chickenowa Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Chciałabym poradzić się w kwestii ramy z pełnym zawieszeniem. Wolałabym by było to ramy z wirtualem, dlatego pierwsze, które wpadły mi w oko to Giant i Lapierre. Giant Anthem lub Reign (jeszcze nie jestem zdecydowana, a Lapierre X-flow i x-control. Zastanawiam się, który będzie bardziej sportowy w przypadku Lapierre'a? Może macie jeszcze inne propozycje? Rama alu, w rozsądnej cenie. Wirtual dlatego, ze chce zminimalizować efekt bujania na podjazdach. Fajnie by było gdyby rama nadawała się na maratony, choć nie musi być to typowy ścigant, ale nie może też być "kanapa". Nie zalezy mi aż tak bardzo na wyniku maratonów, tylko na dobrej zabawie, ale też nie chciałabym sobie utrudniać Styl jazdy, który lubię to właśnie XC i lekkie Enduro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 X-flow to lekki trailbike, podczas gdy X-control to bardziej sprzęt do maratonu. Ale nie do końca rozumiem politykę Lapierre przyznam. X-control był dotychczas w dwóch wersjach 100 mm/100 mm (seria 00) i 120/100 mm (seria 10), więc z chwilą wejścia X-flow (120/120 mm) naturalne powinno być wyrzucenie z oferty 10. Mieliby w ten sposób fulla do xc/maratonu i lekkiego trailbike, którym da się też pojechać maraton. Ale wyrzucili 00 ... Tak czy inaczej nikt ci póki co nie powie, który jest bardziej sportowy, bo X-flow nie ma jeszcze w sprzedaży. W zeszłym sezonie testowałem X-control i zrobił na mnie dobre wrażenie. Świetnie się zbierał, nie bujał i nie był kanapą, ale zawiechy najczulszą bym nie nazwał. Co do Gianta, Reign to waga cięższa, do solidnego AM/enduro, więc raczej nie ten target. W założeniach bardziej mieści się Trance. Natomiast generalnie wybór jest spory. Pytanie brzmi - jaki budżet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 21 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Rozsądna cena to i tak w tym wypadku okolice 3k pln. Reign to już "grube enduro" czyli pozostają Anthem vs X-control. Tak czy inaczej ramy te kupowane oddzielnie są zbyt drogie do tego co oferują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Powiedzmy, że do 4tysięcy, jednak i tak będę próbować kupić używkę lub ściągnąć zza granicy. Chce się tylko rozejrzeć co jest na rynku, oraz dowiedzieć się od bardziej doświadczonych za czym powinnam się rozglądać. Orientujesz się może ile waży rama X-control z alu i ile waży trance? - bo to też ważny aspekt Czy trance nie będzie zbyt turystyczny? W takim razie reign odpada w przebiegach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Anthem albo Reign? Dość spora rozbieżność. Trance będzie w sam raz. I w mocne góry da rade i na maratonie też nim można śmiało jechać. Trance jest pomiędzy XC a Enduro. Dokładnie w połowie drogi między Anthemem a Reignem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Rozumiem, że nikt poza Giantem i Lapierrem nie robi zawieszenia godnego uwagi? @Up Obecnie jeżdżę na XTC, stąd pomysł na Anthema. Jednak rozważam opcję kupienia czegoś powiedzmy "bardziej enduro" bo nie zależy mi na niewiadomo jakich wynikach na maratonach, a chciałabym mieć większą kontrolę jak wyjeżdżam w góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Haro , ale to co mieli najlepszego już nie produkują. Możesz też pomyśleć nad hand made, ramami Sikorskiego. Mają teraz nowego fulla jak się nie mylę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Interesują mnie wagi powyższych ram. Jeśli ktoś coś wie, prosiłabym o info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Rozumiem, że nikt poza Giantem i Lapierrem nie robi zawieszenia godnego uwagi? Pivot, Santa Cruz, Tomac - kolejność chyba dowolna... chociaż Pivot będzie najlżejszą ramą z tej trójki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Godnych uwagi jest sporo, pytanie tylko czy zmieszczą się w budżecie. Ciekawe sprzęty na DW-link np. to Turner Flux lub Pivot Mach 4, ale cena to ok. 7k. Podobnie Blur XC na VPP. Niżej cenowo jest do wyrwania Banshee. Ale tutaj może być problem z trwałością, zawieszenie jest na ślizgach i przy intensywnej eksploatacji trza latać do serwisu częściej niż u innych. Tak czy inaczej jest to jedna z kultowych marek. http://7anna.com.pl/oferta/banshee/item/351-banshee-spitfire.html To może być bardzo ciekawa rzecz, tyle że trochę poza budżetem. http://horizonbikes.com/bikes/item/vip-framesets/vip-super4-carbon.