Niro Turbo Plus,Jagwire –49g

Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore XT CS-M770 11-32T-270g(1791km)

Chain: (Lancuch)- Shimano XT Hg93- 267g (1791km)

Chain protector-( Osłona neoprenowa) Accent- 19g

Crankset: (Korba) Shimano Deore M590 – 900g

Derlr. (Front): (Przerzutka przednia) Shimano Deore XT FD-M771 – 160g

Derlr. (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 – 225g

Fork: (Widelec) Suntour Epicon LOD 100mm 2011 + gwiazdka i bieżnia sterów– 1694g

Frame: (Rama) No Saint Urian 2011 20" + miski sterów – 1923g

Grips (Gripy) KCNC - 12g

Handlebar: (Kierownica) KCNC Dark Side 600mm + korki– 143g

Pedals: (Pedaly) – Shimano M520 - 380g

Seat: (Siodlo) Token TK9571 – 217g

Seatpost: (Sztyca) Turner 350mm 31,6mm – 260g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)Zoom- 40g

Shifters: (Manetki) Shimano Deore 2010 SL-M590 –263g

Skewers: (Zaciski kol) Aest Bambo Ti – 49g

Spacers: (Podkladka pod mostek) A2Z AD 5mm czerwona-2g

Stem: (Mostek) FSA XC 115 ALLOY 105mm – 136g

Headset: (Stery) Accent AirPlane maszynowe + top cap– 67g

Tire (Front): (Opona Przednia)Michelin Wildgripper Jet S 2.0-491g

Tire (Rear): (Opona Tylna)Michelin Wildgripper Jet S 2.0-500g

Tubes: (Detki) Maxxis Ultralight – 258g

Wheel Front: (Kolo Przednie) Mavic Crossride Disc -910

Wheel Rear: (Kolo Tylne) Mavic Crossride Disc - 1047g

Rotor: (Front): (Tarcza prz.)- Shimano Deore XT IceTech 180mm-161g

Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) Avid Roundagon 160mm -114g

 

Uchwyt do pompki- 14g

pozostałe śruby - 43g

 

Razem- 11486g

 

DSC06935.JPG

 

DSC06949.JPG

 

DSC06939.JPG

 

DSC06947.JPG

 

DSC06955.JPG

 

DSC06943.JPG

 

DSC06952.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koniecznie zdaj relację z komfortu siedzenia na tym siodle. Wszytko fajnie ale na ramy większe niż 18 cali jakoś tak się dziwnie patrzy brzydko wyglądają. Ciągle patrzą na wielkosć ramy i długość mostka, no wydaję mi się, że jest ona duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...