Skocz do zawartości

[pełen napęd SLX/XT] Czy wymiana ma sens, jeśli tak to na co


AntyIdiota

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem w posiadaniu bardzo przyzwoitego roweru, jest jednakże w nim stary napęd 3x8

przerzutka przód: SLX -9

tył: LX 567

manetki: StX RC

Korba STX

 

i teraz mam dylemat na co wymienić, czy na 3x9, czy na 2x10. Zwyczajnie mam wrażenie, że z napędem 2x10 zaklikam się na śmierć(prawa manetka), czy to nie jest aby za dużo? Z kolei nie chcę wyrzucić pieniędzy na 3x9 i stwierdzić, że mi brakuje jednak biegu. Jak to jest z tymi co się przesiedli z 9 na 10? No i pytanie,

Czy jeśli zmienię na 2x10, to muszę wymieniać przedniego SLXa?

Czy nowa Deore XT pod 10 osbłuży napęd 9 biegowy?

 

PS: Wymieniam, bo chcę mieć lżejszy napęd, mam dość klinowania grubego łańcucha przez SLX, podoba mi się nowe wzornictwo, brak lekkich części pod 8.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie przejście z 3x9 na 2x10 jeżeli w pełni wykorzystujesz zakres dotychczasowego zestawienia wymaga dokładnego przeliczenia czy nowy zakres będzie dla Ciebie wystarczający: czy na najcięższym biegu nie będzie za lekko albo czy na najlżejszym nie będzie za ciężko? Wszystko zależy jak jeździmy: czy tylko z górki, czy raz tak raz tak, czy po płaskim? W końcu chcesz zrezygnować z jednej zębatki z przodu: dodatkowa zębatka z tyłu nie nadrobi straty rozpiętości zakresu wcześniejszych przełożeń. Osobiście czekam aż na dobre wejdą w życie kasety z najmniejszą zębatką 10t, ułatwi to wiele spraw związanych z zakresem przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę mógłbym mimo wszystko przejść na 2x9, ale czasem brakowało by mi tej najmniejszej zębatki(zdarzyło mi się jej używać parę razy w maratonie, tak to po dziś dzień jest prawie że nieużywana), zatem wolałbym 3x9, zwłaszcza że używam kasety 11-28(min przełożenie 1.14), teraz mam 11-30(nie miałem wyboru), w przypadku 2x10 mógłbym sobie pozwolić na szerszą tylną kasetę np. 11-36(min. przełożenie 0.88)zakładam, że takie są teraz) i nie odczuć oddalenia od siebie przełożeń, tylko że tak jak mówiłem, czy nie będzie za dużo mieszania biegami podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Masz klasyka trochę szkoda go rozbrajać choć z drugiej strony jak juz zajechane to szkoda. XT 10s jest w systemie dyna sys i nie będzie kompatybilna z niczym wcześniej wyprodukowanym. Ale możesz złożyć sobie naped 10 rzędowy oparty o manetkę ultegry, ktora jest 10 rzędowa kompatybilna z systemem 2:1 wiec będzie działała z każdą przerzutką shimano no poza dyna sys. wybór należy do ciebie. CO do odczuć moim zadniem wiekszych zmian nie bedzie, z 8 na 10 na pewno odczujesz miększa zmianę przełożeń i za pewne szybsza zmianę i chyba tyle. Na pewno odczujesz cene częsci :P

 

Jeżeli chodzi o komplety to jest ok natomiast kasete wzią bym XT ale to moje zdanie. Za chwile ktoś dorzuci ze manetki tez lepiej XT wiec jak masz wybierać wybierz XT :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No trochę to nie logiczne, bo jak by miał za wąskie kółka to tym bardziej lancuch 10s będzie pasował bo jest wąski a co do za wąskiego wózka to gdyby był za wąski to byś musiał kupić jeszcze węższy łańuch niz 10s, 11 a czy są węższe to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakieś 2 albo 3 lata temu przesiadłem się z 8 na 9. Była to kompletna wymiana napędu, korba Acera na LX, manetki i tylna przerzutka z Alivio na XT, tak samo kaseta i łańcuch. Dla mnie była to kolosalna różnica, zwłaszcza pod względem zwiększenia precyzji działania napędu i prędkości zmiany biegów. Pod względem odczuć z jazdy nie było aż tak dużej różnicy chociaż dodatkowy bieg przydaje się często.

Moim zdaniem zanim zdecydujesz się na zmianę może warto gdzieś przetestować taką konfigurację żebyś potem nie narzekał, że np. na stromym podjeździe w terenie nie masz już lżejszych biegów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie da sie porównać zakresu 3x9 do 2x10 jeżeli obie będą miały 36 z tyłu. natomiast jezeli 3x9 ma 22-42 i 11-32 a 2x10 ma 28-40 i 11-36, możemy sobie wszystkie przełożenia rozpisać, porównać i samemu stwierdzić czy napęd 2x10 jest dla nas adekwatny i ewentualnie dobrać takie zębatki w korbie żeby nam odpowiadała charakterystyka, robi sie to prosto, dzieląc ząbki z korby przez ząbki na kasecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...