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 X-control vs Trance? Który lżejszy? Który system lepiej działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sol Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Wagi są w necie, np. na bikeradar. Nie ma lepszych czy gorszych zawieszeń, są tylko takie które pasują jeźdźcowi i zastosowaniom albo nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McWolf Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Rama do XC/lekkie enduro... Obecnie nowe ramy XC to skok zawieszenia 120mm, a prawdziwe enduro zaczyna sie od 160... Szukaj wiec ramy w okolicach 140mm skoku, takich rowerow/ram wysypalo sie bardzo duzo w ciagu kilku ostatnich lat, a grupa tych rowerow nazywana jest "Trail", czyli sciezkowce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Wydaje mi się że Giant Trance sprosta Twoim wymaganiom i jak dobrze poszukasz to może uda Ci się kupić za całkiem przyzwoite pieniądze. Ja posiadam rower na bazie ramy Giant Trance z 2010r i jestem bardzo zadowolony z tego zakupu, rower spisuje się rewelacyjnie. Niestety apetyt rośnie w miarę jedzenia i będę musiał poszukać czegoś ze skokiem 160mm ... Znalazłem na allegro fajną ramę http://allegro.pl/ok...1944177752.html tylko cena za jaką bym ją kupił to max 1800zł, ja dałem za swoją 3 miesięczną w lepszym stanie 1700zł tyle że z niższej klasy damperem. Waga ramy Trance z damperem to ok 2700g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Wydaje mi się że Giant Trance sprosta Twoim wymaganiom i jak dobrze poszukasz to może uda Ci się kupić za całkiem przyzwoite pieniądze. Chcialabym by tak bylo... U mnie zadanie jest utrudnione przez rozmiar Musze kupic Ske... Bede polowac na allegro i wiem, ze musze kupic teraz Rebe by moc ja pozniej przestawic na skok 120mm PS: Z jakim damperem kupiles rame? Zmieniales go? Na podjazdach buja? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Ramę kupiłem z damperem Fox Float R i nie zmieniałem go, jak dobrze ustawisz zawieszenie to nic nie buja (sag max 30% ale ja jeżdżę na 20%). Odpuść sobie Rebe, miałem ją w tej ramie ale zmieniłem na FOXa 120 i powiem szczerze że warto dołożyć parę złotych i kupić FOXa. Z Rebą za dużo zachodu z prawidłowym ustawieniem. P.S ile masz wzrostu, chodzi mi o dobór rozmiaru ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 P.S ile masz wzrostu, chodzi mi o dobór rozmiaru ramy. 168cm Obecnie mam tore i jestem z niej zadowolona, jednak jest za ciezka i chce zmienic amor do obecnego roweru, jakim jest Giant XTC. Jak kupie teraz powiedzmy sida, to pozniej i tak bede musiala zmienic amor, bo w nim nie da sie zmienic skoku, w rebie juz tak, dlatego pomyslalam o niej. Fox... hmm, kolega ma Foxa z regulacja skoku i niestety narzeka na zapadanie sie amora. A w serwisach mowia ze jest wszystko ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Jak kolega sobie ustawi odpowiednie ciśnienie w amortyzatorze to nic nie będzie się zapadać ( mój fox jest bez regulacji skoku). Pamiętaj że ramy trance mają wysokie główki i jak przytniesz rurę sterową w nowym amortyzatorze do obecnej ramy to może okazać się za krótka. Ja mam rurę sterową 22cm w rozmiarze ramy M. Faktycznie musisz kupić ramę S bo ja mam 177 i M jest w sam raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 http://jagu.biz.pl/peritus/ a może full karbonowy już z damperem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Bede polowac na okazje Caly Trance X5 w sklepie kosztuje 4200zl (przecena). Jednak nie uda mi sie odlozyc takiej sumy. Jest to w tym momencie nierealne, a na raty brac sie nie oplaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Jeżeli masz już jakąś kasę odłożoną to sprzedaj swój obecny rower i resztę weź na raty bo te rowery szybko znikają jeżeli są w dobrej promocji, ale x5 ma TORE a ten amortyzator koszmarnie "pracuje" w porównaniu do Reby czy FOXa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 W porównaniu do ceny nowej gołej ramy to tylko zakup "całości" jest opłacalny, a już zakup używanej za 2k biorac pod uwagę chociażby fantazję gwarancyjna Gianta nie komentuje... Przecież "niepotrzebne" części można sprzedać praktycznie od razu a na spłatę karty kredytowej masz min. miesiąc. a np dzieki takiej karcie rowerowej BGZ jeszcze Ci zwrócą kilka stów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Akurat te ramy są na tyle zaje***** w swojej klasie że warto kupić "goły" frameset. Mnie rower wyniósł poniżej 5000zł a porównywalny Giant Trance kosztuje 6999zł w sklepie. Co do jakości wykonania ramy i trwałości to nie mogę złego słowa powiedzieć, rower był kilka razy w górach, często śmigam na singla i absolutnie nic się z ramą złego nie dzieję a muszę powiedzieć że nie oszczędzam roweru i daje mu nieźle "popalić"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chickenowa Napisano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 @maroko777 Spojrzlaam na Twoja galerie i widze, ze smigalismy po tych samych trasach w Czechach Single pod Smrkem Ladny ten Twoj trance Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maroko777 Napisano 22 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Teraz trochę inaczej wygląda, zmieniłem kierownicę w końcu na szeroką , gripy są czarne z niebieskimi zaciskami, zmieniłem również sztyce podsiodłową, korbę i parę innych drobiazgów. Muszę kiedyś zrobić jakąś sesje z aktualnymi wyglądem roweru. Jeżeli złożysz rower na takiej ramie lub kupisz gotowy na pewno się nie zawiedziesz a najlepiej żeby z przodu miał FOXa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.