Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Scott Scale 70


hipolais

Pytanie

Witam

Chciałem przedstawić Wam mój rowerek, na ramie Scott Scale 70 rocznik 2010. ramę nabyłem na początku tego roku w jednym ze sklepów rowerowych w Krakowie, pochodzi z zdemontowanego Scotta. Poszukiwałem właśnie tego modelu tak bardzo podobnego (kolorystycznie) do topowego Scale-a, udało się. Części pochodzą z Kellysa Salamander rocznik 2006. w tym sezonie zakupiłem do niego sztycę Ritchey WCS ta z (Kellysa nie pasowała), siodełko Selle Italia SLR, chwyty Ritchey WCS – pianki. Oraz części które musiały być zmienione (piasta pod tarczę, mechaniczny hamulec tarczowy) te części są jednak tymczasowe. Na resztę zabrakło kasy. Poniżej dokładna rozpiska

 

Brake (Front) - Tektro v-brake

Brake (Rear) - Tektro Aquila tarczowy mechaniczny + adapter

Brake Levers - Tektro MR - MT 3.0 (kpl)

Tarcza hamulcowa - Tektro 160

Cables – Kellys

Cassette - shimano "9" CS-H5O

Chain - shimano HG 53

Crankset - SR Sontour

Wkład suportu - VP - BC 73 68 –113

Derlr (Front) - Shimano DEORE FD - M 590

Derlr (Rear) - SHIMANO DEORE RD-M 530

Fork - RST GILA RL

Frame - Scott Scale 70 18" 2010 + miski

Headset – Ritchey

Grips - Ritchey WSC

Rogi - Uno Dimensione

Handlebar - Kalloy 6061 PG

Pedals - shimano 505

Seat - Selle Italia SLR XP

Seatpost - Ritchey WCS 31,6 x 400

Seatpost clamp - scott

Shifters - Shimano Deore SL - M511

Skewers - tył: shimano, przód: NN

Stem - uno ultralite

Tire (Front) – kellys cobra semi slick 26x1,95

Tire (Rear) - kellys cobra semi slick 26x1,95

Tubes - Kenda 2x

Wheel Front - kellys Razor, kellys, stalowe szprychy

Wheel Rear - kelly's Razor, shimano FH - M525, NN

Koszyk na bidon - kelly's alu

 

Rower waży 13880 g jest to sporo nie ma się co czarować, w moich szczytnych planach jest zbudowanie roweru na tej ramie w granicach 10000 g. Jak myślicie jest szansa? Liczę na Wasze podpowiedzi dotyczące przebudowy tego roweru.

 

 

 

Scott Scale 70

Scott scale 70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Sezon powoli dobiega końca i niebawem rower zostanie zawieszony na haku, trochę szkoda ale z drugiej strony będzie czas na grzebanie przy rowerze co też lubię, na pierwszy ogień pójdzie wymiana amortyzatora, a raczej coś co go przypomina i to tyko z nazwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja o wyborze amortyzatora w zasadzie została już podjęta, padło na Rebę, jest to wynik przeglądania wielu forów, czytanie testów itp. Myślę że ten amor spełni moje wszelkie oczekiwania, wątpliwości pozostają jeszcze co do rocznika. Może ktoś poradzi, który rocznik lepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupy zrobione, padło na Rebę RL rocznik 2011, amor wygląda rewelacyjnie w porównaniu do starego..... no cóż, przepaść, teraz montaż i pierwsze testy, chociaż z tymi testami to tak szybko nie bedzie patrząc za okno

 

http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/7849-rs-rba-rl-01/

 

http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/7848-rs-rba-rl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budżet po zakupie Reby wprawdzie mocno się odchudził, zostało jednak parę złociszy i zakupiłem sobie kolejny gadżet do mojego Scotta. Mostek Ritchey WCS Wet Black 100mm kąt 6 stopni, waga zatrzymała się na 116 gramach, w stosunku do starego Uno Ultralite (210g) zyskałem 94g. Mostek wygląda rewelacyjnie. Zdecydowałem się na ustawienie na "minusie" ponieważ pomiary wykazały, że kierownica będzie na takiej samej wysokosci jak w starej konfiguracji. a odnosnie kierownicy, to czas rozejrzeć się za czymś nowym - stara nie pasuje :)

 

Mostek Ritchey WCS 4 AXIS

 

Mostek Ritchey WCS 4 AXIS 01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny zakup na nowy sezon, kierownica Ritchey WCS wet black, kolor idealnie pasuje do mostka, wreszcie mam kokpit o jakim zawsze marzyłem. jedynie waga kierownicy mnie trochę zmartwiła miało być obiecane 155g, waga pokazała 172g plus 6g korki, pal licho, zestaw prezentuje się świetnie. pozdro

 

kierownica ritchey Wcs

 

 

kierownica ritchey Wcs 01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się koła i korba to prawdziwe klocki, niestety kolejny sezon w tym rowerze przed nimi powód prosty - brak kasy, budżet już prawie w 100% wykorzystany. Plany jeszcze na ten sezon to: zakup niskobudżetowej piasty pod tarczę i zacisku hamulca tarczowego (mechanicznego) może jak coś zostanie to zafunduję sobie lżejsze rogi

Co do wagi po zmianach to jeszcze nie było oficjalnego ważenia ale na dzień dzisiejszy wg mojej rozpiski powinno być 12619g waga niestety skoczy do góry, dojdzie tarcza, zacisk i piasta pod tarczę

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec wypaśnych zakupów przyszedł czas na produkty nisko budżetowe. na pierwszy ogień poszło koło, a dokładnie przekładka z piasty pod V-ki na piastę pod tarczę padło na Joytecha, piasta klasycznie zbudowana na łożyskach kulkowych. waga 219 g plus zacisk Joy 60g

 

 

piasta Joytech

 

piasta Joytech 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodaję kilka nowych fotek mojej maszynki, oczywiście mam świadomość kontrastów jakie w tym rowerze występują ;) czas może to zmienieni

 

P1060859

P1060856

 

P1060854

P1060852

P1060850

 

ps. ostatnie ważenie wskazało 12950g jest co robić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu nie pchał bym się w hamulce mechaniczne ,strata kasy wolałbym już do czasu uzbierania kasy na hydrauliki pojeździć na v-kach.Takie deore BR BL-M596/ 2012 komplet to koszt ok 450-500zł.Pomyśl nad hydraulicznymi hamulcami bo szczerze mówiąc te klamki kojarzą mi się ze sprzętem rowerowym z Tesco a to scott a nie scout :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uczaj25 nie czytałeś chyba pierwszego postu tam wszysto napisane :) rama scale-a nie ma piwotów hamulcowych wiec V-ki na nic, co do samego Tektro nie jest tak źle, (zaciski też kupiłem z tektro -Aquila) na tej konfiguracji jeździłem na maratonie i kila wypadów w góry zaliczyłem, wiadomo, że hydraulika to to to nie jest, ale do bezpiecznego zatrzymania w zupełności wystarczy

 

z hamulcowych marzeń to mam to :

http://www.light-bikes.de/website/new/2007/03/03/magura-marta-red-ab-sofort-im-handel

 

ktoś ma? ktoś testował? chętnie poczytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś ma? ktoś testował? chętnie poczytam

 

Przecież testów i opisów tych hamulców jest całe mnóstwo :) Marty są lekkie, dość mocne i mają bardzo dobrą modulację. Jak dla mnie w zasadzie bezobsługowe i bezawaryjne (6lat) Jedyną wadą jest upierdliwe odpowietrzanie... które nie zawsze się udaje za pierwszym razem ;) Ja sobie zrobiłem zestaw do odpowietrzania i prawie już to opanowałem... jeszcze ze 3 lata i będę mistrzem ;) Ale nie zamieniłbym ich na nic innego do XC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem xtr-a, musiałem go kupić. Pamiętam jak czytałem w latach 90 o xtr to było coś nie z tej zemi, coś poza zasięgiem, marzyłem o nim latami aż w końcu kupiłem, jest to zabawka z cyklu "niech łaskocze próżną duszę bikera" umówmy się nie katuję go, nie zmieniam biegów pod mega obciążeniem, tak mi zostało z młodych lat, kiedy osprzęt był zwyczajnie drogi, a xtr, cóż zmienia biegi z pewnością samuraja, jest mega, a to że kosztował... a co tam liczą się marzenia

 

Xtr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...